Podobno były plany aby Delta w najmocniejszej wersji miała AWD silnik 2.4 20v o mocy circa 170-180 koni. Podobno były też plany na AWD 2.0 16v turbo o mocy 180-220 koni. W obu wypadkach da się trafić na spekulacje prasowe na ten temat. Moja teoria jest prosta: w pierwszej fazie produkcji korzystano z tego co akurat było ręką. W mity o następcy Integrale nie wierzę. Fiat wtedy już wyraźnie stawiał Alfę jako auto sportowe. Lancia byłaby oczywistą konkurencją. To między innymi chociaż 155q4 ma sportowy charakter to bliźniaczo podobna Dedra ma go sporo mniej. Według mnie Lancia miała zostać trwałe wycofana ze sportu aby w seriach wyścigowych nie konkurować z Alfa Romeo a rajdowych z Fiatem.
W roku 93 i 94 Fiat wypuścił Lancię Deltę HF, która prawdopodobnie była niedoszłą integralą. Tylna część różniła się płaską podłoga bagażnika i zbiornikiem paliwa przesuniętym na sam tył co daje miejsce na zawieszenie z dyferencjałem, który występował min w Dedrze Integrale.
Delta w odmianie HF 5d miało szerokie błotniki z racji zastosowania szerokich wahaczy, prawdopodobnie diesel również, bo zawsze miał szeroki przód.
Fajnie by było jakbyś zawarł informacje w jakich latach i jakie zmiany wprowadzono w liftach, bo ja tego nie ogarniam.
Chciałem w oparciu o foldery reklamowe opisać chronologię zmian i wprowadzenia/wycofania poszczególnych wersji. To wbrew pozorom pracochłonne bo nawet teraz czytając to co już jest gotowe dostrzegam o ilu rzeczach zapomniałem
Poczta doszła. Dzięki wielkie. Wiedziałem, że na Was mogę liczyć
"... I guess it's just the way I'm wired."