Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
Moderator: stabraf
- turboo_2607
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Suwałki
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
Od dłuższego czasu myślę o zakupie nowego samochodu (pierwszego w 100% mojego w życiu) i od dziecka mrzyłem o Lancii. Mój obszar poszukiwań jest ogromny - od delty, przez dedrę po kappę. Od benzyzny (może byc z LPG) po diesla. szukam auta, które nie będzie mi sprawiało niespodzianek w najmniej odpowiednich momentach, będzie komfortowe, a jak trzeba to trochę sportowe. Najlepiej jakby było tanie w utrzymaniu ale to chyba nie z włoskimi samochodami takie rzeczy. poradźcie co wybrać w granicach 5-8 tys złotych (nawet mniej bo często jeżdże do Niemiec) aby mnie nie zżarły koszty utrzymania, a także coś co nie będzie za dużo palić. Nie jeżdżę dużo prywatnym samochodem (ok 100 km tygodniowo), ale najlepiej byłoby jakby spalanie wahało się między 7-10 ON a 10-12Pb (12-15 LPG). Mam nadzieję, że udzieliłem wystarczająco dużo informacji i ktoś pomoże mi w wybraniu odpowiedniego modelu. Na co zwracać uwagę przy zakupie, które lementy sprawdzić, jak jest z częściami i serwisem?
Pozdrawiam- Piotrek
Pozdrawiam- Piotrek
Lancią jeżdżą ludzie, którzy zamiast szpanerstwa i klekotania wybrali luksus i przyjemność z jazdy.
- Kac_zor
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
Tak to tylko w erze
przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać
najlepiej do twojej prośby pasuje cinquecento -- tanie 5-8 tysi, włoskie, tanie w utrzymaniu, pali 7-10 Pb, trochę sportowe no i ten komfort
też nie mogłem sorry
a tak na poważnie --zanim zadasz takie pytanie to najpierw ogranicz wybór auta z 5 modeli do max 2 , potem przeszukaj internet "opinie , itp" sprawdź sobie ceny części najczęściej kupowanych czyli rozrząd, klocki,filtry itp. i samo ci wyjdzie na co cię stać
a potem zapytaj czy warto kupić
przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać
najlepiej do twojej prośby pasuje cinquecento -- tanie 5-8 tysi, włoskie, tanie w utrzymaniu, pali 7-10 Pb, trochę sportowe no i ten komfort
też nie mogłem sorry
a tak na poważnie --zanim zadasz takie pytanie to najpierw ogranicz wybór auta z 5 modeli do max 2 , potem przeszukaj internet "opinie , itp" sprawdź sobie ceny części najczęściej kupowanych czyli rozrząd, klocki,filtry itp. i samo ci wyjdzie na co cię stać
a potem zapytaj czy warto kupić
- turboo_2607
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Suwałki
Może KAPPA?
Zastanawiałem się gruntownie nad kappa 2.0 wolnossącą, albo 2.4 jtd, ale biorąc pod uwagę rosnące ceny ON...A w ogóle którą oś mają napędzaną lancie? Poza tym Kappe można chwycić już za 700 ojro ale zgnilizna...mysle ze 1500-2000 coś rozsądnego znajdę.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2008, 23:07 przez turboo_2607, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancią jeżdżą ludzie, którzy zamiast szpanerstwa i klekotania wybrali luksus i przyjemność z jazdy.
