Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Sebastian » 21 gru 2007, 11:38

"buzdo" pisze: Po kilku nieudanych próbach diagnozy ostatecznie ustalono, że przyczyną tych niepokojących zachowań było koło dwumasowe, więc może również warto sprawdzić ten element ?

Chyba jednak muszę pojeździć i znaleźć jakiegoś fachowca w tym temacie u mnie w mieście - LT nie potrafiło zdiagnozować przyczyny tego hałasu.
Po świętach się za to zabiorę z pełną mocą - teraz i tak auto więcej stoi, aniżeli jeździ.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Sebastian » 21 gru 2007, 11:39

"haha" pisze:Zgadzam się z Buzdo ,prawdopodobnie masz walnięte kolo dwu masowe
Dzięki za sugestie - trzeba będzie to sprawdzić pod tym kątem.


Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

adrianolkusz

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: adrianolkusz » 21 gru 2007, 18:56

I po raz kolejny z tematu... :) Co do koła dwumasowego to chyba coś w tym jest. Mimo że nie mam diesla i nigdy nie miałem to coś zaczynam się uczyć a mój brat mówił coś o kole dumasowym... Sam jest na kupnie polo diesela i tego typu objawy wywołuje wlanięte koło dwumasowe... j

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Toper » 09 sty 2008, 1:47

"Sebastian" pisze: Lekkie OT.
A jak z głośnością? Porównywałeś obie wersje (136 - 150)?
Ja mam wersję 150 konną - nie wiem czy to standard (bo słyszałem i taką wersję), ale coś mój egzemplarz jest od ok. 1800-1900 obr/min mocno słyszalny (takie jakby "wycie" całej jednostki napędowej - i nie jest to ani skrzynia (dzieje się to niezależnie od załączonego biegu), ani łożyska) - podczas jazdy z większymi prędkościami mocno słychać silnik w kabinie.

I poza tym na postoju, na jałowym biegu czuć lekkie drżenia całego auta (wszystkie poduszki pod silnikiem mam wymienione) - to standard? Jak jest w waszych egzemplarzach?

Pozdrawiam.
Pojeździłem trochę i trafiłem z powrotem na Twojego maila.
Co do głośności, jest coś przy 1800-1900obr/min irytującego w dźwięku silnika. Nie, żeby się robił wtedy strasznie głośny, tylko taki własnie jakby irytujący, poniżej i powyżej tego nie ma.
Co do ogólnej głośności, jest hałas jak się depnie, w momencie przyśpieszania i jest to sporo większy hałas niż był w wersji 134KM (to zauważyłem od razu) ale jak sie już jedzie stabilną prędkością to jest OK.
Koledze który ma Leona TDI dźwięk 5 cylindrów JTD się bardzo podobał, przyznał, że jednak jest lepszy niż w jego TDI... ;-)

Ja mam też pytanko do Ciebie: jak się zachowuje wskazówka od temperatury? Moja nie dociera w zasadzie do 90 stopni. Ciągle jest na 70, musi być megakorek, żeby podskoczyła pod 90, ale potem spada. Sądzę, że to termostat... ale z kolei grzanie działa bardzo dobrze i jak były mrozy automat załączał dmuchawę już po 2-3km...
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Toper » 09 sty 2008, 1:59

"Sebastian" pisze:
Dzięki za sugestie - trzeba będzie to sprawdzić pod tym kątem.


Pozdrawiam.
Jak będę we Wrocławiu to dam znać, ale jak będę to pewnie przejazdem w środku nocy jadąc do Włoch, albo wracając to będzie pewnie późny wieczór na początku marca... Ale może się uda spotkać, to sobie zobaczysz tą głośność u mnie.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Taz » 09 sty 2008, 7:05

"Toper" pisze:(...)
Ja mam też pytanko do Ciebie: jak się zachowuje wskazówka od temperatury? Moja nie dociera w zasadzie do 90 stopni. Ciągle jest na 70, musi być megakorek, żeby podskoczyła pod 90, ale potem spada. Sądzę, że to termostat... ale z kolei grzanie działa bardzo dobrze i jak były mrozy automat załączał dmuchawę już po 2-3km...
z tego co mi wiadomo typową cechą silników fiata jest niedogrzanie.. u mnie zasłoniłem ponad 2/3 chłodnicy tekturą i przy -11 stopniach nawet po długiej jeździe i tak nie łapał 90 stopni - a grzanie chodziło wyśmienicie :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
utm_lybra24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lancia Lybra 170 KM

Post autor: utm_lybra24 » 09 sty 2008, 7:37

Niedawno zmienilem Lybre 2000 (135 KM) na Lybre 2001 z moca 170 KM (chip). Poprzednia jezdzila do 140 o czym juz pisalem w innym poscie i "kopa" zadnego wlasciwie nie miala. To co sie dzieje przy 170KM to rewelacja. Moc jest prawie w kazdym miejscu (2,3,4,5 bieg). Zachowuje sie bardzo ladnie np przy 160 kmh ma kolo 3000 obr a 200 kmh osiaga przy 4000 obr. Przy 170 kmh czuje sie jeszcze przyspieszenie, przy 200 juz nie, dalej nie jechalem.
Fotki sa tutaj: http://www.utm.pl/lancia/lybra170km/

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Sebastian » 09 sty 2008, 8:38

"Toper" pisze: Ja mam też pytanko do Ciebie: jak się zachowuje wskazówka od temperatury? Moja nie dociera w zasadzie do 90 stopni. Ciągle jest na 70, musi być megakorek, żeby podskoczyła pod 90, ale potem spada. Sądzę, że to termostat... ale z kolei grzanie działa bardzo dobrze i jak były mrozy automat załączał dmuchawę już po 2-3km...

