nuova delta - skrzynia biegów
nuova delta - skrzynia biegów
witam!mam od jakiegos czasu wystepujacy problem z plynnoscia wkladania biegów,mainowicie casami dzieje sie tak ze biegi a szczegolnie 1 i 2 dosc ciezko wchodza, a czasami jak 3 wyciagam to lekki opor jest i nie dzieje sie to tylko jak zimny samochod,olej niedawno w skrzyni zmienialem wiec nie wiem o co biega?prosze o pomoc,z gory dzieki
nuova delta - skrzynia biegów
Witam,
Sprawdź poduszkę pod skrzynią, czy nie usiadła. Sprawdź cięgna i orczyki połączenia dźwigni ze skrzynią (zamocowane na przekładni, na takim "słupku"). Odepnij cięgna od skrzyni i sprawdź, czy biegi dają się wkładać lekko, bez oporu (samą dźwignią na skrzyni). Jeżeli to ostatnie sprawdzenie wypadnie negatywnie to .... szukaj skrzyni. Kończą się zapadki na wałkach (musiał kiedyś mieć miejsce jazda na bardzo starym oleju, lub przy zbyt niskim stanie i pozacierało na wałkach.
Pozdrawiam
Sprawdź poduszkę pod skrzynią, czy nie usiadła. Sprawdź cięgna i orczyki połączenia dźwigni ze skrzynią (zamocowane na przekładni, na takim "słupku"). Odepnij cięgna od skrzyni i sprawdź, czy biegi dają się wkładać lekko, bez oporu (samą dźwignią na skrzyni). Jeżeli to ostatnie sprawdzenie wypadnie negatywnie to .... szukaj skrzyni. Kończą się zapadki na wałkach (musiał kiedyś mieć miejsce jazda na bardzo starym oleju, lub przy zbyt niskim stanie i pozacierało na wałkach.
Pozdrawiam
nuova delta - skrzynia biegów
Nie chce zakładać nowego watku i chciałem Cie zapytac drogi wujku"wujek" pisze:Witam,
Sprawdź poduszkę pod skrzynią, czy nie usiadła. Sprawdź cięgna i orczyki połączenia dźwigni ze skrzynią (zamocowane na przekładni, na takim "słupku"). Odepnij cięgna od skrzyni i sprawdź, czy biegi dają się wkładać lekko, bez oporu (samą dźwignią na skrzyni). Jeżeli to ostatnie sprawdzenie wypadnie negatywnie to .... szukaj skrzyni. Kończą się zapadki na wałkach (musiał kiedyś mieć miejsce jazda na bardzo starym oleju, lub przy zbyt niskim stanie i pozacierało na wałkach.
Pozdrawiam

Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
nuova delta - skrzynia biegów
Witam,
Wszystko wskazuje na to, że synchronizator na przedmiotowym biegu jest już trochę nietęgi. Samo się nie naprawi, a rozbieranie skrzyni to niezła zabawa. Pilnuj oleju, podczas zmiany oleju sprawdź, czy na korku spustowym nie osadziło się dużo opiłków (korek jest magnetyczny).
Włączaj bieg z "podwójnym wysprzęgleniem" (gdy zmieniasz na biegi na wyższe) i z "międzygazem", gdy redukujesz. Przedłużysz skrzyni życie.
Pozdrawiam
Wszystko wskazuje na to, że synchronizator na przedmiotowym biegu jest już trochę nietęgi. Samo się nie naprawi, a rozbieranie skrzyni to niezła zabawa. Pilnuj oleju, podczas zmiany oleju sprawdź, czy na korku spustowym nie osadziło się dużo opiłków (korek jest magnetyczny).
Włączaj bieg z "podwójnym wysprzęgleniem" (gdy zmieniasz na biegi na wyższe) i z "międzygazem", gdy redukujesz. Przedłużysz skrzyni życie.
