Delta III - wypalanie DPF
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III - wypalanie DPF
Wg moich obserwacji DPF wypala się u mnie średnio co 200km jeśli jeżdżę na krótszych odcinkach lub max co 400km jeśli jadę gdzieś w dalszą trasę. Podczas wypalania silnik podczas ruszania/przyspieszania pracuje trochę jakby nierówno na niskich obrotach. Ale na razie póki co nie sprawia problemów
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - wypalanie DPF
Wypalanie PDF sieje spustoszenie w całym silniku:
? z racji rozrzedzania oleju przez resztki paliwa, które się do niego dostają,
? z racji dużego wzrostu temperatury silnika częściej wykańcza się uszczelnienie,
? z racji bardo wysokich temperatur spalin wykańczane są turbosprężarki, po prostu łopatki wirników od strony gorącej zostają nadpalane przez bardo wysokie temperatury ponad 800°C,
? z racji gromadzenia się nagarów w kolektorze z powodu wypalania często łopatki turbin po stronie gorącej uszkadzane są przez ciała obce (odrywający się kawałek nagaru),
? z racji mnóstwa czujników, które nawalają są zabrudzane przez sadzę ze spalonych zanieczyszczeń.
Warto się tego pozbyć jeszcze kiedy nie macie problemów bo dla waszego autka to nic dobrego.
Czasookres wypalania zależy głównie od cyklu jazdy miejski/pozamiejski, ale również od
ciężkości nogi kierującego im mocniej gazujesz powstaje więcej spalin i częściej się zapycha co wpływa na częstsze wypalanie. Zależy również od cyklu życia DPF im starszy i bliżej zgonu tym częściej się wypala bo ma już mniejsze zdolności do oczyszczania spalin.
U mnie oprócz chodzącego wentylatora z racji wysokiej temperatury silnika oraz dużego zużycia paliwa słychać jeszcze, jak się przysłucha, takie przerywane buczenie jak np. przy pracy pompki od spryskiwacza. Buczenie pojawia się przy dotryskiwaniu paliwa. Tryśnie sobie 2 razy potem 5÷10 sek. przerwy i znowu sobie tryśnie ze 2 razy, potem 10÷15 sek. przerwy?
Kontrolka filtra DPF nie zapala się przy wypalaniu. Jak już się zapali to znaczy, że jest już sytuacja podbramkowa bliska całkowitemu zatkaniu filtra. Trzeba natychmiast gazować na dłuższą trasę bo nazajutrz może się skończyć holowankiem.
W każdym bądź razie ja już mam dosyć DPF po wymianie turbiny z nadpalonymi łopatkami.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.
Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowana elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
? z racji rozrzedzania oleju przez resztki paliwa, które się do niego dostają,
? z racji dużego wzrostu temperatury silnika częściej wykańcza się uszczelnienie,
? z racji bardo wysokich temperatur spalin wykańczane są turbosprężarki, po prostu łopatki wirników od strony gorącej zostają nadpalane przez bardo wysokie temperatury ponad 800°C,
? z racji gromadzenia się nagarów w kolektorze z powodu wypalania często łopatki turbin po stronie gorącej uszkadzane są przez ciała obce (odrywający się kawałek nagaru),
? z racji mnóstwa czujników, które nawalają są zabrudzane przez sadzę ze spalonych zanieczyszczeń.
Warto się tego pozbyć jeszcze kiedy nie macie problemów bo dla waszego autka to nic dobrego.
Czasookres wypalania zależy głównie od cyklu jazdy miejski/pozamiejski, ale również od
ciężkości nogi kierującego im mocniej gazujesz powstaje więcej spalin i częściej się zapycha co wpływa na częstsze wypalanie. Zależy również od cyklu życia DPF im starszy i bliżej zgonu tym częściej się wypala bo ma już mniejsze zdolności do oczyszczania spalin.
U mnie oprócz chodzącego wentylatora z racji wysokiej temperatury silnika oraz dużego zużycia paliwa słychać jeszcze, jak się przysłucha, takie przerywane buczenie jak np. przy pracy pompki od spryskiwacza. Buczenie pojawia się przy dotryskiwaniu paliwa. Tryśnie sobie 2 razy potem 5÷10 sek. przerwy i znowu sobie tryśnie ze 2 razy, potem 10÷15 sek. przerwy?
Kontrolka filtra DPF nie zapala się przy wypalaniu. Jak już się zapali to znaczy, że jest już sytuacja podbramkowa bliska całkowitemu zatkaniu filtra. Trzeba natychmiast gazować na dłuższą trasę bo nazajutrz może się skończyć holowankiem.
W każdym bądź razie ja już mam dosyć DPF po wymianie turbiny z nadpalonymi łopatkami.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.
Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowana elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
Re: Delta III - wypalanie DPF
Po DPF i EGR off + mapa auto odżyło . Mniejsza T-dziura . 20% więcej momentu , 15% mocy . Zużycie paliwa minimalnie spadło .
