Wymieniłem pompę ABS, bo poprzednia była wadliwa. Na razie poskładałem samochód do kupy i nie ma błędu ABSu, więc następnym krokiem jest odpowietrzenie układu hamulcowego.
Mam pompę Boscha (Lybra 2.0), czy trzeba przy niej zrobić jakieś specjalne odpowietrzenie, czy wystarczy tradycyjne odpowietrzenie czterech kół przy zaciskach hamulcowych?
Lybra - czy i jak odpowietrzyć pompę ABS po wymianie
Lybra - czy i jak odpowietrzyć pompę ABS po wymianie
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2078
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - czy i jak odpowietrzyć pompę ABS po wymianie
Pompy starego typu wystarczyło zalać poskręcać potem odpowietrzanie jak w standardzie. Można pohamować trochę z ABS'em i prewencyjnie sprawdzić czy nic tam się nie nazbierało jeszcze na zaciskach. W nowszych autach procedura jak w promie kosmicznym i wymaga co najmniej podpięcia kompa Nie zanan Libry ale nie jest to nowe auto i podejrzewam że wariant nr 1 wystarczy. Jak masz dobrze ściągać płyn przez pompę podciśnieniową, nawet taka reczną za kilkanaście złociszy.
Re: Lybra - czy i jak odpowietrzyć pompę ABS po wymianie
Zrobiłem tak, w każdym kole kolejno:
- odpowietrzenie zwykłe z pompowaniem hamulca
- odpowietrzenie j.w., ale na włączonym silniku ze wspomaganiem hamulców
- podpięcie komputera i wszystkie po kolei możliwe testy (wyzwalanie zaworów) z równoczesnym naciskaniem hamulca
- odpowietrzenie jeszcze raz przy pracującym silniku
- na koniec odpowietrzenie na niepracującym silniku
Jest z tym trochę zabawy, ale raz, po wymianie pompy ABS, można poświęcić na to trochę czasu.
Jeżeli ktoś ma inną praktykę to chętnie poczytam.
Przed tą operacją, jeszcze ze starą pompą ABS, wymieniłem płyn i przy odpowietrzaniu pierwszego koła widziałem, ile syfu idzie z "nowej"-używanej pompy ABS którą wsadziłem. Przepłukanie zdecydowanie było wskazane.
- odpowietrzenie zwykłe z pompowaniem hamulca
- odpowietrzenie j.w., ale na włączonym silniku ze wspomaganiem hamulców
- podpięcie komputera i wszystkie po kolei możliwe testy (wyzwalanie zaworów) z równoczesnym naciskaniem hamulca
- odpowietrzenie jeszcze raz przy pracującym silniku
- na koniec odpowietrzenie na niepracującym silniku
Jest z tym trochę zabawy, ale raz, po wymianie pompy ABS, można poświęcić na to trochę czasu.
Jeżeli ktoś ma inną praktykę to chętnie poczytam.
Przed tą operacją, jeszcze ze starą pompą ABS, wymieniłem płyn i przy odpowietrzaniu pierwszego koła widziałem, ile syfu idzie z "nowej"-używanej pompy ABS którą wsadziłem. Przepłukanie zdecydowanie było wskazane.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2078
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - czy i jak odpowietrzyć pompę ABS po wymianie
Jak montujecie używkę warto sobie ją przedmuchać z kompresora przed montażem, oczywiście poczyścić co by wyglądała jak nowa he he he. Dziś akurat rozbierałem Pompę ABS Bosch'a z Delty z 95r. nie wiem czy taka sama jest w Librze czy nie ale przynajmniej w tej z Delty nie ma zbyt wielkiej filozofii budowa prosta jak konstrukcja cepa. Jedyne udziwnienie to nietypowe śruby którymi skręcony jest blok pompy, mają pentagonalny łepek, gdzie standardowe hexy i troxy nie podejdą do tego. Aż musiałem sobie nabyć takie nasadki, żeby to rozkręcić. Fakt trochę syfu zebrało się z czasem. Nawet zastanawiałem się czy nie lepiej było by to przedmuchać i przepuścić zmywacz do hamulców ewentualnie coś ala WD potem znowu przedmuchać, dopiero zalewać po skręceniu z pompa czystym płynem i skręcać wyjścia na koła. Zalana pompa główna jak i ABS'a zawsze mniejsze ryzyko że coś tam zostanie niepozderzanego.