Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011

Post autor: broker » 17 lip 2012, 20:27

:link:

Czerwiec, w końcu trochę lepszy m-c dla Fiata w Polsce, w tym Lancii. Voyager sprzedaje się lepiej niż Delta :roll:

Kod: Zaznacz cały

Lancia	61	63	120	55	53	67	0	0	0	0	0	0	419
Ypsilon	23	21	68	24	16	32	0	0	0	0	0	0	184
Delta	20	16	30	10	16	13	0	0	0	0	0	0	105
Voyager	6	11	10	14	16	17	0	0	0	0	0	0	74
Thema	11	14	7	2	4	4	0	0	0	0	0	0	42
Musa	1	1	5	5	1	1	0	0	0	0	0	0	14
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011

Post autor: broker » 27 lip 2012, 0:21

Francja, 6 m-cy 2012, wszystkie modele (356)

:link:


miejsce / sztuki 2012 / sztuki 2011 (pierwsze półrocze)

103 Lancia Ypsilon 2,029 / 664
180 Lancia Delta 479 / 481
196 Lancia Voyager 351 / new
237 Lancia Musa 131 / 279
243 Lancia Thema 113 / new
307 Lancia Flavia 9 / new
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011

Post autor: broker » 08 sie 2012, 0:56

Masakra w lipcu dla marki Fiat w Polsce :-?
Nie ma jeszcze danych na modele, ale 787 aut osobowych i udział w rynku 3,77% (!) to chyba ich najgorszy wynik jaki pamiętam.
Panda i Punto musiały wypaść wyjątkowo słabo. Za 2 tygodnie będziemy wiedzieć dokładnie jak wyglądała sprzedaż poszczególnych modeli.

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011

Post autor: broker » 20 sie 2012, 18:50

^^^^^

Marka Fiat w lipcu z podziałem na modele
Jedyny pozytyw to rozkręcający się Freemont

:link:
Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 18:56 przez broker, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011

Post autor: broker » 20 sie 2012, 18:55

Brawo Lancia : ok2 :

Kod: Zaznacz cały

Lancia.	61	63	120	55	53	67	75	0	0	0	0	0	494
Ypsilon	23	21	68	24	16	32	29	0	0	0	0	0	213
Delta..	20	16	30	10	16	13	21	0	0	0	0	0	126
Voyager.	6	11	10	14	16	17	16	0	0	0	0	0	90
Thema..	11	14	7	2	4	4	8	0	0	0	0	0	50
Musa....	1	1	5	5	1	1	1	0	0	0	0	0	15

I Alfa

Kod: Zaznacz cały

Alfa Romeo	138	132	180	135	139	141	113	0	0	0	0	0	978
Giulietta.	104	99	132	101	86	116	90	0	0	0	0	0	728
Mito.......	24	24	42	23	46	18	13	0	0	0	0	0	190
159........	10	9	6	11	7	7	10	0	0	0	0	0	60
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: broker » 26 sie 2012, 8:02

500, Panda i Up/Mii/Citigo. Trio VAG rośnie w siłę.

Obrazek
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: broker » 18 wrz 2012, 0:00

Sierpień najsłabszym miesiącem w PL w tym roku.
Na tle całego rynku Lancia i Fiat wypadły dobrze, Alfa i Jeep słabo tym razem.

:link:

sztuki

Kod: Zaznacz cały

Lancia	61	63	120	55	53	67	75	68	0	0	0	0	562
Ypsilon	23	21	68	24	16	32	29	26	0	0	0	0	239
Delta	20	16	30	10	16	13	21	17	0	0	0	0	143
Voyager	6	11	10	14	16	17	16	21	0	0	0	0	111
Thema	11	14	7	2	4	4	8	4	0	0	0	0	54
Musa	1	1	5	5	1	1	1	0	0	0	0	0	15
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: broker » 18 wrz 2012, 11:10

Sierpień i I-VIII 2012, top 150 PL.

:link:

Panda ciągle sprzedaje się lepiej niż Up+Citigo razem.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Gregory76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 09 lis 2009, 21:21
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: Gregory76 » 25 wrz 2012, 14:42

Niektóre firmy zrezygnowały z wersji kombi chcąc przekierować (czytaj - zmusić) klienta do zakupu droższego SUV-a lub Crossrovera. O ile dobrze sobie radzi z tym np. Nissan, to już Toyota bardzo straciła na braku przedłużonego Aurisa bądź Corolli. Klienci jakoś nie byli skorzy do kupowania RAV4 :) Obecnie Toyota zapowiedziała powrót do wersji przedłużanej w najnowszym wcieleniu.
W grupie Fiata wygląda to jeszcze gorzej, bo Fiat i Lancia zlikwidowały wersje kombi nie wprowadzając na rynek nic, co mogłoby je zastąpić. Po prostu dobrowolnie zrezygnowano z dużego segmentu rynku. Obecnie, po zakończeniu produkcji Alfy Romeo 159 jest to chyba jedyny koncern nie mający w swej ofercie takiej wersji!
Jednocześnie FIAT narzeka na spadającą sprzedaż. Niech biorą przykład z Niemców, którzy nawet Superba produkują w "kombiaku". Wyobraźmy też sobie sytuację, jak duży byłby spadek sprzedaży grupy VW, gdyby nagle wszystkie VW i Skody dostępne były jedynie jako sedany i liftbacki?
W efekcie gdybym nawet obecnie chciał pójść salonu i zaszaleć kupując nowe auto, to szczerze mówiąc niezależnie od pieniędzy - Fiat, Lancia i Alfa nie mają mi nic do zaoferowania.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa / 2002

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: broker » 25 wrz 2012, 18:31

Brak Bravo w wersji kombi to dla mnie jedna z większych zagadek. Nie ma już 159 SW, nie ma Cromy i jak chcesz kupić 'kombi' to zostają ci tylko Freemont i Voyager czyli bardzo drogie opcje, choć dobre i to.
Były też plany Giulietta SW, ale Marchionne zamroził inwestycje w Europie i nie zobaczymy tej wersji.

Co najbardziej dziwi w tej polityce, to fakt, że kombi są wyjątkowo popularne we Włoszech ....

Pewną namiastką kombi będzie wydłużony Fiat 500L w wersji 7 osobowej, przy rezygnacji z 3-go rzędu będzie kombi. No ale to segment B.

Co mnie niepokoi na przyszlosc, to spekulacje o braku wersji SW w przyszlej Lancii Flavia i brak jakichkolwiek planów na następcę Cromy. Wtedy pozostanie jedynie Giulia SW.

Pytanie czy Viaggio pojawi sie jako SW ??
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Gregory76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 09 lis 2009, 21:21
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: Gregory76 » 26 wrz 2012, 0:00

No właśnie, Freemont i Voyager to autobusy, do tego drogie autobusy. A przydałoby się coś w kombi albo SUV z opcją 4x4 - trochę ładniejszy i pakowniejszy niż Sedici. Bravo bardzo mi się podoba, ale nawet się nie przymierzałem bo od razu widać, że po włożeniu wózka klapę trzeba by dopychać kolanem... Niby ma być jakiś SUV Alfy, ale dopiero w 2013. Nie widać światełka w tunelu i szczerze mówiąc, jeśli mam się nastawiać na wymianę auta, to ani z nowych, ani z używanych "włochów" nie będę miał wyboru.
P.S. Giulia ma konkurować z BMW 3. To auto występuje w 4 wersjach nadwoziowych i niezliczonej ilości silnikowych (oraz z M3) a także z napędem 4x4. Samym sedanem lub liftbackiem Sergio Marchionne nic nie zdziała. Z Niemcami da się konkurować tylko naśladownictwem lub przebijając ich ofertę a na to się nie zanosi. Kiedyś widziałem mnóstwo Fiatów i Toyot we flotach, obecnie ich miejsce zajęły inne marki - Hyundai, Kia, Skoda, Ford i Opel. Powód? Brak kombi.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa / 2002

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: broker » 26 wrz 2012, 8:25

Giulia na pewno będzie dostępna w SW, oby tylko to samo dotyczyło Flavii, bo znowu stracą część klientów.

SUV - za chwilę pojawi się nowy Jeep Compass i Cherokee. Na 100% Fiat będzie rozwijał średnie i większe SUV-y głownie pod marką Jeep.
Ale już mniejsze i również średnie zobaczymy też jako Fiat, Lancia i AR. Te dwa ostatnie będą akurat takie jakie piszesz, że powinny być. Fakt, trzeba na nie poczekać.

Nie wyobrażam sobie również, że nie naprawią błędu i nie wypuszczą Viaggio w kombi plus następna generacja Giulietty też raczej powinna dostać SW.

Tym samym jest jakaś perspektywa na pozytywne zmiany i wzrost sprzedaży, w tym flotowej.

Co do używek, myślę, że Lybra SW, 159 SW i Croma to bardzo ciekawe propozycje.
A za parę lat hitami będą mniejszy Freemont i większy Voyager, wystarczy spojrzeć ile po ulicach jeździ Chryslerów Grand Voyager ;) To dla tych, którym nie przeszkadza jeżdżenie 'busem' ;)

Z nowych właśnie sobie przypomniałem, że jest coś takiego jak Fiat Doblo w wersji osobowej. Tylko, że to też nie jest propozycja dla wszystkich, ja bym osobiście nie kupił sobie takiego pudła.

Pewną alternatywą jest też moja Delta III, nie jest to kombi, ale przesuwana tylna kanapa robi swoje, jeśli chcesz wygospodarować więcej miejsca w bagażniku. W końcu Delta to najdłuższy kompakt HB na rynku, z rozstawem osi 2700 (!).
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: miwis » 26 wrz 2012, 9:36

To prawda Delta III ma dużo z kombi im dłużej się jej przypatruję to dochodzę do wniosku, że jest to płyta pierwotnie przygotowana pod Bravo II kombi,ale zdecydowano w Turynie,że zrobią z tego Lancie.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Gregory76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 09 lis 2009, 21:21
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: Gregory76 » 26 wrz 2012, 15:11

Właśnie jeżdżę Lybrą SW 2,4JTD 2,5 roku i już zaczynam się nudzić. Delta III jest przepiękna ale nie na moją kieszeń :| Stąd moje rozterki - nie bardzo jest na co wymienić.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa / 2002

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2012

Post autor: Nat » 26 wrz 2012, 15:13

AR 159 SW
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”