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
generalnie przód, niektóre starsze modele mają 4x4
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
- turboo_2607
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Suwałki
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
w Zasadzie mógłebym wybrać jakiegoś niemca, albo francuza, ale znudziły mi już się te auta, pora pojeździć czymś co ma temperament a jak wiadom lancia takowy posiada (nawet Y, który dla mnie jest jednym z najbrzydszych samochodów) ale kappa, duża limuzyna, w którą nię będę bał sie posadzić dziecka bo mi uświni tapicerke z krów pasących się pod monachium...Może, jak żonie się spodoba, to będzie nią jeździła do pracy, więc, prosze o poradę...2.0 (jestem przeciwnikiem gazowania bo wg. mnie to sie nie opłaca- koszt instalacji+ okresowo świece, przewody, droższy olej, a i tak na benzynie trzeba odpalać) czy 2.4 JTD
Lancią jeżdżą ludzie, którzy zamiast szpanerstwa i klekotania wybrali luksus i przyjemność z jazdy.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
W tym budżecie i przy tych wymaganiach nie będzie łatwo, bo za 5-8 tys. (a nawet mniej) możesz kupić auto w wieku zaczynającym się od "1" a z takimi zawsze moga byc niespodziewajki, bez względu na markę. Dobrze, że wachlarz masz duży, szukaj auta w b. dobrym stanie i tyle. Pomoże Ci z pewnością poszperanie po tym podforum, a także lektura tego poradniczka (kliknij tutaj)."turboo_2607" pisze:Od dłuższego czasu myślę o zakupie nowego samochodu (pierwszego w 100% mojego w życiu) i od dziecka mrzyłem o Lancii. Mój obszar poszukiwań jest ogromny - od delty, przez dedrę po kappę. Od benzyzny (może byc z LPG) po diesla. szukam auta, które nie będzie mi sprawiało niespodzianek w najmniej odpowiednich momentach, będzie komfortowe, a jak trzeba to trochę sportowe. Najlepiej jakby było tanie w utrzymaniu ale to chyba nie z włoskimi samochodami takie rzeczy. poradźcie co wybrać w granicach 5-8 tys złotych (nawet mniej bo często jeżdże do Niemiec) aby mnie nie zżarły koszty utrzymania, a także coś co nie będzie za dużo palić. Nie jeżdżę dużo prywatnym samochodem (ok 100 km tygodniowo), ale najlepiej byłoby jakby spalanie wahało się między 7-10 ON a 10-12Pb (12-15 LPG). Mam nadzieję, że udzieliłem wystarczająco dużo informacji i ktoś pomoże mi w wybraniu odpowiedniego modelu. Na co zwracać uwagę przy zakupie, które lementy sprawdzić, jak jest z częściami i serwisem?
Pozdrawiam- Piotrek
Co do Twoich kryteriów spalania to spełni je większośc Lancii z silnikami normalnych rozmiarów (bez turbobenzyny i V6).
Może zadbana Kappa tds?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
przemyśl zakup kappy 2.0 145. Wyrobisz sie w cenie do 8 tyś. Ale musisz znaleść niezajeżdżony technicznie egzemplarz. Jeśli jeździsz duzo w trasę (wspominałeś o Niemczech) to Kappa jest ok. na trasie do 150 km/h płyniesz za te pieniądze.
Mam Kappę 96 od dwóch lat, kupiłem z przebiegiem 300 kkm, teraz ma 332 kkm i jesli chodzi o koszt utrzymanie przez te dwa lata to - koszty przeglądu i paliwa. Dopiuero teraz odezwał sie prawy przegub i musze coś z nim zrobić. Jeżdże codziennie ( a i jeszcze rozrusznik zaczyna nie łapać) i nie boje sie że stanie w trasie.
Możę super egzemplarz się mi trafił, albo poprostu przez poprzedników nie zajeżdżony.
Spalanie możesz wierzyć 10 l/g (sekw. landi Renzo) przy spokojnej średniej jeździe do 120 km/h + trochę miasta. No do tego z litrę może dwie benzyny na rozruch i rozgrzanie silnika. Nigdy mi nie spalił przy wariackiej jeździe do 160 km/h i ostrym przyśpieszaniu więcej jak 14 l/g. - Tyle samo potrzebowała Sierra 2.0 DOHC a przecieżsamochody nie do porównania. Tyle mojego spostrzeżenia.
Ja jestem niesamowicie zadowolony, planowałem w tym roku zmianę np na Lybrę ale narazie odpuszczam tę opcję.
pozdrawiam... i życzę udanego zakupu.
Mam Kappę 96 od dwóch lat, kupiłem z przebiegiem 300 kkm, teraz ma 332 kkm i jesli chodzi o koszt utrzymanie przez te dwa lata to - koszty przeglądu i paliwa. Dopiuero teraz odezwał sie prawy przegub i musze coś z nim zrobić. Jeżdże codziennie ( a i jeszcze rozrusznik zaczyna nie łapać) i nie boje sie że stanie w trasie.
Możę super egzemplarz się mi trafił, albo poprostu przez poprzedników nie zajeżdżony.
