Nuova delta - remont silnika
Nuova delta - remont silnika
Witam, jak w temacie czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie, czy ktoś robił, czy warto się w ogóle zastanawiać nad remontem?? Nie znam się za bardzo więc nie wiem co się na ogół rozumie poprzez remont silnika? Nie wiem czy warto kupić używany za 1500,- czy remontować za tą kwotę?
Aha wspomniany silnik to 1.8 8V DOHC...
Aha wspomniany silnik to 1.8 8V DOHC...
Nuova delta - remont silnika
Heh. Ja mam właśnie remont, a mianowicie koniec. No i z tym że ja miałem szlif wału.
Cena części:
-cały rozrząd
-cały balans
-komplet uszczelek
-uszczelka pod miskę
-pierścienie
wszystko to 800zł z groszem
panewki na podpory i korby w twoim wypadku to około 150zł
No i oleje, filtry, płyny, przewody, świece-tu może być różnie(zależy co wybierzesz.
A kupować drugi silnik się nie opłaca, bo nie wiesz co kupisz, a z tymi silnikami raz że jest kłopot dostać, a dwa że mają przejechan 200tyś i więcej.
Zrobisz swój i wiesz czym jeździsz.
Cena części:
-cały rozrząd
-cały balans
-komplet uszczelek
-uszczelka pod miskę
-pierścienie
wszystko to 800zł z groszem
panewki na podpory i korby w twoim wypadku to około 150zł
No i oleje, filtry, płyny, przewody, świece-tu może być różnie(zależy co wybierzesz.
A kupować drugi silnik się nie opłaca, bo nie wiesz co kupisz, a z tymi silnikami raz że jest kłopot dostać, a dwa że mają przejechan 200tyś i więcej.
Zrobisz swój i wiesz czym jeździsz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Nuova delta - remont silnika
popieram karola. i jak zrobisz dla siebie to będzie to napewno zrobione bardzo dobrze.
Karol, ile koszłował Cie pasek do balansu i rolka?
Karol, ile koszłował Cie pasek do balansu i rolka?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Nuova delta - remont silnika
Karolku gdzie są tak niskie ceny na części? Za same części do mojej Delty na remont silnika wcale nie kapitalny dałem 1500 zeta i pare groszy.Zaznaczam,że sam robiłem remont silnika.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Nuova delta - remont silnika
Karol pomóż, Ty juz rozebrałeś ten silnik
właśnie szykuje mi sie zmiana rozrządu i nie wiem czy balans też wymieniać.
Również będe regulował zawory, bo silnik głupio chodzi,
Powiesz mi może jak regulowałeś zawory?
i czy na rozrządzie i balansach sa znaki?
bo wymontuje balans, jak rolki i pasek będą w miarę to zostanie tylko nałoże nowy smar do rolek.
wogóle zastanawiam sie nad wyciągnięciem silnika bo z uszczenlniacza od sprzegła cieknie olej, ale poczekam chwile bo lało spod miski i może koło zamachowe rozbrzygiwało to po całym bloku.
Ale i tak uwielbiam Włoszkę

właśnie szykuje mi sie zmiana rozrządu i nie wiem czy balans też wymieniać.
Również będe regulował zawory, bo silnik głupio chodzi,
Powiesz mi może jak regulowałeś zawory?
i czy na rozrządzie i balansach sa znaki?
bo wymontuje balans, jak rolki i pasek będą w miarę to zostanie tylko nałoże nowy smar do rolek.
wogóle zastanawiam sie nad wyciągnięciem silnika bo z uszczenlniacza od sprzegła cieknie olej, ale poczekam chwile bo lało spod miski i może koło zamachowe rozbrzygiwało to po całym bloku.
Ale i tak uwielbiam Włoszkę

Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Nuova delta - remont silnika
nie bardzo znam się na Deltach, ale tak ogólnie to przez remont silnika rozumie się wymianę:
-pierścieni tłokowych
-panewek głównych, korbowodowych, na wałku rozrządu
uszczelniaczy zaworowych
-simmeringów, uszczelniaczy, uszczelek
-świec, olejów, płynów
to wszystko oczywiście jeżeli remont w nominale. jeżeli nie, to jeszcze tłoki przydałoby się wymienić i honować cylindry, szlifować wał i dać panewki w nominale. jeżeli napiszesz mi, np na priv, albo i nawet tu, co być chciał z części, to mogę sprawdzić ceny w warszawie w firmie CER motor i powiem co i jak
-pierścieni tłokowych
-panewek głównych, korbowodowych, na wałku rozrządu
uszczelniaczy zaworowych
-simmeringów, uszczelniaczy, uszczelek
-świec, olejów, płynów
to wszystko oczywiście jeżeli remont w nominale. jeżeli nie, to jeszcze tłoki przydałoby się wymienić i honować cylindry, szlifować wał i dać panewki w nominale. jeżeli napiszesz mi, np na priv, albo i nawet tu, co być chciał z części, to mogę sprawdzić ceny w warszawie w firmie CER motor i powiem co i jak
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


