Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Moderator: stabraf
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Artykuł napisany przez Nata.
Artykuł napisany przez Nata.
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Nat! Moje gratulacje, z pewnością czegoś takiego brakowało.
btw Czy aby na pewno Dedra podobna jest do Felicji. Moim zdaniem, jeżeli już to do Octawii
btw Czy aby na pewno Dedra podobna jest do Felicji. Moim zdaniem, jeżeli już to do Octawii
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Tomku: dziekuję.
Zamiast klaskać mam prosbe. W tym wątku zamieszczajcie wszystkie uwagi (przede wszystkim krytyczne) na temat tego artykułu, a po ich omowieniu nic nie stoi na przeszkodzie, by artykuł zmienic/doprecyzować/rozbudować.
Miło by też było gdyby własciciele innych modeli Lancii (szczególnie Zeta, Y, Thema, ale też np. Nuova Delta) zaproponowali passus o swoim modelu: najchetniej na wzór Lybry: krótkie przedstawienie nadwozi i silników, a potem na co nalezy wrócić szczególną uwagę przy zakupie tego konkretnego modelu.
Zamiast klaskać mam prosbe. W tym wątku zamieszczajcie wszystkie uwagi (przede wszystkim krytyczne) na temat tego artykułu, a po ich omowieniu nic nie stoi na przeszkodzie, by artykuł zmienic/doprecyzować/rozbudować.
Miło by też było gdyby własciciele innych modeli Lancii (szczególnie Zeta, Y, Thema, ale też np. Nuova Delta) zaproponowali passus o swoim modelu: najchetniej na wzór Lybry: krótkie przedstawienie nadwozi i silników, a potem na co nalezy wrócić szczególną uwagę przy zakupie tego konkretnego modelu.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Moje gratulacje. Jest jednak kilka niedomówień ...
Dedra 1.6 jednowałkowa była na wtrysku Tyle, że singel punkt Boscha i ma 78 KM. Oraz nigdy nie było Dedry z gaźnikiem ... Jeśłi zaś idzie o przewodu W/N to bym polemizował, wystarczy kupić dobrej jakości i problem znika ... Co do wyposażenia to był taki rozrzut ... wersje bez niczego ( 1.4 na rynek włoski, niemalowane zderzaki, el.szyb z przodu nie miały, centralnego zamka i paru innych udogodnień - podobny wynalazek jak Delta kanciak 1.1 robiona na rynek grecki czy Thema 1.6 ) jak i tak dziwne wersje jak moja - 1.6 i.e 78KM lakier metallic, alcantara, dzielone tylne siedzenia 60:40, 4 zagłówki, elektrycznie samopoziomujące się reflektory itp... a brak halogenów z przodu, pierwotnie checka,el.lusterek ... mimo, że instalacja pod to jest ( w dedrze kładziono kilka wersji instalacji - z możliwością rozbudowy i bez ). W przypadku Dedry jak i Themy w Lancii była stosowana metoda znana z salonów BMW i Mercedesa. Auta były dostępne w wersji skonfigurowanej fabrycznie jak i dowolnej konfiguracji zaproponowanej przez klienta. Co do usterek ... w jendowałkowej 1.6 78 KM występuje włoska skrzynia biegów ( pozostałe mają skrzynie ZF - dla niezorientowanych w temacie ZF-y są niemieckie ). Bolączką włoskich skrzyń jest pojawiające się "rzężenie" - przy różnych przebiegach. Spowodowane jest to nieodpowiednią eksploatacją - mała prędkość, niskie obroty, wysoki bieg. Nie jest to szczególnie kłopotliwe w naprawie jeśli ma się pojęcie o mechanice i rozumie funkcjonowanie skrzyń biegów. Rzężenie spowodowane jest łożyskiem na wałku sprzęgłowym znajdującym się od strony łożyska oporowego sprzęgła. Łożysko pod wpływem dużych obciążeń zostaje uszkodzone - plastikowy koszyczek pęka, zostaje zmielony przez koła zębate skrzynii biegów (nic nie ma prawa się stać - plastikowy koszyczek) kulki łożyska nie wypadną do skrzyni dopuki nie będziemy go wyciągać. Przy okazji zniszczenia łożyska zostaje uszkodzona tulejka wraz z simmeringiem na wałku sprzęgłowym ( tulejka po ktorej "chodzi" łożysko oporowe sprzęgła ( zaczyna z skrzyni uciekać nam olej - jeśli niedopolnujemy poziomu oleju to 100% zatrze się nam synchronizator 5-tego biegu) KOSZT : 67 zł łożysko SKF ( typ : 630857) - cena w hurtowni łożysk tocznych (łożysko nietypowe z uwagi na wymiar więc nie radzę kombinować z dopasowaniem innego ), tulejka wraz z simmeringiem w ASO 43 zł, koszt robocizny w zależności od fachowca lub własnych umiejętności. Co do awaryjności to pominięto fakt, że w jednostce 1.8 VVT nagminnie padają wariatory. Bolączką są również centralne zamki - padają japońskie silniczki ( Mabuchi FC-280SC-18180 [970 obr/min.] ), to podobnie jak większość rzeczy w tym aucie idzie zrobić we własnym zakresie
etc ...
