Thesis - przekładka z automatu na manual
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Może ktoś się z tym problemem spotkał , mianowicie po odpięciu akumulatora i podpięciu ponownie przestała się domykać klapa bagażnika , wiem że podobnie jest z klamkami drzwi , aczkolwiek po zamknięciu , otwarciu zaczyna wszystko działać , poza klapą ...
Co może być przyczyną ?
Co może być przyczyną ?
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Mi raz się zdarzyło tak z klapą właśnie po odpięciu akumulatora...u mnie pomogło mocniejsze zamkniecie (trzaśnięcie) klapy i od tamtej pory wszystko jest OK mimo odpięcia akumulatora...może Tobie to pomoże a może wd40 w zamek w klapie (nie gdzie się wkłada kluczyk), może kablami porusz pod tapicerką klapy, może wtyczki tamże trochę jakaś rdza łapie i nie łączy. Póki sam nie zajrzysz to nie będzie wiadomomarecki259 pisze:Może ktoś się z tym problemem spotkał , mianowicie po odpięciu akumulatora i podpięciu ponownie przestała się domykać klapa bagażnika , wiem że podobnie jest z klamkami drzwi , aczkolwiek po zamknięciu , otwarciu zaczyna wszystko działać , poza klapą ...
Co może być przyczyną ?
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Hej , już ponad tydzień jeżdżę na manualu i ogólnie jest wszystko cacy , silnik pracuje normalnie , samochód się fajnie zbiera . Na poniedziałek jestem umówiony z gościem na ABS/ESP oraz oddawanie kluczyka - pozatym tempomat działa reszta także Polecam takie przedsięwzięcie jako dobrą alternatywę w stosunku do naprawy automatu ....
W przyszłym tygodniu napiszę co i jak z ABSem ...
Dodam jeszczę iż w dalszym ciągu nie działa mi dociąganie klapy i zauważyłem że ogólnie to bagażnik nie działa - tzn oświetlenie oraz tylne czujniki parkowania .. przypuszczam że cosik nie zostało podpięte ....
W przyszłym tygodniu napiszę co i jak z ABSem ...
Dodam jeszczę iż w dalszym ciągu nie działa mi dociąganie klapy i zauważyłem że ogólnie to bagażnik nie działa - tzn oświetlenie oraz tylne czujniki parkowania .. przypuszczam że cosik nie zostało podpięte ....
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Samochód w dalszym ciągu jest u speca, narazie jest na etapie ze kluczyk oddaje ... jeśli chodzi o abs to sterownik absu w automacie jest inny niż w manualu nie da sie go zakodowac ... musiałem to kupić , czekam na przesyłkę ....
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Odebrałem Lancię , niestety w dalszym ciągu ABS/ESP nie działa ... czy ktoś może mi powiedzieć czy np. na egzaminerze jest możliwość kodowania tego ? , podmianki pomp nic nie dają ... dalej świeci : zmieniona konfiguracja....
Reszta działa bez zarzutu ....
Reszta działa bez zarzutu ....
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Witajcie , pewne tematy zostały rozwiązane - mianowicie :
Mieszek lewarka zmiany biegów - różni się konsola wymiarami ( otwór na mieszek ) - trzeba spiłować do wymiaru plastikowej ramki .... zrobiłem tak i mieszek jest już na swoim miejscu
Nie działała mi klapa tylna ( domykanie i otwieranie ) , rozebrałem tapicerkę - prąd do silniczka nie dochodził , spiąłem silniczek na krótko razem z podpiętymi wtyczkami i po tym zabiegu w jakiś magiczny sposób we wtyczce znalazł się prąd z powrotem .... , sądzę że jest jakiś przekaźnik który się zawiesił po rozpięciu akumulatora ?
W aucie zostało mi do zrobienia jedynie EBD oraz ABS , w tym tygodniu zawożę auto do Wieliczka do Boscha na egzaminer ....
Pozdrawiam
Mieszek lewarka zmiany biegów - różni się konsola wymiarami ( otwór na mieszek ) - trzeba spiłować do wymiaru plastikowej ramki .... zrobiłem tak i mieszek jest już na swoim miejscu
Nie działała mi klapa tylna ( domykanie i otwieranie ) , rozebrałem tapicerkę - prąd do silniczka nie dochodził , spiąłem silniczek na krótko razem z podpiętymi wtyczkami i po tym zabiegu w jakiś magiczny sposób we wtyczce znalazł się prąd z powrotem .... , sądzę że jest jakiś przekaźnik który się zawiesił po rozpięciu akumulatora ?
W aucie zostało mi do zrobienia jedynie EBD oraz ABS , w tym tygodniu zawożę auto do Wieliczka do Boscha na egzaminer ....
Pozdrawiam
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Napisz może jaki jest orientacyjny koszt przeróbki i co jest potrzebne oprócz skrzyni, np. czy półosie też trzeba zmieniać...