Nuova delta - remont silnika
dzięki Panowie za odpowiedzi bo ja jestem zielony
w tym temacie. Karol jak możesz to napisz gdzie udało Ci się kupić tak tanio te części??
Dunin jeszcze nie wiem co będę robić, na razie zbieram kase, robie nadgodziny, biore kazda dodatkowa prace ale dzięki za pomoc jak mój remont dojdzie do skutku to się do Ciebie uśmiechnę, chyba, że nie sprawi Ci problemu napisanie cen części wymienionych przez Ciebie...

Dunin jeszcze nie wiem co będę robić, na razie zbieram kase, robie nadgodziny, biore kazda dodatkowa prace ale dzięki za pomoc jak mój remont dojdzie do skutku to się do Ciebie uśmiechnę, chyba, że nie sprawi Ci problemu napisanie cen części wymienionych przez Ciebie...
Jakiej firmy uszczelki polecacie?????
pozwólcie , że sie podłącze pod temat..... mi szukuje sie remont głowicy i chce najpierw zebrać wszystkie części a głównie uszczelki do tego zabiegu....więc jak w temacie,jaka firma robi dobre uszczelki głowicy , a których raczej unikać??? Ja myślałem nad uszczelkami Victor Reinz......
Lancia Delta 1,6 ie 8V 75KM 835C1000 -moja
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....
Nuova delta - remont silnika
teraz niestety muszę wyjść, ale wieczorem postaram się poszukać tych cen.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


Nuova delta - remont silnika
Ja bym na twoim miejscu wymienił też cały balans, bo spokojna głowa wtedy. Zaworów nie regulowałem bo krzywki nie wybiły popychaczy. A jak chcesz regulować to tam jest regulacja na zasadzie płytek, bo niestety niema w tych wersjach jeszcze popychaczy olejowych"kretekpodnietek" pisze:Karol pomóż, Ty juz rozebrałeś ten silnik![]()
właśnie szykuje mi sie zmiana rozrządu i nie wiem czy balans też wymieniać.
Również będe regulował zawory, bo silnik głupio chodzi,
Powiesz mi może jak regulowałeś zawory?
i czy na rozrządzie i balansach sa znaki?
bo wymontuje balans, jak rolki i pasek będą w miarę to zostanie tylko nałoże nowy smar do rolek.
wogóle zastanawiam sie nad wyciągnięciem silnika bo z uszczenlniacza od sprzegła cieknie olej, ale poczekam chwile bo lało spod miski i może koło zamachowe rozbrzygiwało to po całym bloku.
Ale i tak uwielbiam Włoszkę

