Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: sloneczna » 28 maja 2007, 23:29

Przewertuj wszystko co miało te silniki . Bravo,Marea,Punto,FC,FB,
Glłowice są napewno identyczne .Zadzwoń do Andrzeja on ma rozeznanie co i jak może akurat .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

qwazar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: qwazar » 28 maja 2007, 23:46

"sloneczna" pisze:Przewertuj wszystko co miało te silniki . Bravo,Marea,Punto,FC,FB,
Glłowice są napewno identyczne .Zadzwoń do Andrzeja on ma rozeznanie co i jak może akurat .
Andrzeja ?

Kto to ?.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: Heathen » 17 lut 2010, 13:45

Odkopie co by nie zakładac od nowa tematu

Wydmuchało mi uszczelkę...1,8 silniczek
głowica splanowana (0,2mm), sprawdzona na szczelność, wymienione uszczelniacze, pare zaworów, pare prowadnic , nowe szpilki do przykręcenia głowicy...
Mechanik wszystko (zaufany) ładnie do kupy poskładał (przy okazji rozrząd i wariator)
i dzwoni że niestety...nadal wycieka spod uszczelki plyn chlodniczy po bloku silnika...;/ głowica sprawdzona niby drugi raz nadal perfekt...(co mnie dziwi bo zawsze myslalem ze glowica krzywi sie w czasie samego odkrecania)

Pytanie:
-czy blok może byc krzywy?
-jakiej firmy uszczelke polecacie?
Any idea?

dobra właśnie dzwonił mechanik, blok na jednym rogu jest ewidentnie krzywy...tak jakby ktoś podważał głowicę:| przy poprzednim zdejmowaniu:|

Mam nadzieje że jest cudotwórcą bo inaczej czeka mnie kapitalka:D:D : beczy : : beczy : : beczy :
QV...soon:)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: topcio » 17 lut 2010, 16:42

kapitalka? raczej wymiana bloku :(
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: Heathen » 17 lut 2010, 18:23

wymiana bloku...a kij wie co z blokiem, moze jakis felerny...a wtedy od nowa zabawa wał, panewki etc...

Ale od biedy wytargaja silnik i zeszlifuja troche blok...(tak sobie mysle)
Dam znac jak to sie zakonczy...
QV...soon:)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: Heathen » 18 lut 2010, 9:48

Uf uf;D dzwonił mechanior, udało się to opanować.
Ale urwał jakąś śrubę od alternatora:| :D
od 2 lutego bez auta....niech mnie ktoś przytuli:(
QV...soon:)

lanciolet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 363
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:03
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: lanciolet » 18 lut 2010, 15:06

Łooolaboga!A podobno benzynowe się nie psują,są tanie i proste w serwisowaniu.
W każdym razie:wspieramy cię,Heathen,wspieramy!

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: papawhiski » 18 lut 2010, 20:02

qwazar pisze:Autko było do tej pory sprawne.

W głowicy jest fabryczny niedolew.Tuż koło cylindra i kanałów chłodzących co spowodowało wydmuchanie uszczeliki i przeciek płynu do cylindra.

Przeraził mnie koszt wymiany uszczelki ale to Lancia więc trzeba bulić.
Sam komplet oryginalnych uszczelek to 600 zł lekka przegina nie sądzicie ?.
Zadna wada, tylko plyn chlodniczy , nie wiem jaki masz, ale kazdy ma wlasciwosci zrace, wiec tak dziala ( moze nawet dolewales ostatnio ???? ) Piszesz pozniej o szlifowaniu, to robi sie zawsze po sciagnieciu glowicy, taka jest potrzeba, nie zaklada sie nie szlifowanej glowicy, ale max koszt to jak sadze 50 zetow, do diesla byloby drozej ale tutaj to zadna rewelka, reszta to owszem, blokady do waklow itp, ale jak ktos ma fiata to powinien to zrobic bez zadnych ceregieli. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: topcio » 18 lut 2010, 20:12

widziałeś datę cytowanego postu?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: papawhiski » 18 lut 2010, 20:39

