Lybra - trzesie przy odpaleniu
Lybra - trzesie przy odpaleniu
Witam czy to normalny objaw? Przy odpalaniu auto dostaje mocnego drżenia czy to objaw naturalny w silniku 2,4? Objaw wystepuje tylko przy odpalaniu, po zapaleniu pracuje prawidłow. Pozdrawiam
Lybra - trzesie przy odpaleniu
To typowy w silnikach 2.4 objaw wyeksploatowanego dwumasowego koła zamachowego. Niestety w takim przypadku pomoże tylko wymiana na nowe najlepiej w komplecie ze sprzęgłem, żeby dwa razy nie rozbierać. Koszt takiej naprawy nie jest zbyt pocieszający bo trzeba wysypać się jednorazowo około 2,2tys
. Sam osobiście jestem w trakcie uzupełniania świnki skarbonki 


Lybra - trzesie przy odpaleniu
jakie sa konsekwencje jazdy z tym objawem? Mam tak od jakiegos czasu...
Lybra - trzesie przy odpaleniu
Trudno powiedzieć jakie mogą być konsekwencje ponieważ nikt tfu tfu tutaj jak do tej pory nie doświadczył jakiejś awarii z tego tytułu, oczywiście na pewno nie wpływa to pozytywnie na samą prace silnika.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Lybra - trzesie przy odpaleniu
a mi sie wydaje że po czasie mogą zepsuć sie poduchy silnika przez zwiększone drgania.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Lybra - trzesie przy odpaleniu
Tzn zależy jak trzęsie...
Ja też już się obawiałem, że mam padnięte koło dwumasowe albo poduchy, ale okazało się, że po prostu lekkie trzęsienie po odpaleniu jest normalne ( przynajmniej w 1.9 ). No ale ja zawsze jeździłem benzyniakami więc nie miałem odniesienia.
Najlepiej zanim zaczniesz zbierać grubą kapuchę na koło dwumasowe idź do jakiegoś zaufanego mechanika, albo umów się z kimś kto ma takie samo auto i porównaj.
Niczego nie można wykluczyć ale nie straszmy kolegi od razu
PS. Jazda z zepsutym kołem dwumasowym może skutkować:
- większym hałasem i drganiami,
- mniejszą płynnościa obrotów silnika a co za tym idzie minimalnie wyższym zużyciem paliwa i mniejszą elastycznością.
- szybszym zużyciem elementów skrzyni biegów ( szczególnie synchronizatorów ).
EDIT: ale mówisz, że drży tylko przy zapalaniu a potem już zupełnie ok?
To też dziwne, chociaż to może dopiero pierwsza faza. Z tego co wiem to zwykle objawia się to silniejszymi wibracjami i hałasam na biegu jałowym albo przy nagłej zmianie obrotów ( w górę lub w dół )....
Ja też już się obawiałem, że mam padnięte koło dwumasowe albo poduchy, ale okazało się, że po prostu lekkie trzęsienie po odpaleniu jest normalne ( przynajmniej w 1.9 ). No ale ja zawsze jeździłem benzyniakami więc nie miałem odniesienia.
Najlepiej zanim zaczniesz zbierać grubą kapuchę na koło dwumasowe idź do jakiegoś zaufanego mechanika, albo umów się z kimś kto ma takie samo auto i porównaj.
Niczego nie można wykluczyć ale nie straszmy kolegi od razu

PS. Jazda z zepsutym kołem dwumasowym może skutkować:
- większym hałasem i drganiami,
- mniejszą płynnościa obrotów silnika a co za tym idzie minimalnie wyższym zużyciem paliwa i mniejszą elastycznością.
- szybszym zużyciem elementów skrzyni biegów ( szczególnie synchronizatorów ).
EDIT: ale mówisz, że drży tylko przy zapalaniu a potem już zupełnie ok?
To też dziwne, chociaż to może dopiero pierwsza faza. Z tego co wiem to zwykle objawia się to silniejszymi wibracjami i hałasam na biegu jałowym albo przy nagłej zmianie obrotów ( w górę lub w dół )....
Lybra - trzesie przy odpaleniu
Dzieki za porady wydaje mi sie (mama nadzieje) ze to normalne wczesniej jezdzilem alfa w benzynie wiec moze ten typ tak ma tym bardziej ze mam lancie prawie 1,5 roku i wydaje mi sie ze tak miala od poczatku. Z drugiej strony 170000 tys przebiegu moze robic swoje... pozdrawiam