"MIVOL" pisze:Witam wszystkich! Moje autko do Dedra 2.0 Turbo (162km). Podczas jazdy zaobserwowałem że w przedziale 5500-7000obr/min moc silnika nieznacznie spada. Swiece i filtr powietrza kwalifikują się do wymiany więc stawiam że to jest przyczyną - poza tym zazwyczaj tankuję 95 oktanów

wiec i to może powodowac ten niedosyt wrażen... Chciałbym wymienic jak najszybciej te częsci na nowe,ale nalpierw chce skonsultowac się z doswiadczonymi użytkownikami (bo Dedra to dopiero drugie włoskie auto jakie mam przyjemnosc posiadac

). Zacznę od swiec zapłonowych - jakie najlepiej wybrac?? Rozważam nad wyborem swiec Bosch Platinum lub Brisk Premium - może ktos miał z owymi produktami do czynienia i ma swoje zdanie na ich temat? Co do filtra powietrza to planuje zakup filtra K&N montowanego w seryjnym"air boxie"który jak zachwala producent-ma lepsze parametry od seryjnych filtrów i istnieje możliwosc jego dokładnego czyszczenia. I na koniec jeszcze jedno pytanie. Miska olejowa w moim aucie jest lekko"zapocona" - kupiłem na zamówienie w serwisie fiata nową uszczelkę i dostałem uszczelkę z korka... Czy warto wogóle ją zakładac? Czy lepiej poszukac uszczelki z lepszego materiału?? Czekam na pomoc i z góry dziękuję.
z doświadczenia NGK bpr7e, znakomite w serii i silnikach rasowanych ponad 300km, racing owszem ale zupełnie nie potrzebne u ciebie, brisk padaka, jeśli regularnie wymieniasz filtr pow to nie odczujesz różnicy w mocy z wkładką sport, polecam wymianę papierowego co 5-7tys km i przeróbkę kasty filtra seryjnego, wszystkie stożki i wkładki zabijaja przedwcześnie po kolei komponenty silnika

. chyba że masz racing i walczysz o 4km kosztem trwałości

lepiej sprawdzi się puszka filtra z fiata coupe turbo ale trzeba lekko przerabiać.
oryginalne uszczelki są ok, aftermarket trochę za grube i uszkadzają się przy dokręcaniu-nie dokręcać zbyt mocno miski

, lekkie pocenie się to żaden powód do smutku.
ten silnik w serii umiera powyżej 6tys obr, taka jego charakterystyka, i nie kręc go powyżej, chyba że masz kilka silników do testów.
chcesz więcej mocy to zrób głowicę wydech i chip i masz 240km, pasek rozrządu jest słabiutki i zmienij co 60tys
