Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: tomektcs » 17 lip 2009, 9:30

Zgadzam się z powyższym. A co myślicie o filtrach oleju bosh, filtron ? czy w filtrach jest aż taka różnica? czy wystarczy tylko by był nowy ?

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: Sharuga » 17 lip 2009, 12:14

tomektcs pisze:Zgadzam się z powyższym. A co myślicie o filtrach oleju bosh, filtron ? czy w filtrach jest aż taka różnica? czy wystarczy tylko by był nowy ?
Ja stosuję filtry Mann - bo jednak filtr jest ważny, jeśli nie ważniejszy niż olej. A Mann jest największym producentem filtrów na świecie. Wydaje mi się, podkreślam że to moje subiektywne zdanie, że ich produkty są również z najwyższej półki jakościowo. Przede wszystkim w filtrze ważny jest zawór by-pass, który umożliwia przepływ oleju przez filtr w sytuacji, gdy nie ma możliwości przepływu przez materiał filtrujący, czyli w bardzo niskich temperaturach albo przy totalnym zasyfieniu filtra. Ważne jest właściwe ciśnienie otwarcia tego zaworu a tu bardziej jednak ufam Mann'owi niż Filtronowi. Niemniej możliwe jest jednak, że Filtron robi tak samo dobre lub lepsze filtry niż Mann. Same wkłady filtrujące na pewno mają bardzo dobre. Jedyne co mnie powstrzymuje przed filtrem oleju Filtrona to właśnie ten zawór. Bo filtry powietrza i paliwa, to zawsze kupuję tej firmy - w ramach popierania rodzimej produkcji.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: tomektcs » 19 lip 2009, 17:43

co sądzicie o olejach z dodatkiem molibdenu? daje to coś czy to tylko taki pic, ciekawi mnie zwłaszcza czy jest sens stosować taki olej w silnikach diesla.

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: Taz » 19 lip 2009, 23:12

Molibden jest elementem dodatków przeciwzużyciowych, mających za zadanie poprawę właściwości smarnych, zmniejszenie tarcia, modyfikowanie pracujących powierzchni trących.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: tomektcs » 20 lip 2009, 12:18

a ma on jakieś działanie uszczelniające? I czy warto go lać do silników z przebiegiem powyżej 200 000 km?

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: Taz » 20 lip 2009, 13:24

Nie ma właściwości uszczelniających - to nie silikon ;)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: Sharuga » 23 lip 2009, 13:53

Odnoszę wrażenie że "lata temu" dwusiarczek molibdenu był szerzej stosowany niż obecnie. Jak Taz napisał - miał redukować tarcie. To, że dzisiaj nie jest stosowany w olejach smarowych wynika zapewne z faktu, że stosuje się dodatki skuteczniej działające lub nie posiadające wad MoS2. Ponoć sporą wadą jest negatywne działanie na filtry bądź filtrację. Czytałem kiedyś o tym fajny artykulik, znaleźć go nie mogę. Mniej więcej rzecz polegała na tym, że w układach z filtracją nie bardzo się sprawował (nie pamiętam, czy zapychał filtry czy utrudniał przepływ). Być może pogarsza też płynność w niskich temperaturach, bowiem nie słyszałem o oleju z MoS2 w klasie 0W-40, czy 5W-40. Dlatego stosuje się go nadal raczej w smarach lub olejach przekładniowych, gdzie filtracji nie ma lub jest ograniczona.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: gfu » 27 lip 2009, 13:13

Sharuga pisze:
tomektcs pisze:Zgadzam się z powyższym. A co myślicie o filtrach oleju bosh, filtron ? czy w filtrach jest aż taka różnica? czy wystarczy tylko by był nowy ?
Ja stosuję filtry Mann - bo jednak filtr jest ważny, jeśli nie ważniejszy niż olej. A Mann jest największym producentem filtrów na świecie. Wydaje mi się, podkreślam że to moje subiektywne zdanie, że ich produkty są również z najwyższej półki jakościowo. Przede wszystkim w filtrze ważny jest zawór by-pass, który umożliwia przepływ oleju przez filtr w sytuacji, gdy nie ma możliwości przepływu przez materiał filtrujący, czyli w bardzo niskich temperaturach albo przy totalnym zasyfieniu filtra. Ważne jest właściwe ciśnienie otwarcia tego zaworu a tu bardziej jednak ufam Mann'owi niż Filtronowi.
Też mam zastrzeżenia właśnie do zaworów w filtrach Filtrona. Miałem w życiu kilka problemów ze smarowaniem po wymianach oleju w połączeniu z filtrami Filtron, które ustąpiły po szybkiej interwencji i wymianie filtra na inny. Mam wrażenie, że Filtrony mechanicznie nie trzymają dobrze specyfikacji producentów silnika. Od tej pory profilaktycznie unikam. Od lat chętnie stosuję filtry Mann, Purflux, Knecht, K&N. Cenowo nie ma takiej drastycznej różnicy, zwłaszcza w odniesieniu do ceny oleju, lub ogólnych kosztów eksploatacji w okresach pomiędzy wymianami oleju.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: Sharuga » 27 lip 2009, 21:30

