Witam!
Mam już alternator, ale mam duży problem otóż przy montażu już zrobionego alternatora okazało się, że ten gruby przewód który jest zakręcany nakrętką na klucz 10 ma dosłownie odpadniętą izolacje i zostały tylko kabelki miedziane. Mam pytanie gdzie ten przewód biegnie i czy to może byc przyczyną braku ładowania??? Ile taki przewód może kosztowac???
POMOCY!!!
Dedra - przewód od alternatora
Dedra - przewód od alternatora
do alternatora dochodzą dwa przewody jeden /ten cieńszy oznaczenie na alternatorze D+ /to napęcie wzbudzenia idzie od kontrolki ładowania drugi znacznie grubszy do akumulatora oznaczenie na alternatorze B+
jeśli nie podasz wzbudzenia to nie ma ładowania/501082354/

jeśli nie podasz wzbudzenia to nie ma ładowania/501082354/
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra - przewód od alternatora
Melduję, że udało mi się poskładac to wszystko do kupy i działa
Ten mały przewód jest dobry, tylko ten grubszy, co idzie do akumulatora jest już w połowie bez izolacji. Naprawiłem to domowym sposobem - tasmą izolacyjną. Zobaczymy jak długo to wytrzyma.
Orientuje się ktoś ile taki przewód może kosztowac???

Orientuje się ktoś ile taki przewód może kosztowac???
Dedra - przewód od alternatora
Proponuję usunąć tą taśmę izolacyjną i oczyścić ten przewód benzyną ekstrakcyjną, następnie zabezpieczyć koszulką trmokórczliwą-samowulkanizującą "NOVOL" lub taśmę izolującą-samowulkanizującą "NOVATIO".
Nie jest to reklama tych produktów, po prostu ja ich używam i za nie mogę ręczyć.
Należy dokonać takiej naprawy ponieważ wilgoć wejdzie lada moment pod izolację i się ona odklei, a styk tego przewodu z masą samochodu w najlepszym wypadku wróży wysokie koszty naprawy, a w najgorszym pomoc straży pożarnej w ugaszeniu samochodu.
Pozdrawiam.
Nie jest to reklama tych produktów, po prostu ja ich używam i za nie mogę ręczyć.
Należy dokonać takiej naprawy ponieważ wilgoć wejdzie lada moment pod izolację i się ona odklei, a styk tego przewodu z masą samochodu w najlepszym wypadku wróży wysokie koszty naprawy, a w najgorszym pomoc straży pożarnej w ugaszeniu samochodu.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

Pupowóz - Jeep Commander
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Dedra - przewód od alternatora
a ja proponuję w jakimkolwiek większym sklepie elektrycznym kupić kawałek (jakiś 1 metr wystarczy) kabla o podobnej średnicy (5-8mm) - max 10PLN
następnie w sklepie z częściami auto dwie końcówki "oczka" do tegoż kabla (miedziane lub ze stopu)
teraz pozostaje złożenie całości - samo zaciśnięcie kabelka może być mało więc najlepej od razu zalutować zaciśnięte końce
i dopiero teraz same końcóweczki potraktować odcinkami koszulek termokurczliwych
nie neguję używania
następnie w sklepie z częściami auto dwie końcówki "oczka" do tegoż kabla (miedziane lub ze stopu)
teraz pozostaje złożenie całości - samo zaciśnięcie kabelka może być mało więc najlepej od razu zalutować zaciśnięte końce
i dopiero teraz same końcóweczki potraktować odcinkami koszulek termokurczliwych
nie neguję używania
ale trochę lepiej to wygląda i efekt trwalszy (bo miedz co była bez koszulki trochę "straciła" na właściwościach)[/quote]koszulką trmokórczliwą-samowulkanizującą "NOVOL" lub taśmę izolującą-samowulkanizującą "NOVATIO"
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości