Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Awatar użytkownika
MIVOL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Nałęczów k/lublina

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: MIVOL » 23 lut 2008, 15:13

Witam wszystkich! Moje autko do Dedra 2.0 Turbo (162km). Podczas jazdy zaobserwowałem że w przedziale 5500-7000obr/min moc silnika nieznacznie spada. Swiece i filtr powietrza kwalifikują się do wymiany więc stawiam że to jest przyczyną - poza tym zazwyczaj tankuję 95 oktanów :cry: wiec i to może powodowac ten niedosyt wrażen... Chciałbym wymienic jak najszybciej te częsci na nowe,ale nalpierw chce skonsultowac się z doswiadczonymi użytkownikami (bo Dedra to dopiero drugie włoskie auto jakie mam przyjemnosc posiadac : yesyes : ). Zacznę od swiec zapłonowych - jakie najlepiej wybrac?? Rozważam nad wyborem swiec Bosch Platinum lub Brisk Premium - może ktos miał z owymi produktami do czynienia i ma swoje zdanie na ich temat? Co do filtra powietrza to planuje zakup filtra K&N montowanego w seryjnym"air boxie"który jak zachwala producent-ma lepsze parametry od seryjnych filtrów i istnieje możliwosc jego dokładnego czyszczenia. I na koniec jeszcze jedno pytanie. Miska olejowa w moim aucie jest lekko"zapocona" - kupiłem na zamówienie w serwisie fiata nową uszczelkę i dostałem uszczelkę z korka... Czy warto wogóle ją zakładac? Czy lepiej poszukac uszczelki z lepszego materiału?? Czekam na pomoc i z góry dziękuję.
Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)

Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: dexus » 23 lut 2008, 16:38

Świece to NGK, najlepsze jakie stosowałem :D
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: Kabar » 23 lut 2008, 16:44

Potwierdzam - NGK, ale do tego silnika z serii Racing.
Drogie, ale dobre
Obrazek

Awatar użytkownika
Prometeo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
Skype: Wieslaw305
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: Prometeo » 23 lut 2008, 17:01

Polecałbm też NGK do auto sportowych (nowość), własnie na nich jeżdzę i jest supuer. Trochę kosztują ale za to są bardzo dobre.
Pozdrawiam
Lancia delta II 1,6 16V, 99r.
Prometeo, Gdynia, kom. 792 065029
http://www.prometeo-italia.pl

dudekken

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: dudekken » 23 lut 2008, 17:25

A ja z innej beczki...

Polecam japońskie świece DENSO (szczególnie irydowe), NGK przy nich jest jak ISKRA

wujaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 28 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: gostyn

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: wujaa » 23 lut 2008, 17:44

miałem w TURBO NGK no i rewelka i jeszcze jezdza (mam nadzieje) :D nie wiam jak nowy wlasciciel czy wymienial,.
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: Bany » 23 lut 2008, 19:20

NGK BP6ET (z pamięci)
filtry sa tańsze z kingdragona

Awatar użytkownika
MIVOL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Nałęczów k/lublina

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: MIVOL » 23 lut 2008, 20:03

no teraz pewnie wybiorę NGK Racing, ale dalej mało wiem na tenat wyboru filtra. Zapytam inaczej - czy ktokolwiek miał w seryjnym dolocie powietrza sportowy filtr i czy można odczuc jakies róznicę w stosunku do seryjnego filtra??
Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)

Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Lancia Dedra 2.0 Turbo - jakie świece zapłonowe najlepsz

Post autor: evo » 23 lut 2008, 23:34

"MIVOL" pisze:Witam wszystkich! Moje autko do Dedra 2.0 Turbo (162km). Podczas jazdy zaobserwowałem że w przedziale 5500-7000obr/min moc silnika nieznacznie spada. Swiece i filtr powietrza kwalifikują się do wymiany więc stawiam że to jest przyczyną - poza tym zazwyczaj tankuję 95 oktanów :cry: wiec i to może powodowac ten niedosyt wrażen... Chciałbym wymienic jak najszybciej te częsci na nowe,ale nalpierw chce skonsultowac się z doswiadczonymi użytkownikami (bo Dedra to dopiero drugie włoskie auto jakie mam przyjemnosc posiadac : yesyes : ). Zacznę od swiec zapłonowych - jakie najlepiej wybrac?? Rozważam nad wyborem swiec Bosch Platinum lub Brisk Premium - może ktos miał z owymi produktami do czynienia i ma swoje zdanie na ich temat? Co do filtra powietrza to planuje zakup filtra K&N montowanego w seryjnym"air boxie"który jak zachwala producent-ma lepsze parametry od seryjnych filtrów i istnieje możliwosc jego dokładnego czyszczenia. I na koniec jeszcze jedno pytanie. Miska olejowa w moim aucie jest lekko"zapocona" - kupiłem na zamówienie w serwisie fiata nową uszczelkę i dostałem uszczelkę z korka... Czy warto wogóle ją zakładac? Czy lepiej poszukac uszczelki z lepszego materiału?? Czekam na pomoc i z góry dziękuję.
z doświadczenia NGK bpr7e, znakomite w serii i silnikach rasowanych ponad 300km, racing owszem ale zupełnie nie potrzebne u ciebie, brisk padaka, jeśli regularnie wymieniasz filtr pow to nie odczujesz różnicy w mocy z wkładką sport, polecam wymianę papierowego co 5-7tys km i przeróbkę kasty filtra seryjnego, wszystkie stożki i wkładki zabijaja przedwcześnie po kolei komponenty silnika :cry: . chyba że masz racing i walczysz o 4km kosztem trwałości :roll: lepiej sprawdzi się puszka filtra z fiata coupe turbo ale trzeba lekko przerabiać.
oryginalne uszczelki są ok, aftermarket trochę za grube i uszkadzają się przy dokręcaniu-nie dokręcać zbyt mocno miski :!: , lekkie pocenie się to żaden powód do smutku.
ten silnik w serii umiera powyżej 6tys obr, taka jego charakterystyka, i nie kręc go powyżej, chyba że masz kilka silników do testów.
chcesz więcej mocy to zrób głowicę wydech i chip i masz 240km, pasek rozrządu jest słabiutki i zmienij co 60tys :!:

