LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Lewutek » 23 sty 2007, 9:14

A ponadto zawsze na wąż idący od parownika do BLOS-a można założyć "wydłubany"/ przelotowy zawór taki jak jest wymagany dla instalki II-generacji oczywiście z "symulacją" podłączenia kabli do niego ... tak aby diagnosta był już na 100% uspokojony i radosny. Niemnniej jednak musisz mieć kogoś kto wyreguluje ci BLOS-a pod kątem prawidłowego składu spalin (chodzi o CO i HC).

Szkoda że masz plastik a nie metal na kolektorze i widzę że dla Ciebie te 3 tyś. za sekwencję to dużo :cry:
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 23 sty 2007, 9:30

"Lewutek" pisze:Szkoda że masz plastik a nie metal na kolektorze i widzę że dla Ciebie te 3 tyś. za sekwencję to dużo :cry:
Przeliczam po jakim czasie będę na zero przy instalce za 3 ty s zł i za 1,5 tys zł. Lybra kosztowała 16 tys zł, teraz naprawy podstawowe ok. 1,5 zł, to jakoś juz mi szkoda tych 3 tys zł. Przy jeździe 20 000 km rocznie może taka instalka się nie zwrócić.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 06 lut 2007, 15:17

Czy silnik 1.8 16V miał kiedyś montowany kolektor ssący aluminiowy? Coś mi się wydaje, że taki znalazłem. Może jednak tylko mi się wydaje? :hmmm:
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Patryklancia » 06 lut 2007, 16:26

Tak w dedrze ja mam taki właśnie ale silnik 1.8 16 v bez wariata :lol: czytaj wariatora : yesyes : i powiem ci poszukaj sobie taki w używce i zamień ten plastikowy w lybrze takim właśnei wszystko pasuje
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 21 lut 2007, 15:54

Mam problem. Pomocy!
W LYBRZE 1.8 mam już założonego BLOS'a. Niestety jeszcze tego nie widziłem, gdyz dopiero jutro dotre do warsztatu. Rozmawiałem z mechanikiem/gazownikiem przez tel. Powiedział co następuje: na gazie autko pracuje idealnie. Niestety nie chce pracować dobrze na benzynie do ok. 3 tys. obrotów. Wg niego przepływomierz nieprawidłowo odczytuje prędkość przepływu powietrza, gdy blos jest zamknięty. Gdy sie otworzy (lub zdejmie wogóle), to działa.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 21 lut 2007, 18:50

Dalszy ciąg problemu z moim silnikiem + BLOS Tutaj.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: o-w-c-a » 27 sie 2007, 22:19

Witam.

Ja wlasnie przymierzam sie do kupienia wszystkiego co mi jest potrzebne do zalozenia instalacji I generacji w kappie, ale niewiem dokonca co mam kupic - bo BLOSa chce zalozyc napewno. Niedawno kupilem auto i narazie mam same koszty wiec inwestowanie w LPG sekwencja nie na moj budrzet, a jazda na benzynie tez lipa, wiec chce zrobic po kosztach na maxa...

Cos mozecie doradzic jesli chodzi o czesci jakie na bank beda mi potrzbne (jakies emulatory sondy, wtryskiwaczy, cetralki itp gadzety) i jak to wszystko do kupy poskladac zeby gadalo (bo juz regulacje to logiczne ze u kogos)...

Moze ktos z krakowa samemu montowal taki wynalazek i moglby mi pomoc, albo doradzic - bo kanal i cierpliwosc mam ;) ale tez lekkie obway zeby w mojej miejscowosci nie powstal nowy krater ;)
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 27 sie 2007, 22:56

Napisz jaki masz silnik.
Do instalki z BLOS'em potrzebujesz:
1. Butli i przewodów;
2. Parownika do silnika większego o ok. 30% niż masz;
3. BLOS'a;
4. Emulatora wtryskiwaczy;
5. Przełącznika kabinowego.
Nie potrzebujesz komputera, który steruje instaką, gdyż BLOS nie jest elektroniczny. Ważne: BLOS musi być pomiędzy przepływomierzem, a przepustnicą.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: viruskill » 27 sie 2007, 23:18

Ja chcę założyć do mojego maleństwa ale mam turbo.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: o-w-c-a » 28 sie 2007, 9:19

Mam 2.0 20V 146KM.

Czyli rozumiem, że emulator załatwia sprawę z oszukiwaniem silnika...? Nie trzeba nic, co będzie emulowało/sterowało sądą lambda? Przełącznik kabinowy może być od poloneza albo jakiejkolwiek najprostszej instalacji gazowej (czyli tylko steruje założeniem elektrozaworu gazowego, albo benzynowego)?

Parownik 140kW będzie potrzeba w takim razie rozumiem.

