Nuova delta - remont silnika

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova delta - remont silnika

Post autor: kuba » 07 gru 2007, 19:04

Witam, jak w temacie czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie, czy ktoś robił, czy warto się w ogóle zastanawiać nad remontem?? Nie znam się za bardzo więc nie wiem co się na ogół rozumie poprzez remont silnika? Nie wiem czy warto kupić używany za 1500,- czy remontować za tą kwotę?

Aha wspomniany silnik to 1.8 8V DOHC...
ZAZ Tavria 1102 '93 1,1 -> FIAT Tipo '95 1,4+LPG -> LANCIA Delta II '94 1,8 8V + sekw. LPG Stag300 :)

LPG: Obrazek

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Nuova delta - remont silnika

Post autor: karol1125 » 07 gru 2007, 19:17

Heh. Ja mam właśnie remont, a mianowicie koniec. No i z tym że ja miałem szlif wału.

Cena części:

-cały rozrząd
-cały balans
-komplet uszczelek
-uszczelka pod miskę
-pierścienie
wszystko to 800zł z groszem

panewki na podpory i korby w twoim wypadku to około 150zł

No i oleje, filtry, płyny, przewody, świece-tu może być różnie(zależy co wybierzesz.

A kupować drugi silnik się nie opłaca, bo nie wiesz co kupisz, a z tymi silnikami raz że jest kłopot dostać, a dwa że mają przejechan 200tyś i więcej.
Zrobisz swój i wiesz czym jeździsz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Nuova delta - remont silnika

Post autor: kretekpodnietek » 07 gru 2007, 19:56

popieram karola. i jak zrobisz dla siebie to będzie to napewno zrobione bardzo dobrze.

Karol, ile koszłował Cie pasek do balansu i rolka?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Nuova delta - remont silnika

Post autor: karol1125 » 07 gru 2007, 20:37

Pasek około 70zł
rolki 150zł i 60zł
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Nuova delta - remont silnika

Post autor: Dziadek » 07 gru 2007, 21:22

Karolku gdzie są tak niskie ceny na części? Za same części do mojej Delty na remont silnika wcale nie kapitalny dałem 1500 zeta i pare groszy.Zaznaczam,że sam robiłem remont silnika.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Nuova delta - remont silnika

Post autor: kretekpodnietek » 07 gru 2007, 21:35

Karol pomóż, Ty juz rozebrałeś ten silnik :D
właśnie szykuje mi sie zmiana rozrządu i nie wiem czy balans też wymieniać.
Również będe regulował zawory, bo silnik głupio chodzi,
Powiesz mi może jak regulowałeś zawory?
i czy na rozrządzie i balansach sa znaki?
bo wymontuje balans, jak rolki i pasek będą w miarę to zostanie tylko nałoże nowy smar do rolek.
wogóle zastanawiam sie nad wyciągnięciem silnika bo z uszczenlniacza od sprzegła cieknie olej, ale poczekam chwile bo lało spod miski i może koło zamachowe rozbrzygiwało to po całym bloku.

Ale i tak uwielbiam Włoszkę :D
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nuova delta - remont silnika

Post autor: dunin » 07 gru 2007, 22:37

nie bardzo znam się na Deltach, ale tak ogólnie to przez remont silnika rozumie się wymianę:
-pierścieni tłokowych
-panewek głównych, korbowodowych, na wałku rozrządu
uszczelniaczy zaworowych
-simmeringów, uszczelniaczy, uszczelek
-świec, olejów, płynów

to wszystko oczywiście jeżeli remont w nominale. jeżeli nie, to jeszcze tłoki przydałoby się wymienić i honować cylindry, szlifować wał i dać panewki w nominale. jeżeli napiszesz mi, np na priv, albo i nawet tu, co być chciał z części, to mogę sprawdzić ceny w warszawie w firmie CER motor i powiem co i jak
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova delta - remont silnika

Post autor: kuba » 08 gru 2007, 1:34

dzięki Panowie za odpowiedzi bo ja jestem zielony : coto : w tym temacie. Karol jak możesz to napisz gdzie udało Ci się kupić tak tanio te części??
Dunin jeszcze nie wiem co będę robić, na razie zbieram kase, robie nadgodziny, biore kazda dodatkowa prace ale dzięki za pomoc jak mój remont dojdzie do skutku to się do Ciebie uśmiechnę, chyba, że nie sprawi Ci problemu napisanie cen części wymienionych przez Ciebie...
ZAZ Tavria 1102 '93 1,1 -> FIAT Tipo '95 1,4+LPG -> LANCIA Delta II '94 1,8 8V + sekw. LPG Stag300 :)

LPG: Obrazek

Awatar użytkownika
cwynarx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Czeladź śląskie

Jakiej firmy uszczelki polecacie?????

Post autor: cwynarx » 08 gru 2007, 7:29

pozwólcie , że sie podłącze pod temat..... mi szukuje sie remont głowicy i chce najpierw zebrać wszystkie części a głównie uszczelki do tego zabiegu....więc jak w temacie,jaka firma robi dobre uszczelki głowicy , a których raczej unikać??? Ja myślałem nad uszczelkami Victor Reinz......
Lancia Delta 1,6 ie 8V 75KM 835C1000 -moja
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nuova delta - remont silnika

Post autor: dunin » 08 gru 2007, 9:12

teraz niestety muszę wyjść, ale wieczorem postaram się poszukać tych cen.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Nuova delta - remont silnika

Post autor: karol1125 » 08 gru 2007, 9:41

"kretekpodnietek" pisze:Karol pomóż, Ty juz rozebrałeś ten silnik :D
właśnie szykuje mi sie zmiana rozrządu i nie wiem czy balans też wymieniać.
Również będe regulował zawory, bo silnik głupio chodzi,
Powiesz mi może jak regulowałeś zawory?
i czy na rozrządzie i balansach sa znaki?
bo wymontuje balans, jak rolki i pasek będą w miarę to zostanie tylko nałoże nowy smar do rolek.
wogóle zastanawiam sie nad wyciągnięciem silnika bo z uszczenlniacza od sprzegła cieknie olej, ale poczekam chwile bo lało spod miski i może koło zamachowe rozbrzygiwało to po całym bloku.

Ale i tak uwielbiam Włoszkę :D
Ja bym na twoim miejscu wymienił też cały balans, bo spokojna głowa wtedy. Zaworów nie regulowałem bo krzywki nie wybiły popychaczy. A jak chcesz regulować to tam jest regulacja na zasadzie płytek, bo niestety niema w tych wersjach jeszcze popychaczy olejowych :( .

PS: Znaki oczywiście są i nie trzeba żadnych blokad.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2007, 9:44 przez karol1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Re: Jakiej firmy uszczelki polecacie?????

Post autor: karol1125 » 08 gru 2007, 9:43

"cwynarx" pisze:pozwólcie , że się podłącze pod temat..... mi szykuje się remont głowicy i chce najpierw zebrać wszystkie części a głównie uszczelki do tego zabiegu....więc jak w temacie,jaka firma robi dobre uszczelki głowicy , a których raczej unikać??? Ja myślałem nad uszczelkami Victor Reinz......
Ja kupiłem cały zestaw uszczelek z tym że pod miskę i simeringi do rolek musiałem dokupić bo nie było w zestawie. Jak znajdę opakowanie to ci napiszę jakiej firmy.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Nuova delta - remont silnika

Post autor: karol1125 » 08 gru 2007, 9:49

"Dziadek" pisze:Karolku gdzie są tak niskie ceny na części? Za same części do mojej Delty na remont silnika wcale nie kapitalny dałem 1500 zeta i pare groszy.Zaznaczam,że sam robiłem remont silnika.
Bliżej niż myślisz. Na forum znalazłem kolegę QLO (pierwsza pozycja w dziale serwisy, części, zamienniki) Naprawdę dobre ceny i do tego szybko załatwione.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
vazyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Przemyśl

Nuova delta - remont silnika

Post autor: vazyl » 08 gru 2007, 16:58

"karol1125" pisze:Heh. Ja mam właśnie remont, a mianowicie koniec. No i z tym że ja miałem szlif wału.

Cena części:

-cały rozrząd
-cały balans
-komplet uszczelek
-uszczelka pod miskę
-pierścienie
wszystko to 800zł z groszem

panewki na podpory i korby w twoim wypadku to około 150zł

No i oleje, filtry, płyny, przewody, świece-tu może być różnie(zależy co wybierzesz.

