Kappa - Stag 300 spalanie

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 09 gru 2008, 8:31

...
Ostatnio zmieniony 11 gru 2008, 6:55 przez larry123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: ...

Post autor: Krzys » 09 gru 2008, 10:42

"larry123" pisze:cały czas spalanie ok 17 na 100 - zmniejszyłem temp. przełączania na 35 stopni, zauważyłem na gazie z TESCO i CAREFOURA falowanie obrotów- także raczej tam już nie będę tankował - zatankowałem na próbę.
A tak koledzy - nie wiem dlaczego gości radość na waszych twarzyczkach z powodu małego spalania - no nie ma bata moja pali po mieście ok 15 litrów pb. przy normalnej jeździe ... przy jeździe emeryckiej ok 14 niżej nie daje rady - sonda sonda lambda oryginalna, wymieniana ok. półtora roku temu.
Niskie spalanie świadczy o kiepskim montażu lub częściach składowych instalacji dobranych nie właściwie, najczęstszym błędem jest montaż za małego reduktora ... osobiście twierdze że reduktory KME nie są odpowiednie do kappy.

Reasumując mój wywód - albo palisz zawory i głowice albo paliwo - wybór należy do Ciebie.
To dlaczego zostałeś przy KME a sprzedałeś Zavoli?
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Adisz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Adisz » 09 gru 2008, 18:13

Według Twojej specjalistycznej oceny wynika że mam źle zmontowany silnik bo benzyny warszawa pruszkow pali 11-12 PB95 (rano luz a popołudniu korki) ...może mi wymienia na nowy?? Że Tobie pali więcej to naprawde nie moja wina...gazu pali więcej o 1 do 1,5 litra idzie tak samo checka nigdy nie widziałem ale przy tańszym gazie zaraz po przełączeniu przez 20 sekund drżał..na gazie z bp to nie wystepuje..sie ludzie upieracie że musi palić 20 litrów tylko zobaczycie ze komus pali mniej to zaraz filozofia sie zaczyna bo jak to moze byc ze ktos ma lepiej..kilka lat temu miałem forda windstara z silnikiem 3.8 w automacie na zwykłym gazie palił 16...myślałem ze to forum jest zeby sobie pomagac doradzac i wogole ale czasem to strach cos napisac...aha u mnie temperatura przełączania 30 stopni...jeśli na Twojej twarzyczce zagości smutek z powodu duzego spalania...zrozumiem go...

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 09 gru 2008, 20:46

mogę pogratulować spalania pb i lpg.

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: krzychc » 09 gru 2008, 21:17

Witam, jeżdżę Kappą 3.0V6 - na trasie przy ekonomicznej jeździe (do 120km/h, bez wciskania pedału gazu w podłogę) spala około 11 l/100km. W mieście spalanie rośnie do 14-15l /10 km. Zastanawiam się od dłuższego czasu nad montażem instalacji gazowej, ale przeglądając forum jestem przerażony spalaniem jakie podajecie dla wersji 2.0 i 2.4. Są to niejednokrotnie wielkości 15-16l LPG w trasie i 17-20l LPG w mieście! Przyjmując różnie od 10-20% większe spalanie LPG w porównaniu do Pb (lub jak niektórzy podaja około 1,5l - 2l więcej gazu) powinienem mieć wynik w trasie około 13-13,5 litra LPG (11+20% =13,3) natomiast na forum poza pojedynczymi komentarzami i to w dodatku silniki mniejsze od 3.0V6 takie wartości spalania są nierealne. Stąd pytanie, czy faktycznie spalanie LPG jest w przypadku Kappy większe o 20% czy trzeba liczyć 50-60% i czy realne jest przy obecnym spalaniu 11l/100km uzyskać spalanie LPG w granicach 14l? Miałem już pomysł sprzedaży Kappy, ale wczoraj dałem nią pojeździć i przyjżeć się jej mojemu koledze, który jest fanem włoskich aut i właścicielem kilku Alf, sam zwykle je sobie serwisuje i stwierdził, że jak będę chciał ją sprzedać to mam mu dać znać, bo autko jest w bdb stanie. Rozważam więc powtórnie pozostawienie jej i obniżenie kosztów utrzymania montując LPG - chcę nią dojeżdżać codziennie do pracy około 80km tam i powrót. Ale dochodzę do przekonania, że montując LPG nie będzie oszczędności, szczególnie uwzględniając koszt montażu. Komentarze dot LPG mile widziane, w szczególności użytkowników V6. Pozdrawiam Krzychc

Awatar użytkownika
kamyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 247
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Radom

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: kamyk » 10 gru 2008, 0:52

sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć
dlaczego jednym palą miej innym więcej

ja jakbym nie jeździł nie mogę zejść poniżej 16 litrów
silnik 2,4

nie chce pisać że nie wierze ale nie wydaje mi się realne żeby silnik 5 cylindrowy spalał mniej gazu niż 15 litrów po mieście

nie chce też nikogo osądzać ze kłamie
ale czasem mam wrażenie że nie każdy piszę prawdę o spalaniu - tylko nie mogę zrozumieć dlaczego (może w jakiś sposób chce się dowartościować)

jeszcze raz proszę nie zrozumcie mniej źle (szczególnie Ci którym mało pali)
Obrazek

Awatar użytkownika
Adisz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Adisz » 10 gru 2008, 7:50