Awatar użytkownika
MIVOL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Nałęczów k/lublina

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: MIVOL » 24 lut 2008, 0:46

OK. Teraz napewno kupię NGK bo widzę,że każdy decyduje się na ich wybór, czyli są przynajmniej sprawdzone. Wkładka sportowa filtra pow. to żeczywiscie zły pomysł zważywszy na wysoką cenę... O stożku nawet przez chwile nie myslałem bo niby po co - ma byc seria i koniec,a zresztą sam stożek nic by mi nie dał... Jedyne co mam zamiar zmienic to seryjny zawór upustowy Boscha na jakis konkretny BOV, dwutłoczkowy np :wink:
I jeszcze jedno na koniec - w zasadzie niejestem zwolennikiem głosnych wydechów, no może ostatecznie zaakceptował bym wydech"mruczący"od jais 3000-3500 tys/obr . Narazie mam seryjny wydech z katem w idealnym stanie, jednak przy zakupie autka dostałem dedykowanego Dedrze Supersprinta (przynajmniej tak napisali...), wydech składa się z tłumika srodkowego i koncowego. Niechce ciąc seryjnego układu więc jesli znajde chwilę czasu to wymontuje seryjny wydech zostawiając tylko rurę z kolektora i założe ten, powiedźmy sportowy układ z przelotowym srodkiem i koncowym, tylko zastanawiam się co założyc na miejsce kata (w dedrze jest 1 sonda więc mogę sobie pozwolic na wymontowania kata), czy mogę wstawic zwyczajną rurę ,czy może lepiej jeszcze jednen tłumik srodkowy na miejsce kata? Proszę o odp.osób które mają trochę wiecej doswiadczenia niż ja :wink:
Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)

Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: Bany » 24 lut 2008, 11:19

wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...

Awatar użytkownika
CarvMachine
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: CarvMachine » 24 lut 2008, 12:19

"Bany" pisze:wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...
Co do wydechu, to wydaje mi sie ze powinien byc policzony, wywalanie wszystkiego bardziej pogarsza niz polepsza osiagi. Napewno za to poprawia "uczucie mocy". Jezeli hamowales swoje auto po "modyfikacjach" wydechu to chetnie obejze wykresy.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2008, 18:34 przez CarvMachine, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MIVOL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Nałęczów k/lublina

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: MIVOL » 24 lut 2008, 13:15

Wiem że objętosc i długosc wydechu jest obliczona przez projektanta samochodu i niemożna tak poprostu bez konkretnej wiedzy zabierac sie do modyfikacji, dlatego wspomniałem o tym w tym poscie. Dlatego najlepszym pomysłem będze zajżec na fora profesjonalistów (nie wiejskich chłopców tiningowców których tez można często spotkac:D ) i zapoznac się głebiej z teorią. Najpierw chciałbym sprawdzic auto na chamowni w czystej seri,a dopiero potem brac się za ew.modyfikacje aby miec odniesienie to stanu obecnego i tego co było. Wie ktos może (ktos z okolic LBN) gdzie jest w okolicy lublina dobra chamownia
Lancia Dedra 2000 TURBO (162PS)
Lancia Dedra INTEGRALE (169PS)
Fiat 126p OBR (23;P)

Sprzedarz częsci: LANCIA DEDRA 1.8ie / 2000 TURBO / INTEGRALE
tel . 515 141 526 (orange)
e-mail: miwol@vp.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: Bany » 24 lut 2008, 14:06

"CarvMachine" pisze:
"Bany" pisze:wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...
Co do wydechu, to wydaje mi sie ze powinien byc policzony, wywalanie wszystkiego bardziej pogarsza niz polepsza osiagi. Napewno za to poprawia "uczucie mocy". Jezeli chamowales swoje auto po "modyfikacjach" wydechu to chetnie obejze wykresy.

jak znajdziecie kogoś kto potrafi policzyć wydech do TURBO
to dajcie znać.

też bym chętnie obejrzał wykresy moich kolegów ale jakoś nikt nie chce tego pokazać

hamownia pisze sie przez samo H

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

Post autor: lancia1969 » 24 lut 2008, 14:18

Liczyć można - papier wszystko przyjmnie- tylko jak potem dotrzymać założone paremetry i jak przewidzieć zużycie silnika itd itp .
Przy spawaniu wystarczy jak spaw wjedzie do środka i cały proces przebiegu spalin w łeb bierze :roll: Teoria - teorią - praktyka praktyką.
U mnie po wyrzuceniu katalizatorów i zrobieniu wydechu z 50 na dwóch tłumikach - środkowy escort cosworth - końcowy jakieś przelotowe badziewie no name, moc i moment fabryczny ale przesunięty w stosunku do orygiału o 1000 w dół tylko tez nie dam sobie głowy uciąc że to przez sam wydech bo zmieniałem ustawienia CO .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”