Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Skoro oślepia to dawaj po oczach, żeby miał tego świadomość, nie potrąci przez to małej dziewczynki idącej do szkoły , nie bój się
DXZ948RMP
Z4100
ES12
s-5c
Z4100
ES12
s-5c
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
PAHO, jeżeli nie przemawia do Ciebie słowo GEOMETRIA reflektora, to nie mamy o czym rozmawiać. Żarnik HID ma inny kształt i wymiary niż żarówka, wobec czego inaczej załamywane jest światło w odbłyśniku/soczewce (zależy jaki reflektor ma auto) i tak samo, kur**, razi w soczewkowych jak w ryflowanych lampach. najprostsza zasada fizyki - "kąt padania równa się kątowi odbicia". żarnik HID jest w innym miejscu niż żarzący się wolframowy drucik żarówki. Nie panimajesz? idź na korki na poziomie liceum. Aha, nie czytam Motorów i Auto Światów, tylko, mój drogi, na mojej gównianej uczelni (Politechnika Warszawska - wydz. Transportu) brałem czynny udział w badaniu zestawów HID z Allegro. Więc nie pier**l mi tutaj, ok??"PAHO2" pisze:Zauważyłem, że niektórzy tutaj wykuli pewne stereotypy jak małpki, (wiem, zaraz zostanę obrzucony stertą pseudointeligentnych bluźnierstw, no trudno)
-nikt mi nie wmówi ze HID-y w soczewkach oślepiają tak samo mocno jak w normalnych odbłyśnikach, każdy z was mijał takie samochody i macie porównanie
-skoro koledze nikt nie miga to chyba znaczy że nie pozbawia wzroku jadących z naprzeciwka, a przynajmniej nie w uciążliwy sposób
-"poddaję w wątpliwość jakość marketowych wynalazków ale nie twierdzę, że one oślepiają"- na czym polega ta wątpliwość? producent, kolor bańki? jakie to ma znaczenie? żywotność? za taką cenę mam to gdzieś kupie następną, za to widać drogę dużo lepiej I NIE OŚLEPIAM
Jestem przeciwnikiem stosowania HIDów, ale nie oszukujmy sie, rynek jest tym zalewany i będzie tego coraz więcej więc może postarajcie się wytłumaczyć naprawdę racjonalnie dlaczego lepiej tego nie stosować, tym bardziej że niektórych z was "myślenie oraz czytanie ze zrozumieniem nie boli" oraz "organizujecie kursy z zakresu oświetlenia samochodowego"
W dalszym ciągu jestem przekonany że nie jest to forum dziadków, którzy po usłyszeniu czegoś np w TVN turbo, albo przeczytaniu na poboczem.pl ustosunkowywują się do pewnych zjawisk od razu na NIE bez sprawdzenia w praktyce, nie chcę stracić tego przekonania, bo jestem już z wami parę lat.
Jeśli ktoś popełnia błąd, można go "ganić" w delikatniejszy sposób, w końcu ten klub to podobno jedna rodzinka
Aaa i uwagi typu "samopoziomowanie" oraz "spryskiwacze" były wielokrotnie wałkowane, więc nie ma się co powtarzać tylko użyć opcji "szukaj"
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Tutaj uważam ze Kolega Dunin się troszkę zapędził."dunin" pisze: PAHO, jeżeli nie przemawia do Ciebie słowo GEOMETRIA reflektora, to nie mamy o czym rozmawiać. Żarnik HID ma inny kształt i wymiary niż żarówka, wobec czego inaczej załamywane jest światło w odbłyśniku/soczewce (zależy jaki reflektor ma auto) i tak samo, kur**, razi w soczewkowych jak w ryflowanych lampach. najprostsza zasada fizyki - "kąt padania równa się kątowi odbicia". żarnik HID jest w innym miejscu niż żarzący się wolframowy drucik żarówki. Nie panimajesz? idź na korki na poziomie liceum. Aha, nie czytam Motorów i Auto Światów, tylko, mój drogi, na mojej gównianej uczelni (Politechnika Warszawska - wydz. Transportu) brałem czynny udział w badaniu zestawów HID z Allegro. Więc nie pier**l mi tutaj, ok??
Brak jakiejkolwiek merytorycznej strony wypowiedzi jedynie tylko proste wnioski które może wyciągnąć każdy (kształt żarnika, odległość od zwierciadła) to naprawdę nie jest podstawa do takiej wypowiedzi!
