Kupię -Lancia Thema
Moderator: stabraf
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
no to już troszkę bardziej sprecyzowane pytanie napewno właściciele Themek się wypowiedzą
Endrjus...z mojej półki biorą pod nóż...kiedy mam żyć jeśli nie już...
Była: Lancia Delta 1.6i.e. 75KM '95
Była: Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110KM '01
Jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTD 140KM '01
Była: Lancia Delta 1.6i.e. 75KM '95
Była: Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110KM '01
Jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTD 140KM '01
Re: NIO tak
no turbinki raczej nie ma bo moc jakaś mała, na pewno jest strasznie wygdna, i ciężko będzie Ci spotkac 2 taka na drodze jak to Lancie wiekszość użytkowników pyta o awarie ewentualnie dostępność i ceny części Pozdrawiam"konin2007" pisze:No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje
Re: NIO tak
Auto wygodne z przepastnym bagażnikiem, ekonomiczne (na Pb w trasie przy 90 km/h około 7 l w mieście około 10 l), bezpieczne... Co do usterek to przy gazie opadają przepływomierze, pilnować trzeba pasków rozrządu i wałków wyważających, elektryka potrafi płatać psikusa poprzez braki połączeń llektrycznych lub słaby przepływ prądu przez styki - objaw to palenie się checkpola. Łatwość serwisu to atut: każdy mechanik znający silnik 2000 z Poloneza czy Fiata 132 już da radę z tą jednostką. Prowadnice szyb potrafią skorodować tak, że zostaje sama uszczelka w drzwiach. Skrzypienie deski rozdzielczej pojawia sie gdy szyba przednia byłą wymieniana. Świece jak z Poloneza, termostat i kable zapłonowe też. Mam taką Themę od 8 lat i jestem zadowolony."konin2007" pisze:No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Re: NIO tak
nie chce prowadzic zbednej polemiki na temat spalania, ale jestem pelen podziwu dla tej jednostki napedowej. 2.0 i 10 litrow po miescie 16v jest duzo bardziej paliwozerne
pozdrawiam
pozdrawiam
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
ja mam swoja od maja i oprocz przewodow wysokiego napiecia, swiec no i niestety pompy paliwa nic sie z nia nie dzialo.. mialem problem z gazem, ale to byla tylko i wylacznie moja wina
ja mam w swojej 150KM i patrzac na jej przyspieszenie, wydaje mi sie za ta 8V bedzie dosc mulowata... ale na 100% nie jestem pewien, bo nie jechalem takowa
ja mam w swojej 150KM i patrzac na jej przyspieszenie, wydaje mi sie za ta 8V bedzie dosc mulowata... ale na 100% nie jestem pewien, bo nie jechalem takowa
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
szczerze mowiac myslalem ze bedzie gorzej, grzole nie chcialem nikogo urazic swoim postem, jezeli tak to ktos odebral to przepraszam"grzole" pisze:Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.
a co do zuzycia paliwa, to te 1,5 lira na 100 km to chyba tylko dane katalogowe przynajmniej moja pali troszke wiecej
pozdrawiam
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
Ależ nikt tu sie nie obraził. Poinformowałem jedynie o parametrach trakcji i poddałem waszej ocenie. Dla kogoś kto jeździ autem typu CC 700 to może być "ósemka" rakietą a dla kogoś od AR 147 GTA to mułowata zawalidroga. Wszystko jest kwestią punktu odniesienia.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 916
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
pozwolę sobie zabrać głos bo zrobiłem themą 2.0 8v jakieś 80 tyś km
(tezaz testuję 2.0 16v VIS - narazie jakieś 25 tyś km)
samochód wygodny i tani (potwierdzam co do części -pasują od poloneza i innych fiatów -filtr oleju też)
spalanie bardzo przyzwoite (nawet 8,5 LPG !!!) a fura idzie i to z niskich obrotów
jedyny ból to amortyzatory - jeśli umrą to 1100 PLN komplet (minimum)
ale ja wymieniłem zaraz na początku i po tych prawie 80 tyś km autko nadal jeździ i się dobrze trzyma drogi (mam kontakt z obecnym właścicielem)
i w zimie potrafiały mi zamarznąć drzwi (uszczelka)
i popsuła się raz maska, zderzak,ramka podsilnikowa i chłodnica na drzewie
jasne że 16v idzie lepiej ale i drożej (12 L LPG to standard a termostat kosztował 240 PLN zamiast 28 PLN w 8v)
więc ogólnie polecam
(tezaz testuję 2.0 16v VIS - narazie jakieś 25 tyś km)
samochód wygodny i tani (potwierdzam co do części -pasują od poloneza i innych fiatów -filtr oleju też)
spalanie bardzo przyzwoite (nawet 8,5 LPG !!!) a fura idzie i to z niskich obrotów
jedyny ból to amortyzatory - jeśli umrą to 1100 PLN komplet (minimum)
ale ja wymieniłem zaraz na początku i po tych prawie 80 tyś km autko nadal jeździ i się dobrze trzyma drogi (mam kontakt z obecnym właścicielem)
i w zimie potrafiały mi zamarznąć drzwi (uszczelka)
i popsuła się raz maska, zderzak,ramka podsilnikowa i chłodnica na drzewie
jasne że 16v idzie lepiej ale i drożej (12 L LPG to standard a termostat kosztował 240 PLN zamiast 28 PLN w 8v)
więc ogólnie polecam
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema- kilka pytań
Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:
1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)
2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)
3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)
4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.
Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)
2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)
3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)
4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.
Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thema- kilka pytań
Zarówno stara Alfa, jak i Lancia będą wymagały częstych wizyt w serwisach, a składać się na to będzie:"fiergloo" pisze:Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:
1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)
2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)
3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)
4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.
Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
- padająca elektryka
- sypiące się zawieszenie
- bezużyteczny hamulec ręczny (albo w ogóle nie działa, a jak działa, to się blokuje)
i szereg innych dolegliwości wynikających ze starości i zużycia wszystkich podzespołów, w tym:
- sprężarka i sprzęgło klimy oraz cały układ klimy
- problemy z termostatem i układem chłodzenia
- elektryczne wyłączniki (padają jeden po drugim)
- sprzęgło (wymiana raz na 200 tys. km wystarczy - jeśli nie było dawno wymieniane, to wkrótce padnie)
itd, itp.
Ja chwalę sobie skrzynię biegów Themy - jest to podobno najtrwalszy element w tym aucie - i to się zdaje potwierdzać. Biegi wchodzą bardzo fajnie i zapinają się "po sportowemu"
Buda w Themie generalnie jest wytrzymała (ocynk), ale po 12 latach zaczynają sypać się progi przy tylnym zawiasie.
Silnik 2.0 16v wymaga wymiany pasków co 30 tys. km i ogólnie częstego serwisu.
Jeśli miałaby to być Alfa 164 - to jedyny słuszny silnik to 3.0 V6 24v - ale to smok i nie zejdziesz poniżej 15l/100km
J. McFee
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 wrz 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema- kilka pytań
WItam
W themie moim zdaniem jej dolegliwością jest korozja, obejrzyj dokładnie dach tzn. miejsce przy uszczelkach z biegiem lat robią się twarde i przecinają lakier gdzie leci cały syf. Tak jak wspomniał kolega obejrzyj dokładnie progi, podłogę przy progach i bardzo dokładnie tylne nadkola(nie ma plastikowych nakładek) i też często potrafią dziać się jaja.
Na Twoim miejscu szukałbym auta które nie jeździło długo w Polsce z wiadomych względów.Lepiej zapłacić trochę więcej i kupić zadbany egzemplarz bo później może to być walka z wiatrakami.
Ja w swojej wymieniłem już wiele rzeczy a jeszcze kilka czeka na zrobienie, co wyjdzie z czasem nie wiadomo.
Pozdrawiam
W themie moim zdaniem jej dolegliwością jest korozja, obejrzyj dokładnie dach tzn. miejsce przy uszczelkach z biegiem lat robią się twarde i przecinają lakier gdzie leci cały syf. Tak jak wspomniał kolega obejrzyj dokładnie progi, podłogę przy progach i bardzo dokładnie tylne nadkola(nie ma plastikowych nakładek) i też często potrafią dziać się jaja.
Na Twoim miejscu szukałbym auta które nie jeździło długo w Polsce z wiadomych względów.Lepiej zapłacić trochę więcej i kupić zadbany egzemplarz bo później może to być walka z wiatrakami.
Ja w swojej wymieniłem już wiele rzeczy a jeszcze kilka czeka na zrobienie, co wyjdzie z czasem nie wiadomo.
Pozdrawiam
thesis 2.4 multijet