Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Witam
Mam taki problem pytałam się paru osób i nikt nie wie co to może być, mianowicie gdy było dość zimno (czyt. poniżej -10) lyb jak stoję na światłach mimo ustawienia wysokiej temperatury nawiewu wieje chłodnym. Gdy teraz jest cieplej już jest lepiej ale najwyższe ustawienia dalej nie działają. Dodam że sprawdziłem już:
-czy nagrzewają się normalnie przewody z płynem
-filtr przeciwpyłkowy
-silnik również normalnie się nagrzewa do ok 90*C
Silniczek 2.4 Jtd
Pomóżcie koledzy może ktoś na jakiś pomysł
Mam taki problem pytałam się paru osób i nikt nie wie co to może być, mianowicie gdy było dość zimno (czyt. poniżej -10) lyb jak stoję na światłach mimo ustawienia wysokiej temperatury nawiewu wieje chłodnym. Gdy teraz jest cieplej już jest lepiej ale najwyższe ustawienia dalej nie działają. Dodam że sprawdziłem już:
-czy nagrzewają się normalnie przewody z płynem
-filtr przeciwpyłkowy
-silnik również normalnie się nagrzewa do ok 90*C
Silniczek 2.4 Jtd
Pomóżcie koledzy może ktoś na jakiś pomysł
Były:
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR
- 2005r. - karawan na sterydach
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR

Re: Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
zapowietrzony układ albo mimo wszystko coś ni teges z termostatem"Yuri" pisze:Witam
Mam taki problem pytałam się paru osób i nikt nie wie co to może być, mianowicie gdy było dość zimno (czyt. poniżej -10) lyb jak stoję na światłach mimo ustawienia wysokiej temperatury nawiewu wieje chłodnym. Gdy teraz jest cieplej już jest lepiej ale najwyższe ustawienia dalej nie działają. Dodam że sprawdziłem już:
-czy nagrzewają się normalnie przewody z płynem
-filtr przeciwpyłkowy
-silnik również normalnie się nagrzewa do ok 90*C
Silniczek 2.4 Jtd
Pomóżcie koledzy może ktoś na jakiś pomysł
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
co do zapowietrzenia to sprawdzane jest ok, termostat też chyba oki bo silnik nagrzewa się normalnie i nawet stanie w korku nie skacze temperatura w gorę. Już nie mam pojęcia co może być.
Były:
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR
- 2005r. - karawan na sterydach
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR

Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
no koledzy nie mówcie,że nikt nie ma żadnego pomysłu na ta awarię. Może ktoś miał podobną sytuację?? 

Były:
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR
- 2005r. - karawan na sterydach
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR

Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
witam
myślę że przy -10 nie działa klima trzeba włączyć na ekon sam nawiew a może się mylę
pozdrawiam
_______________________
lancia dedra 19td 1995
myślę że przy -10 nie działa klima trzeba włączyć na ekon sam nawiew a może się mylę
pozdrawiam
_______________________
lancia dedra 19td 1995
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Sprawdź poziom płynu w układzie. Może nagrzewnica jest zapowietrzona?
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Sprawdzaj po kolei:
Witaj
Sam miałem ten problem w mojej Lucynie. Rozwiązanie dość proste, ale czaso- i pracochłonne:
1: Jeżeli temp silnika nie dochodzi do 90 częściowo osłoń wloty powietrza na chłodnicę
2: Jeżeli wieje zimniej na szybę niż na twarz to znaczy, że układ nie do końca otwiera przepustnice i należy nasmarować. zdejmujesz boczki konsoli centralnej i najlepiej białym smarem psikasz cięgła TYLKO NIE WD40!
3: Odpowietrz układ chłodzący i sprawdź termostat na zapalonym silniku na postoju. Poczekaj aż osiągnie 90 i dalej aż zacznie działać wentylator.
Jeśli wykonasz wszystkie 3 czynności będzie grzało aż miło.
Acha i faktycznie wyłącz klimcię bo ECO lepiej działa (choć szyby bardziej parują)
Mam nadzieję, że pomogłem
Sam miałem ten problem w mojej Lucynie. Rozwiązanie dość proste, ale czaso- i pracochłonne:
1: Jeżeli temp silnika nie dochodzi do 90 częściowo osłoń wloty powietrza na chłodnicę
2: Jeżeli wieje zimniej na szybę niż na twarz to znaczy, że układ nie do końca otwiera przepustnice i należy nasmarować. zdejmujesz boczki konsoli centralnej i najlepiej białym smarem psikasz cięgła TYLKO NIE WD40!
3: Odpowietrz układ chłodzący i sprawdź termostat na zapalonym silniku na postoju. Poczekaj aż osiągnie 90 i dalej aż zacznie działać wentylator.
Jeśli wykonasz wszystkie 3 czynności będzie grzało aż miło.
Acha i faktycznie wyłącz klimcię bo ECO lepiej działa (choć szyby bardziej parują)
Mam nadzieję, że pomogłem

