Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

belial666

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: belial666 » 10 lut 2014, 23:38

skinner pisze:zawieszenie "sztywnieje" przy wyzszych predkosciach. tak ma byc. miekkie jest ponizej 100 km/h czy coś w tym stylu.
No raczej odwrotnie przy większych prędkościach daje susy
Ja tak mam i jest gut,bez błędu

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 09 wrz 2014, 21:48

Cała zasada działania jest opisana chyba nawet w instr. obsł.
Zawieszenie jak i wspomaganie kierownicy jest zależne od stylu jazdy. Spokojna-zawieszenie miękkie komfortowe, dynamiczna-zawieszenie sztywne . Wspomaganie się zmniejsza-"sztywnieje" ze wzrostem prędkości i tak też jest z zawieszeniem.
Jakby to było jakby auto pływało komfortowo choćby przy prędkości powyżej 150 km/h...pierwszy zakręt i drzewo :ojej:

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: belial666 » 09 wrz 2014, 22:04

LUKIThesis pisze:Cała zasada działania jest opisana chyba nawet w instr. obsł.
Zawieszenie jak i wspomaganie kierownicy jest zależne od stylu jazdy. Spokojna-zawieszenie miękkie komfortowe, dynamiczna-zawieszenie sztywne . Wspomaganie się zmniejsza-"sztywnieje" ze wzrostem prędkości i tak też jest z zawieszeniem.
Co mnie zasada ja mówię jak jest u mnie
Jadę 120km/h i susy są takie że ci mówię (powaga)
Wolno,po dziurach jak w T30 i co zrobię że tak to czuję(bierzmy pod uwagę moje wahacze przód,ale jak ogarnę to zobaczę jeszcze wtedy)
Jechałem Mieczysławem i znów tam było odwrotnie :lol:
Nr. telef. 501259455

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: rain » 09 wrz 2014, 22:16

LUKIThesis pisze:Wspomaganie się zmniejsza-"sztywnieje" ze wzrostem prędkości
Tylko jeśli ktoś ma Variosteer, co nie było standardem
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: belial666 » 09 wrz 2014, 22:22

rain pisze:
LUKIThesis pisze:Wspomaganie się zmniejsza-"sztywnieje" ze wzrostem prędkości
Tylko jeśli ktoś ma Variosteer, co nie było standardem
A widzisz,dobrze że jesteś Duchu mój ;)
Ja go chyba nie mam!?
Jak i gdzie to wygląda,wiesz?
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 09 wrz 2014, 22:24

Tak Piotrek racja, jak ktoś ma Variosteer i skyhook :)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: belial666 » 09 wrz 2014, 22:33

LUKIThesis pisze:Tak Piotrek racja, jak ktoś ma Variosteer i skyhook :)
Ty masz,nie!
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 09 wrz 2014, 22:52

Tak mam :)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: belial666 » 09 wrz 2014, 22:58

LUKIThesis pisze:Tak mam :)
Zapodaj,zobaczę czy ja mam,bo nie wiem o czym mowa nawet
Przyznam że nigdy nie interesowałem się sterowaniem,bo mi nie przeszkadzało
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 09 wrz 2014, 23:07

Z amortyzatorami to raczej wiesz, że skyhook-i mają przewodziki wychodzące z tłoka górą, zaś do variosteer to jak dobrze pamiętam to magiel się różni, coś chyba nawet było na forum. Mój magiel ( variosteer ) w thesis ma doprowadzoną wiązkę. Kość jest na maglu w okolicach wprowadzenia drążka kierowniczego w magiel oraz centralkę pod nogami pasażera.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: belial666 » 09 wrz 2014, 23:17

LUKIThesis pisze:Z amortyzatorami to raczej wiesz, że skyhook-i mają przewodziki wychodzące z tłoka górą
No i mam
To 100% mam
zaś do variosteer to jak dobrze pamiętam to magiel się różni, coś chyba nawet było na forum. Mój magiel ( variosteer ) w thesis ma doprowadzoną wiązkę. Kość jest na maglu w okolicach wprowadzenia drążka kierowniczego w magiel.
To widziałem na allegro przy którymś,ja tego na pewno nie mam
No ale variosteer w maglu nie ma wpływu na miękkość jazdy powoli na nierównościach,nie?
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 09 wrz 2014, 23:22

Nie, na pewno, ale jak są luzy na zawieszeniu to nierówności są bardziej wyczuwalne, pomijam już fakt z rozmiarem felunku i kapci.
A jak ma Artur w swojej? Też na nierównościach ma taki efekt jak u Ciebie ? Jeśli nie to podmieńcie centralki i zobaczysz. Jeśli będzie poprawa to możesz zastosować się do opisu Wioli i jej Męża.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: belial666 » 09 wrz 2014, 23:37

LUKIThesis pisze:Nie, na pewno, ale jak są luzy na zawieszeniu to nierówności są bardziej wyczuwalne, pomijam już fakt z rozmiarem felunku i kapci.
A jak ma Artur w swojej? Też na nierównościach ma taki efekt jak u Ciebie ? Jeśli nie to podmieńcie centralki i zobaczysz. Jeśli będzie poprawa to możesz zastosować się do opisu Wioli i jej Męża.

U mnie jest prawdopodobnie problem z wahaczami (straszne luzy)kiedy wpadam przednim kołem z dziurę to tak słychać twardość uderzenia że szok(zero tłumienia )

Co do miękkości jazdy wolno :
To jak na przykład toczy się na parkingu i przed samym krawężnikiem zaciągnę ręczny to buja się jak na łodzi
Czyli działają
I tak samo mam przy 120,....km/h np:wyboje,fałdy to auto nie jest sztywne tylko płynie buja się,widać jak maska chodzi daje sobie tzw susy
To już Artura wydaje mi się sztywniejsza,ale za to bardziej wyciszona (nie wiem przez alcantarę?)
Jechaliśmy kiedyś moją i mówił że tak nie ma u siebie
Może sam powie
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: volf » 09 wrz 2014, 23:51

Skoro buja jak na łodzi to raczej amortyzatory nie spełniają należycie swojej funkcji. Albo centralka albo amortyzatory.
Jeśli masz możliwość podstawienia sprawnej centralki to od tego trzeba by zacząć
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - centralka zawieszenia - możliwa awaria

Post autor: LUKIThesis » 09 wrz 2014, 23:53

A sprawdzałeś kiedykolwiek sprawność amortyzatorów ?
Sprawdza się je na wyłączonym zapłonie i kluczyku w kieszeni lub poz. stop . Moja ma już kiepściuchne bo ok 70% ale bujania jak opisujesz nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”