A kupować drugi silnik się nie opłaca, bo nie wiesz co kupisz, a z tymi silnikami raz że jest kłopot dostać, a dwa że mają przejechan 200tyś i więcej.
Zrobisz swój i wiesz czym jeździsz.
Ciekawostka.......
Niedawno odebrałem z remontu swój silnik Fiata DOHC i mi wyszło duuuużo więcej, ale ja mam teraz "nowy silnik":

Głowica - obróbka (kąty, pogłębianie, powiększanie), gniazd zaworów, nowe prowadnice, planowanie - 290,00 zł

Planowanie głowiczek - 120,00 zł

Prowadnice zaworów - 50,00 zł

Zawory - 220,00 zł

Wałki rozrządu robione na zamówienie (cena promocyjna, negocjowana indywidualnie, niestety nie wiem czy będzie taka nadal) - 470,00 zł

Uszczelka głowicy - 50,00 zł

Uszczelki miski, dolotu, wydechu, głowiczek, pokryw wałków - 90,00 zł

Tulejowanie cylindrów + trasowanie bloku+ owalizacja stóp wału korbowego - 550,00 zł

Szlif wału - 130,00 zł

Osadzenie panewek pośrednich + szlif wałka pośredniego - 110,00 zł

Panewka wałka pośredniego - 50,00 zł

Obróbka korb (winklowanie, owalizacja) - 210,00 zł

Sworznie - 50,00 zł

Tulejki sworznia - 40,00 zł

Zabezpieczenia sworznia - 7,00 zł

Pompa wody - 90,00 zł

Panewki korbowodowe - 30,00 zł

Panewki główne - 50,00 zł

Pierścienie oporowe (półksiężyce) - 20,00 zł

Tłoki nominalne - ? *

Pierścienie tłokowe - 170,00 zł

Sprzęgło Sachs wzmocnione (KPL) - 550,00 zł

Odchudzanie koła zamachowego, skrócenie wałka pośredniego - 90,00 zł

Łożysko wałka sprzęgłowego - 27,00 zł

Wyważenie wału + koła zamachowego + docisku sprzęgła, polerowanie czopów - 170,00 zł

Simmeringi - 120,00 zł

Śruby głowicy - 90,00 zł

Śruby miski, pompy, podkładki miski, odma gumowa - 50,00 zł

Pompa oleju - 100,00 zł

Komplet uszczelek bloku silnika Ajusa - 75,00 zł

Zębatka napędu pompy i aparatu - 60,00 zł

Koło rozrządu na wał - dorabiane - 70,00 zł

Napinacz, pasek rozrządu, wspomagania, alternatora - 170,00 zł

Materiały ścierne, frezy, rozpuszczalnik do mycia (benzyna ekstrakcyjna), myjnia - 250,00 zł

Farba na silnik (kadłub, głowica, króćce, miska) - 150,00 zł

Zestaw naprawczy gaźnika + membrana wyłączania ssania - 130,00 zł

Regeneracja gaźnika - 80,00 zł

Ceramizacja: głowicy, panewek, tłoków, zaworów, sprężyn zaworowych - 1 175,00 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------
* - Niestety nie znam ceny tłoków, gdyż te dostałem od kolegi w zamian za kilka innych gadgetów do DOHCa

Nie podaję tu również kosztów dojazdu, oraz wysyłki między wszystkimi zakładami w jakich były ?robione? niektóre prace, gdyż w każdym przypadku koszt może być inny. Również koszt robocizny jest sprawą umowną, w tym wypadku pomiędzy mną a kolegą "R" który był odpowiedzialny za wszystkie elementy tej układanki i poskładanie ich w jedną całość.
----- > Yippe-ki-yay motherfucker im out of order < -----

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Nuova delta - remont silnika

Post autor: karol1125 » 08 gru 2007, 17:20

No ja nie podałem również że miałem szlif wału i regeneracje korbowodu, ponieważ przekręciła mi się panewka. Pierścienie wymieniam przy okazji oraz gumki popychaczy i inne uszczelki. Więcej nic nie robię ponieważ auto ma przejechane 160tyś i nie widzę takiej potrzeby patrząc na części.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”