Kappa Coupe - "Jak żeś se Pan te drzwi zaspawał?"
Mina policjanta: Bezcenna
Mina policjanta: Bezcenna
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Ja mam z kolei taki problem: od około miesiąca coś mi sie zaczęło sypać z przejściami nawiewu miedzy. Zaczęło sie od tego gdy nawiew był włączony na szybę i chciałem zmienić na nawiew środkowy, a tu lipa. Odcięło dopływ powietrza na szybę a nie otworzyło na środkowy, a słychać jak powietrze dudni w środku tylko nie uchodzi nigdzie, ale dało sie z powrotem powrócić na nawiew na szybę i tak jest do dni dzisiejszego.
Jak tu w poprzednim poście było może to przepustnica? Tylko nie mam pojęcia jak sie do niej dobrać i w którym miejscu jest ta przepustnica zeby całej dechy nie rozbierać. widziałem że nad nogami pasażera jest silnik nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Jak tu w poprzednim poście było może to przepustnica? Tylko nie mam pojęcia jak sie do niej dobrać i w którym miejscu jest ta przepustnica zeby całej dechy nie rozbierać. widziałem że nad nogami pasażera jest silnik nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Mam to samo. Jak kupiłem swoją Lybrę w LT to nie działało sterownie kierunkiem nawiewu. Naprawili i kilka dni było dobrze ale obecnie jest tak że za każdym odpalieniem silnika jest inaczej. Raz nie działa nawiew na przód, po ponownym uruchomieniu silnika nie działa nawiew na nogi ( a pozostałe dwa działają) lub zdarza się że inny kierunek pokazuje wyświetlacz a co inego działa faktycznie. Najgorsze jest że jak chcę się wybrać z reklamacją to wsiadam i jest wszystko a po dwóch dniach znowu się knoci. Tak już się wybierałem kilka razy. Złośliwe te "Lucynki" troszkę ;P"piotrerr" pisze:Ja mam z kolei taki problem: od około miesiąca coś mi sie zaczęło sypać z przejściami nawiewu miedzy. Zaczęło sie od tego gdy nawiew był włączony na szybę i chciałem zmienić na nawiew środkowy, a tu lipa. Odcięło dopływ powietrza na szybę a nie otworzyło na środkowy, a słychać jak powietrze dudni w środku tylko nie uchodzi nigdzie, ale dało sie z powrotem powrócić na nawiew na szybę i tak jest do dni dzisiejszego.
Jak tu w poprzednim poście było może to przepustnica? Tylko nie mam pojęcia jak sie do niej dobrać i w którym miejscu jest ta przepustnica zeby całej dechy nie rozbierać. widziałem że nad nogami pasażera jest silnik nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Postroofki
***Lybra 2,4 JTD SW '01***
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
DaNsOuNd ale w czym ci grzebali ze było ok w panelu sterowania klimą czy nagrzewnice rozbierali i naprawiali?
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Dokładnie nie wiem co robili. Cos ze sterowaniem silników. Obecnie już 3 dzień stoi ponownie na warsztacie. Ciekawe jak się zakończą boje LT z tym nawiewem. Zdam relację jak odbiorę."piotrerr" pisze:DaNsOuNd ale w czym ci grzebali ze było ok w panelu sterowania klimą czy nagrzewnice rozbierali i naprawiali?
Postroofki
***Lybra 2,4 JTD SW '01***
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
no ok to ja czekam i dowiedz sie jak mozesz co to dokładnie była za przyczyna;)
Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Więc został wymieniony silnik (jeden z silników?) sterujący nawiewem i wszystko wydaje się być OK. Zobaczymy jak się będzie dalej sprawowało."piotrerr" pisze:no ok to ja czekam i dowiedz sie jak mozesz co to dokładnie była za przyczyna;)
Postroofki
***Lybra 2,4 JTD SW '01***
Re: Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Witam, odświeżę temat.
Problem nastepujący:
Temperatura na HI a powietrze leci lekko ciepłe a to też tylko przy wyższych obrotach silnika.
Na postoju leci zimne.
Klapki od mieszania temperatury działają,bo słychać przy zmianie nastawu temp.
Silnik się grzeje normalnie do ok. 90stopni i włącza się wnetylator.
Układ odpowietrzony. Węże jeden i drugi ciepłe. Jeden troche bardziej.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak?
Czy uszkodzony termostat może dawać takie objawy, skoro temperatura na wskaźniku jest stała bez względu na to czy auto stoi czy jedzie?
Problem nastepujący:
Temperatura na HI a powietrze leci lekko ciepłe a to też tylko przy wyższych obrotach silnika.
Na postoju leci zimne.
Klapki od mieszania temperatury działają,bo słychać przy zmianie nastawu temp.
Silnik się grzeje normalnie do ok. 90stopni i włącza się wnetylator.
Układ odpowietrzony. Węże jeden i drugi ciepłe. Jeden troche bardziej.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak?
Czy uszkodzony termostat może dawać takie objawy, skoro temperatura na wskaźniku jest stała bez względu na to czy auto stoi czy jedzie?
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra - częściowy brak grzania w nawiewach
Witam.
U mnie podobnie było ale tylko po stronie kierowcy. Winny jest silniczek sterujący przepustnicą zimniej cieplej od strony kierowcy. Silniczek wykonywał głupie ruchy przez cały czas. Trochę ciepłego i trochę zimnego i tak nie zależnie od ustawionej temperatury. Czasami ustawiał się tylko na letnie aby po chwili wykonywać nieskoordynowane ruchy. Będę musiał dobrać się do nie niego na wiosnę. Teraz zablokowałem silniczek w odpowiedniej pozycji (ciepło) wypinając + na centralce klimatronika.
Nareszcie jest ciepełko
U mnie podobnie było ale tylko po stronie kierowcy. Winny jest silniczek sterujący przepustnicą zimniej cieplej od strony kierowcy. Silniczek wykonywał głupie ruchy przez cały czas. Trochę ciepłego i trochę zimnego i tak nie zależnie od ustawionej temperatury. Czasami ustawiał się tylko na letnie aby po chwili wykonywać nieskoordynowane ruchy. Będę musiał dobrać się do nie niego na wiosnę. Teraz zablokowałem silniczek w odpowiedniej pozycji (ciepło) wypinając + na centralce klimatronika.
Nareszcie jest ciepełko

Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.