Delta III - wypalanie DPF
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
- Lokalizacja: IRL/Szczecin
Delta III - wypalanie DPF
Witam,
Czy ktoś się orientuje w jaki sposób rozpoznać, że akurat rozpoczęło się wypalanie filtra dpf? oraz jakie macie średnie interwały między wypaleniami?
Pozdrawiam
Czy ktoś się orientuje w jaki sposób rozpoznać, że akurat rozpoczęło się wypalanie filtra dpf? oraz jakie macie średnie interwały między wypaleniami?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 6:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet
Delta III 2.0Multijet
Re: Delta III - wypalanie DPF
W zależności od intensywności jazdy w mieście DPF wypala się od ok. 100 - 200 km .
Wypalanie widać na postoju - silnik huczy , wentylatory pracują na maksa , słychać "brzdęknięcia" odkształcanego metalu i ciepły smrodek ( gdy stoi w garażu lepiej wyczuwalny . Spaliny parzą . Generalnie - sodoma i gomora . Wujek samo zło .
Wypalanie widać na postoju - silnik huczy , wentylatory pracują na maksa , słychać "brzdęknięcia" odkształcanego metalu i ciepły smrodek ( gdy stoi w garażu lepiej wyczuwalny . Spaliny parzą . Generalnie - sodoma i gomora . Wujek samo zło .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
- Lokalizacja: IRL/Szczecin
Re: Delta III - wypalanie DPF
U mnie Multiecuscan pokazuje średnie wypalanie co 170km i wydaje mi się to trochę za często. Dla przykładu w Alfie 2.4jtdm filtr wypala się co 300km(jazda w mieście).
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet
Delta III 2.0Multijet
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - wypalanie DPF
u mnie niema reguły , czasem widzę po przyjeździe pod dom , po obrotach silnika i wentylatorach , ale 2 razy zapalila mi sie kontrolka dopalnia DPF-a i musialem zrobic jeszcze ze 30 km przejażdzki by zgasła
delta twin turbo - już sprzedana .
Re: Delta III - wypalanie DPF
Tylko , że w 2.4 jtd dpf jest pewnie tak duży jak w IvecoMaxx pisze:U mnie Multiecuscan pokazuje średnie wypalanie co 170km i wydaje mi się to trochę za często. Dla przykładu w Alfie 2.4jtdm filtr wypala się co 300km(jazda w mieście).
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
Re: Delta III - wypalanie DPF
U mnie jak byłem ostatnio u kumpla na kompie to pokazało że wypala się co 100km,także chyba zdecydowanie za często. Trzeba będzie chyba dpf-a wywalić i zaślepić egr.
thermano ty widze że pozbyłeś się dpf-u i egr-u, rozcinałeś puszkę i wywalałeś sam wkład żeby katalizator został czy masz całkowicie wycięty i wstawiona np. rura?
thermano ty widze że pozbyłeś się dpf-u i egr-u, rozcinałeś puszkę i wywalałeś sam wkład żeby katalizator został czy masz całkowicie wycięty i wstawiona np. rura?
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Delta III - wypalanie DPF
w 1.9 mjtd 150KM wypalił mi się dzisiaj... 1200km od ostatniego wypalenia, czas wypalania ok 6minut, niespełna 18% stanu zatkania DPF-a po wypalaniu. W trakcie jazdy praktycznie nie odczuwałem wypalania, jedyny sygnał, że coś się dzieje to chwilowe spalanie wyświetlane na komputerze przy hamowaniu silnikiem ok 3l/100km (normalnie mam 2l/100km)
Może to wszystko dlatego że mam EGR zaślepiony...
Wiem że Delcie bliżej do Bravo, ale 100km pomiędzy wypaleniami wydaje mi się bardzo częste.
Może to wszystko dlatego że mam EGR zaślepiony...
Wiem że Delcie bliżej do Bravo, ale 100km pomiędzy wypaleniami wydaje mi się bardzo częste.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Delta III - wypalanie DPF
też mi sie wydaje że dość czesto,nie chciałem wywalać dpf-a a zaślepić tylko egr ale jednak chyba będzie trzeba go wywalić.
Do tego wydaje mi się że 8l spalanie to troche za dużo, no chyba że to norma.
Do tego wydaje mi się że 8l spalanie to troche za dużo, no chyba że to norma.
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
I powiedzcie mi teraz co ma wspólnego ten DPF z ekologią i niskim spalaniem ??
Skoro w jego użytkowanie ,jest wliczone wypalanie.
Po za tym cholernie drogi w produkcji i skomplikowany.
A 99% użytkowników - nie jeździ tylko w trasy
Skoro w jego użytkowanie ,jest wliczone wypalanie.
Po za tym cholernie drogi w produkcji i skomplikowany.
A 99% użytkowników - nie jeździ tylko w trasy
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Delta III - wypalanie DPF
100km to zdecydowanie za często.Ale to znaczy,że filtr jest porządnie zatkany i stąd taki częsty interwał wypalania.Ten artykuł potwierdza fakt,że te konstrukce mało mają wspólnego z ekologią.Są niedopracowane,w koszty "ekologii" zrzucono na barki użytkowników-czytaj nasze.Artykuł pod tym linkiem http://www.auto-swiat.pl/1-filtr-czaste ... ula-diesle
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Re: Delta III - wypalanie DPF
dlatego w przyszłym tygodniu dpf zostanie usunięty a egr zaślepiony i problem zniknieValdi pisze:100km to zdecydowanie za często.Ale to znaczy,że filtr jest porządnie zatkany i stąd taki częsty interwał wypalania
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
Re: Delta III - wypalanie DPF
Obowiązkowo daj znać jak będzie się sprawowała po tej czynności.I nie zapomnij
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - wypalanie DPF
także jestem ciekawy zabiegu ??? U mnie 1,6 mjtd z obserwacji wypala co 80 km -tylko miasto .Objawy może ciut spokojniejsze niz u innych tylko wentylator .Mam co prawda wątpliwości czy tak ma być ale po 2 diagnozach i wymianie czujnika temp spalin za dpf zachowuje sie tak samo . Przypuszczam że z uwagi na bliskośc dpf do turbiny łatwo sie nagrzewa i łatwo wypala w przeciwieństwie do innych silników.Ale chętnie bym sie pozbył czorstostwa bo dłuugo obawiałem sie czy coś sie nie zapali i irytujący jest wentylator przy -10 .
Re: Delta III - wypalanie DPF
chłopaki na pewno dam znać, bo mało tu info o naszych deltach, a na pewno się przydadzą innym użytkownikom
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - wypalanie DPF
no i jak ? niema opinii ?
ja jadę w przyszłym tygodniu odciąć EGR i wrzucić lekki chip tunnig , .
ja jadę w przyszłym tygodniu odciąć EGR i wrzucić lekki chip tunnig , .
delta twin turbo - już sprzedana .