U mnie po przejechaniu (rano - jadąc do pracy, ale używając wcześniej ogrzewania postojowego) ok. 6-7 km wskazówka zaczyna już docierać w okolice 90 stopni - po drodze mam kilka postojów w korkach.

Jadąc poza miastem zawsze temperatura stabilizuje się w okolicach 90 st. - być może rzeczywiście u Ciebie termostat sobie umarł.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Sebastian » 09 sty 2008, 8:39

"Toper" pisze:Ale może się uda spotkać, to sobie zobaczysz tą głośność u mnie.

OK.
Dzięki.


Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
DZIDA
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 391
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00

Re: Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: DZIDA » 09 sty 2008, 9:26

"Taz" pisze:
"Toper" pisze:(...)
Ja mam też pytanko do Ciebie: jak się zachowuje wskazówka od temperatury? Moja nie dociera w zasadzie do 90 stopni. Ciągle jest na 70, musi być megakorek, żeby podskoczyła pod 90, ale potem spada. Sądzę, że to termostat... ale z kolei grzanie działa bardzo dobrze i jak były mrozy automat załączał dmuchawę już po 2-3km...
z tego co mi wiadomo typową cechą silników fiata jest niedogrzanie.. u mnie zasłoniłem ponad 2/3 chłodnicy tekturą i przy -11 stopniach nawet po długiej jeździe i tak nie łapał 90 stopni - a grzanie chodziło wyśmienicie :)
nie wiem czy to tylko tak w dieslach ale u mnie w benzynce miałem te same objawy i to była wina termostatu - po wymianie jak ręką odjął... a ogrzewanie jeszcze się poprawiło

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: jenks » 04 maja 2008, 14:14

"Sebastian" pisze:
"buzdo" pisze:Jak na diesla jest bardzo ciche. Moje jedyne zastrzeżenia to troszkę za mało precyzyjna skrzynia biegów, ale autko ma trochę ponad 100 kkm, więc nie ma o co kopii kruszyć :)
Mówisz, że jest ciche? U mnie silnik jest naprawdę b. słyszalny, a do tego wydaje z siebie dziwny dźwięk (wycie) - pomimo wymiany wszystkich poduszek pod silnikiem auto całe drży na wolnych obrotach i szarpie (fakt, że lekko) podczas gaszenia go.

Co do skrzyni - u mnie też jest słabo precyzyjna - np. haczy II bieg.


Ps. Muszę chyba poszukać kogoś z Lybrą 2.4 SW i się przejechać - będę miał porównanie.

Pozdrawiam.
"Sebastian" pisze:
witam ja również posiadam intense kupioną odLT tyle ze z 2002r,przebieg 160tys.moja lybra jest bardzo cicha i jest to opinia wszystkich kumpli którzy nią jachali.Przy predkosci ok 200 w kabinie nadal można swobodnie rozmawiać,a silnik dopiero słychać przy bardzo wysokich obrotach.Co do skrzyni to u mnie też troche ciężko chodzi,ale jeżdziłem kilkoma i tak samo chodziły
pozd
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Fugaz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Fugaz » 05 maja 2008, 11:09

Cześć moja Lyberka jest z 2000 i ma 173 tys. 2,4 jtd kupiona w LT jedyne co słyszę to audio ciuchutko puszczone, w środku cisza przy 160 słychać opory wiatru ale i tak normalnie się rozmawia w porównaniu to pasata mojego taty tam powyżej 130 robi się głośno. Silnik jest bardzo mało słyszalny jeżeli chodzi o osiągi ma 136km są wystarczające jak na takie auto ale zawsze można coś podkręcić o jakieś 20-30% ale to już zależy co kto chce
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła

Awatar użytkownika
Afamia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: Afamia » 08 maja 2008, 10:11

A ja polecam 1,9 z wirusem. Na dwójce jak depne do dechy to ledwo mogę utrzymać auto w ryzach, taką ma moc. Na trasie natomiast nie muszę redukować biegów, żeby wyprzedzać, no i ubezpieczenie tańsze. Jedyne co jest ryzykowne, to sprzęgło, w alfie do silnika 1,9 jest wzmocnione.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: strang » 23 cze 2008, 17:39

"adrianolkusz" pisze:Witam Ziomala ;) A możesz powiedzieć gdzie w Krakowie jest serwis Lanci :?:
Hmm - pytasz o Kraków, a ludzie z Kraka do Olkusza przyjeżdżają z Lanciami :lol:
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
LuuukaszXXX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 02 kwie 2010, 16:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Frysztak
Kontakt:

Re: Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

Post autor: LuuukaszXXX » 14 kwie 2010, 9:38

dolaczajac sie do tematu, na allegro jest lybra 2.4 jtd z 2001 roku z silnikiem 134KM (http://moto.allegro.pl/item998144876_fu ... _bose.html" onclick="window.open(this.href);return false;) a jak wiadomo od wrzesnia 200 wprowadzono zmiany i silnik mial miec 140 km. czy to oznacza ze te starsze silniki byly nadal montowane czy moze sprzedawca nie wie do konca co ma?
Lancia Lybra 2.0 Comfotronic Berlina

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”