A przecież zjawisko jest znacznie bardziej złożone, fala świetlna emitowana przez reflektor nie jest monochromatyczna , odbłyśnik nie jest idealny (chropowatość powierzchni + % odbicia) dochodzą takie zjawiska jak rozproszenie, złamanie itd, dlatego przywoływanie prawa odbicia i odsyłania kogoś do liceum jest tu raczej nie na miejscu.
Za to chętnie przeczytał bym o przeprowadzonym Polibudzie badaniu zestawów HID , opis stanowiska, badane świecidełka, sposoby pomiarów no i oczywiście wyniki i wnioski. Szukałem takiego rzetelnego opracowania tematu od dawna jednak nie natknąłem się na żadne sensowne wyniki
Pozdrawiam i życzę na przyszłość więcej powściągliwości w formułowaniu wypowiedzi na naszym zaszczytnym forum.
Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
odsyłam do motoru przed- lub przedprzedostatniego. stanowisko podobne, sposób mierzenia też. wnioski identyczne. badane były lampy Pandy, Mazdy 6, Golfa IV i Opla Vectry B FL.
W reflektorze działają prawa fizyki znane z liceum. przede wszystkim odbicie, nieznacznie zaburzane przez aberracje geometryczną i chromatyczną oraz rozproszenie. to jest zakres liceum i tam odsyłam. wszystko co napisałem powyżej jest prawdą i podstawą. więc nie widzę powodu, żeby to nie przystało temu "zaszczytnemu forum" - wręcz przeciwnie
pozdrawiam i jak najmniej HID z przeciwka życzę
W reflektorze działają prawa fizyki znane z liceum. przede wszystkim odbicie, nieznacznie zaburzane przez aberracje geometryczną i chromatyczną oraz rozproszenie. to jest zakres liceum i tam odsyłam. wszystko co napisałem powyżej jest prawdą i podstawą. więc nie widzę powodu, żeby to nie przystało temu "zaszczytnemu forum" - wręcz przeciwnie
pozdrawiam i jak najmniej HID z przeciwka życzę
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Dunin napisał
ale na poważnie
nie wszyscy mieli szóstki z fizyki i pamiętają te regółki na pamięć, jak bym ci pojechał czymś z przedmiotu z którego mam magistra też byś nie wiedzał o co chodzi, a było to w liceum
moje zdanie nie jest potwierdzone suchymi badaniami, tylko poprostu życiem i jazdą w nocy po drogach, tego nie da się odtworzyć w warunkach labolatoryjnych i dalej twierdzę soczewki nieprzystosowane do ksenonów oślepiają mniej niż zwykłe odbłyśniki oczywiście tyczy się to wszystko odpowiednio ustawionych świateł, które napewno trzeba przestawić po zmianie na wynalazek jakim jest HID..., może właśnie o tym wszyscy zapominają w swoich badaniach?
Dunin napisałAha, nie czytam Motorów i Auto Światów
gratuluję jasnowidzeniaodsyłam do motoru przed- lub przedprzedostatniego. stanowisko podobne, sposób mierzenia też. wnioski identyczne. badane były lampy Pandy, Mazdy 6, Golfa IV i Opla Vectry B FL.
ale na poważnie
nie wszyscy mieli szóstki z fizyki i pamiętają te regółki na pamięć, jak bym ci pojechał czymś z przedmiotu z którego mam magistra też byś nie wiedzał o co chodzi, a było to w liceum
moje zdanie nie jest potwierdzone suchymi badaniami, tylko poprostu życiem i jazdą w nocy po drogach, tego nie da się odtworzyć w warunkach labolatoryjnych i dalej twierdzę soczewki nieprzystosowane do ksenonów oślepiają mniej niż zwykłe odbłyśniki oczywiście tyczy się to wszystko odpowiednio ustawionych świateł, które napewno trzeba przestawić po zmianie na wynalazek jakim jest HID..., może właśnie o tym wszyscy zapominają w swoich badaniach?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2009, 14:52 przez PAHO2, łącznie zmieniany 1 raz.
DXZ948RMP
Z4100
ES12
s-5c
Z4100
ES12
s-5c
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Reflektor soczewkowy : mam na Brawo w soczewce bixenon fabryczny,ale taka sama soczewka stoi i na Brawie bez bixenonu ,nawet kod fabryczny jednakowy jest.W salonie stawili do Brawy bez fabrycznego xenonu HID i efekt jest 1 do 1 zadnej roznicy ,zadnego osliepiania,linia swiatla identyczna jak u bixenona
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Ze swojego doswiadczenia - nie raz mam ochote oslepic takiego idiote na raz moimi dlugimi i przeciwmgielnymi (te u mnie sa naprawde mocne!), zeby wiedzial jak sie czuje ktos jadacy z naprzeciwka. Ale niestety, zazwyczaj przed nim i za nim jedzie kilka innych samochodow, ktore tez bym oslepil i to mnie powstrzymuje."PAHO2" pisze: -skoro koledze nikt nie miga to chyba znaczy że nie pozbawia wzroku jadących z naprzeciwka, a przynajmniej nie w uciążliwy sposób
Jedna tylko sprawa mnie zastanawia u ludzi, ktorzy kupuja "xenony" za 199zl na allegro i twierdza, ze oni widza lepiej droge. Na swiatlach drogowych ("dlugich") jeszcze lepiej widac droge, wiec moze niech caly czas jezdza na dlugich? Zaoszczedza te 199zl i troche czasu przed kazdym badaniem technicznym. A innych uzytkowniow drog i tak przeciez maja w d... tzn. glebokim powazaniu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Leszek-co do oślepianie nie widać różnicy. Jedynie w rozkładzie światła .
Ori ma równy rozkład a Hid- środek jaśniejszy i lina cienia jednak w Bix jest wyraźniejsza.
Ori ma równy rozkład a Hid- środek jaśniejszy i lina cienia jednak w Bix jest wyraźniejsza.
Jurek odszedł od nas na zawsze...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
ztym sie zgadzam, nie ma to jak 'jaśnie oświecić' każdego, kto ma źle założone zenony. aż sie krzyczeć przy tym chce:) a tu nie można, bo jeszcze w nas wjedzie. wkurza mnie to szczególnie dlatego, że większość później uznaje, że każdy xenon z allegro, czy z kąd inąd jest taki, a to właśnie nieprawda. wyregulowany, profesjonalnie założony, naprawdę służy i to bardzo dobrze służy do tego właśnie celu, do jakiego jest stworzony. ja mam moje well-done'y od kilku miesięcy, założyli je fachowcy i wszystko jest tak, jak powinno. pozdrawiam!
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Mialem hida k6000 w lybrze przez 1rok i ostatecznie zdemontowalem go.
Odblysnik w tego typu lampach jest zupelnie inaczej zbudowany. Hid ma zdecydowanie wiecej lum. do oddania a to przy standardowym odblysniku oslepia innych. Dodatkowo zarniki xenonowe sa innego typu w przypadku lapm soczewkowych a inne w przyp. odblysnikowych. Popularne hidy z allegro maja budowa zblizone sa do tych z soczewka.
Co do soczewek to widzialem doskonale roznice pomiedzy xenonem a zwykla halogenowa na podstawie doswiadczen jednego z forumowiczow passata. byly zupelnie inne. Hid ma niewatpliwie kilka zalet. Najwazniejsza to ta, ze jest tani, latwy w montazu i swieci lepiej niz zwykla h4 czy h7. Niestety oslepia innych i to znaczaco. Przekladalem kiedys moj zestaw do laguny II z fabrycznymi lampami i efekt byl bardzo dobry. Roznica byla tylko w barwie.
Odblysnik w tego typu lampach jest zupelnie inaczej zbudowany. Hid ma zdecydowanie wiecej lum. do oddania a to przy standardowym odblysniku oslepia innych. Dodatkowo zarniki xenonowe sa innego typu w przypadku lapm soczewkowych a inne w przyp. odblysnikowych. Popularne hidy z allegro maja budowa zblizone sa do tych z soczewka.
Co do soczewek to widzialem doskonale roznice pomiedzy xenonem a zwykla halogenowa na podstawie doswiadczen jednego z forumowiczow passata. byly zupelnie inne. Hid ma niewatpliwie kilka zalet. Najwazniejsza to ta, ze jest tani, latwy w montazu i swieci lepiej niz zwykla h4 czy h7. Niestety oslepia innych i to znaczaco. Przekladalem kiedys moj zestaw do laguny II z fabrycznymi lampami i efekt byl bardzo dobry. Roznica byla tylko w barwie.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
a jak wygląda w świetle prawa wymiana całego reflektora na wersję z ksenonami? W Lybrze takie były, w Kappie też.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Oryginalny reflektor ksenonowy od danego modelu (czyli homologowany do ksenonów) + SPRAWNY oryginalny układ samopoziomujący + sprawne spryskiwacze reflektorów i..."Toper" pisze:a jak wygląda w świetle prawa wymiana całego reflektora na wersję z ksenonami? W Lybrze takie były, w Kappie też.
Pozdrawiam
...w takiej sytuacji w świetle prawa jesteś czysty!
Serdecznie pozdrawiam.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa