
Dedra - dwa paski
Dedra - dwa paski
u mnie też ten pasek gra ,słysze jak guma styka się z kołami ale sądzę że jest to spowodowane modułem zęba, te o okrągłych zębach są ciche ,zmieniałem je u siebie bo rozrząd mam kombinowany (ragulowane koła niezła zabawa
)

- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dedra - dwa paski
Jeśli mamy być dokładni to wałki kręcą się na dwóch łożyskach kulkowych na końcach i tulejce w środku"bryś" pisze: One są smarowane,3 panewki na każdy,

Jak widać wszyscy mają paski Dayco , może ktoś szarpnie się na orginał za 350 zeta

- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra - dwa paski
Znalazlem. Przyrzad do poprawnego napinania paska rozrzad trzeba sobie zrobic z dwoch plaskownikow i obciaznika o wadze 1,1kg. Jesli ktos bedzie zainteresowany to mam opis jak takie cudo zrobic. Co do przyrzadu do napinania paska wyrownowarzajacego to latwo przerobic urzadzenie do naciagu rozrzadu.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Dedra - dwa paski
"makek" pisze:Jeden z forumowiczów twierdzi, że wałek balansujący (nie pamietam który) może się tak ustawić, że wał główny o niego zahaczy (nie wiem jak to możliwe, ale pisał to "praktyk" chyba Dedra4wd). Mówię oczywiście o przypadku zdjęcia paska i pozostawieniu wałków "luzem".
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy K T O ?
Dedra - dwa paski
Witam,
Przypuszczam, że Makek zacytował moją wypowiedź.
Odnośnie pasków na balansowe - ja mam Boscha, niestety wyrzuciłem opakowanie i nie znam numeru katalogowego. Nie piszczy.
Wracając do ustawienia wałków - temat robi się ciepły, nie chciałbym, aby ktokolwiek opierając się na publikacjach na forum doprowadził do uszkodzenia sobie silnika. Nie mam aktualnie w zasięgu otwartego silnika DOHC z balansami, ale jeżeli ktoś ma i może dokładnie "obadać" i stwierdzić ponad wszelką wątpliwość, że wałki można pozostawić luzem?
Pozdrawiam
PS
Mogą wystąpić różnice pomiędzy 1.8 i 2.0
Przypuszczam, że Makek zacytował moją wypowiedź.
Odnośnie pasków na balansowe - ja mam Boscha, niestety wyrzuciłem opakowanie i nie znam numeru katalogowego. Nie piszczy.
Wracając do ustawienia wałków - temat robi się ciepły, nie chciałbym, aby ktokolwiek opierając się na publikacjach na forum doprowadził do uszkodzenia sobie silnika. Nie mam aktualnie w zasięgu otwartego silnika DOHC z balansami, ale jeżeli ktoś ma i może dokładnie "obadać" i stwierdzić ponad wszelką wątpliwość, że wałki można pozostawić luzem?
Pozdrawiam
PS
Mogą wystąpić różnice pomiędzy 1.8 i 2.0
Dedra - dwa paski
Jaaaa... Tzn jezeli piszesz ze ma bys 1.1 kg to tylko jeszcze podaj na jakim dlugim ramieniu no bo tak naprawde istotny jest moment jaki trzeba przylozyc do tej rolki."mario09" pisze:Znalazlem. Przyrzad do poprawnego napinania paska rozrzad trzeba sobie zrobic z dwoch plaskownikow i obciaznika o wadze 1,1kg. Jesli ktos bedzie zainteresowany to mam opis jak takie cudo zrobic....
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra - dwa paski
Przepraszam kolegę Dedra4wd, faktycznie pomyliłem się (pisałem, że nie mam pewności). Wypowiedzi takiej udzielił Lancia1969 w temacie Dedra - pasek rozrządu.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra - dwa paski
a wiec Macio, mowisz masz:
opis
-Zalozyc pasek zebaty i upewnic sie, ze zazebil sie prawidlowo z kolami zebatymi oraz ze jego odcinek, znajdujacy sie naprzeciw napinacza, nie jest luzny.
-Zalozyc na napinacz przyrzad z obciazeniem ustawionym w odleglosci 140mm. Wyregulowac naciag paska zebatego napedu rozrzadu tak, aby dzwignia przyrzadu byla ustawiona poziomo.
-Obrocic wal korbowy o 2 obroty w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika.
Uwaga: w przypadku, gdy dzwignia przyrzadu sie odchyli, nalezy ja doprowadzic do polozenia poziomego.
-Dokrecic srube napinacza paska zebatego napedu rozrzadu.
opis
-Zalozyc pasek zebaty i upewnic sie, ze zazebil sie prawidlowo z kolami zebatymi oraz ze jego odcinek, znajdujacy sie naprzeciw napinacza, nie jest luzny.
-Zalozyc na napinacz przyrzad z obciazeniem ustawionym w odleglosci 140mm. Wyregulowac naciag paska zebatego napedu rozrzadu tak, aby dzwignia przyrzadu byla ustawiona poziomo.
-Obrocic wal korbowy o 2 obroty w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika.
Uwaga: w przypadku, gdy dzwignia przyrzadu sie odchyli, nalezy ja doprowadzic do polozenia poziomego.
-Dokrecic srube napinacza paska zebatego napedu rozrzadu.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2006, 21:29 przez mario09, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Dedra - dwa paski
według mnie te wałki nie mogą być kolizyjne z wałem jeśli nie ma do nich paska nic sie złego nie powinno stać co innego jak pęknie i wpadnie pod pasek rozrządu wtedy może być już awaria http://autokacik.pl/files/275863392-DEDRA.jpg[/img]
cena paska do tych wałków CT 833 (Contitech) u mnie 165zł podaje inne indexy:
goodyear GYG1367H
trw 48-17838
cena paska do tych wałków CT 833 (Contitech) u mnie 165zł podaje inne indexy:
goodyear GYG1367H
trw 48-17838
Dedra - dwa paski
Mam dokładnie takie samo zdanie, też kiedyś analizowałem podobny przekrój, fakt, że prawy wałek jest niżej i do końca pewności nie ma, że nie zaczepi. Przy okazji wymiany pasków, kręciłem tymi wałkami bez żadnych oporów (ale nie kręciłem wałem głównym). Jeśli ktoś decyduje się na usunięcie tego paska, to sam może sprawdzić, bo jest wtedy dostęp do wszystkich elementów.
Z doświadczenia wiem, że producent bez sensu nie stosuje pewnych rozwiązań i bardzo trudno coś znaleźć co można poprawić.
Z doświadczenia wiem, że producent bez sensu nie stosuje pewnych rozwiązań i bardzo trudno coś znaleźć co można poprawić.
Dedra - dwa paski
No i mam cos do dorzucenia w temacie. Bylem dzis wymieniac rozrzad (na szczescie nie robilem sam bo okazalo sie ze jednak mam walki balansujace a myslalem ze nie mam :-) no i koles stwierdzil ze mozna spokojnie ich nie podpinac bo nie koliduja z niczym. Sam pomyka croma wiec cos tam pewnie wie. Ja zalozylem jak producent przykazal bo tanio policzyl i czesci tez tanio mi sprzedal.
Przy oakzji okazalo sie ze roboiny byl rozrzad jakies 20 tys temu i w zasadzie nie bylo potrzeby no ale teraz mam pewnosc. Tak to z urzywanymi autkami.
Przy oakzji okazalo sie ze roboiny byl rozrzad jakies 20 tys temu i w zasadzie nie bylo potrzeby no ale teraz mam pewnosc. Tak to z urzywanymi autkami.
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra - dwa paski
nie wszystkie cromy miały wałki balansujące pozdrowiena dla gościa z Wielickiej sądzę
?

- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra - dwa paski
Dzis przyjrzalem sie tym walkom i moge stwierdzic, ze na 100% nie sa kolizyjne. Probowalem zrobic temu fotki, ale kiepsko wyszly."EGON" pisze:według mnie te wałki nie mogą być kolizyjne z wałem jeśli nie ma do nich paska nic sie złego nie powinno stać co innego jak pęknie i wpadnie pod pasek rozrządu wtedy może być już awaria
cena paska do tych wałków CT 833 (Contitech) u mnie 165zł podaje inne indexy:
goodyear GYG1367H
trw 48-17838
http://www.sieradzsiec.one.pl/~mario09/LKP/PICT0239.jpg[/img]
http://www.sieradzsiec.one.pl/~mario09/LKP/PICT0240.jpg[/img]
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Dedra - dwa paski
Witam,
Wygląda na to, że muszę dać się przekonać, iż układ wałki - balansowe, wał główny i korbowody nie jest kolizyjny. A taki obrazek mam przed oczyma, jak mechanik obraca wałem z zapiętymi korbowodami i w pewnym momencie lekki opór - niewielki ruch wałkiem balansowym i dalej obrót bez oporu. Silnik był zamontowany na stojaku, nic nie było do niego podpięte. Hmm, może jakaś zmyłka to była? Mam częściowo rozebrany silnik, spróbuję to pooglądać.
Ale pasek na balanse założę, gdyż uważam, że produent nie bez powodu je zamontował. Silnik bez układu balansowego byłby sporo tańszy w produkcji i serwisie. Inni producenci silników też taki układ montują, więc chyba po producencie poprawiać nie będę.
Pozdrawiam
Wygląda na to, że muszę dać się przekonać, iż układ wałki - balansowe, wał główny i korbowody nie jest kolizyjny. A taki obrazek mam przed oczyma, jak mechanik obraca wałem z zapiętymi korbowodami i w pewnym momencie lekki opór - niewielki ruch wałkiem balansowym i dalej obrót bez oporu. Silnik był zamontowany na stojaku, nic nie było do niego podpięte. Hmm, może jakaś zmyłka to była? Mam częściowo rozebrany silnik, spróbuję to pooglądać.
Ale pasek na balanse założę, gdyż uważam, że produent nie bez powodu je zamontował. Silnik bez układu balansowego byłby sporo tańszy w produkcji i serwisie. Inni producenci silników też taki układ montują, więc chyba po producencie poprawiać nie będę.
Pozdrawiam