Delta III - wypalanie DPF

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Delta III - wypalanie DPF

Post autor: Maxx » 12 gru 2012, 1:32

Witam,

Czy ktoś się orientuje w jaki sposób rozpoznać, że akurat rozpoczęło się wypalanie filtra dpf? oraz jakie macie średnie interwały między wypaleniami?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 6:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: thermano » 12 gru 2012, 15:11

W zależności od intensywności jazdy w mieście DPF wypala się od ok. 100 - 200 km .

Wypalanie widać na postoju - silnik huczy , wentylatory pracują na maksa , słychać "brzdęknięcia" odkształcanego metalu i ciepły smrodek ( gdy stoi w garażu lepiej wyczuwalny . Spaliny parzą . Generalnie - sodoma i gomora . Wujek samo zło .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: Maxx » 12 gru 2012, 23:59

U mnie Multiecuscan pokazuje średnie wypalanie co 170km i wydaje mi się to trochę za często. Dla przykładu w Alfie 2.4jtdm filtr wypala się co 300km(jazda w mieście).
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: słoma » 13 gru 2012, 16:10

u mnie niema reguły , czasem widzę po przyjeździe pod dom , po obrotach silnika i wentylatorach , ale 2 razy zapalila mi sie kontrolka dopalnia DPF-a i musialem zrobic jeszcze ze 30 km przejażdzki by zgasła
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: thermano » 14 gru 2012, 14:26

Maxx pisze:U mnie Multiecuscan pokazuje średnie wypalanie co 170km i wydaje mi się to trochę za często. Dla przykładu w Alfie 2.4jtdm filtr wypala się co 300km(jazda w mieście).
Tylko , że w 2.4 jtd dpf jest pewnie tak duży jak w Iveco ;)
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: KULI » 19 mar 2013, 11:10

U mnie jak byłem ostatnio u kumpla na kompie to pokazało że wypala się co 100km,także chyba zdecydowanie za często. Trzeba będzie chyba dpf-a wywalić i zaślepić egr.
thermano ty widze że pozbyłeś się dpf-u i egr-u, rozcinałeś puszkę i wywalałeś sam wkład żeby katalizator został czy masz całkowicie wycięty i wstawiona np. rura?
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: Kris » 19 mar 2013, 22:11

w 1.9 mjtd 150KM wypalił mi się dzisiaj... 1200km od ostatniego wypalenia, czas wypalania ok 6minut, niespełna 18% stanu zatkania DPF-a po wypalaniu. W trakcie jazdy praktycznie nie odczuwałem wypalania, jedyny sygnał, że coś się dzieje to chwilowe spalanie wyświetlane na komputerze przy hamowaniu silnikiem ok 3l/100km (normalnie mam 2l/100km)
Może to wszystko dlatego że mam EGR zaślepiony...

Wiem że Delcie bliżej do Bravo, ale 100km pomiędzy wypaleniami wydaje mi się bardzo częste.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: KULI » 20 mar 2013, 7:52

też mi sie wydaje że dość czesto,nie chciałem wywalać dpf-a a zaślepić tylko egr ale jednak chyba będzie trzeba go wywalić.
Do tego wydaje mi się że 8l spalanie to troche za dużo, no chyba że to norma.
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: Wilkin » 20 mar 2013, 10:50

I powiedzcie mi teraz co ma wspólnego ten DPF z ekologią i niskim spalaniem ??
Skoro w jego użytkowanie ,jest wliczone wypalanie.
Po za tym cholernie drogi w produkcji i skomplikowany.
A 99% użytkowników - nie jeździ tylko w trasy ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: Valdi » 21 mar 2013, 22:32

100km to zdecydowanie za często.Ale to znaczy,że filtr jest porządnie zatkany i stąd taki częsty interwał wypalania.Ten artykuł potwierdza fakt,że te konstrukce mało mają wspólnego z ekologią.Są niedopracowane,w koszty "ekologii" zrzucono na barki użytkowników-czytaj nasze.Artykuł pod tym linkiem http://www.auto-swiat.pl/1-filtr-czaste ... ula-diesle
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: KULI » 21 mar 2013, 23:42

Valdi pisze:100km to zdecydowanie za często.Ale to znaczy,że filtr jest porządnie zatkany i stąd taki częsty interwał wypalania
dlatego w przyszłym tygodniu dpf zostanie usunięty a egr zaślepiony i problem zniknie :D
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: Valdi » 22 mar 2013, 13:16

Obowiązkowo daj znać jak będzie się sprawowała po tej czynności.I nie zapomnij :!: :D
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

udawany.pozorant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: udawany.pozorant » 23 mar 2013, 9:08

także jestem ciekawy zabiegu ??? U mnie 1,6 mjtd z obserwacji wypala co 80 km -tylko miasto .Objawy może ciut spokojniejsze niz u innych tylko wentylator .Mam co prawda wątpliwości czy tak ma być ale po 2 diagnozach i wymianie czujnika temp spalin za dpf zachowuje sie tak samo . Przypuszczam że z uwagi na bliskośc dpf do turbiny łatwo sie nagrzewa i łatwo wypala w przeciwieństwie do innych silników.Ale chętnie bym sie pozbył czorstostwa bo dłuugo obawiałem sie czy coś sie nie zapali i irytujący jest wentylator przy -10 .

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: KULI » 24 mar 2013, 15:20

chłopaki na pewno dam znać, bo mało tu info o naszych deltach, a na pewno się przydadzą innym użytkownikom
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: słoma » 30 wrz 2013, 23:07

no i jak ? niema opinii ?

ja jadę w przyszłym tygodniu odciąć EGR i wrzucić lekki chip tunnig , .
delta twin turbo - już sprzedana .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”