Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7375
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: faraon » 27 lip 2010, 21:00

Hmmmmm, no niby logiczne. Ale ... jak postoi godzinę - dwie, sonda zimna a pali bez problemu. ale jak postoi dłużej /6-8 godzin/ to jest to samo jak rano. Wypadało by zmienić sondę na nową i sprawdzić jak to będzie wyglądało.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 02 sie 2010, 8:20

chłopaki ale czy sonda ma coś wspólnego z odpalaniem auta?rozumiem ze ona podaje mieszankę - skład paliwa ale czy jeśli jest niesprawna to auto ma problem z odpaleniem?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: fotisk » 02 sie 2010, 18:43

Z tego co mi się wydaje (zasłyszałem lub gdzieś wyczytałem), to do momentu osiągnięcia przez sondę odpowiedniej temperatury, jej sygnał jest pomijany(modyfikowany) przez ECU do wartości stałej.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
krzysiek2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 199
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: pabianice

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: krzysiek2 » 25 wrz 2010, 18:53

moja kapunia z silnikiem 2.4 ,jak jest zimno po odpaleniu (bez problemu) pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach,ale po chwili jak przejdzie na gaz pracuje bardzo ładnie i po przełączeniu na benzynę silnik pracuje normalnie.
jaka jest tego przyczyna nie wiem,

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: kulu » 25 wrz 2010, 21:24

Witam
Miałem podobny problem w swojej kappie 2.0+LPG II gen. też po odpaleniu na benzynie szczególnie gdy była zimna silnik pracował nie równo (jakby nie na wszystkich cylindrach). Sprawdzałem pompe, czujniki, ciśnienia i już ręce mi opadały aż wyciągnąłem listwę z wtryskami. Okazało się że wtryskiwacze były całe zaklejone jakimś czarnym nagarem. Z tego co mi się wydaje to była taka sama substancja co się ją co jakiś czas spuszcza z parownika tylko zastygnięta. Wtryskiwacze wyczyściłem WD-40 i starą szczoteczką do zębów i problem zniknął, silnik pracuje na benzynce jak szwajcarski zegarek.
Jedyny minus takiego zabiegu to niemiły smak w ustach po ponownym użyciu tej szczoteczki do jej pierwotnego przeznaczenia :D
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzysiek2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 199
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: pabianice

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: krzysiek2 » 28 wrz 2010, 18:03

haha no z tą szczoteczką dobre
nie będę powtarzał tej ostatniej fazy ze szczoteczką ale wcześniejsze porady zastosuję
dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 06 paź 2010, 13:12

Problem rozwiązany :)
Jak się okazało padł regulator, ale tak dziwnie, że na listwie przy odpalaniu, zimnym czy ciepłym dawał odp ciśnienie 3bary ale...po ściągnięciu rurki od podciśnienia okazało się iż leje benzyną do kolektora...przez co był on zalewany i musiałem kręcić tyle razy... Uf w końcu sukcesssssss :)
Dodatkowo obroty na jałowym biegu się ustabilizowały:)
Z pełną świadomością i odpowiedzialnością mogę powiedzieć iż zamykam temat:)
Dziękuję wszystkim za wskazówki i próby pomocy.
Pozdrawiam - Krzysiek.A
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
krzysiek2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 199
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: pabianice

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: krzysiek2 » 06 paź 2010, 20:27

: beczy : : beczy : : beczy : moja Kapunia puściła wodę z pod głowicy musiałem wstawić dowarsztatu : beczy : : beczy : : beczy :

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 08 paź 2010, 14:58

moja tez kiedyś upuściła parę kropli, ale dociągnołem głowice i spokój;)
p.s
kolejny problem, jak jest zimna i dodam gazu to wręcz obroty spadają na 1sec i dopiero pną się w gore. Sytuacja taka trwa gdzieś kolo minutki dotąd do puki nie opadnie ssanie (przy temp około +4st)
Miał ktoś z was taki przypadek?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: biela007 » 08 paź 2010, 19:55

no to właśnie pisało we wcześniejszych postach. Po starcie silnik zamulony, zalany, strzelanie w kolektorze itp. Wszystko ustępuje po 1-2 minutach. Miałem ten sam przypadek i mam już to za sobą. Próbowałem wszystkiego ale myślę, że pomogło czyszczenie przepustnicy i adaptacja. Lałem też dodatek ale jak wiadomo to chyba nie rozwiązuje problemów. Poczytaj wyżej,

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: biela007 » 08 paź 2010, 20:01

Mam jeszcze pytanie do kolegi "kulu".
Jak dobrałeś się do tych wtryskiwaczy?
Rozumiem, że wymontowałeś całą listwę i później po kolei je otwierałeś?
Często się to dzieje jak długo się jeździ na tej samej benzynie w baku (przy LPG).
Ja jeździłem pół roku na tym samym baku i chyba muszę się dobrać do tej listwy.

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: kulu » 09 paź 2010, 17:39

Wtryskiwacze wyciągnąłem razem z listwą po uprzednim jej odkręceniu, same wtryskiwacze są tylko wsunięte w kolektor na takich grubych o-ringach. Wtryskiwaczy nie robierałem bo były zalepione tą mazią od zewnątrz. Na końcu każdego wtryskiwacza są cztery otwory kturymi wtryskiwane jest paliwo i właśnie te otwory miałem pozalepiane, na jednym wtryskiwaczu zalepione były nawet wszystkie cztery. Sprawdzenie czy wtryskiwacze podają paliwo normalnie można dokonać ściągając wtyczke elektryczna z z każdego z nich po koleii i obserwować czy silnik pracuje jak przed ściągnięciem czy jeszcze gorzej nim rzuca, jeżeli zmiana jest niewyczuwalna to znaczy że z danym wtryskiwaczem jest coś nie tak (cała operację wykonujemy na uruchomionym silniku).

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: biela007 » 10 paź 2010, 6:52

Wtryskiwacze wyczyszczone. Był czarny nagar na nich ale czy pozalepiane to nie wiem. Najlepiej by było zobaczyć jak rozpyla sie dawka paliwa ale do tego pewnie by trzeba było przyłożyć jakieś napięcie i pewnie nie za długo. Ale co było czarne to wyczyściłem. Rano zobacze czy jest poprawa z zapalaniem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 11 paź 2010, 16:33

Biela 007 jak dokonać adaptacji?Bo rozumiem że czyszczenie przepustnicy ogranicza się do rozkręcenia jej i zrobienia tego mechanicznie (gdyż taką posiada moja kappa z 1997r)
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: biela007 » 12 paź 2010, 21:45

Po czyszczeniu wtryskiwaczy auto zapala rewelacyjnie ! Na zewnątrz mróz a tu dopiero co zakręci i już zapalony. Wcześniej długo mi kręcił a często za drugim razem dopiero odpalał.
A co do adaptacji przepustnicy (miałem strzelanie na ssaniu i chyba to pomogło) to czyściłem nie rozbierając przepustnicy. Zdjąłem tylko wąż powietrza, który do niej dochodzi i widziałem przepustnice. Dodatkowo po przekręceniu stacyjki i wciśnięciu pedału gazu, przepustnica się otwiera (gaz elektroniczny). No i zastosowałem środek w sprayu firmy boll do czyszczenia gaźników (11zł). A sama adaptacja do przekręciłem kluczyk o jeden stopień, poczekałem 20sekund i z powrotem wyłączyłem stacyjkę. Odczekałem 1 minute a następnie zapaliłem i czekałem aż do włączenia wentylatora. Wszystko robiłem bez wciskania gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”