Lancia - awaryjność
Moderator: stabraf
Lancia - awaryjność
Pod względem części fiaty/lancie/alfy i tak nie należą do najdroższych, a wręcz przeciwnie ( no chyba, że będziemy porównywać z..tfu!!.. golfem III albo Astrą I ). Sprzęgło możesz kupić za 500zł.
A z innych porównań ( na przykładzie Lybry ).
Przepływka:
w ASO - Oryginał: 900 zł, Bosch: 420zł
poza ASO: Ten sam Bosch 270zł, najtańsza włoszczyzna: 100zł
Wahacz
Oryginalny w ASO ( produkcja TRW ): 670 zł,
TRW poza ASO: 250 zł ( a można kupić jakiś Ocap albo Veme za 150zł )
Świeca żarowa:
ASO- 120-150zł
Poza ASO ( NGK, Beru, Bosch ): 30-50zł
Tarcze hamulcowe:
Oryginał w ASO: 450zł szt. !!
Poza ASO: za 450 zł kupisz dwie tarcze+komplet klocków TRW.
Termostat:
ASO - ok 400 zł
Poza ASO: Vernet ( bardzo dobry ) - 100 zł, Behr ( szedł na 1 montaż ) - 180zł
I najlepsze. Mam nadzieję się sprzedawca pomylił jak mi podawał tę cenę.
Filtr powietrza w ASO... 465 zł!!! Nie wiem.. może zgubił gdzieś przecinek.
Poza ASO: 40-60zł.
Wszystkie ceny sprawdzane tydzień temu w ASO Fiata w Legnicy.
I sorry, ale troszkę mnie dziwi mowa, że części są mało dostępne. Tzn. może do Twojego auta, ale do Lybry ( poza blacharką ) części jest w cholerę. Ok - może mi nie przyszło jeszcze szukać jakichś zupełnie egzotycznych układów, ale takie sprawy jak zawieszenie, hamulce, elementy silnika są na wyciągnięcie ręki. Z tego co się zdążyłem zorientować jedynie z wydechem i zawieszeniem tylnym mogą być problemy ( w zamiennikach ).
A z innych porównań ( na przykładzie Lybry ).
Przepływka:
w ASO - Oryginał: 900 zł, Bosch: 420zł
poza ASO: Ten sam Bosch 270zł, najtańsza włoszczyzna: 100zł
Wahacz
Oryginalny w ASO ( produkcja TRW ): 670 zł,
TRW poza ASO: 250 zł ( a można kupić jakiś Ocap albo Veme za 150zł )
Świeca żarowa:
ASO- 120-150zł
Poza ASO ( NGK, Beru, Bosch ): 30-50zł
Tarcze hamulcowe:
Oryginał w ASO: 450zł szt. !!
Poza ASO: za 450 zł kupisz dwie tarcze+komplet klocków TRW.
Termostat:
ASO - ok 400 zł
Poza ASO: Vernet ( bardzo dobry ) - 100 zł, Behr ( szedł na 1 montaż ) - 180zł
I najlepsze. Mam nadzieję się sprzedawca pomylił jak mi podawał tę cenę.
Filtr powietrza w ASO... 465 zł!!! Nie wiem.. może zgubił gdzieś przecinek.
Poza ASO: 40-60zł.
Wszystkie ceny sprawdzane tydzień temu w ASO Fiata w Legnicy.
I sorry, ale troszkę mnie dziwi mowa, że części są mało dostępne. Tzn. może do Twojego auta, ale do Lybry ( poza blacharką ) części jest w cholerę. Ok - może mi nie przyszło jeszcze szukać jakichś zupełnie egzotycznych układów, ale takie sprawy jak zawieszenie, hamulce, elementy silnika są na wyciągnięcie ręki. Z tego co się zdążyłem zorientować jedynie z wydechem i zawieszeniem tylnym mogą być problemy ( w zamiennikach ).
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia - awaryjność
Fazi trafił w sedno bez ogródek."fazi" pisze:I tak jest drogo czy serwis czy warsztat w którym też naprawiam,chyba ze bym zakładał stary złom do starego złomu efekt klamizerstwo.Częsci maja swoją cene również poza serwisem ,a ich dostepnośc masakra.Wiem cos o tym lanciami poruszam się od 3 lat,w dodatku jestem mechanikiem tylko nie pracujacym w zawodzie totez jakas wiedze mam i wiem że są to auta mizernej jakosci trwania wzgledem innych które miałem oczywiscie nie włoskie.Urzekły mnie mimo wszystko Lancie choc cierpliwość ma swe granice.