Widzialem, ale mechanika sie nie zmienia przez ten czas a i ceny nie poszly zasadzniczo w gore.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: Heathen » 18 lut 2010, 22:04

Autko odebrane:)
2700 poszło z kieszeni : beczy :
Głowica planowanie+ sprawdzanie+ uszczelniacze zaworowe+ 2 zawory i parę prowadnic zaworowych+ komplet nowych szpilek+ zabawa z krzywym lekko blokiem silnika, do tego kompletny rozrząd z wariatorem oraz płyny i olej....(jakoś Selenia 20k mi tylko odpowiadała:P)
Autko ma niesamowitego kopa,(widzialem jakies pomiary z ktorych wynikałoby że przed zabawą miało około 40% szczelności na zaworach????? na 2 cylindrach ale mogłem coś pomieszać bo tłumaczył mi łopatologicznie) chodzi cichutko (przedtem jak diesel, szczególnie odpalanie)....pierwsze wrazenie jak najbardziej pozytywne....zrobiłem 40km i wychodzi (patrząc na kompa) jakby troche mniejsze spalanie?!?! ale to sprawdze po paru zalaniach pod korek.

Jestem szczesliwy z jednej strony, z drugiej użeram się z żoną która nie rozumie że 10 letnie autko za 14000zł nie bedzie jezdzilo 20lat bez dodatkowych wydatków...i strasznie ubolewa nad" 3tysiakami wyrzuconymi w bloto "

ps. najlepsze jest to ze mechanik, stwierdzil iz jedna rolka miała przed sobą jeszcze jakieś 2000km życia...tak zużyta (a niby 20kkm temu byl rozrzad wymieniany....tia akurat)
No nic, odpukać tfu tfu i oby serce autka nie szwankowało więcej..... :nono:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2010, 9:00 przez Heathen, łącznie zmieniany 1 raz.
QV...soon:)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7369
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: faraon » 18 lut 2010, 22:14

Sprawdź dokręcenie głowicy po 1500 - 3000 km. U tego samego mechanika w ramach tej samej usługi.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: Heathen » 19 lut 2010, 8:56

Ok dzięki za radę się podjedzie i sprawdzi:)

A tak przy okazji opisze swoje objawy, bo byly dosc nietypowe (moze sie komus przyda)
Auto tracilo plyn chlodniczny w tempie pol zbiorniczka na 500km... i to wszystko^^
-nie dymiło
-paliło bez problemu
-nie gotowało płynu
-brak masła
-węże miękkie
-chodziło dobrze
UPG puściła na kanale wodnym (przy pierwszym cylindrze) i ciekło na zewnątrz...po bloku silnika
A że zima straszna, to nie sposób było wyciek zobaczyć, z drugiej strony pewnikiem duża część odparowywała
To tyle:)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: topcio » 19 lut 2010, 19:30

faraon pisze:Sprawdź dokręcenie głowicy po 1500 - 3000 km. U tego samego mechanika w ramach tej samej usługi.
:hmmm: aluminiowych głowic się ne dokręca, raczej
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7369
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Odp: Lybra-koszt wymiany uszczelki pod głowicą

Post autor: faraon » 19 lut 2010, 20:12

topcio1 pisze:
faraon pisze:Sprawdź dokręcenie głowicy po 1500 - 3000 km. U tego samego mechanika w ramach tej samej usługi.
:hmmm: aluminiowych głowic się ne dokręca, raczej
topcio1 ... - Nie napisałem dokręć :), napisałem sprawdź, czyli załóż klucz dynamometryczny i z taką samą siłą jak dokręcano głowicę, zobacz czy (przypadkiem) śruby nie "popuściły" :D
Doskonale wiesz, że naprawa warsztatowa trochę się rożni od fabryki. Pierwsze dokręcenie należałoby (choć nie do końca) traktować jako napięcie (dokręcenie) wstępne Smitha - patrz Podstawy Konstrukcji Maszyn.

Koniec wykładu teoretyka : gafa :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”