Jeszcze pytanie - jak się zagniata te "grzybki" na końcach rurek - czy one już takie co ś mają zagniecone a się jakoś łączy ze sobą dwa końce jakąś przejścwką?

BLOS 70 mm może być rozumiem, czy są inne średnice bardziej pasujące?

Poza-tym umie ktoś to złożyć do kupy w Krakowie, albo chociaż jak ja to przywalczę będzie mial mi kto wyregulować żeby chciało się toczyć?
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: Petrus » 28 sie 2007, 11:30

Ten człowiekbardzo mi pomógł w całej sprawie. Sprzedał mi BLOS'a. Potem przez miesiąc przez telefon i GG cierpliwie odpowiadał i podpowiadał. W moim aucie nie wyszło, gdyż miałem przepustnicę i przepływomierz w jednym, a BLOS powinien być pomiędzy nimi. Facet ma zakład auto-gaz i sądzę, że gdyby mieszkał bliżej, to pojechałbym do niego. Jego podpowiedzi były trafne. Na jego stronie znajdziesz telefony, GG i adresy.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: o-w-c-a » 09 wrz 2007, 16:42

Dzis wlasnie zaczalem skladac do kupy to co mi przyszlo co do gazu z tym BLOSem. Zalozylem butle, reduktor i wlewke. Gosc ktory liczyl mi te metry ile czego bedzie trzeba chyba zle zalozyl ze bede mial wlewke w zdezaku i braklo mi rurki fi 8mm :/ .

Mozna zastosowac rurke stosowana w chlodnictwie albo w cieplownictwie (sprezarki lodowek itp) bo te sa o wiele latwiej dostepne zamiast tej ktora gosc mi przyslal? Roznia sie jakimis srednicami czy wytrzymalosciami? Jezeli tak to zna ktos namiary na jakis sklep z rurkami do gazu w krakowie (przeciez nie bede zamawial na allegro 2m rurki).

Pozatym mam przelacznik kabinowy do aut z wtryskiem - wedlug schematu mam podlaczyc ta centralke pod cewke - tylko ktora? Da sie to jakos obejsc bo przeciez jak podlacze tylko pod jedna tu musialbym silnik wkrecic na 15000 rpm zeby uklad uznal ze ma 3000 rpm i przelaczyl na gaz ;) .

Pozatym ile bedzie trzeba miedzi pod auto bo zaczalem sie martwic ze tutaj tez braknie :/ ?
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: makek » 09 wrz 2007, 16:56

"o-w-c-a" pisze:
Pozatym mam przelacznik kabinowy do aut z wtryskiem - wedlug schematu mam podlaczyc ta centralke pod cewke - tylko ktora? Da sie to jakos obejsc bo przeciez jak podlacze tylko pod jedna tu musialbym silnik wkrecic na 15000 rpm zeby uklad uznal ze ma 3000 rpm i przelaczyl na gaz ;) .
Ustawienie w programie np.
1. Jedna cewka na cztery cylindry,
2. Dwie cewki na cztery cylindry ...itp

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: o-w-c-a » 09 wrz 2007, 18:03

No tak tylko ja nie mam komputera tylko z racji ze mam BLOSa mam tylko ten przelacznik ktorego glowna funkcjonalnoscia jest poprostu zalaczyc elektrozawory gazu rozlaczyc pompe paliwa - a nie podejzewam zeby w tym przelaczniku byl jakis program ;) .

Pozatym zapomnialem napisac poprzednio - ja chce wlozyc BLOSa w miejsce tego tlumnika ssania (przynajmniej wydaje mi sie ze to pelni taka funkcje [to czarne pomiedzy przepustnica a przeplywomierzem]) - czy to bedzie jakis problem? Auto bedzie mi wiele glosniej "sapalo"?

Aha - a gdzie wlozyc klapke antywybuchowa...? - najlepiej przed przeplywomierzem na kolanku za tym tlumnikiem ssania?

Znacie te jakies punkty w krakowie gdzie mozna kupic rurke LPG czy mozna uzyc takiej do lodowek?
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?

Post autor: makek » 09 wrz 2007, 18:23

OK, nie masz komputera. Po co więc martwisz się obrotami? Przełączy się wtedy , gdy naciśniesz przycisk (przełącznik). Ale jeśli to jest "przełącznik" pod centralkę LPG to obciążalność prądowa takiego mikro przełącznika jest bardzo mała i nawet jeden elektrozawór go stopi.

Co do "sapania" to chyba w tym miejscu w kappie była power rura, wiec głośniej nie powinno być, raczej osiągi zwłaszcza od niskich obrotów nieco się pogorszą. Chyba , że się mylę i jest to faktycznie tłumik szmerów ssania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”