Kappa - gaz sekwencyjny

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

hmmm...

Post autor: Duch-Dziadka » 09 sie 2007, 16:30

Marcin_D napisał:
Z tym calym CHECKIEM to mnie nie chodzi o to żeby ignorować całkowicie ten bład - bo można się pozbawić samochodu.
U mnie CHECK zapala się okazjonalnie, ale zauważyłem pewną prawidłowość - jak zatankuje gaz na jakiejś lipnej stacji to się pojawia, jak tankuje tam gdzie zawsze (JET) to mi nic nie wywala.
Takie testy jak napisal Larry przeprowadzałem już i nic nie wywala. Potrafi wywalić jak jadę długo na pełnym gazie - czyli zapierniczam np do Wa-wy i tne 30 kilometrów z prędkością około 180km/h to potrafi się zapalić, ale nie jest to zawsze.
...dokladnie o to chodzi i mniej wiecej to samo uslyszalem od gazownika ze wlasnie w takich sytuacjach moze pojawic sie CHECK...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 10 sie 2007, 12:48

mam swoja teorie na temat pojawiania sie błędu silnika na lpg.
Otóż wtryski marki Valtek nie są dobrym rozwiązaniem dla naszej elektroniki silnika. Ich nie liniowa wydajność i różna praca względem temperatury nie podobają sie elektronice silnika.

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Przemo » 10 sie 2007, 12:53

Moim skromnym zdaniem warto wydac więcej pieniędzy i nie miec żadnych problemów z tym komunikatem. Miałem Prinsa fakt kosztowała 4500 zł ale do kappy Turbo 20V to i tak nie było dużo. Sam przejechałem na gazie 20 tys km żadnych problemów. Kappe sprzedałem, nowy właściciel jest już zarejestrowany na forum i zapytajcie go co sądzi o tej instalce, czy ma z nią jakieś problemy.
Pozdrawiam
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 10 sie 2007, 15:10

teraz to i ja jestem mądrzejszy.

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Przemo » 10 sie 2007, 16:26

Tylko ja od początku miałem PRINSA na oku. Moja rada: jeśli chcecie gazowac swoją Kappę i nei chcecie miec problemów zamontujcie PRINSA. Koszt montażu większy niż zwykłej instalki ale całkowity brak problemów. PRINS dodatkowo w każdej instalacji zawiera wtryskiwacze KEIHIN.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: sam_go » 20 sie 2007, 15:52

Zrobiłem już ponad 1000 km na gazie (instalacja stag300) generalnie poza palącym się checkiem nic złego się nie dzieje. Autko chodzi jak marzenie, nie wiem nawet kiedy przechodzi na gaz. Niedługo czas na pierwszą regulacjię i tu moje pytanie: Czy powinienem skasować awarię odłączając akumulator i uczyć komp benzynowy przed regulacją gazu? Czy przed regulacją powinienem udać się na diagnozę do stacji obsługi? Co szanowne grono o tym myśli?
Pozdrawiam.
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 20 sie 2007, 20:44

jeżeli masz staga to wal to producenta jeżeli twoi gazownicy nie poradzą nic na błąd silnika.

Staga produkują w Białymstoku.

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: LukaszN » 20 sie 2007, 21:56

ja tez przymierzam sie do gazowania Kappyu.
I tu pytanie czy STAg - cena 3000 PLN
Czy BRC Sequent 4000 PLNB?
Jakies sugestie? Porady ?
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 20 sie 2007, 22:35

moja propozycja to
prins
lub lepiej Vialle

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Taz » 21 sie 2007, 11:51

ja polecam przede wszystkim dobrego gazownika.. marka instalacji (a w zasadzie komputera sterującego gazem) jest drugorzędna, bo tak naprawdę to reszta komponentów (przewody i inne pierodły) we wszystkich instalacjach jest bardzo podobna o ile nie identyczna.. więc decydujące znaczenie ma tu fachowość gazownika. Ja polecam komputer STAG 300 bo jest w miarę tani i jak dotąd (5 miesięcy, 15500km) bezawaryjny :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Wujaszek-Siemo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: GdańsK
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Wujaszek-Siemo » 22 sie 2007, 21:53