Z jednej strony was rozumiem i staram się ogarnac skad te roznice

*koła mam 16 215 na 55 czyli chyba takie jak w kombi były przewidzaine
*ogrzewanie chodzi w trybie economic , w lato jak chodzi na auto to rzeczywiscie potrafi łyknac i 14,5-15 moze nawet i wiecej...w wakacje zrobiłem test i przy otwartych oknach na climie off spałił 13
*z rana jade spokojnie do 3 tys dopóki nie podskoczy temperatura przynajmniej te 60 stopni pozniej to juz bez meczenia gdzies do 4
*wydawało mi się ze podział na rodzaje szkrzyń biegów jest tylko w 2.0 ale pod maska mam naklejke power drive
*osobiście prawie zawsze hamuje silnikiem ale to chyba tyle z eco drivingu

Ludzie zrozumcie nie sprzedaje samochodu i kij mi z tym czy spali mi 13 czy 16 poprostu pisze jak jest...butla jest 37 litrow i kilka razy dojechałem juz do całkowitego wyczerpania zawsze koło 250-280 kilometrów...W radomiu była kiedyś kappa kombi której nie zdazyłem kupic a rozmawaiałem pozniej ze sprzedajacym to mowił ze generalnie 12 ale jak pocisnał i 20 PB!...u mnie nigdy nie wyszło ponad 15...moze nie wiem co to znaczy pocisnac

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 10 gru 2008, 11:47

Cześć!
Pytania do Adisza
-ile kkm ma Twoja instalacja,bo im większy przebieg tym więcej pali z moich obserwacji
-stag 300 i co dalej,ogólnie coś więcej o instalacji jaki reduktor,wtryskiwacze,jakieś fotki wrzuć na forum,możę to innym pomoże np.mnie
-jeżeli masz dobrze,a raczej idealnie wszystko dograne,spalanie całkiem realne.
Ja jestem w trakcie dogrywania instalacji,zdarzyło się ostatnio nawet poniżej 15/100 tylko miasto,ale w nocy więc prędkości raczej przelotowe :D
Zdarza się jednak dalej 18,tyle,że jak się dogrzewam.
pozdrawiam
P.S.
Sam się tym zająłem,olałem gazowników :)
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Krzys » 10 gru 2008, 14:51

david_b, ale 15 w mieście to jest raczej norma w Kappie przynajmniej u mnie.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Adisz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Adisz » 10 gru 2008, 18:43

http://moto.allegro.pl/item504201609_in ... owego.html

U nich montowane dokładnie ta instalacja z tym że wtryskiwacze są koloru żółtego

Instalacja założona 25.01.08 przejechane ponad 10kk do tej pory nie ma zadnych zmian ani w spalaniu ani w mocy wszystko jest jak należy...regulacja była tylko 1 po miesiącu nic się nie działo ale tak kazali przyjechac...jeśli chodzi o wtryskiwacze to rzeczywiscie pracuja głośno ale słychac to dopiero po otwarciu maski w srodku bez roznicy...obroty w porządku stoją na 700...wkurza mnie tylko ze od około 120 przejechanych km swieci sie rezerwa ;/ i tak czerwona lampka do 280...

podobno zakładali gaz juz do kilku lancii..miałem watpliwosci co do reduktora zapewnili ze jak cos bedzie nie ok to wymienia na mocniejszy ale wszystko smiga

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 10 gru 2008, 20:44

Krzys do 15l to ja dochodzę tyle,że sam.Od 4 m-cy i dojść nie mogłem dopóki nie kupiłem interfejsu.Teraz widzę,że gazownicy lecieli w ch : cenzura : ,zresztą półprawdy i oszustwa,to ich wspólna cecha.O gwarancie już pisałem,następny powiedział dla siebie wygodną wersję,inny przełożył reduktor i na tym zakończył twierdząc,że samo się ułoży...Pomału to staje się to moim hobby,dobrze że czegoś się uczę,chociaż sekwencję założyłem,żeby nie grzebać i nie kręcić śrubką...
Do Adisza:
-chciałbym zobaczyć u siebie cyferkę 250km,jak skończy się gaz :D Wchodzi mi 15l.
najwięcej zobaczyłem 230,ale to było 28kkm temu :)
Podstawą dobrej pracy instalacji jest odpowiedni reduktor,a taki Ci założyli,
ja też za taki zapłaciłem przy montażu,niestety miałem założony do 100km
Co do wtrysków 30kkm wytrzymały,te które są na zdjęciu czerwone
Cóż,życzę dalej bezproblemowej jazdy i takiego spalania.
pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Krzys » 10 gru 2008, 21:11

Ten reduktor KME nie polecam nikomu, np. za cieknące notorycznie kolanka, poza tym jest tylko do max. 150KM
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 10 gru 2008, 21:17

...
Ostatnio zmieniony 11 gru 2008, 6:54 przez larry123, łącznie zmieniany 1 raz.

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 11 gru 2008, 6:05

Hej ,z tym słupem to nie do mnie myślę? :)
Przy okazji do tych,którzy mają scorpiona,jaki typ filterka tam przychodzi?
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Egon » 11 gru 2008, 11:12

"kamyk" pisze:sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć
dlaczego jednym palą miej innym więcej

ja jakbym nie jeździł nie mogę zejść poniżej 16 litrów
silnik 2,4

nie chce pisać że nie wierze ale nie wydaje mi się realne żeby silnik 5 cylindrowy spalał mniej gazu niż 15 litrów po mieście

nie chce też nikogo osądzać ze kłamie
ale czasem mam wrażenie że nie każdy piszę prawdę o spalaniu - tylko nie mogę zrozumieć dlaczego (może w jakiś sposób chce się dowartościować)

jeszcze raz proszę nie zrozumcie mniej źle (szczególnie Ci którym mało pali)
zgadzam sie z toba w 100% pozostaje jeszcze kwestia pomiaru spalania :wink:
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”