Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: PAHO2 » 11 lut 2009, 17:43

Skoro oślepia to dawaj po oczach, żeby miał tego świadomość, nie potrąci przez to małej dziewczynki idącej do szkoły , nie bój się
Obrazek DXZ948RMP
Obrazek Z4100
Obrazek ES12
Obrazek s-5c

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: dunin » 11 lut 2009, 18:03

"PAHO2" pisze:Zauważyłem, że niektórzy tutaj wykuli pewne stereotypy jak małpki, (wiem, zaraz zostanę obrzucony stertą pseudointeligentnych bluźnierstw, no trudno)
-nikt mi nie wmówi ze HID-y w soczewkach oślepiają tak samo mocno jak w normalnych odbłyśnikach, każdy z was mijał takie samochody i macie porównanie
-skoro koledze nikt nie miga to chyba znaczy że nie pozbawia wzroku jadących z naprzeciwka, a przynajmniej nie w uciążliwy sposób
-"poddaję w wątpliwość jakość marketowych wynalazków ale nie twierdzę, że one oślepiają"- na czym polega ta wątpliwość? producent, kolor bańki? jakie to ma znaczenie? żywotność? za taką cenę mam to gdzieś kupie następną, za to widać drogę dużo lepiej I NIE OŚLEPIAM

Jestem przeciwnikiem stosowania HIDów, ale nie oszukujmy sie, rynek jest tym zalewany i będzie tego coraz więcej więc może postarajcie się wytłumaczyć naprawdę racjonalnie dlaczego lepiej tego nie stosować, tym bardziej że niektórych z was "myślenie oraz czytanie ze zrozumieniem nie boli" oraz "organizujecie kursy z zakresu oświetlenia samochodowego"
W dalszym ciągu jestem przekonany że nie jest to forum dziadków, którzy po usłyszeniu czegoś np w TVN turbo, albo przeczytaniu na poboczem.pl ustosunkowywują się do pewnych zjawisk od razu na NIE bez sprawdzenia w praktyce, nie chcę stracić tego przekonania, bo jestem już z wami parę lat.
Jeśli ktoś popełnia błąd, można go "ganić" w delikatniejszy sposób, w końcu ten klub to podobno jedna rodzinka :wink:
Aaa i uwagi typu "samopoziomowanie" oraz "spryskiwacze" były wielokrotnie wałkowane, więc nie ma się co powtarzać tylko użyć opcji "szukaj"
PAHO, jeżeli nie przemawia do Ciebie słowo GEOMETRIA reflektora, to nie mamy o czym rozmawiać. Żarnik HID ma inny kształt i wymiary niż żarówka, wobec czego inaczej załamywane jest światło w odbłyśniku/soczewce (zależy jaki reflektor ma auto) i tak samo, kur**, razi w soczewkowych jak w ryflowanych lampach. najprostsza zasada fizyki - "kąt padania równa się kątowi odbicia". żarnik HID jest w innym miejscu niż żarzący się wolframowy drucik żarówki. Nie panimajesz? idź na korki na poziomie liceum. Aha, nie czytam Motorów i Auto Światów, tylko, mój drogi, na mojej gównianej uczelni (Politechnika Warszawska - wydz. Transportu) brałem czynny udział w badaniu zestawów HID z Allegro. Więc nie pier**l mi tutaj, ok??
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: Pepto » 12 lut 2009, 0:56

"dunin" pisze: PAHO, jeżeli nie przemawia do Ciebie słowo GEOMETRIA reflektora, to nie mamy o czym rozmawiać. Żarnik HID ma inny kształt i wymiary niż żarówka, wobec czego inaczej załamywane jest światło w odbłyśniku/soczewce (zależy jaki reflektor ma auto) i tak samo, kur**, razi w soczewkowych jak w ryflowanych lampach. najprostsza zasada fizyki - "kąt padania równa się kątowi odbicia". żarnik HID jest w innym miejscu niż żarzący się wolframowy drucik żarówki. Nie panimajesz? idź na korki na poziomie liceum. Aha, nie czytam Motorów i Auto Światów, tylko, mój drogi, na mojej gównianej uczelni (Politechnika Warszawska - wydz. Transportu) brałem czynny udział w badaniu zestawów HID z Allegro. Więc nie pier**l mi tutaj, ok??
Tutaj uważam ze Kolega Dunin się troszkę zapędził.
Brak jakiejkolwiek merytorycznej strony wypowiedzi jedynie tylko proste wnioski które może wyciągnąć każdy (kształt żarnika, odległość od zwierciadła) to naprawdę nie jest podstawa do takiej wypowiedzi!
A przecież zjawisko jest znacznie bardziej złożone, fala świetlna emitowana przez reflektor nie jest monochromatyczna , odbłyśnik nie jest idealny (chropowatość powierzchni + % odbicia) dochodzą takie zjawiska jak rozproszenie, złamanie itd, dlatego przywoływanie prawa odbicia i odsyłania kogoś do liceum jest tu raczej nie na miejscu.

Za to chętnie przeczytał bym o przeprowadzonym Polibudzie badaniu zestawów HID , opis stanowiska, badane świecidełka, sposoby pomiarów no i oczywiście wyniki i wnioski. Szukałem takiego rzetelnego opracowania tematu od dawna jednak nie natknąłem się na żadne sensowne wyniki :(

Pozdrawiam i życzę na przyszłość więcej powściągliwości w formułowaniu wypowiedzi na naszym zaszczytnym forum.
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: dunin » 12 lut 2009, 10:05

odsyłam do motoru przed- lub przedprzedostatniego. stanowisko podobne, sposób mierzenia też. wnioski identyczne. badane były lampy Pandy, Mazdy 6, Golfa IV i Opla Vectry B FL.
W reflektorze działają prawa fizyki znane z liceum. przede wszystkim odbicie, nieznacznie zaburzane przez aberracje geometryczną i chromatyczną oraz rozproszenie. to jest zakres liceum i tam odsyłam. wszystko co napisałem powyżej jest prawdą i podstawą. więc nie widzę powodu, żeby to nie przystało temu "zaszczytnemu forum" - wręcz przeciwnie :)

pozdrawiam i jak najmniej HID z przeciwka życzę :)
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: PAHO2 » 12 lut 2009, 13:38

Dunin napisał
Aha, nie czytam Motorów i Auto Światów
Dunin napisał
odsyłam do motoru przed- lub przedprzedostatniego. stanowisko podobne, sposób mierzenia też. wnioski identyczne. badane były lampy Pandy, Mazdy 6, Golfa IV i Opla Vectry B FL.
gratuluję jasnowidzenia

ale na poważnie
nie wszyscy mieli szóstki z fizyki i pamiętają te regółki na pamięć, jak bym ci pojechał czymś z przedmiotu z którego mam magistra też byś nie wiedzał o co chodzi, a było to w liceum

moje zdanie nie jest potwierdzone suchymi badaniami, tylko poprostu życiem i jazdą w nocy po drogach, tego nie da się odtworzyć w warunkach labolatoryjnych i dalej twierdzę soczewki nieprzystosowane do ksenonów oślepiają mniej niż zwykłe odbłyśniki oczywiście tyczy się to wszystko odpowiednio ustawionych świateł, które napewno trzeba przestawić po zmianie na wynalazek jakim jest HID..., może właśnie o tym wszyscy zapominają w swoich badaniach?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2009, 14:52 przez PAHO2, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek DXZ948RMP
Obrazek Z4100
Obrazek ES12
Obrazek s-5c

Awatar użytkownika
lemaxx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Milan/Olkusz/Wilno

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: lemaxx » 12 lut 2009, 14:21

Reflektor soczewkowy : mam na Brawo w soczewce bixenon fabryczny,ale taka sama soczewka stoi i na Brawie bez bixenonu ,nawet kod fabryczny jednakowy jest.W salonie stawili do Brawy bez fabrycznego xenonu HID i efekt jest 1 do 1 zadnej roznicy ,zadnego osliepiania,linia swiatla identyczna jak u bixenona :D

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5047
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: Bichoń » 12 lut 2009, 14:25

"PAHO2" pisze: -skoro koledze nikt nie miga to chyba znaczy że nie pozbawia wzroku jadących z naprzeciwka, a przynajmniej nie w uciążliwy sposób
Ze swojego doswiadczenia - nie raz mam ochote oslepic takiego idiote na raz moimi dlugimi i przeciwmgielnymi (te u mnie sa naprawde mocne!), zeby wiedzial jak sie czuje ktos jadacy z naprzeciwka. Ale niestety, zazwyczaj przed nim i za nim jedzie kilka innych samochodow, ktore tez bym oslepil i to mnie powstrzymuje.