J. McFee
Lancia - awaryjność
Nie wiem mówcie co chcecie, żaden z samochodów które były w naszej rodzinie nie sypnął sie ot tak sobie. Thema 2.0 i.e. na liczniku 409 tys i chodziła dobrze, ino przepływka padła. Jedynie co czego mam zastrzeżenia jako użytkownik Lancii, to to że niektóre części są drogie (jak usłyszałem 9 tysięcy za pompe wtrysku to się przeżegnałem używka 600 zł ) Złote samochody, naprawdę.
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD
Lybra SW 2.4 JTD 00`
Suzuki Swift 1.3 97`
Y Elefantino 1.2 16v 02`
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD
Lybra SW 2.4 JTD 00`
Suzuki Swift 1.3 97`
Y Elefantino 1.2 16v 02`
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia - awaryjność
No coż - przeróbka silnika 8v na 16v średnio się Lancii udała."Gawlick" pisze:Nie wiem mówcie co chcecie, żaden z samochodów które były w naszej rodzinie nie sypnął sie ot tak sobie. Thema 2.0 i.e. na liczniku 409 tys i chodziła dobrze, ino przepływka padła. Jedynie co czego mam zastrzeżenia jako użytkownik Lancii, to to że niektóre części są drogie (jak usłyszałem 9 tysięcy za pompe wtrysku to się przeżegnałem używka 600 zł ) Złote samochody, naprawdę.
Jak to wyczytałem gdzieś kiedyś na forum rajdowym o Delcie - dobra jest w sprincie na krótkich dystansach - poza tym głównie stoi na warsztacie
U mnie przepływka okazała się dobra - wymiana na drugą nic nie dała.
Dolot szczelny, wydech uszczelniony, sonda wymieniona, bateria nowa, wtryski sprawdzone, paski nowe, ciśnienie jest - a motor wykręca max 4000 rpm i dalej odmawia pracy.
Można se tak jeździć - wyciągnie nawet ze 140 (wystarczy) - ale co z tego, jak ma przepał na mieście jak ch**, i jak potrzebujesz wyprzedzić TIRa, to nie wiesz, w którym momencie ci zdechnie...
Był czas, że chodziła gładko - serwisy były, oleje wymieniane - i co?
320 tys. i koniec?
Porażka!
teraz zbieram kase na coś w tym typie
J. McFee
Lancia - awaryjność
No jak się w zawieszeniu i przeniesieniu napędu AWD coś rypnie to dopiero są koszty
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia - awaryjność
Dlatego stawiam na japońca - Terrano, Pajero, Patrol, Land Cruiser - to pancerne auta - a tam, gdzie się wybieram, Themą i tak raczej nie wjadę"Simon" pisze:No jak się w zawieszeniu i przeniesieniu napędu AWD coś rypnie to dopiero są koszty
J. McFee
Lancia - awaryjność
Jeżeli piszesz o ASO na Połczyńskiej to lepiej nie wspominajmy o nim wcale, bo (przypominam Wam po raz n-ty) oni mieli dłużej autoryzację na Daewoo (FSO) oraz Lubliny niż są ASO Lanci a przez to bliższa jest im wiedza z zakresu Tico, Nexiii i Lublina niż Themy czy Delty."Jeremy McFee" pisze: Artur - ASO Lancia odmówiło naprawy (bezradni - to też dobitnie świadczy o marce Lancia)
Byłem z nią nawet kiedyś w serwisie rządowym - ale podane koszty były nie do przyjęcia.