Spalanie możesz wierzyć 10 l/g (sekw. landi Renzo) przy spokojnej średniej jeździe do 120 km/h + trochę miasta. No do tego z litrę może dwie benzyny na rozruch i rozgrzanie silnika. Nigdy mi nie spalił przy wariackiej jeździe do 160 km/h i ostrym przyśpieszaniu więcej jak 14 l/g. - Tyle samo potrzebowała Sierra 2.0 DOHC a przecieżsamochody nie do porównania. Tyle mojego spostrzeżenia.
Ja jestem niesamowicie zadowolony, planowałem w tym roku zmianę np na Lybrę ale narazie odpuszczam tę opcję.
pozdrawiam... i życzę udanego zakupu.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Wrocław
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
Nat,no nie mogęsię powstrzymać czytając Twoje herezje.
Normalny silnik to właśnie V. Wszystkie inne to motorki.
Co do spalanie,chmm tu sa mity.Przy normalnej eksploatacji i odrobinie doświadczenia mozna spokojnie na miescie zejśc do 12 - 13 l/100km, a w trasie nawt poniżej 9-10 l/100 km.
ceny części nie są jakies powalające.Wręcz przeciwnie,czasem nizsze niz do innych. Wystarczy spojrzeć na Allegro.
Myślę że wynika to z faktu że lancie tak naprawdę żadko psują sie poważnie a że jest ich w sumie niewiele to cięzko jest sprzedaćjakiś manel.
Wiem że jeżeli chodzi i ocenę sa drozsze ale przy odrobinie szczęścia moze coś dobrego trafić się w Niemczech.
No i to co napisał Artur-wariacka jazda do 160.. w 3.0 V 6 24v jazda jest spokojna przy 160 - 190 k/h
Normalny silnik to właśnie V. Wszystkie inne to motorki.
Co do spalanie,chmm tu sa mity.Przy normalnej eksploatacji i odrobinie doświadczenia mozna spokojnie na miescie zejśc do 12 - 13 l/100km, a w trasie nawt poniżej 9-10 l/100 km.
ceny części nie są jakies powalające.Wręcz przeciwnie,czasem nizsze niz do innych. Wystarczy spojrzeć na Allegro.
Myślę że wynika to z faktu że lancie tak naprawdę żadko psują sie poważnie a że jest ich w sumie niewiele to cięzko jest sprzedaćjakiś manel.
Wiem że jeżeli chodzi i ocenę sa drozsze ale przy odrobinie szczęścia moze coś dobrego trafić się w Niemczech.
No i to co napisał Artur-wariacka jazda do 160.. w 3.0 V 6 24v jazda jest spokojna przy 160 - 190 k/h
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....
są silniki, i jest V....
- turboo_2607
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Suwałki
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
Co do spalania to w tej chwili nie boję się dużych silników (Omega B 3.0 MV6 pod moją nogą paliła w mieście 12l/100 (Pb), a wszyscy straszyli, że spali grubo powyżej 20). Interesuje mnie jednak to czy autko takie posłuży mi dłużej niż 2-3 lata, czy trzeba będzie do huty Katowice oddać bo zgnije (jak Omega). Jak dbać o blacharkę? Przy drobnych wgnieceniach kłaść szpachlę i lakierować czy zostawić, jeśli lakier nie jest pęknięty?Na mechanice się trochę orientuje, ale u nas na warsztacie jest szyld "Fordów, Fiatów i Francuzów tutaj nie robimy" a jak wiadomo Lancia pochodzi z koncernu Fiata...Jakie były silniki diesla montowane? jakby ktoś mógł to niech poda pojemnośc i moc np
2.4 JTD - 180KM
2.4 JTD - 180KM
Lancią jeżdżą ludzie, którzy zamiast szpanerstwa i klekotania wybrali luksus i przyjemność z jazdy.
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
marzenie...
2,4jtd - 136KM
2,4tds - mocy nie pamiętam ale ok 120KM miała (bardziej kompetentni odpowiedzą)
2,4jtd - 136KM
2,4tds - mocy nie pamiętam ale ok 120KM miała (bardziej kompetentni odpowiedzą)
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
- turboo_2607
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Suwałki
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
I starczy, ważne że 3 cyfrowa liczba koni, a do tego diesel to moment powinien pomóc wkręcić się na obroty(pomaga przy wyprzedzaniu)... Jeszcze jedna sprawa...Automat czy Manual? Lubie Automaty, jak z ich niezawodnością.