Dedra 1.6 jednowałkowa była na wtrysku Tyle, że singel punkt Boscha i ma 78 KM. Oraz nigdy nie było Dedry z gaźnikiem ... Jeśłi zaś idzie o przewodu W/N to bym polemizował, wystarczy kupić dobrej jakości i problem znika ... Co do wyposażenia to był taki rozrzut ... wersje bez niczego ( 1.4 na rynek włoski, niemalowane zderzaki, el.szyb z przodu nie miały, centralnego zamka i paru innych udogodnień - podobny wynalazek jak Delta kanciak 1.1 robiona na rynek grecki czy Thema 1.6 ) jak i tak dziwne wersje jak moja - 1.6 i.e 78KM lakier metallic, alcantara, dzielone tylne siedzenia 60:40, 4 zagłówki, elektrycznie samopoziomujące się reflektory itp... a brak halogenów z przodu, pierwotnie checka,el.lusterek ... mimo, że instalacja pod to jest ( w dedrze kładziono kilka wersji instalacji - z możliwością rozbudowy i bez ). W przypadku Dedry jak i Themy w Lancii była stosowana metoda znana z salonów BMW i Mercedesa. Auta były dostępne w wersji skonfigurowanej fabrycznie jak i dowolnej konfiguracji zaproponowanej przez klienta. Co do usterek ... w jendowałkowej 1.6 78 KM występuje włoska skrzynia biegów ( pozostałe mają skrzynie ZF - dla niezorientowanych w temacie ZF-y są niemieckie ). Bolączką włoskich skrzyń jest pojawiające się "rzężenie" - przy różnych przebiegach. Spowodowane jest to nieodpowiednią eksploatacją - mała prędkość, niskie obroty, wysoki bieg. Nie jest to szczególnie kłopotliwe w naprawie jeśli ma się pojęcie o mechanice i rozumie funkcjonowanie skrzyń biegów. Rzężenie spowodowane jest łożyskiem na wałku sprzęgłowym znajdującym się od strony łożyska oporowego sprzęgła. Łożysko pod wpływem dużych obciążeń zostaje uszkodzone - plastikowy koszyczek pęka, zostaje zmielony przez koła zębate skrzynii biegów (nic nie ma prawa się stać - plastikowy koszyczek) kulki łożyska nie wypadną do skrzyni dopuki nie będziemy go wyciągać. Przy okazji zniszczenia łożyska zostaje uszkodzona tulejka wraz z simmeringiem na wałku sprzęgłowym ( tulejka po ktorej "chodzi" łożysko oporowe sprzęgła ( zaczyna z skrzyni uciekać nam olej - jeśli niedopolnujemy poziomu oleju to 100% zatrze się nam synchronizator 5-tego biegu) KOSZT : 67 zł łożysko SKF ( typ : 630857) - cena w hurtowni łożysk tocznych (łożysko nietypowe z uwagi na wymiar więc nie radzę kombinować z dopasowaniem innego ), tulejka wraz z simmeringiem w ASO 43 zł, koszt robocizny w zależności od fachowca lub własnych umiejętności. Co do awaryjności to pominięto fakt, że w jednostce 1.8 VVT nagminnie padają wariatory. Bolączką są również centralne zamki - padają japońskie silniczki ( Mabuchi FC-280SC-18180 [970 obr/min.] ), to podobnie jak większość rzeczy w tym aucie idzie zrobić we własnym zakresie
etc ...
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Dobra robota Nat
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Michal napisz gotowy tekst w stylu NATa i podeslij do mnie."Torell007" pisze:Jest jednak kilka niedomówień ...
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Jedna mała uwaga: do artykułu moze ciut mniej szczegółowo, a szczegóły (np. ceny) ew. w innym wątku.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
5 groszy
Ja bym oczywiście też wrzucił swoje 5 groszy co do dizla:
1) Nawet nowiusieńkie dizle kopcą na czarno ( znam kilka egzemplarzy forda oraz vw ). O dziwo, mój nie kopci . puszcza tylko leciutką chumrkę jak turbina złapie maxymalne ciśnienie.