Pozdrawiam
nuova delta - skrzynia biegów
Ogromnie mi pomogłeś,bardzo Ci dziekuje!!!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
nuova delta - skrzynia biegów
Czołem, miałem identyczny problem jak Ty, 1 i 2 wchodziły bardzo ciężko, a reszta biegów potrafiła czasami zgrzytnąć przy przełączaniu, a wsteczny to wręcz pracował masakrycznie. Myślałem, że to urok skrzyni biegów dopiero uświadomił mi kolega , że to może być problem sprzęgła ponieważ zauważył że pedał ciężko pracuje i jest dość wysoko ustawiony. Po jakimś czasie problem się sam rozwiązał, naciskając rano na pedał sprzęgła COŚ STRZELIŁO i już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Strzeliły sprężyny w docisku (dokładnie blachy sprężynujące). Po wymianie kompletu sprzęgła (docisku i tarczy, firmy LUK), mam idealną skrzynie biegów!!! Oryginalne sprzęgło wytrzymało dokładnie 145000 km.
nuova delta - skrzynia biegów
Witam,
Oczywiście wszelkie problemy z włączaniem biegów należy poprzedzić sprawdzeniem regulacji i lekkości sprzęgła.
Pedał sprzęgła ustawiamy "na równo" z pedałem hamulca.
Pozdrawiam
PS
Przypomniałem sobie - może być jeszcze jedna przyczyna kłopotliwego włączania biegów, występują wtedy szarpnięcia podczas wysprzęglania.
To utrudnione przesuwanie tarczy na wałku sprzęgłowym, spowodowane zanieczyszczeniem, zapieczeniem smaru na frezowanych wyżłobieniach.
Oczywiście wszelkie problemy z włączaniem biegów należy poprzedzić sprawdzeniem regulacji i lekkości sprzęgła.
Pedał sprzęgła ustawiamy "na równo" z pedałem hamulca.
Pozdrawiam
PS
Przypomniałem sobie - może być jeszcze jedna przyczyna kłopotliwego włączania biegów, występują wtedy szarpnięcia podczas wysprzęglania.
To utrudnione przesuwanie tarczy na wałku sprzęgłowym, spowodowane zanieczyszczeniem, zapieczeniem smaru na frezowanych wyżłobieniach.
nuova delta - skrzynia biegów
noi panowie pewnie chodzi o sprzeglo...mam nadzieje....tzn bo to oznaczaloby ze jest opcja zalozenia poprzedniego sprzegla a nie inwestowanai w skrzynie,wstawienia poprzedniego poniewaz zmienialem silnik jakis czas temu i ten ktory zalozylem byl ze sprzeglem i prawdopodobnie od tamtego czasu zaczelo sie cos dziac a napewno szarpalo sprzeglo czasami i bierze przy gorze ale myslalem ze musi sie cos ulozyc,przy wymianie silnika wzrokowo sprzeglo wygladalo na dobre,no nic po9zyjem zobaczymy jak sie bardziej ociepli to zajrze tam,a ewentualnie lozysko tez trzeba przekladac?czy moze byc to co jest?
nuova delta - skrzynia biegów
i wroce jeszcze do tematu ciezko wchodzacych biegow,jakis czas temu gdy pisalem o tych problemach wymienilem olej w skrzyni ale poprawy nie zauwazylem wiec postanowilem poregulowac troche naciag linki od sprzegla i gdy podciagnalem troche linke to na jakis czas sie poprawilo tzn. 1 i 2 zaczely lepiej wchodzic ale wsteczny nadal pracuje niefajnie czasami musze kilka razy probowac go wrzucic,ale nie mialem kiedy zaglebiac sie w szczegoly bo wyjezdzalem za granice a teraz gdy wrocilem troche mnie to irytuje i nadal nie wiem gdzie tkwi problem czy to skrzynia czy sprzeglo a szczerze mowiac nie stac mnie na eksperymenty typu kupowanie iwymiana wszystkiego co jak leci i w ten sposob sprawdzania w czym jest problem,wiec pyatm czy nadal probowac regulacji linki od sprzegla i w ten sposob badac czy ma ktos jakis inny sposob na sprawdzenie o co chodzi?z gory dzieki
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
nuova delta - skrzynia biegów
Jeżeli zmieniłeś na olej mineralny, to biegi mogą wchodzic troche ciężej nim się skrzynia nagrzeje
Wsteczny zawsze wchodził w lanici cięzko. Przynajmniej w delcie i dedrze. Może to byc wina braku synchronizatora, ale tego nie jestem pewien, czy on jest, czy go niema. Starsze modele moga go niemiec.
