[Integrale] Części - tylne zawieszenie.
[Integrale] Części - tylne zawieszenie.
Witam,
może ktoś kto już temat przerabiał oswieci mnie w kilku podstawowych sprawach.
1) Czy tylne zaciski w Integralce są rozbieralne?
Wygląda to tak jakbym na aluminiony "tłok" wciśnięto żeliwne jarzmo które utrzymuje klocki hamulcowe.
Następnie zblokowana taki zestaw wciskanym bolcem przechodzącym przez jarzmo i korpus tłoczka.
Sęk w tym że bolec jest wciśnięty "fabrycznie" głęboko i mimo teoretycznej możliwości rozebrania zestawu - nie widzę realnej możliwości tego uczynienia.
A rozebrać musze, jeśli tylko chce wymienić zestaw naprawczy tylnego zacisku (bez zdjętego jarzma nie wyjdzie tłoczek - w jarzmi nie ma półkolistego wycięcia umożliwiającego jakiekolwiek manewrowanie tłoczkiem)
Więc jak wyjąć tłoczek?
2) Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie można kupić drążki,końcówki czy tuleje tylnego zawieszenia/wahaczy?
Do samego stabilizatora problemu nie ma - dwie gumki powerflexa i po sprawie...a jak z resztą?
Przy obudowanie tylnego dyfra mamy po dwa drążki na stronę.
Każdy z drążków zakończony tuleją metalowo gumową o rozmiarach : śr wew 10mm/śr zewn 24mm / szerokosc 30mm.
Dwa drążki są sztywne, dwa z regulacją zawieszenia (łączniki stabilizatora)- i tu kolejne pytanie.
Czy można kupić same łączniki tych drążków?
Jeśli tak to gdzie?
Zdjęcię poglądowe Link do Aukcji
3) Ktoś kiedyś wspominał o czeskich amortyzatorach HP o ile się nie mylę.
Ktoś to przerabiał?
Jestem na etapie "próby" odtworzenia tylnego zawieszenia - będę wdzięczny za wszelkie sugestie czy pomoc.
może ktoś kto już temat przerabiał oswieci mnie w kilku podstawowych sprawach.
1) Czy tylne zaciski w Integralce są rozbieralne?
Wygląda to tak jakbym na aluminiony "tłok" wciśnięto żeliwne jarzmo które utrzymuje klocki hamulcowe.
Następnie zblokowana taki zestaw wciskanym bolcem przechodzącym przez jarzmo i korpus tłoczka.
Sęk w tym że bolec jest wciśnięty "fabrycznie" głęboko i mimo teoretycznej możliwości rozebrania zestawu - nie widzę realnej możliwości tego uczynienia.
A rozebrać musze, jeśli tylko chce wymienić zestaw naprawczy tylnego zacisku (bez zdjętego jarzma nie wyjdzie tłoczek - w jarzmi nie ma półkolistego wycięcia umożliwiającego jakiekolwiek manewrowanie tłoczkiem)
Więc jak wyjąć tłoczek?
2) Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie można kupić drążki,końcówki czy tuleje tylnego zawieszenia/wahaczy?
Do samego stabilizatora problemu nie ma - dwie gumki powerflexa i po sprawie...a jak z resztą?
Przy obudowanie tylnego dyfra mamy po dwa drążki na stronę.
Każdy z drążków zakończony tuleją metalowo gumową o rozmiarach : śr wew 10mm/śr zewn 24mm / szerokosc 30mm.
Dwa drążki są sztywne, dwa z regulacją zawieszenia (łączniki stabilizatora)- i tu kolejne pytanie.
Czy można kupić same łączniki tych drążków?
Jeśli tak to gdzie?
Zdjęcię poglądowe Link do Aukcji
3) Ktoś kiedyś wspominał o czeskich amortyzatorach HP o ile się nie mylę.
Ktoś to przerabiał?
Jestem na etapie "próby" odtworzenia tylnego zawieszenia - będę wdzięczny za wszelkie sugestie czy pomoc.
Re: [Integrale] Części - tylne zawieszenie.
czyli że co?
Że niby nikt nigdy nie widział potrzeby czy sensu renowacji zawieszenia?
Asekuracyjnego przeglądu hamulców?
Wiem że na forum jest masę interesujących tematów o dupie maryny, ale łudzę się że choć jedna osoba poważnie podchodziła do sprawy naprawy/renowacji gralki i ma jakieś pojęcie, doświadczenie.
No chyba że te super remonty...to tylko nowa farba z puszki dwa razy pędzlem rzucona i git,gitara.
W manualu zacisk jest rozbieralny, sęk w tym że jest pokazany przed i po rozebraniu bez magicznej podpowiedzi czy jest tam jakieś zabezpieczenie, czy też w jakiś dziwny sposób trzeba to rozbierać na siłę.