Serwis COKPRM jest wart polecenia a koszty nie każdej naprawy są koszmarnie drogie. Moje doświadczenie z nimi związane mówi co innego.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia - awaryjność
Grzole - co z tego? Mają na szyldzie Fiat, AR, Lancia - i co? Chcesz powiedzieć użytkownikom tych aut, że nie mają ASO w Wawie?"grzole" pisze:Jeżeli piszesz o ASO na Połczyńskiej to lepiej nie wspominajmy o nim wcale, bo (przypominam Wam po raz n-ty) oni mieli dłużej autoryzację na Daewoo (FSO) oraz Lubliny niż są ASO Lanci a przez to bliższa jest im wiedza z zakresu Tico, Nexiii i Lublina niż Themy czy Delty."Jeremy McFee" pisze: Artur - ASO Lancia odmówiło naprawy (bezradni - to też dobitnie świadczy o marce Lancia)
Byłem z nią nawet kiedyś w serwisie rządowym - ale podane koszty były nie do przyjęcia.
Serwis COKPRM jest wart polecenia a koszty nie każdej naprawy są koszmarnie drogie. Moje doświadczenie z nimi związane mówi co innego.
Mówisz, że firma Lancia robi sobie w ten sposób jaja ze swoich klientów?
Serwis rządowy jest OK - ale w moim przypadku panowie przesadzili z cenami.
Pojechałem zresztą tam ze 3 lata temu na diagnostykę - oj, czego tam fachman nie znalazł, hehehe Od razu wycenił mi na 3-4 tysie - a to były drobne sprawy, które se załatwiłem lokalnie za połowę kasy.
Ale wierzę, że mają wieloletnie doświadczenie z Themami - i rozebraliby ją na kawałki, potem złożyli i "jakiś czas by jeździła" - jak to sami zgrabnie ujęli
J. McFee
Lancia - awaryjność
Co do ASO Lanci w 100lycy to jest coś poza Mototransusem: ABPOL na Grochowskiej i CARSEWIS na 1 sieprnia, dodatkowo ASO fiata nie stroniace od Lanciorów: CARTIMEX na Prymasa tysiąclecia, ABCAR na Myszynieckiej, EWATEX na Parowcowej. Mało?"Jeremy McFee" pisze:Grzole - co z tego? Mają na szyldzie Fiat, AR, Lancia - i co? Chcesz powiedzieć użytkownikom tych aut, że nie mają ASO w Wawie?"grzole" pisze:Jeżeli piszesz o ASO na Połczyńskiej to lepiej nie wspominajmy o nim wcale, bo (przypominam Wam po raz n-ty) oni mieli dłużej autoryzację na Daewoo (FSO) oraz Lubliny niż są ASO Lanci a przez to bliższa jest im wiedza z zakresu Tico, Nexiii i Lublina niż Themy czy Delty."Jeremy McFee" pisze: Artur - ASO Lancia odmówiło naprawy (bezradni - to też dobitnie świadczy o marce Lancia)
Byłem z nią nawet kiedyś w serwisie rządowym - ale podane koszty były nie do przyjęcia.
Serwis COKPRM jest wart polecenia a koszty nie każdej naprawy są koszmarnie drogie. Moje doświadczenie z nimi związane mówi co innego.
Mówisz, że firma Lancia robi sobie w ten sposób jaja ze swoich klientów?
Serwis rządowy jest OK - ale w moim przypadku panowie przesadzili z cenami.
Pojechałem zresztą tam ze 3 lata temu na diagnostykę - oj, czego tam fachman nie znalazł, hehehe Od razu wycenił mi na 3-4 tysie - a to były drobne sprawy, które se załatwiłem lokalnie za połowę kasy.
Ale wierzę, że mają wieloletnie doświadczenie z Themami - i rozebraliby ją na kawałki, potem złożyli i "jakiś czas by jeździła" - jak to sami zgrabnie ujęli
Moim zdanie ludzie z COKPRM mają rację w wygłaszanych opiniach a pan Waldek jest skrupulatny i trafny w swoich diagnozach aż miło (lub straszno jak kto woli).
BTW.
Jak chcesz taniej niż w COKPRM to polecam np. Rafała z Okrzeszyna obok Powsina.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia - awaryjność
Mój warsztat w ciągu ostatnich 5 lat też juz nabrał doświadczenia"grzole" pisze:
BTW.
Jak chcesz taniej niż w COKPRM to polecam np. Rafała z Okrzeszyna obok Powsina.
Sądzę, że gdzie indziej też mieliby tę samą zagwozdkę.
Ja już kilka razy dzwoniłem do inżynierów w Bielsku - jak mi wyrecytowali listę możliwych przyczyn usterki, to wymiękłem.