PS: Znaki oczywiście są i nie trzeba żadnych blokad.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2007, 9:44 przez karol1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Re: Jakiej firmy uszczelki polecacie?????
Ja kupiłem cały zestaw uszczelek z tym że pod miskę i simeringi do rolek musiałem dokupić bo nie było w zestawie. Jak znajdę opakowanie to ci napiszę jakiej firmy."cwynarx" pisze:pozwólcie , że się podłącze pod temat..... mi szykuje się remont głowicy i chce najpierw zebrać wszystkie części a głównie uszczelki do tego zabiegu....więc jak w temacie,jaka firma robi dobre uszczelki głowicy , a których raczej unikać??? Ja myślałem nad uszczelkami Victor Reinz......
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Nuova delta - remont silnika
Bliżej niż myślisz. Na forum znalazłem kolegę QLO (pierwsza pozycja w dziale serwisy, części, zamienniki) Naprawdę dobre ceny i do tego szybko załatwione."Dziadek" pisze:Karolku gdzie są tak niskie ceny na części? Za same części do mojej Delty na remont silnika wcale nie kapitalny dałem 1500 zeta i pare groszy.Zaznaczam,że sam robiłem remont silnika.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Nuova delta - remont silnika
Ciekawostka......."karol1125" pisze:Heh. Ja mam właśnie remont, a mianowicie koniec. No i z tym że ja miałem szlif wału.
Cena części:
-cały rozrząd
-cały balans
-komplet uszczelek
-uszczelka pod miskę
-pierścienie
wszystko to 800zł z groszem
panewki na podpory i korby w twoim wypadku to około 150zł
No i oleje, filtry, płyny, przewody, świece-tu może być różnie(zależy co wybierzesz.
A kupować drugi silnik się nie opłaca, bo nie wiesz co kupisz, a z tymi silnikami raz że jest kłopot dostać, a dwa że mają przejechan 200tyś i więcej.
Zrobisz swój i wiesz czym jeździsz.
Niedawno odebrałem z remontu swój silnik Fiata DOHC i mi wyszło duuuużo więcej, ale ja mam teraz "nowy silnik":
Głowica - obróbka (kąty, pogłębianie, powiększanie), gniazd zaworów, nowe prowadnice, planowanie - 290,00 zł
Planowanie głowiczek - 120,00 zł
Prowadnice zaworów - 50,00 zł
Zawory - 220,00 zł
Wałki rozrządu robione na zamówienie (cena promocyjna, negocjowana indywidualnie, niestety nie wiem czy będzie taka nadal) - 470,00 zł
Uszczelka głowicy - 50,00 zł
Uszczelki miski, dolotu, wydechu, głowiczek, pokryw wałków - 90,00 zł
Tulejowanie cylindrów + trasowanie bloku+ owalizacja stóp wału korbowego - 550,00 zł
Szlif wału - 130,00 zł
Osadzenie panewek pośrednich + szlif wałka pośredniego - 110,00 zł
Panewka wałka pośredniego - 50,00 zł
Obróbka korb (winklowanie, owalizacja) - 210,00 zł
Sworznie - 50,00 zł
Tulejki sworznia - 40,00 zł
Zabezpieczenia sworznia - 7,00 zł
Pompa wody - 90,00 zł
Panewki korbowodowe - 30,00 zł
Panewki główne - 50,00 zł
Pierścienie oporowe (półksiężyce) - 20,00 zł
Tłoki nominalne - ? *
Pierścienie tłokowe - 170,00 zł
Sprzęgło Sachs wzmocnione (KPL) - 550,00 zł
Odchudzanie koła zamachowego, skrócenie wałka pośredniego - 90,00 zł
Łożysko wałka sprzęgłowego - 27,00 zł
Wyważenie wału + koła zamachowego + docisku sprzęgła, polerowanie czopów - 170,00 zł
Simmeringi - 120,00 zł
Śruby głowicy - 90,00 zł
Śruby miski, pompy, podkładki miski, odma gumowa - 50,00 zł
Pompa oleju - 100,00 zł
Komplet uszczelek bloku silnika Ajusa - 75,00 zł
Zębatka napędu pompy i aparatu - 60,00 zł
Koło rozrządu na wał - dorabiane - 70,00 zł
Napinacz, pasek rozrządu, wspomagania, alternatora - 170,00 zł
Materiały ścierne, frezy, rozpuszczalnik do mycia (benzyna ekstrakcyjna), myjnia - 250,00 zł
Farba na silnik (kadłub, głowica, króćce, miska) - 150,00 zł
Zestaw naprawczy gaźnika + membrana wyłączania ssania - 130,00 zł
Regeneracja gaźnika - 80,00 zł
Ceramizacja: głowicy, panewek, tłoków, zaworów, sprężyn zaworowych - 1 175,00 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------
* - Niestety nie znam ceny tłoków, gdyż te dostałem od kolegi w zamian za kilka innych gadgetów do DOHCa
Nie podaję tu również kosztów dojazdu, oraz wysyłki między wszystkimi zakładami w jakich były ?robione? niektóre prace, gdyż w każdym przypadku koszt może być inny. Również koszt robocizny jest sprawą umowną, w tym wypadku pomiędzy mną a kolegą "R" który był odpowiedzialny za wszystkie elementy tej układanki i poskładanie ich w jedną całość.
----- > Yippe-ki-yay motherfucker im out of order < -----
Nuova delta - remont silnika
No ja nie podałem również że miałem szlif wału i regeneracje korbowodu, ponieważ przekręciła mi się panewka. Pierścienie wymieniam przy okazji oraz gumki popychaczy i inne uszczelki. Więcej nic nie robię ponieważ auto ma przejechane 160tyś i nie widzę takiej potrzeby patrząc na części.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.