Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: aro » 10 mar 2008, 16:59

Witajcie!

Cały czas chodzi mi po głowie, aby wymienic olej w skrzyni, bo gdy auto postoi przez noc w niskich temp. to rankiem po odpaleniu troche ciężko wchodzą biegi, gdy już skrzynia sie rozgrzeje to wchodzą łatwo.

Olej w szkrzyni wymieniałem jakoś pare miesięcy temu na prawdopodobnie (musiałbym isc poszukac opakowania) Hipol 80W90, teraz mam zamiar wymienic na Valvoline 75W90 dokładnie taki jak tu za namową paru znawców tematu :D Ale, aby tego dokonac musze się upewnic, czy nie będzie jakis ubocznych objawów :lol: Dodam, że w tej chwili srzynia na zewnątrz jest sucha (zero wycieków). I w związku z tym mam pytanie, czy wymaina tego oleju może rozszczelnic skrzynie?

Każda opinia będzie uwzględniona przy wymiane:D

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: kretekpodnietek » 10 mar 2008, 19:58

ktoś kiedyś pisał że po wymianie na zalecaną tutele skrzynia zaczęła mu dużo lepiej chodzić, dwójka przestała zgrzytac i w ogóle.

najlepiej taki jak poleca producent, czyli Tutela ZC 80/S (wzięte z instrukcji.)
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: Bany » 10 mar 2008, 22:37

"aro" pisze:Witajcie!

Cały czas chodzi mi po głowie, aby wymienic olej w skrzyni, bo gdy auto postoi przez noc w niskich temp. to rankiem po odpaleniu troche ciężko wchodzą biegi, gdy już skrzynia sie rozgrzeje to wchodzą łatwo.

Olej w szkrzyni wymieniałem jakoś pare miesięcy temu na prawdopodobnie (musiałbym isc poszukac opakowania) Hipol 80W90, teraz mam zamiar wymienic na Valvoline 75W90 dokładnie taki jak tu za namową paru znawców tematu :D Ale, aby tego dokonac musze się upewnic, czy nie będzie jakis ubocznych objawów :lol: Dodam, że w tej chwili srzynia na zewnątrz jest sucha (zero wycieków). I w związku z tym mam pytanie, czy wymaina tego oleju może rozszczelnic skrzynie?

Każda opinia będzie uwzględniona przy wymiane:D


Leje do kazdej lanci valvoline 75w90 ale gl 5 a nie 4.
i nie mam problemów z integrale łącznie ,
do subaru też taki leje

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: aro » 11 mar 2008, 14:11

Czyli można wymienic :wink:

Powiem, że poprzedni olej miał klase Gl 3, a ten ma Gl 4 wiec może będzie lepszy :?

Bany jak myślisz? Są jakies różnice miedzy tym samym olejem z różnymi klasami Gl 4 i Gl 5?

Ten Gl 5 będzie pewnie droższy?

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: Bany » 11 mar 2008, 23:27

nie wiem jakie są różnice ja za gl5 płace ok 34pln.
jest to półsyntetyk

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: aro » 12 mar 2008, 13:24

To teraz mam mały dylemat :roll: Poczytam jeszcze co nieco o tym oleju.

Jest jeszcze jedna sprawa, jeżeli producent zaleca zalewanie skrzyni olejem o klasie gl3, to czy można ją zalac bez problemów olejem gl4 lub gl5?

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: dunin » 12 mar 2008, 16:46

to tak jakbyś zalał silnik przystosowany do API SG olejejm klasy SL. w górę powinno być kompatybilne
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarek_Lu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 05 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: Jarek_Lu » 15 mar 2008, 18:42

"kretekpodnietek" pisze:ktoś kiedyś pisał że po wymianie na zalecaną tutele skrzynia zaczęła mu dużo lepiej chodzić, dwójka przestała zgrzytać i w ogóle.
Niestety mam inne doświadczenia wymieniłem na zalecaną Tutelle (trochę się pospieszyłem bo później w dokumentach znalazłem że poprzedni właściciel Niemiec wymienił przede mną na syntetyczny) i od razu odczułem zmianę na gorsze , także osobiście wolałbym wyłożyć parę złotych więcej na syntetyk.
Generalny dystrybutor własnego czasu.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: aro » 26 mar 2008, 16:08

Panowie to jak to jest z tą klasą gl 4 i gl 5?

Czy moge wlac olej klasy gl 5? Nie zaszkodzi to jakoś skrzyni?

Czytają różne fora mam teraz mały mętlik w głowie. Jedni polecają a inni znów nie :roll: Różnicy w cenie praktycznie nie ma.

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: Pepto » 26 mar 2008, 21:02

Z tego co mi wiadomo, do samochodu gdzie przez lat stosowany był olej mineralny lub połsynetyczny, nie powinno sie stosować, oleji wypełni syntetycznych (ze względu na znacznie zwiększona agresywność tych drugich, i spowodowane tym wypłukiwanie starych osadów).
A oleje klasy GL5 są chyba tylko pełnymi syntetykami.
Też będę zmieniał teraz olej i kupie "Valvoline: DuraBlend 75W90 GL-4" (w instrukcji polecane jest stosowanie ZC80/S) ze względu na mniejszą gęstość w niskich temperaturach (często na zimno skrzynia pracuje nieprzyjemnie)
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: Bany » 26 mar 2008, 21:40

"Bany" pisze:nie wiem jakie są różnice ja za gl5 płace ok 34pln.
jest to półsyntetyk
nie chce mi sie powtarzać.

to co piszesz odnosi sie do oleju silnikowego i też jest nie do końca prawdą

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: aro » 27 mar 2008, 16:22

Pepto - są oleje do skrzyni półsyntetyki gl5, jak i syntetyki gl5 :wink:

zainwestuje w tego valvoline półsyntetyka gl5 i zobaczymy :wink:

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: Pepto » 27 mar 2008, 19:54

Kupiłem, Valvoline: DuraBlend 75W90 GL-4
Jutro naleje i pośmigam, to napisze jakie są moje wrażenie.
Jeśli coś będzie nie grac to zabijemy Banego i po kłopocie :P
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: Bany » 28 mar 2008, 2:59

: cenzura : : cenzura : : cenzura : : cenzura : : cenzura : : cenzura :
nie odmieniać mojego nazwiska.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - zmiana oleju w skrzyni z 80W90 na 75W90

Post autor: dr_scott » 21 kwie 2008, 15:57

olej w skrzyni zmienia sie raz na ruski rok (60.000 km) więc warto wydać troche wiecej kasy i zalać syntetyk 75W90.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”