Na razie sprawdzono wszystko po kolei - i kiszka.
Motorek raz sie wkręci na obroty, innym razem nie.
Wszyscy dookoła klną... a Thema robi sobie jaja. Do czasu...
Może jak podjadę pod złomowisko, to jej to klimakterium puści?
BTW - naprawdę, nie chce mi się już bujać od warsztatu do warsztatu...
J. McFee
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lancia - awaryjność
A kup sobie chłopie Lybre w dieslu i skończą się Twoje problemy..."Jeremy McFee" pisze:Mój warsztat w ciągu ostatnich 5 lat też juz nabrał doświadczenia"grzole" pisze:
BTW.
Jak chcesz taniej niż w COKPRM to polecam np. Rafała z Okrzeszyna obok Powsina.
Sądzę, że gdzie indziej też mieliby tę samą zagwozdkę.
Ja już kilka razy dzwoniłem do inżynierów w Bielsku - jak mi wyrecytowali listę możliwych przyczyn usterki, to wymiękłem.
Na razie sprawdzono wszystko po kolei - i kiszka.
Motorek raz sie wkręci na obroty, innym razem nie.
Wszyscy dookoła klną... a Thema robi sobie jaja. Do czasu...
Może jak podjadę pod złomowisko, to jej to klimakterium puści?
BTW - naprawdę, nie chce mi się już bujać od warsztatu do warsztatu...
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia - awaryjność
zdecydowanie w dieslu - ale raczej Terrano, Patrol itp..."Dudi" pisze:
A kup sobie chłopie Lybre w dieslu i skończą się Twoje problemy...
J. McFee
Lancia - awaryjność
Panowie po co o tym dyskutować tak zażarcie...!? Jeremy McFee trafił na liche auto i koniec,prawdopodobnie nic sie z tym nie zrobi i tyle... Jest to trup!
Ale konkluzja jest taka,że na podstawie jednego czy dwóch egzemplarzy Lancii, nie można ocenić jednoznacznie wszystkich modeli,wszystkich aut! Mam drugą Lancie i jestem zadowolony,nic się nie sypie
Ale konkluzja jest taka,że na podstawie jednego czy dwóch egzemplarzy Lancii, nie można ocenić jednoznacznie wszystkich modeli,wszystkich aut! Mam drugą Lancie i jestem zadowolony,nic się nie sypie
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Lancia - awaryjność
wiele zależy też od tego jak poprzedni właściciel dbał o auto
chyba że ktoś ma od nowości, co przy Kappie raczej nie wchodzi w grę
chyba że ktoś ma od nowości, co przy Kappie raczej nie wchodzi w grę
Citroen C5 II 2,0 HDi Break BVA6
była Lancia Kappa 20VT
była Lancia Kappa 20VT
Lancia - awaryjność
To może ja coś od siebie:mialem roczek dedre 1,6 i zero problemów,no może poza migajacymi kontrolkami check panel,teraz użytkuje kappe i:wymiana wałkó rozrządu(starły sie niemiłosiernie,jak pokazałem gościowi od szlifu to od razu zgadł że to pewnie cos ze stajni fiata ) następnie remont dołu-STANDARDOWO PANEWA i właśnie z tym dołem u lanci to jest(przepraszm za porównanie) wada genetyczna,drzemie w aucie od urodzenia i NIGDY nie wiesz kiedy cie dopadnie i i delikatne traktowanie,pieszczenie wymiana oleju na czas i dobry olej tylko zmniejszaja ryzyko,a....panewka i tak "żyje swoim życiem".Dla porównania kiedy byłem jeszce w szkole średniej(ok 1997r) ujeżdzałem BMW 320 z 82r,ileż to auto dostało w d.. olej wymieniałem jak mi sie przypomniało,i po mnie docierało ją jeszce 2 kumpli i zawsze docierało do celu.A żebyscie mnie nie zlinczowali to dodam,że od 6-ciu lat posiadam Cinuecento sporting i złego słowa nie moge powiedzieć auto lepiej niż SUPER żadnej poważnej awarii,zrobione przeze mnie 168kkm.Podsumowujac zarówno lancia,fiat jak i inne firmy robią i buble jak i auta z któych moga być dumni. pozdrawiam