2) Świst turbiny ( przynajmniej w dizlu ) o niczym złym nie musi świadczyć. Te same egzemplarze, o których mowa w pkt. 1 świszczą od nowości aż miło. Szczególnie jedna zaprzyjaźniona Laguna.
Ogólnie bardzo pozytywnie, że ktoś się do tego zabrał i w jednym miejscu umieścił najważniejsze kwestie dotyczące zakupu auta naszej ulubionej marki. Zawsze trudniej napisać jakiś elaborat, niż potem być mądralą i wytykać błądy, bo to każdy potrafi . Gratulacje raz jeszcze i pozdrowienia.
1) Nawet nowiusieńkie dizle kopcą na czarno ( znam kilka egzemplarzy forda oraz vw ). O dziwo, mój nie kopci . puszcza tylko leciutką chumrkę jak turbina złapie maxymalne ciśnienie.
2) Świst turbiny ( przynajmniej w dizlu ) o niczym złym nie musi świadczyć. Te same egzemplarze, o których mowa w pkt. 1 świszczą od nowości aż miło. Szczególnie jedna zaprzyjaźniona Laguna.
Ogólnie bardzo pozytywnie, że ktoś się do tego zabrał i w jednym miejscu umieścił najważniejsze kwestie dotyczące zakupu auta naszej ulubionej marki. Zawsze trudniej napisać jakiś elaborat, niż potem być mądralą i wytykać błądy, bo to każdy potrafi . Gratulacje raz jeszcze i pozdrowienia.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: 5 groszy
ad 1. To, że jakieś niemieckie badziewie kopci od nowości to nie argument, że wszystko jest w porządku. Diesel nie powinien kopcic na czarno, a juz szczególnie ciepły."Marcellous" pisze:Ja bym oczywiście też wrzucił swoje 5 groszy co do dizla:
1) Nawet nowiusieńkie dizle kopcą na czarno ( znam kilka egzemplarzy forda oraz vw ). O dziwo, mój nie kopci . puszcza tylko leciutką chumrkę jak turbina złapie maxymalne ciśnienie.
2) Świst turbiny ( przynajmniej w dizlu ) o niczym złym nie musi świadczyć. Te same egzemplarze, o których mowa w pkt. 1 świszczą od nowości aż miło. Szczególnie jedna zaprzyjaźniona Laguna.
Ogólnie bardzo pozytywnie, że ktoś się do tego zabrał i w jednym miejscu umieścił najważniejsze kwestie dotyczące zakupu auta naszej ulubionej marki. Zawsze trudniej napisać jakiś elaborat, niż potem być mądralą i wytykać błądy, bo to każdy potrafi . Gratulacje raz jeszcze i pozdrowienia.
ad 2. Masz rację, świst turbiny niekoniecznie musi oznaczać jej zuzycie. Zresztą Radicz juz zwracał na to uwagę.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Torell jak nie bylo Dedry na gazniku, model 89 mial silnik na gazniku , jeszcze nawet przez chwile mielismy klubowicza z takim modelem Dedry, tak samo jest Tempra z Gaznikiem i tak samo byla na samym poczatku Dedra, nie bez potrzeby potem na kazdej dedrze jest znaczek i.e
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
mam wszystkie ATM włącznie z tym w którym była prezentacja Dedry ( rok 89' ) i nie było wersji gaźnikowych, Dedry były tylko na wtrysku ( są agenci którzy monopunkt wtrysk mylą z gaźnikiem - dla laika wyglądają podobnie )"Jaqob" pisze:Torell jak nie bylo Dedry na gazniku, model 89 mial silnik na gazniku , jeszcze nawet przez chwile mielismy klubowicza z takim modelem Dedry, tak samo jest Tempra z Gaznikiem i tak samo byla na samym poczatku Dedra, nie bez potrzeby potem na kazdej dedrze jest znaczek i.e
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Z doświadczeń przy oglądaniu samochodzików - patrzcie na przednią szybę i slady po kamykach; mocniejsze uderzenia (w formie gwiazdek) mają tendencję do rozprzestrzeniania się, co skutkuje:
a) mandacikiem;
b) wymianą szyby.
Obie opcje drogie...
a) mandacikiem;
b) wymianą szyby.
Obie opcje drogie...
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Jak dobrze kupić używaną Lancię?
c) kłopotami na przeglądzie
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?