Delta III - wypalanie DPF

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: BootError » 19 maja 2014, 22:26

Wg moich obserwacji DPF wypala się u mnie średnio co 200km jeśli jeżdżę na krótszych odcinkach lub max co 400km jeśli jadę gdzieś w dalszą trasę. Podczas wypalania silnik podczas ruszania/przyspieszania pracuje trochę jakby nierówno na niskich obrotach. Ale na razie póki co nie sprawia problemów ;)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: J@nek » 26 maja 2014, 13:32

Wypalanie PDF sieje spustoszenie w całym silniku:
? z racji rozrzedzania oleju przez resztki paliwa, które się do niego dostają,
? z racji dużego wzrostu temperatury silnika częściej wykańcza się uszczelnienie,
? z racji bardo wysokich temperatur spalin wykańczane są turbosprężarki, po prostu łopatki wirników od strony gorącej zostają nadpalane przez bardo wysokie temperatury ponad 800°C,
? z racji gromadzenia się nagarów w kolektorze z powodu wypalania często łopatki turbin po stronie gorącej uszkadzane są przez ciała obce (odrywający się kawałek nagaru),
? z racji mnóstwa czujników, które nawalają są zabrudzane przez sadzę ze spalonych zanieczyszczeń.

Warto się tego pozbyć jeszcze kiedy nie macie problemów bo dla waszego autka to nic dobrego.

Czasookres wypalania zależy głównie od cyklu jazdy miejski/pozamiejski, ale również od
ciężkości nogi kierującego im mocniej gazujesz powstaje więcej spalin i częściej się zapycha co wpływa na częstsze wypalanie. Zależy również od cyklu życia DPF im starszy i bliżej zgonu tym częściej się wypala bo ma już mniejsze zdolności do oczyszczania spalin.

U mnie oprócz chodzącego wentylatora z racji wysokiej temperatury silnika oraz dużego zużycia paliwa słychać jeszcze, jak się przysłucha, takie przerywane buczenie jak np. przy pracy pompki od spryskiwacza. Buczenie pojawia się przy dotryskiwaniu paliwa. Tryśnie sobie 2 razy potem 5÷10 sek. przerwy i znowu sobie tryśnie ze 2 razy, potem 10÷15 sek. przerwy?

Kontrolka filtra DPF nie zapala się przy wypalaniu. Jak już się zapali to znaczy, że jest już sytuacja podbramkowa bliska całkowitemu zatkaniu filtra. Trzeba natychmiast gazować na dłuższą trasę bo nazajutrz może się skończyć holowankiem.

W każdym bądź razie ja już mam dosyć DPF po wymianie turbiny z nadpalonymi łopatkami.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowana elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: thermano » 27 maja 2014, 13:47

Po DPF i EGR off + mapa auto odżyło . Mniejsza T-dziura . 20% więcej momentu , 15% mocy . Zużycie paliwa minimalnie spadło .
Ja dodatkowo dołożyłem katalizator , bo waliło ikarusem za bardzo .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: J@nek » 27 maja 2014, 14:15

Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.

Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?

Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: słoma » 27 maja 2014, 14:39

J@nek pisze:Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.

Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?

Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
http://www.cinsoft.pl/ sprawdź sam specjalizuje sie we fiacie , ale jest na slasku :)
delta twin turbo - już sprzedana .

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: J@nek » 27 maja 2014, 15:05

Słoma ze stopki Twojego podpisu domyslam się że masz ten sam silnik co ja.
Czy masz usunięty EGR i DPF?
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: słoma » 27 maja 2014, 16:02

tylko egr off i lekki tuning elektroniczny , gdzieś to jest opisane w którymś z tematów :)
delta twin turbo - już sprzedana .

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: J@nek » 27 maja 2014, 21:49

Ale najogólniej problemy Ci się skończyły po wywaleniu EGR?
Jaki czas już jeździsz bezproblemowo od wywalenia EGR?

Ja się już umówiłem w Wrocławiu w c-tronic.pl wywalę jedno i drugie za 1200zł.
W razie gdyby coś było nie tak to jeżdżenie na Śląsk ponad 300 km z reklamacją nie wchodzi w rachubę, bo gdyby jeszcze włączył się przypadkiem tryb awaryjny to bez wody można by skonać z pragnienia w tak długiej trasie :D
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: słoma » 28 maja 2014, 0:35

najogólniej nie mam problemow zupełnie : ) , pilnuje poziomu oleju w silniku i wypalania DPF , chętnie tez bym go wywalił ( DPF) ale skoro wszytko jest ok , to poco mam to robić , wywalę pod pierwszym pretekstem , ale pisałem to wczesnej , olej zmieniam nie rzadziej niż co 10 tys przy aktywnym DPF , taka uroda że zawsze cos sie domiesza do oleju ,
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: thermano » 28 maja 2014, 7:48

słoma pisze:
J@nek pisze:Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.

Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?

Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
http://www.cinsoft.pl/ sprawdź sam specjalizuje sie we fiacie , ale jest na slasku :)
Sam u Marcina robiłem . Jest naprawdę dobry i ma ogromne doświadczenie i specjalizację we fiatowskich motorach .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cuoreventi » 02 lip 2014, 21:49

Dzisiaj wracając z pracy, sprawdziłem stan zapełnienia DPF, a że wynosił ok. 95% wiedziałem że niebawem dojdzie do wypalania. Wybrałem więc drogę tak, by zahaczyć o autostradę.
Nim załączyło się wypalanie, DPF zapełnił się do 101,70% po czym ta liczba przestała rosnąć. Następnie filtr wypalił się do stanu 9,20% co jak na aktualny przebieg 125kkm uważam za bardzo dobry wynik. Wcześniejsze wypalanie było 278km temu.

Po dwóch miesiącach obcowania z tym autem uważam, że z DPF da się żyć. Nawet w mieście.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

pawelj18
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 01 sty 2014, 18:31
Imię: Pablo
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: pawelj18 » 03 lip 2014, 9:42

Hej,

W jaki sposob sprawdzasz procentowy poziom zapelnienie DPF? ?

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: cuoreventi » 03 lip 2014, 11:00

pawelj18 pisze:W jaki sposob sprawdzasz procentowy poziom zapelnienie DPF? ?
Przez Bluetooth telefonem z aplikacją na Androidzie.

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re:

Post autor: J@nek » 03 lip 2014, 14:09

cuoreventi pisze:
Po dwóch miesiącach obcowania z tym autem uważam, że z DPF da się żyć. Nawet w mieście.

W Szczecinie może tak ale w mniejszych mieścinkach gdzie z jednego końca miasta na drugie to 4 km niestety nie.
Poza tym sam proces wypalania i potężne nagrzewanie łopatek turbin i silnika pustoszy układ napędowy samochodu.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - wypalanie DPF

Post autor: J@nek » 03 lip 2014, 14:13

cuoreventi pisze: Przez Bluetooth telefonem z aplikacją na Androidzie.
Można prosić o nazwę tej aplikacji.
Transmiter Blutooth w samochodzie masz w złączu diagnostycznym?
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”