Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: skinner » 25 lut 2008, 11:34

Witajcie.
Chcialbym do swojego kapiszona wstawic taki silnik wlasnie jak w temacie, ale zastanawialem sie nad podobnym tylko ze z turbo. Ma wiecej kucy i wogle. Ale zastanawiam sie nad spalaniem. Nie orientuje się ile pali ten 2.0 20V. A ile wiecej pali taki sam z turbo. Czy do tego z turbo podejdzie komputer ze zwyklego 2.0 20V? Ile oba silniki palą miasto/trasa ?
Z góry dziekuje za odpowiedz.
pozdrawiam

ps. ma ktos moze sprzedac takowy silnik? ;]
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: matias21 » 25 lut 2008, 11:40

jeżeli w turbo nie bedziesz przekraczał 3000 obr/min to spali może z 0,5 litra więcej od 2.0 zwykłego, komputer napewno nie pasuje.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: skinner » 25 lut 2008, 12:17

a jak bym dostal taki silnik bez osprzetu 2.0 20v T z komputerem to wyslarczy wlozyc silnik i podpiac komputer i smiga?
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

greguar_2000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Piotrków Tryb. woj. łódzkie

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: greguar_2000 » 25 lut 2008, 15:57

a jak sadzicie, przeszłaby podmianka silnika w dedrze automatik z 2.0 na 2.0 turbo. I czy ta skrzynia sie rozpedzi wiecej, bo na 180 stoii. Obroty około 5500.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: skinner » 28 lut 2008, 12:02

halo??
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: stabraf » 28 lut 2008, 13:22

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=318062537
Na zdjęciu jest 2.4 a w opisie 2.0



dziku
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 17 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Kontakt:

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: dziku » 29 lut 2008, 15:54

Cześć Skinner;
Czy to przemyślana decyzja z tą podmianą silnika z 2,0 na 2,0 T?
Niech mnie ktoś porawi jeśli się mylę, ale:
Niby prosta podmnianka silnika, niby na tą samą pojemność wcale nie musi być taka przyjemna jak się zdaję.
1. Silnik 2,0 T jest cztero-garowy (tak sobie przypominam, a nie chce mi się sprawdzać!), skoro 4 cylindry, więc inna konstrukcja silnika!
2. Skoro inna konstrukcja silnika, więc inne mocowania silnika do skrzyni (tak mi się zdaję, bo nie sądze, żeby miały te same mocowania do skrzyni biegów!).
3. Skrzynia powinna zatem mieć inna (wytrzymalszą) konstrukcję, bo przekazuje na koła sporo większy moment i moc!
4. Skoro inna skrzynia to i półosie?
5. Komputer musi sterować, innym silnikiem, więc musi zostać zamieniony!
6. A jak z mocowaniem silnika do ramy pojazdy (pewnie inne!).
7. A jak z hamulcami, czy możliwość szybszych prędklości, nie powinna być lepiej hamowana? może hamulce te same ale czy pompa abs i sterowanie nią ta sama ?
8. Do tego licz się z tym, że kupione przez Ciebie 2,0 T, nie będzie w najlepszym stanie, bo przecież 220 km prowokuje trochę do dynamiczniejszej jazdy, a poziom użytkowania prze kierowców silników z turbo jest nadal niski!
9 No i tak z niby to prostej czynności robi Ci się zaje....y koszt, który to może przekroczyć wartość samochodu.
Poprawcie mnie jeśli drastycznie się mylę, sam jestem ciekaw, bo swego czasu byłem zainteresowany zamianą silników!
Pozdro
kocham moją Włoszkę

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: aro » 29 lut 2008, 15:57

"dziku" pisze:1. Silnik 2,0 T jest cztero-garowy (tak sobie przypominam, a nie chce mi się sprawdzać!), skoro 4 cylindry, więc inna konstrukcja silnika!
Pozdro
Zależy które 2.0T. Bo były też piecio garowe :wink:

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: skinner » 24 mar 2008, 17:21

Mi sie zdaje ze przelozyc silnik to nie problem w kappie. bo jtd czy bena tak samo wchodzi tylko ze rozmiarami polosi sie roznia i skrzyniami... ojciec ma z marei weekend silnik w swojej kappie..
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: wega » 24 mar 2008, 17:56

Skinner czy Ty aby nie bujasz w obłokach. Najpierw chcesz założyć silnik inny niż masz pod maską, jednocześnie chcesz wyremontować swój popsuty 2,0 20v i jeszcze wsadzić instalację gazową. Nie za bardzo rozumiem ?
Obrazek

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - 2.0 20v umarł, chciałbym wstawić nowy...

Post autor: skinner » 24 mar 2008, 18:12

Nie nie, wczesniej myslalem zeby silnik zmienic, a teraz tylko teoretyzuje ze da sie to wlozyc. Remontuje tylko tego 2.0 20V i gaz zakladam i tyle. ;]
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”