Lancią jeżdżą ludzie, którzy zamiast szpanerstwa i klekotania wybrali luksus i przyjemność z jazdy.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
"Nat" pisze:Co do Twoich kryteriów spalania to spełni je większośc Lancii z silnikami normalnych rozmiarów (bez turbobenzyny i V6).
Może zadbana Kappa tds?"RobertWroc" pisze:Nat,no nie mogęsię powstrzymać czytając Twoje herezje.
Normalny silnik to właśnie V. Wszystkie inne to motorki.
Co do spalanie,chmm tu sa mity.Przy normalnej eksploatacji i odrobinie doświadczenia mozna spokojnie na miescie zejśc do 12 - 13 l/100km, a w trasie nawt poniżej 9-10 l/100 km.
Eee tam, od razu herezje.
Po pierwsze doczytaj, co napisałem. Nie pisałem o nienormalnych motorkach, co sugerujesz, lecz o motorkach normalnych rozmiarów. A akurat V6 w Kappie jest rozmiarów, jak na polskie warunki, ponadstandardowych.
Co do spalania to Twoje liczby 12-13 i 9-10 wyglądają b. ładnie, ale jak powtórzysz jeszcze raz z ręką na sercu, że twój V6 w Kappie NA CODZIEN pali 9-10 w trasie, a 12-13 w miescie to... i tak nie uwierzę
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
RobertWac ale mi dokuczyłeś...! ja się wypowiadałem co do 145 km! gdzie przy 170 km/h zaczyna brakowac tchu. A ty walisz mi ponad 200 km...Porówanie nie na miejscu.
Dobrze że Kappa nie ma komputera z chwilowym spalaniem bo przy 190 km/h 3 litrówką to widząc wynik wysiadł byś z samochodu...
oczywiście moja wypowiedź jest w formie żartu...ale ciekaw jestem riposty...pewnie nie omieszkasz.
ps. 1. a w Polsce wolno 190 km/h?
ps. 2. spokojnie po naszych drogach 160 - 190? jak to zrobić przy tylu debilach róznych pancer typu Passat 1.9 90/110 km, albo Vectra 2.0 136 km?.
pozdrawiam
Dobrze że Kappa nie ma komputera z chwilowym spalaniem bo przy 190 km/h 3 litrówką to widząc wynik wysiadł byś z samochodu...
oczywiście moja wypowiedź jest w formie żartu...ale ciekaw jestem riposty...pewnie nie omieszkasz.
ps. 1. a w Polsce wolno 190 km/h?
ps. 2. spokojnie po naszych drogach 160 - 190? jak to zrobić przy tylu debilach róznych pancer typu Passat 1.9 90/110 km, albo Vectra 2.0 136 km?.
pozdrawiam
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
Nat
za ostatniu post. Nic dodać nic ująć. No może parę litrów Robertowi paliwa trzeba dodać...cos czuje przepały w jego obliczeniach... Robert bez urazy.
Mam kolegę który mowił że Audica jego starego 82 rok produkcji 1.6 D 65 KM spalała mu 3,5 litra oleju na sto, a z Lublina do Gdańska jechał ze średnia predkościa 160 km/h. Lubie takich. I obraził sie na mnie że mu nie wierzyłem.
za ostatniu post. Nic dodać nic ująć. No może parę litrów Robertowi paliwa trzeba dodać...cos czuje przepały w jego obliczeniach... Robert bez urazy.
Mam kolegę który mowił że Audica jego starego 82 rok produkcji 1.6 D 65 KM spalała mu 3,5 litra oleju na sto, a z Lublina do Gdańska jechał ze średnia predkościa 160 km/h. Lubie takich. I obraził sie na mnie że mu nie wierzyłem.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 0:24 przez Artur G., łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- turboo_2607
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Suwałki
Co wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie...
wiem, że to nie do mnie ale przypatrz się na awatar...Prędkość zrobiona na trasie Suwałki - Augustów, navi fakt oszukuje troche (w górę bo na zegarze miałem 175) ale biorąc pod uwagę tiry, które tam jeżdżą i to jak przez nie jest sponiewierany asfalt to dla mnie osiągnięcie (a nawet głupota, ale wtedy mi sie córeczka urodziła i się spieszyłem, żeby ją zobaczyć)
Lancią jeżdżą ludzie, którzy zamiast szpanerstwa i klekotania wybrali luksus i przyjemność z jazdy.