Dedra - przewód od alternatora

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - przewód od alternatora

Post autor: aro » 31 maja 2008, 13:59

Witam!

Mam już alternator, ale mam duży problem otóż przy montażu już zrobionego alternatora okazało się, że ten gruby przewód który jest zakręcany nakrętką na klucz 10 ma dosłownie odpadniętą izolacje i zostały tylko kabelki miedziane. Mam pytanie gdzie ten przewód biegnie i czy to może byc przyczyną braku ładowania??? Ile taki przewód może kosztowac???

POMOCY!!!

Gość

Dedra - przewód od alternatora

Post autor: Gość » 31 maja 2008, 16:21

do alternatora dochodzą dwa przewody jeden /ten cieńszy oznaczenie na alternatorze D+ /to napęcie wzbudzenia idzie od kontrolki ładowania drugi znacznie grubszy do akumulatora oznaczenie na alternatorze B+ : yesyes :
jeśli nie podasz wzbudzenia to nie ma ładowania/501082354/

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - przewód od alternatora

Post autor: aro » 31 maja 2008, 16:27

Melduję, że udało mi się poskładac to wszystko do kupy i działa :D Ten mały przewód jest dobry, tylko ten grubszy, co idzie do akumulatora jest już w połowie bez izolacji. Naprawiłem to domowym sposobem - tasmą izolacyjną. Zobaczymy jak długo to wytrzyma.

Orientuje się ktoś ile taki przewód może kosztowac???

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra - przewód od alternatora

Post autor: bassman » 05 cze 2008, 15:41

Proponuję usunąć tą taśmę izolacyjną i oczyścić ten przewód benzyną ekstrakcyjną, następnie zabezpieczyć koszulką trmokórczliwą-samowulkanizującą "NOVOL" lub taśmę izolującą-samowulkanizującą "NOVATIO".
Nie jest to reklama tych produktów, po prostu ja ich używam i za nie mogę ręczyć.
Należy dokonać takiej naprawy ponieważ wilgoć wejdzie lada moment pod izolację i się ona odklei, a styk tego przewodu z masą samochodu w najlepszym wypadku wróży wysokie koszty naprawy, a w najgorszym pomoc straży pożarnej w ugaszeniu samochodu.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Dedra - przewód od alternatora

Post autor: Piszczyk » 06 cze 2008, 18:38

a ja proponuję w jakimkolwiek większym sklepie elektrycznym kupić kawałek (jakiś 1 metr wystarczy) kabla o podobnej średnicy (5-8mm) - max 10PLN
następnie w sklepie z częściami auto dwie końcówki "oczka" do tegoż kabla (miedziane lub ze stopu)
teraz pozostaje złożenie całości - samo zaciśnięcie kabelka może być mało więc najlepej od razu zalutować zaciśnięte końce
i dopiero teraz same końcóweczki potraktować odcinkami koszulek termokurczliwych
nie neguję używania
koszulką trmokórczliwą-samowulkanizującą "NOVOL" lub taśmę izolującą-samowulkanizującą "NOVATIO"
ale trochę lepiej to wygląda i efekt trwalszy (bo miedz co była bez koszulki trochę "straciła" na właściwościach)[/quote]
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”