Knecht i Purflux jak najbardziej wydają się godne zaufania. Niestety ten ostatni ciężko dostępny w mojej okolicy...
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: Sebastian » 28 lip 2009, 18:18

gfu pisze:Też mam zastrzeżenia właśnie do zaworów w filtrach Filtrona.
Ja wyroby Filtrona odpuściłem już jakiś czas temu. I to nie z powodu stwierdzenia jakiegoś złego filtrowania - nie mam ku temu odpowiednich narzędzi. Jednak wydaje mi się, iż od dłuższego czasu następuje postępujący spadek jakości wykonania ich wyrobów - zdarzyło mi się w dwóch różnych autach, iż ich filtry nie pasowały idealnie do auta do którego były przewidziane - np. filtr kabinowy nie wchodził w miejsce gdzie był przewidziany (kilka mm różnicy w ramce).
A takie odczucia mam nie tylko ja - czyli firma sama sobie strzela w kolano.

Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

dudekken

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: dudekken » 28 lip 2009, 18:58

Filtron juz jakiś czas temu przeszedł z produkowania jakości na produkcję sztuk...
Osobiście miałem problemy z Filtronem jak miałem Paska 1.9TD, po wymianie oleju i założeniu Fitrona po kilku tysiącach km zaczeła pomrygiwać regularnie kontrolka oleju, padło na problemy z ciśnieniem i wymianę pompy, ale ktoś mi podpowiedział żebym wymienił filtr jak powiedziałem że mam Filtrona, po wymianie samego filtra jak ręką odjął i po problemie.
A teraz taka ciekawostka aktualnie Filtron numerowo przeznaczony do Lybry JTD nie posiada zaworu by-pass wcale, czyżby oszczędność? Poza tym ceny polskiego produktu doszły już do poziomu np Boscha, niestety cena nie idzie w parze z jakością.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: Sharuga » 28 lip 2009, 21:38

dudekken pisze: A teraz taka ciekawostka aktualnie Filtron numerowo przeznaczony do Lybry JTD nie posiada zaworu by-pass wcale, czyżby oszczędność?
Dlatego nie stosuję i nie polecam filtrów Filtron.
Tylko mała uwaga jeszcze co do posiadania zaworu bypass w Filtronach: firma ta stosuje inne technicznie rozwiązanie - nie widać na dnie filtra sprężynki zaworu (dlatego czasami można podejrzewać jego brak), tylko zawór umieszczony jest od strony gwintu filtra a nie jego dna; tzw. górny zawór przelewowy. Ma to zapobiec wypłukiwaniu syfu z filtra w czasie otwarcia ww. zaworu, bo syf gromadzi się w znacznych ilościach właśnie na dnie filtra. I taka filozofia działania mnie przekonuje. Niestety nie jestem w stanie zaufać producentowi co do jakości jego działania. Chociaż stosowanie materiałów filtracyjnych światowych producentów, stosowanie górnych zaworów by-pass, walcowane gwinty - to wszystko teoretycznie zachęca, sugerując że produkt jest nowoczesny i technologicznie zaawansowany. Ponadto są dostawcą OEM m. in. GM, Forda, Saaba, FIATa, VW, Suzuki, Aston Martina. Eksportują swoje produkty na rynki Europy Zachodniej - m-dzy innymi do Niemiec, GB, Włoch, Szwecji, Finlandii. Filtron obecnie należy do dużej amerykańskiej firmy WIX Filtration Co.
W ramach eksperymentu chyba zanabędę Filtrona dedykowanego do jtd i popieszczę go flex'em, żeby zobaczyć co siedzi w środku :)

-- 28 Lip 2009, 21:42 --

Zajrzałem właśnie do katalogu Filtron i wg niego filtr OP545 posiada zawór by-pass.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Odp: Olej "normalny", do diesla i ich mieszanie...

Post autor: wacho_czk » 18 sie 2009, 18:40

Po ostatniej przygodzie Fitrona już nie kupię. Wymieniłem w mojej Niuni olej wraz z filtrem oleju właśnie Filtrona OP545.
Wszystko ładnie dokręcone, zalane olejem, jazda próbna wykonana nigdzie nie cieknie słowem wszystko OK. Rano pojechałem do pracy dalej wszystko pięknie. W przerwie wyszedłem przestawić samochód w cień, przejechałem z dwa-trzy metry zapaliła się kontrolka oleju, myślę co k**wa, wychodzę a pod autem piękna plama oleju filtr lata luzem. Po telefonie do Działu Zapewnienia Jakości firmy Filtron miły pan przyznał że od jakiegoś czasu przenieśli część produkcji na Ukrainę i właśnie z tam produkowanymi filtrami mają problemy. Poprosił abym wysłał zakupiony filtr do nich na ekspertyzę. Zobaczymy co wymyślą.

Dodam że w międzyczasie zakupiłem drugi filtr Filtrona i bo zmierzeniu suwmiarką otworu ten okazał się owalny. Skończyło się na założeniu włoskiego filtra bodajże Clean.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”