Dość ciekawa i zacięta widze tu Panowie dyskusja na temat lpg.
Ja od 2 tygodni śmigam na gazie i jaką wiedzą moge się tu z wami podzielić.
U siebie w kappie założyłem BRC Seq 25 albo 45 coś takiego. Kosztowało to 4500 ale u nas w trójmieście to i tak tanio :/. A wiec jeżdze też dość sporo i tak na trasie do 140 km/h mi wychodzi 10l przy ostrzejszej jeździe 12l a w mieście czasami i 14l. Instalacja sprawuje się dobrze jednak problem z checkiem rownież zaczoł mi sie pojawać ale to po rozgrzaniu silnika właśnie przy prędkościach od 180 km/h lub też jak ciągne od niskich obrotów na wyższym biegu np. 4 albo 5.
Jedyny problem że mój gazownik nie zgodził się na zamontowanie wlewu gazu jak u Ducha-Dziadka mimo że pokazywałem mu to zdjęcie i mam z tyłu za kołem w zimie pewnie pojawią się z tym kłopoty.
A propos jeszcze tego checka to jeden gościu mi kiedyś doradzał że w lancia dobrze jest montować emulator OBD kasujący ten check po każdym odpaleniu auta jednak ponoć w kappie z 95r nie ma OBD więc ja tego nie montowałem.
Tyle narazie w temacie z mojej strony 8)
Wielka modernizacja Kappy rozpoczęta ...

zeppelin

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: zeppelin » 23 sie 2007, 10:50

Potwierdza się, że zasadnicza sprawa to gazownik-fachowiec, sam hardware rzecz drugorzędna, gdyż najwięcej zależy od jakości montażu i regulacji. Mam sekwencję z listwą Valtec i komputerem KME, poza jedną wymianą komputera zaraz na początku, nie ma żadnych problemów, spalanie ok 11-12 l/100 w cyklu mieszanym, odpukać nigdy nie zapalała się kontrolka błedu.

kriswawbem

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: kriswawbem » 23 sie 2007, 17:40

Ja jak do tej pory przejechałem ok 4000 km na stag 300 i na pierwszym przeglądzie nie musieli mi nic ustawiać żaden chek mi się nie pali i nic się nie dzieje.Prawdę mówiąc to wiem że mam gaz jak trzeba się zatankować bo pare groszy zostaje w kieszeni.Montowany był w Warszawie na Ostrobramskiej moge polecić w 100%

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Taz » 23 sie 2007, 23:36

"zeppelin" pisze:Potwierdza się, że zasadnicza sprawa to gazownik-fachowiec, sam hardware rzecz drugorzędna, gdyż najwięcej zależy od jakości montażu i regulacji.
DOKŁADNIE! Uznajmy to za motto-podsumowanie-najważniejszą sugestię dla ludzi, którzy gaz mają dopiero w planach :)

Nat, tomek, lub inny moderatorze - wnioskuję o przyklejenie tematu jeśli można :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: LukaszN » 04 wrz 2007, 12:15

Gaz wszczepiony.
STAG 300 (4GAS)
Reduktor Emmegaz (moc obslugiwana do 300 HP) cisnienie pracy ustawione na 1.3 bar
Wtryski VALVTEK
Zbiornik w "kole" poj. efektywna 36L
Wlew pod klapka
Dysze wiercone przy zdjetym kolektorze !!!!!!!

Jak do tad zuzycia gazu w granicach 12/100 - po przejrzeniu postow dotyczacych zuzycia w innych samochodach Lancia jest to do zaakceptowania, jednak dede dazyl do ustawien takich, zeby zeszlo do max 11L/100km (na bezynie samochod pali srednio 9.5- 10 L/100 km)

Wiecej szczegolog pozniej
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”