Jedna tylko sprawa mnie zastanawia u ludzi, ktorzy kupuja "xenony" za 199zl na allegro i twierdza, ze oni widza lepiej droge. Na swiatlach drogowych ("dlugich") jeszcze lepiej widac droge, wiec moze niech caly czas jezdza na dlugich? Zaoszczedza te 199zl i troche czasu przed kazdym badaniem technicznym. A innych uzytkowniow drog i tak przeciez maja w d... tzn. glebokim powazaniu.

Awatar użytkownika
lemaxx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Milan/Olkusz/Wilno

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: lemaxx » 12 lut 2009, 14:32

Obrazek

tu jest ladnie pokazane jak reflektor niesoczewkowy osliepia,swieci gdzie chce i jak chce :D

Awatar użytkownika
lemaxx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Milan/Olkusz/Wilno

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: lemaxx » 12 lut 2009, 15:11

a tu w soczewce : 1 zdjecie bixenon fabryczny,2 zdjecie Hid

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: sloneczna » 13 lut 2009, 11:59

Leszek-co do oślepianie nie widać różnicy. Jedynie w rozkładzie światła .
Ori ma równy rozkład a Hid- środek jaśniejszy i lina cienia jednak w Bix jest wyraźniejsza.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

rajder
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: rajder » 20 lut 2009, 17:58

ztym sie zgadzam, nie ma to jak 'jaśnie oświecić' każdego, kto ma źle założone zenony. aż sie krzyczeć przy tym chce:) a tu nie można, bo jeszcze w nas wjedzie. wkurza mnie to szczególnie dlatego, że większość później uznaje, że każdy xenon z allegro, czy z kąd inąd jest taki, a to właśnie nieprawda. wyregulowany, profesjonalnie założony, naprawdę służy i to bardzo dobrze służy do tego właśnie celu, do jakiego jest stworzony. ja mam moje well-done'y od kilku miesięcy, założyli je fachowcy i wszystko jest tak, jak powinno. pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: Łukasz » 20 lut 2009, 21:30

Mialem hida k6000 w lybrze przez 1rok i ostatecznie zdemontowalem go.
Odblysnik w tego typu lampach jest zupelnie inaczej zbudowany. Hid ma zdecydowanie wiecej lum. do oddania a to przy standardowym odblysniku oslepia innych. Dodatkowo zarniki xenonowe sa innego typu w przypadku lapm soczewkowych a inne w przyp. odblysnikowych. Popularne hidy z allegro maja budowa zblizone sa do tych z soczewka.
Co do soczewek to widzialem doskonale roznice pomiedzy xenonem a zwykla halogenowa na podstawie doswiadczen jednego z forumowiczow passata. byly zupelnie inne. Hid ma niewatpliwie kilka zalet. Najwazniejsza to ta, ze jest tani, latwy w montazu i swieci lepiej niz zwykla h4 czy h7. Niestety oslepia innych i to znaczaco. Przekladalem kiedys moj zestaw do laguny II z fabrycznymi lampami i efekt byl bardzo dobry. Roznica byla tylko w barwie.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: Toper » 24 lut 2009, 17:57

a jak wygląda w świetle prawa wymiana całego reflektora na wersję z ksenonami? W Lybrze takie były, w Kappie też.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Rafako

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: Rafako » 24 lut 2009, 21:03

"Toper" pisze:a jak wygląda w świetle prawa wymiana całego reflektora na wersję z ksenonami? W Lybrze takie były, w Kappie też.

Pozdrawiam
Oryginalny reflektor ksenonowy od danego modelu (czyli homologowany do ksenonów) + SPRAWNY oryginalny układ samopoziomujący + sprawne spryskiwacze reflektorów i...
...w takiej sytuacji w świetle prawa jesteś czysty!
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny

Post autor: Krzys » 02 mar 2009, 19:38

Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”