
Karol, mógłbyś zrobić zdjęcie jak to zrobiłeś?
A co do samej przepustnicy to włosi stosowali takie triki bo w niektórych krajach (sam nie wiem w których, dawnej EWG) podatki i itp. zależały od mocy silnika. Pamiętam jak w mojej AR wersji 3.0 v6 24v na rynek szwajcarski moc silnik była ograniczona przez właśnie przesunięty ogranicznik przepustnicy ( co za tym idzie kick-down automatu - bo taką wersję AR 164 posiadam też był ustawiony na ogranicznik i po usunięciu ogranicznika robił kick-down'a za wcześnie) Oczywiście regulacja wg instrukcji z modelu 164 3.0 V6 24V USA MR95 przywróciła świetność W/w modelu dając pełne 211 ( a może i więcej) KM. TAkże inteligencja i Eper dużo wyjaśni, sam nie wpadłem na różnice między 1.8 90KM a 1.8 105KM obwiniałem kompa albo wałki rozządu, a ściślej same koła (w DOHC wszytkie krzywki są zawsze co 90 stopni w kolejności 1-3-4-2, a zmiany faz osiągane są za pomocą róznych kół paska i co za tym idzie innego umiejscowienia kołków ustalających je) Pominę tu wersje które posiadały troche ostrzejsze krzywki - bo było ich nie wiele. Dlatego często jeszcze fiatowskie 2.0 8V ustawiało się jak stare 1.6 8v (zmieniając koła) i uzyskiwało się ok 140 KM zamiast 115 KM tylko na jałowych się trochę ciężko ustawiało bo trząsł sie i wymagało to trochę zręczności aby to uspokoić zresztą wałki wyrównoważajace chyba po to wprowadzili później w Cromie I.1. odkręcasz zawór przy kolektorze ssącym i robisz uszczelkę ale TYLKO z otworami na śruby, także spaliny nie maja którędy wejść do kolektora, szybsze i łatwiejsze.
Heh mam kumpla który wywalił wkład z katalizatora w nexii. Ale to huczy"maciek_czer" pisze:Z mojego doświadczenia podpowiem tylko że jeżeli katalizator wywalac to zastępowac go rurą (inaczej może brzęczeć - zwłaszcza w Lanciach) co do EGR to wystarczy zaślepić
Warto pokombinować z 1.8 się nie bawiłem ale możliwe że pomoże"kretekpodnietek" pisze:Maciek, dałeś wielką podpowiedź dla użytkowników themy i dedry z silnikiem 2.0 8v
a jak myślisz, w delcie by taki patent zadziałał?