Że niby nikt nigdy nie widział potrzeby czy sensu renowacji zawieszenia?
Asekuracyjnego przeglądu hamulców?
Wiem że na forum jest masę interesujących tematów o dupie maryny, ale łudzę się że choć jedna osoba poważnie podchodziła do sprawy naprawy/renowacji gralki i ma jakieś pojęcie, doświadczenie.
No chyba że te super remonty...to tylko nowa farba z puszki dwa razy pędzlem rzucona i git,gitara.
W manualu zacisk jest rozbieralny, sęk w tym że jest pokazany przed i po rozebraniu bez magicznej podpowiedzi czy jest tam jakieś zabezpieczenie, czy też w jakiś dziwny sposób trzeba to rozbierać na siłę.
Re: [Integrale] Części - tylne zawieszenie.
nie rozbierałem jeszcze swoich hamulców bo mam dobre ale że robi sie przeróbka na 4x4 a hamulce mam z gralki to pewno bedę miał okazje rozebrac-niestety na razie jestem na etapie wybebeszania przodu za tył zabiorę sie gdizes koło niedzieli to wtedy bede mógł ci dac jakas podpowiedz-a moze i nie bo cholera to wie-sam bładze po omacku-ale na chłopski rozum to musi być rozbieralne bo jak inaczej wymieniać czesci???
Pozatym tak zauwazyłem ze w temacie gralek to u nas niby tylu fachowców i właścicieli ale jak co do czego to nikomu nie ma ochoty pomóc,zaraz bedzie post przyjedż do mie to za klocka /ci to zrobie -szara rzeczywistośc
P.s Poszedł mail-moze pomoze
Pozatym tak zauwazyłem ze w temacie gralek to u nas niby tylu fachowców i właścicieli ale jak co do czego to nikomu nie ma ochoty pomóc,zaraz bedzie post przyjedż do mie to za klocka /ci to zrobie -szara rzeczywistośc
P.s Poszedł mail-moze pomoze
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Re: [Integrale] Części - tylne zawieszenie.
hahaha przemas, ale sie minelismy...ja odpisalem u ciebie w watku a ty u mnie
Smialo atakuj na gg 12165277
Smialo atakuj na gg 12165277
Re: [Integrale] Części - tylne zawieszenie.
Kamien pisze:hahaha przemas, ale sie minelismy...ja odpisalem u ciebie w watku a ty u mnie
Smialo atakuj na gg 12165277
nie bede gryzdał maila wale na gg
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Integrale] Części - tylne zawieszenie.
Robiłem taką regenerację, jest tak jak się domyślasz. Jednak te dwie części prawdopodobnie są ze sobą razem od nowości, więc oprócz tego trzpienia (przetyczki) są "sklejone" poprzez korozję. U mnie wystarczył zwykły młotek i imadło. Nie pamiętam tylko czy miał znaczenie kierunek wysuwania się tych części względem siebie...
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: [Integrale] Części - tylne zawieszenie.
Jak robiłem tylne hamulce u siebie to też poległem na rozkładaniu zacisku na części. Na szczęście u mnie obeszło się bez wyciągania tłoczka i gumki też jakoś wlazły nowe.
Może udało by się rozwiercić ten trzpień blokujący, lub po prostu zacisk w imadło i spróbować młotkiem to rozruszać tak żeby trzpień się sam uciął.
Może udało by się rozwiercić ten trzpień blokujący, lub po prostu zacisk w imadło i spróbować młotkiem to rozruszać tak żeby trzpień się sam uciął.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: [Integrale] Części - tylne zawieszenie.
tuleje o średnicy 10/27) o szerokości 52 mm kombinowałem (troszkę druciarstwo) od 126p
maluch
końcówki do wahaczy poprzecznych do regulacji z gwintem (1x prawy + 1x lewy na stronę)
są trudne do zdobycia ale na alledrogo widziałem ostatnio (miesiąc? dwa?) od themy/cromy na sztuki
ale sprawdź - gwinty powinny pasować: cały drążek do rozbiórki?
a same tuleje (do sztywnych drążków) znalazłem kiedyś w jakiejś firmie po 10pln...
tylko kurna gdzie nie pamiętam...
poszukam - jak znajdę podeślę
albo od AR
maluch
końcówki do wahaczy poprzecznych do regulacji z gwintem (1x prawy + 1x lewy na stronę)
są trudne do zdobycia ale na alledrogo widziałem ostatnio (miesiąc? dwa?) od themy/cromy na sztuki
ale sprawdź - gwinty powinny pasować: cały drążek do rozbiórki?
a same tuleje (do sztywnych drążków) znalazłem kiedyś w jakiejś firmie po 10pln...
tylko kurna gdzie nie pamiętam...
poszukam - jak znajdę podeślę
albo od AR
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości