Kappa- termostat

look001
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kappa- termostat

Post autor: look001 » 17 lut 2008, 13:50

Witam i pytam pytam :)

Kłopot takowy mam. Poraz pierwszy w mojej 11 letniej Lanciarce pojawiła się dość wysoka temp. wody. Po tym jak doszła do krytycznego punktu, wyłączyłem furę na jakieś 5 min. i później pojechałem dalej. Ale wysoka temp. raczej utrzymyweała się. Na szczęście miałem blisko ku domu.
Nie sądzę, żeby był to przypadek. Prosze o info co to może być i gdzie mogę sprawdzić "temat" we Wrocławiu. pozdr.

Awatar użytkownika
coolczak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Płock

Re: Kłopot z termostaem w Kappie.

Post autor: coolczak » 17 lut 2008, 14:40

"look001" pisze:Witam i pytam pytam :)

Kłopot takowy mam. Poraz pierwszy w mojej 11 letniej Lanciarce pojawiła się dość wysoka temp. wody. Po tym jak doszła do krytycznego punktu, wyłączyłem furę na jakieś 5 min. i później pojechałem dalej. Ale wysoka temp. raczej utrzymyweała się. Na szczęście miałem blisko ku domu.
Nie sądzę, żeby był to przypadek. Prosze o info co to może być i gdzie mogę sprawdzić "temat" we Wrocławiu. pozdr.
A do jakiej temp. dochodzi?? Jak do 100 to nic się nie dzieje. Wtedy powinien już pracować wentylator, jeśli nie pracuje to masz przyczynę. Nie wiem czy jest możliwość, żeby przyciął się termostat, ale to też może być przyczyną. Sprawdź poziom płynu chłodzącego. No i jak Ci się kiedyś zagrzeje to jeśli działa wentylator, od razu nie wyłączaj silnika niech go trochę schłodzi. Pozdro

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa- termostat

Post autor: kretekpodnietek » 17 lut 2008, 14:45

albo sie termostat zawiesił i nie otwiera dużego obiegu, jeżeli temperatura nie spada nawet w trasie i chłodnica nie jest gorąca, to napewno to.

jeżeli termostat sie przyciął, wentylator sie nie włączy, ponieważ czujnik ma w chłodnicy.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa- termostat

Post autor: prezesjm » 17 lut 2008, 16:21

"kretekpodnietek" pisze:
jeżeli termostat sie przyciął, wentylator sie nie włączy, ponieważ czujnik ma w chłodnicy.
A właśnie się włączy bo w chłodnicy nie ma żadnego czujnika.

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa- termostat

Post autor: radek79 » 17 lut 2008, 16:40

miałem podobną sytuacje i winna była zaśniedziała wtyczka od wentylatora napisz jeszcze czy na trasie czy w mieście tak się grzeje
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa- termostat

Post autor: kretekpodnietek » 17 lut 2008, 17:32

a chyba że w K jest inaczej, bo w każdym samochodzie jakim sie spotkałem czujnik od wentylatora czujnik był w chłodnicy.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

look001
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kappa- termostat

Post autor: look001 » 17 lut 2008, 17:43

nio zagrzała się furka na trasie....
jutro sprawdzę termostat, wtyczki i takie tam...ostanio pokazała mi się też ikonka ABS czy to znaczy że przestał działać ABS ?

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa- termostat

Post autor: wega » 17 lut 2008, 17:55

ostanio pokazała mi się też ikonka ABS czy to znaczy że przestał działać ABS ?
Tak, hamulec działa ale w trybie awaryjnym, bez ABS-u.
Posprawdzaj połączenia przewodów do czujników ABS we wszystkich kołach. Może to być tylko zaśniedziała wtyczka (połączenie).
Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa- termostat

Post autor: prezesjm » 17 lut 2008, 18:00

"kretekpodnietek" pisze:a chyba że w K jest inaczej, bo w każdym samochodzie jakim sie spotkałem czujnik od wentylatora czujnik był w chłodnicy.
Mało samochodów spotkałeś. W K i w wielu innych modelach aut koncernu fiata i nie tylko nie ma już wyłączników w chłodnicy.

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa- termostat

Post autor: Pepto » 17 lut 2008, 19:18

Sprawdzić czy termostat nie jest zablokowany, można porostu przez "pomacanie" grubego węża idącego od termostatu do chłodnicy.
-odpalamy gdy sinik jest zimny
-czekamy aż wskaźnik pokaże około 80 do 90 stopni (otwarcie termostatu w autach z grupy fiat oscyluje w zakresie 83 do 89stopni)
-teraz organoleptycznie sprawdzamy rurę i jeśli jest intensywnie ciepła to wiemy że termostat ładnie sie otworzył.
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa- termostat

Post autor: kretekpodnietek » 18 lut 2008, 15:29

"prezesjm" pisze:
"kretekpodnietek" pisze:a chyba że w K jest inaczej, bo w każdym samochodzie jakim sie spotkałem czujnik od wentylatora czujnik był w chłodnicy.
Mało samochodów spotkałeś. W K i w wielu innych modelach aut koncernu fiata i nie tylko nie ma już wyłączników w chłodnicy.
no mało, w końcu młody jestem :D poza tym, mieszkam w takiej okolicy że włoszczyzny jest bardzo mało, same panzerwgeny. moja lancia jest jedyna w okolicy : yesyes :
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

look001
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kappa- termostat

Post autor: look001 » 18 lut 2008, 16:10

Witam wszytkich.

Dziś rano po tym jak przejechałem parę kilometrów temp. nadal utrzymywała się wysoka. Odłączyłem na moment połączenie komputera i silnika (niebiezka złączka), oczywiście przy wyłączonym samochodzie. Po włożeniu jej na miejsce, temp. na razie jest oki. Utrzymuje się w granicach 60 stopni. Nie wiem czy to były po prostu styki niedociśnięte czy co, ale na razie jest oki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”