Delta II - reset i sonda lambda

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: Bichoń » 19 kwie 2008, 16:41

Niby o tym juz bylo, ale nie do konca...
Mam Delte II z silnikiem 836C2000. (1.8 8V)

1. Jak w tym modelu wyglada prawidłowy reset komputera? Znalazlem co najmniej dwie metody, wiec jak to w końcu jest?

2. Szukam sondy lambda w przystepnej cenie i - co najwazniejsze - ze sprawdzonego żródła. Najlepiej, gdyby ktoś, kto niedawno kupił sonde pochwalił się jej działaniem i źródłem pochodzenia.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: lancia1969 » 19 kwie 2008, 17:25

Odpinasz klemy na chwile ( np 30 s w dowolnej kolejności - bezpieczniej żeby nie zrobić zwarcia zacznij od minusa) błedy bedziesz miał wykasowane ( nie dotyczy poduszki) , co do sondy lepiej kupić nową a nie używaną , czesto przy wykręcaniu można uszkodzić sonde .
W tym modelu jest jedna z najtańszych czyli 3 przewodowa ( grzałka + sygnał ) cena na allegro nie przekracza 100 zł - nie warto kombinować z używką . :D

Awatar użytkownika
ketchup4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 20 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Rawicz

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: ketchup4 » 19 kwie 2008, 18:49

a czy sonda ma również wpływ na spalanie LPG, bo rypie mi w mieście 18 do 20 l LPG - tyle ze moje odległości pokonywane po mieście nie przekraczają jednorazowo 6 km - nawet silnik się nie zagrzeje
ile prawidłowo LPG powinna spalać w mieście i ile w trasie (1.8 8V)
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: Dziadek » 19 kwie 2008, 19:33

Mam identyczny silnik 1.8V8 gazu na trasie przy prędkościach do 140-150 pali mniej niż 10l.Przykład trasa Żnin -Toruń i z powrotem 197 km Gaz natankowany 19,33 l.Przed wyjazdem tankowanie do pełna po powrocie na tej samej stacji też do pełna.Codzienne dojazdy do pracy 4km 11l/100.Reset kompa robiłem tak,odłączyłem przewód plusowy i w tym czasie sprawdzałem świece trwało to ok 10-15 min podłączyłem przewód i przełączyłem na Pb zapaliłem silnik i chodził sobie na wolnych obrotach tak długo aż włączył się wentylator chłodnicy bez żadnego przegazowywania i wszystko było ok.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
ketchup4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 20 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Rawicz

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: ketchup4 » 19 kwie 2008, 22:32

mi w trasie spala 10 - 13 prędkości 110 - 150 km/h tyle ze muszę termostat zmienić jeszcze bo trzyma mi 70 stopnii pewnie przez to też więcej pali, ale to miasto to chyba coś dużo se pali - 20 l ????
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: kretekpodnietek » 20 kwie 2008, 0:24

Tak Sonda ma wpływ na spalanie gazu, przy sekwencji i instalacji 2 generacji.

spalanie w mieście około 14 litrów na krótkich dystansach, trasa około 10.

a co do używanej sondy, raczej jest mało prawdopodobne że znajdziesz sprawna. kup nową i po problemie.

albo zamiast silnika krokowego od gazu wstaw zwykły register (śruba) ustaw i też będzie jeździć. tylko benzyny więcej będzie piła.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
ketchup4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 20 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Rawicz

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: ketchup4 » 20 kwie 2008, 13:07

NO WŁAŚNIE KROKOWCA OD GAZU JUŻ NIE MA I JEST SRUBA I O ILE SIĘ NIE MYLĘ TO NIĄ SIĘ DAWKĘ GAZU REGULUJE ???? - PRAWDA????
I CZY PRZYKRĘCONA CZY ODKRĘCONA W MIEŚCIE 18-20 L
TRZEBA BY CHYBA NA KOMPA POJECHAĆ - MAM RACJĘ??
POZDR.
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: kretekpodnietek » 20 kwie 2008, 15:51

no jak podjedziesz na diagnostyke to napewno sie coś ciekawego dowiesz.

a jak jeździsz? bardzo ciśniesz? może tez być już reduktor z starości zajechany (membrany) ile ma lat?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
ketchup4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 20 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Rawicz

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: ketchup4 » 20 kwie 2008, 18:27

gaz ma 2 lata i zrobione ponad 30 000, jak jeżdże to tak max do 4000obr.
ale ogólnie spokojnie bo w moim mieście nie ma miejsca na szaleństwa ;]
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: kretekpodnietek » 20 kwie 2008, 20:39

no dwa lata, to tyle zazwyczaj reduktor wytrzymuje. później membrany do wymiany.

a na Twoim miejscu najpierw bym spalanie benzyny doprowadził do ładu, później gaz.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: makek » 21 kwie 2008, 10:24

"lancia1969" pisze: W tym modelu jest jedna z najtańszych czyli 3 przewodowa ( grzałka + sygnał ) cena na allegro nie przekracza 100 zł - nie warto kombinować z używką . :D
Coś mi się zdaje, że w tym modelu jest sonda czteroprzewodowa, cena w oryginale ok 300 PLN.

Awatar użytkownika
ketchup4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 20 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Rawicz

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: ketchup4 » 21 kwie 2008, 12:30

no właśnie na benzynie nie chodzi na razie - koleś który zmienial mi silnik ma to jeszcze do ładu doprowadzić - cały czas na LPG pomykam
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: kretekpodnietek » 21 kwie 2008, 12:33

"makek" pisze:
"lancia1969" pisze: W tym modelu jest jedna z najtańszych czyli 3 przewodowa ( grzałka + sygnał ) cena na allegro nie przekracza 100 zł - nie warto kombinować z używką . :D
Coś mi się zdaje, że w tym modelu jest sonda czteroprzewodowa, cena w oryginale ok 300 PLN.
Makek masz racje, ale 3 przewodowa po delikatnym tuningu tez podejdzie bez problemu :D
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: makek » 21 kwie 2008, 14:49

Wiem, wiem, masa grzałki z wydechu i tuning wtyczki :).
Jakość masy za plecionką, na skorodowanym gwincie sondy ???
Mam przekonanie, że zwłaszcza ten element ma być dokładnie taki jaki przewidział producent, bez przerabiania przewodów, wtyczek, miejsca zamontowania itp. Sonda to nie tylko wysokość spalania, ale jak będzie "wolna" to będą falowały obroty, później ciężko znaleźć od czego, bo sonda nowa.


Ale to tylko moje zdanie, może akurat traficie na taki stuprocentowy zamiennik, a w kieszeni zostanie kilka złotych.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - reset i sonda lambda

Post autor: kretekpodnietek » 21 kwie 2008, 21:26

ta dobrze mówisz, mi sie udało trafic nową sonde boscha za 70PLN, tylko trzeba szukac :D

a w gulfie 3 był taki patent że 3 przewody szły z sondy, a masa była z karoserii brana. także chyba by to chodziło.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”