![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
podniesienie momentu o np 40 Nm i mocy o około 40 Km w Lancii nie spowoduje ujemnych skutków ? w odniesieniu di moich uwag?
przecież człowiek podnosząc moc i moment robi to by raczej nie jeździć ekonomicznie a wręcz przeciwnie ?
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderator: stabraf
Każdy silnik posiada jakieś rezerwy mocy, które można wydobyć. To jak duże one są często zależy od bardzo wielu czynników. Wiem, że np w wypadku mojego silnika po minięciu granicy 230KM turbo zaczyna opierać się o granicę swojej wydajności i dalsze podnoszenie mocy powoduje jej dużo szybsze zużycie.słoma pisze:aaaaaaaaaaa, bardzo dziękuje ,za bardzo klarowne wyjaśnienie " o co biega w tych silnikach" z turbiną , a zapytam kolegę jeszcze o jedno w celu rozwiania moich wątpliwości : tzw " czipowanie " silników , "wgrywanie softów" czy jak to zwał , ingerencja w sterowanie silnika celem podniesienia mocy i momentu moim zdaniem przekłada się na inne elementy samochodu na ich trwałość , żywotność np : na trwałość sprzęgła ,przegubów , tarcz hamulcowych, jakości klocków , amortyzatorów itp
podniesienie momentu o np 40 Nm i mocy o około 40 Km w Lancii nie spowoduje ujemnych skutków ? w odniesieniu di moich uwag?
przecież człowiek podnosząc moc i moment robi to by raczej nie jeździć ekonomicznie a wręcz przeciwnie ?
Silnik Gallardo nie jest identyczny z tym z RS6 C6 jak już napisaliśmy nie posiada doładowaniaLanciakrak pisze:to lambo nie posiada 2 turbosprężarek??? w moim jest 5.0V10TFSI biturbo 580KM. myślałem że identyczny jest w galardo. Ale może się mylę.
Wracając do delty właśnie jest na wycięciu dpf, będą wyjmowane klapki z kolektora itd. ciekawe czy jej coś to da?
pozdrawiam pasjonatów...