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
szacunkowy koszt mi jest ciężko podać bo miałem jazdę z używaną automatyczną skrzynią i w sumie cała operacja 2 przekładek i wszystkich części mnie wyszła ok 6 tys zł
Jeśli chodzi o części do przekładki :
1) skrzynia - sprzęgło - dwumas
2) półosie
3) lewarek z kasetą i linkami
4) zespół pedałów
5) pompka sprzęgła
6) łapa poduszki skrzyni ( poduszka jest ta sama )
Ja jedną półoś kupiłem - krótką , a długą przerobiłem
Jeśli chodzi o montaż to wszystko jest dostosowane do tego i tego
wiązka kabli została ta sama
auto jeździ normalnie - jedynie ABS/ESP nie dziala na chwile obecną ( wczoraj bylem na egzaminerze i najprawdopodobniej jest gdzieś przerwa w can - nie chce zrobić zmiany konfiguracji)
Mój samochód miał 185KM, 2,4 jtd a skrzynia jest od 2,4jtd 175KM
Aaaa i jeszcze różni się konsola drewniana przy lewarku tylko wymiarem ... mieszek wchodzi po spiłowaniu do rozmiaru plastykowej ramki
A jeśli chodzi o elektronikę to rozrusznik zmostkowany na przekaźniku pod maską , do stacyjki doprowadzony dodatkowy kabel zasilający ( żeby nie blokowało kluczyka) i to chyba wszystko na chwilę obecną
Jeśli chodzi o części do przekładki :
1) skrzynia - sprzęgło - dwumas
2) półosie
3) lewarek z kasetą i linkami
4) zespół pedałów
5) pompka sprzęgła
6) łapa poduszki skrzyni ( poduszka jest ta sama )
Ja jedną półoś kupiłem - krótką , a długą przerobiłem
Jeśli chodzi o montaż to wszystko jest dostosowane do tego i tego
wiązka kabli została ta sama
auto jeździ normalnie - jedynie ABS/ESP nie dziala na chwile obecną ( wczoraj bylem na egzaminerze i najprawdopodobniej jest gdzieś przerwa w can - nie chce zrobić zmiany konfiguracji)
Mój samochód miał 185KM, 2,4 jtd a skrzynia jest od 2,4jtd 175KM
Aaaa i jeszcze różni się konsola drewniana przy lewarku tylko wymiarem ... mieszek wchodzi po spiłowaniu do rozmiaru plastykowej ramki
A jeśli chodzi o elektronikę to rozrusznik zmostkowany na przekaźniku pod maską , do stacyjki doprowadzony dodatkowy kabel zasilający ( żeby nie blokowało kluczyka) i to chyba wszystko na chwilę obecną
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
aktualizacja tematu
powiem szczerze trochę jestem w kropce - samochód jest już w drugim serwisie ..., powiedzieli że wymagana jest wymiana softu body computera ponieważ okna konfiguracji są pozamykane w tym momencie ..., nie wiem co robić bo teraz każdy co innego mówi ..., miałem również informację że wystarczy zrobić osiowanie proxy żeby to działało aczkolwiek nie chce wykonać osiowania ..., ma ktoś jakieś pomysły jak wybrnąć z tego tematu ?
powiem szczerze trochę jestem w kropce - samochód jest już w drugim serwisie ..., powiedzieli że wymagana jest wymiana softu body computera ponieważ okna konfiguracji są pozamykane w tym momencie ..., nie wiem co robić bo teraz każdy co innego mówi ..., miałem również informację że wystarczy zrobić osiowanie proxy żeby to działało aczkolwiek nie chce wykonać osiowania ..., ma ktoś jakieś pomysły jak wybrnąć z tego tematu ?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Hej . i nikt nie ma pomysłu ? ? ?
Dzisiaj wyzbyłem się błędów w modułach ..., ( akumulator EPB oraz żarówki ) , spróbowałem ponownie i jak zwykle nici ..., w załączniku przesyłam Wam log do wglądu - może ktoś coś wymyśli ...
Zastanawiam się jeszcze , ponieważ przy odpytywaniu modułów są 3 moduły nierozpoznane :
1) ISO: 86 07 0E 04 F4
2) ISO: 89 07 02 80 67
3) ISO: 07 07 83 80 E6
od czego one są ?
Pozdrawiam
Dzisiaj wyzbyłem się błędów w modułach ..., ( akumulator EPB oraz żarówki ) , spróbowałem ponownie i jak zwykle nici ..., w załączniku przesyłam Wam log do wglądu - może ktoś coś wymyśli ...
Zastanawiam się jeszcze , ponieważ przy odpytywaniu modułów są 3 moduły nierozpoznane :
1) ISO: 86 07 0E 04 F4
2) ISO: 89 07 02 80 67
3) ISO: 07 07 83 80 E6
od czego one są ?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Wg mnie masz jasny komunikat że jest problem z komunikacją z zegarami.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Jednakże normalnie łączy się z zegarami ....
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
Co nie zmienia faktu że może być przerwa na linii CAN uniemożliwiająca zakończenie osiowania. Miąłem coś takiego z centralką NIT kiedyś. Mimo że działał ok, to była przerwa na sieci.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
A zegary nie wymagają połączenia z skrzynią biegów (wyświetlanie biegu) Zegary od manuala powinny załatwić sprawę.
Tak luźna dygresja...
Tak luźna dygresja...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - przekładka z automatu na manual
O tym samym pomyślałem...Ramzes_II pisze:A zegary nie wymagają połączenia z skrzynią biegów (wyświetlanie biegu) Zegary od manuala powinny załatwić sprawę.
Tak luźna dygresja...
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.