Witam. mam pytanie do uzytkownikow lanci lybry 1.8. chodzi mi o wzmiane rozrzadu. nie wiem co dokladnie musze kupic. bo z tego co wyczytalem to jest tam jeszcze jakis wariator. prosze Was powiedzcie mi dokladnie co mam kupic zeby wymienic kompletny rozrzad.wraz ze wszystkimi paskami. jak te czesci sie fachowo nazywaja
PS jestem na koncie brata. jak wejde na swoje to zaprezentuje lyberke. pozdrawiam.
Lybra - rozrząd 1,8
Rozrzad Lancia Lybra 1.8 VVT
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.
Rozrzad Lancia Lybra 1.8 VVT
Wariator jest to regulator wyprzedzenia fazy. Ustrojstwo bardzo zawodne, wiele razy przez fiata modyfikowane. Niestety dopiero w alfie 147 udało się rozwiązać ten problem. Objawy zużytego wariatora to praca silnika przypominająca Diesla. W początkowej fazie zepsucia dźwięk Diesla z pod maski dochodzi przez pierwsze klika sekund, jeśli jest już permanentnie zepsuty to silnik nawet po nagrzaniu pracuje jak klekot.
Wariator powinno wymieniać się przy wymianie rozrządu, co gorsza jeśli wariator padnie co się zdarza czasem po 20 tyś. km też trzeba zmienić rozrząd. Fiat zaleca również wymianę oleju na nowy przy zmianie.
Obecnie fiat kolejny raz zmodyfikował to urządzenie i podobno teraz ma być już znacznie lepiej. Jego numer to 55202772.
Koszt zakupu oryginalnego pozmianowego to około 400 zł na allegro, np. u MMarketa, w ASO oczywiście drożej.
Przy codziennej eksploatacji należy pamiętać tylko o tym aby oleju było przynajmniej na 3/4 na bagnecie.
Wariator powinno wymieniać się przy wymianie rozrządu, co gorsza jeśli wariator padnie co się zdarza czasem po 20 tyś. km też trzeba zmienić rozrząd. Fiat zaleca również wymianę oleju na nowy przy zmianie.
Obecnie fiat kolejny raz zmodyfikował to urządzenie i podobno teraz ma być już znacznie lepiej. Jego numer to 55202772.
Koszt zakupu oryginalnego pozmianowego to około 400 zł na allegro, np. u MMarketa, w ASO oczywiście drożej.
Przy codziennej eksploatacji należy pamiętać tylko o tym aby oleju było przynajmniej na 3/4 na bagnecie.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Rozrzad Lancia Lybra 1.8 VVT
Do tej wypowiedzi warto dodać tylko tyle, ze problem wariatora (w starym typie) nie wystepował w silnikach pięciocylindrowych. No ale ty masz 4 cylindry, więc jak najbardziej....
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