Ja dodatkowo dołożyłem katalizator , bo waliło ikarusem za bardzo .
Ja dodatkowo dołożyłem katalizator , bo waliło ikarusem za bardzo .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - wypalanie DPF
Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.
Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.
Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - wypalanie DPF
http://www.cinsoft.pl/ sprawdź sam specjalizuje sie we fiacie , ale jest na slaskuJ@nek pisze:Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.
Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
delta twin turbo - już sprzedana .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - wypalanie DPF
Słoma ze stopki Twojego podpisu domyslam się że masz ten sam silnik co ja.
Czy masz usunięty EGR i DPF?
Czy masz usunięty EGR i DPF?
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - wypalanie DPF
tylko egr off i lekki tuning elektroniczny , gdzieś to jest opisane w którymś z tematów
delta twin turbo - już sprzedana .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - wypalanie DPF
Ale najogólniej problemy Ci się skończyły po wywaleniu EGR?
Jaki czas już jeździsz bezproblemowo od wywalenia EGR?
Ja się już umówiłem w Wrocławiu w c-tronic.pl wywalę jedno i drugie za 1200zł.
W razie gdyby coś było nie tak to jeżdżenie na Śląsk ponad 300 km z reklamacją nie wchodzi w rachubę, bo gdyby jeszcze włączył się przypadkiem tryb awaryjny to bez wody można by skonać z pragnienia w tak długiej trasie
Jaki czas już jeździsz bezproblemowo od wywalenia EGR?
Ja się już umówiłem w Wrocławiu w c-tronic.pl wywalę jedno i drugie za 1200zł.
W razie gdyby coś było nie tak to jeżdżenie na Śląsk ponad 300 km z reklamacją nie wchodzi w rachubę, bo gdyby jeszcze włączył się przypadkiem tryb awaryjny to bez wody można by skonać z pragnienia w tak długiej trasie
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - wypalanie DPF
najogólniej nie mam problemow zupełnie : ) , pilnuje poziomu oleju w silniku i wypalania DPF , chętnie tez bym go wywalił ( DPF) ale skoro wszytko jest ok , to poco mam to robić , wywalę pod pierwszym pretekstem , ale pisałem to wczesnej , olej zmieniam nie rzadziej niż co 10 tys przy aktywnym DPF , taka uroda że zawsze cos sie domiesza do oleju ,
delta twin turbo - już sprzedana .
Re: Delta III - wypalanie DPF
Sam u Marcina robiłem . Jest naprawdę dobry i ma ogromne doświadczenie i specjalizację we fiatowskich motorach .słoma pisze:http://www.cinsoft.pl/ sprawdź sam specjalizuje sie we fiacie , ale jest na slaskuJ@nek pisze:Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.
Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Dzisiaj wracając z pracy, sprawdziłem stan zapełnienia DPF, a że wynosił ok. 95% wiedziałem że niebawem dojdzie do wypalania. Wybrałem więc drogę tak, by zahaczyć o autostradę.
Nim załączyło się wypalanie, DPF zapełnił się do 101,70% po czym ta liczba przestała rosnąć. Następnie filtr wypalił się do stanu 9,20% co jak na aktualny przebieg 125kkm uważam za bardzo dobry wynik. Wcześniejsze wypalanie było 278km temu.
Po dwóch miesiącach obcowania z tym autem uważam, że z DPF da się żyć. Nawet w mieście.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Nim załączyło się wypalanie, DPF zapełnił się do 101,70% po czym ta liczba przestała rosnąć. Następnie filtr wypalił się do stanu 9,20% co jak na aktualny przebieg 125kkm uważam za bardzo dobry wynik. Wcześniejsze wypalanie było 278km temu.
Po dwóch miesiącach obcowania z tym autem uważam, że z DPF da się żyć. Nawet w mieście.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 sty 2014, 18:31
- Imię: Pablo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - wypalanie DPF
Hej,
W jaki sposob sprawdzasz procentowy poziom zapelnienie DPF? ?
W jaki sposob sprawdzasz procentowy poziom zapelnienie DPF? ?
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - wypalanie DPF
Przez Bluetooth telefonem z aplikacją na Androidzie.pawelj18 pisze:W jaki sposob sprawdzasz procentowy poziom zapelnienie DPF? ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re:
cuoreventi pisze:
Po dwóch miesiącach obcowania z tym autem uważam, że z DPF da się żyć. Nawet w mieście.
W Szczecinie może tak ale w mniejszych mieścinkach gdzie z jednego końca miasta na drugie to 4 km niestety nie.
Poza tym sam proces wypalania i potężne nagrzewanie łopatek turbin i silnika pustoszy układ napędowy samochodu.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - wypalanie DPF
Można prosić o nazwę tej aplikacji.cuoreventi pisze: Przez Bluetooth telefonem z aplikacją na Androidzie.
Transmiter Blutooth w samochodzie masz w złączu diagnostycznym?
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM