FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
Jeśli tak się stanie to będzie tylko oficjalne zamknięcie czegoś co już jakiś czas temu przestało być tym czym było.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Fatalne wiadomości dla Lancii.
Wygląda na to, że nie będzie nowej Musy, nie wiadomo czy Flavia dostanie wersję SW jeśli takowa nie pojawi się jako Chrysler 200 SW na rynku amerykańskim (a to niestety jest prawdopodobne), Chrysler nie śpieszy się z modelem 100 (nowa Delta).
Ciekawe co z projektem Chrysler 250X / Lancia Agrippa ??
W każdym razie z wyjątkiem Ypsilon żadna Lancia nie ma być rozwijana/produkowana w Europie i z myślą o rynku europejskim, wszystko import z USA.
Kompletnie nie mogą zrozumieć, że Fiat odpuścił Musę na bazie 500L, to nie byłaby kosztowna operacja a bez Musy i Delty Lancia nie będzie miała co sprzedawać.
W tym momencie całe szczęście, że Lancia jest stricte powiązana z Chryslerem, bo ta marka na pewno będzie rozwijana, w takim czy innym tempie. Gdyby nie to, Lancia już by zniknęła.
Niemniej jednak to wszystko faktycznie może oznaczać koniec Lancii w perspektywie.
Trzy możliwe scenariusze widzę:
1 - koniec marki
2 - kierownictwo Fiata, szczególnie nowe, po erze Marchionne, zmieni zdanie, tym bardziej, że Fiat/Chrysler będzie w dużo lepszej sytuacji finansowej a rynek w Europie odbije w góre od 2014
3 - Lancie kupią Chińczycy lub Hindusi jak to się stało z Volvo czy Jaguar Land Rover (pytanie czy Fiat zechce sprzedać markę)
Production plan: vital role for Alfa Romeo, negligible one for Lancia

Wygląda na to, że nie będzie nowej Musy, nie wiadomo czy Flavia dostanie wersję SW jeśli takowa nie pojawi się jako Chrysler 200 SW na rynku amerykańskim (a to niestety jest prawdopodobne), Chrysler nie śpieszy się z modelem 100 (nowa Delta).
Ciekawe co z projektem Chrysler 250X / Lancia Agrippa ??
W każdym razie z wyjątkiem Ypsilon żadna Lancia nie ma być rozwijana/produkowana w Europie i z myślą o rynku europejskim, wszystko import z USA.
Kompletnie nie mogą zrozumieć, że Fiat odpuścił Musę na bazie 500L, to nie byłaby kosztowna operacja a bez Musy i Delty Lancia nie będzie miała co sprzedawać.
W tym momencie całe szczęście, że Lancia jest stricte powiązana z Chryslerem, bo ta marka na pewno będzie rozwijana, w takim czy innym tempie. Gdyby nie to, Lancia już by zniknęła.
Niemniej jednak to wszystko faktycznie może oznaczać koniec Lancii w perspektywie.
Trzy możliwe scenariusze widzę:
1 - koniec marki
2 - kierownictwo Fiata, szczególnie nowe, po erze Marchionne, zmieni zdanie, tym bardziej, że Fiat/Chrysler będzie w dużo lepszej sytuacji finansowej a rynek w Europie odbije w góre od 2014
3 - Lancie kupią Chińczycy lub Hindusi jak to się stało z Volvo czy Jaguar Land Rover (pytanie czy Fiat zechce sprzedać markę)
Production plan: vital role for Alfa Romeo, negligible one for Lancia

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Z drugiej strony wrzucałem w wątku Flavia linka z testów Chrysler 200 (SW najprawdopodobniej) w Austrii i były tam nawet mocne spekulacje, że ta wersja bedzie produkowana w tym kraju. Bo w końcu po co mieliby testowć 200 w Austrii ??
Może więc informacje o braku produkcji 'oryginalnych' Lancii w Europie na szczęście nie dotyczą Flavia SW, w końcu nowa Flavia będzie tym samym co Chrysler 200 i traktują ją jako model amerykański.
Nie wiem jak wyglądają kontakty LKP z innymi klubami Lancii w Europie, ale przydałaby się jakaś zorganizowana akcja nacisku na kierownictwo Fiata w kwestii nowej Musy i Flavia SW, bo w tym momencie są to kluczowe decyzje dla przyszłości marki.
Może więc informacje o braku produkcji 'oryginalnych' Lancii w Europie na szczęście nie dotyczą Flavia SW, w końcu nowa Flavia będzie tym samym co Chrysler 200 i traktują ją jako model amerykański.
Nie wiem jak wyglądają kontakty LKP z innymi klubami Lancii w Europie, ale przydałaby się jakaś zorganizowana akcja nacisku na kierownictwo Fiata w kwestii nowej Musy i Flavia SW, bo w tym momencie są to kluczowe decyzje dla przyszłości marki.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
Toś i tak liberał.Boorek pisze:A to Lancia jeszcze istnieje?? Ja datuje likwidacje na czasy kiedy Chrysler zmienił logo...

Jak dla mnie, ostatnia prawdziwa Lancia - bezkompromisowa, niebanalna, nowoczesna i nietypowa to był Thesis.
To co później (i częściowo - wcześniej), to zwykła restylizacja tanich marek, by wyglądały "bogato" - FIATa i Chryslera.
Dotyczy to m.in. Ypsilonów (restyling Puntolota), Delty III (Bravo), Musy (Idea), o eurovanach i "Lanciach" Chryslerach nie wspomnę.
Nieboszczyk zmarł już dawno, tylko z pogrzebem nikt się dotychczas nie spieszył.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
Może ceny używanych wzrosną 

Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
tak jak wzrosły ceny saabów...
Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
Zadbany "Krokodyl" troche kosztuje...
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
Zadbana Integralka też...barsliw pisze:Zadbany "Krokodyl" troche kosztuje...

WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Fiat plans big product offensive in 2015

Kilka rzeczy jest dla mnie niejasnych i wydaje mi się, że lista nie jest kompletna. Na pewno parę pozycji pojawi się też w 2016, ale tego roku lista już nie obejmuje.
Alfa E klasa już w 2014 ?
Ani słowa wprost o Punto, jeden model co prawda niesprecyzowany, ale dopiero w 2015
Tylko jeden model dla Lancii (nie podano wprost jaki) i dopiero w 2015
Linea ? Czy tak ma się nazywać nowy komapkt Fiata ?
Gdzie zmodernizowane MiTo ?
Gdzie lift Giulietta ?
Gdzie Lancia Agrippa (Chrysler 250X) ? Może 2016 ?
Lancia Delta to na pewno najwcześniej 2016 (Chrysler 100). Oby tylko ciągle była to Lancia w Europie a nie już tylko Chrysler
Szczegóły planu w Europie. Fiat stawia w wiekszości na drogie modele, marki premium, wysokie marże.
Marchionne jest pewien, że będzie w stanie konkurować z niemieckimi markami premium.
2013
Fiat 500L 7 seats
AR 4C
Maserati Quattroporte
Maserati Ghibli
2014
Fiat 500X
Jeep 'B' (spokrewniony z 500X)
Jeep Cherokee
AR 4C cabrio
AR 'E class' (nowa 166)
Maserati Levante
2015
Fiat Freemont
Fiat Linea sedan + hatchback (Viaggio/Bravo ?)
Fiat - bliżej niesprecyzowany model (Punto ?)
AR Giulia sedan + SW
AR SUV
AR Spider
Lancia - bliżej nieokreślony model od Chrysler'a (Flavia ?)
Maserati GranTurismo + GranCabrio
Jeep Compass
Jeep Grand Wagoneer (7 seats)

Kilka rzeczy jest dla mnie niejasnych i wydaje mi się, że lista nie jest kompletna. Na pewno parę pozycji pojawi się też w 2016, ale tego roku lista już nie obejmuje.
Alfa E klasa już w 2014 ?
Ani słowa wprost o Punto, jeden model co prawda niesprecyzowany, ale dopiero w 2015
Tylko jeden model dla Lancii (nie podano wprost jaki) i dopiero w 2015
Linea ? Czy tak ma się nazywać nowy komapkt Fiata ?
Gdzie zmodernizowane MiTo ?
Gdzie lift Giulietta ?
Gdzie Lancia Agrippa (Chrysler 250X) ? Może 2016 ?
Lancia Delta to na pewno najwcześniej 2016 (Chrysler 100). Oby tylko ciągle była to Lancia w Europie a nie już tylko Chrysler

Szczegóły planu w Europie. Fiat stawia w wiekszości na drogie modele, marki premium, wysokie marże.
Marchionne jest pewien, że będzie w stanie konkurować z niemieckimi markami premium.
2013
Fiat 500L 7 seats
AR 4C
Maserati Quattroporte
Maserati Ghibli
2014
Fiat 500X
Jeep 'B' (spokrewniony z 500X)
Jeep Cherokee
AR 4C cabrio
AR 'E class' (nowa 166)
Maserati Levante
2015
Fiat Freemont
Fiat Linea sedan + hatchback (Viaggio/Bravo ?)
Fiat - bliżej niesprecyzowany model (Punto ?)
AR Giulia sedan + SW
AR SUV
AR Spider
Lancia - bliżej nieokreślony model od Chrysler'a (Flavia ?)
Maserati GranTurismo + GranCabrio
Jeep Compass
Jeep Grand Wagoneer (7 seats)
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
I jeszcze to samo na Volante.
Podstawowe przesłanie Marchionne - Fiat nie może być w tym momencie 'hurtowym' producentem (tanio i dużo), uciekają w kierunku przewartościowania marki. To potwierdza kierunek premium na najbliższe lata.
Panda e 500: oggi modelli Fiat, domani marchi a sé stanti

Tutaj parę ciekawych rzeczy.
Fiat chce wyodrębnić 500 i Pandę (??) jako odrębne marki, w wielu wersjach. Wzorem jest Mini i Smart.
Faktycznie chyba będzie Fiat Linea, bo nowy kompakt powstanie na bazie płyty 500L.
Lancia sprowadzona zostanie wyłącznie do klonów Chrysler'a z bardzo ograniczoną ofertą, nie ma pewności czy każdy model Chrysler'a trafi do Europy jako Lancia, ale na szczęście nic nie piszą o likwidacji marki.
Ypsilon ma być odświeżony w 2015.
Giulietta i MiTo doczekają się zmian w 2013.
No to wypada sobie tylko życzyć, żeby kolejny plan Fiata był już dla Lancii łaskawszy
Teraz to będzie tylko kwestia przetrwania.
Podstawowe przesłanie Marchionne - Fiat nie może być w tym momencie 'hurtowym' producentem (tanio i dużo), uciekają w kierunku przewartościowania marki. To potwierdza kierunek premium na najbliższe lata.
Panda e 500: oggi modelli Fiat, domani marchi a sé stanti

Tutaj parę ciekawych rzeczy.
Fiat chce wyodrębnić 500 i Pandę (??) jako odrębne marki, w wielu wersjach. Wzorem jest Mini i Smart.
Faktycznie chyba będzie Fiat Linea, bo nowy kompakt powstanie na bazie płyty 500L.
Lancia sprowadzona zostanie wyłącznie do klonów Chrysler'a z bardzo ograniczoną ofertą, nie ma pewności czy każdy model Chrysler'a trafi do Europy jako Lancia, ale na szczęście nic nie piszą o likwidacji marki.
Ypsilon ma być odświeżony w 2015.
Giulietta i MiTo doczekają się zmian w 2013.
No to wypada sobie tylko życzyć, żeby kolejny plan Fiata był już dla Lancii łaskawszy

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Wobec powyższych planów, cieszyć się mogą jedynie Alfisti
Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
A myślałem, że tylko ja tak radykalnie na to patrzę...Nat pisze:Toś i tak liberał.Boorek pisze:A to Lancia jeszcze istnieje?? Ja datuje likwidacje na czasy kiedy Chrysler zmienił logo...
Jak dla mnie, ostatnia prawdziwa Lancia - bezkompromisowa, niebanalna, nowoczesna i nietypowa to był Thesis.
To co później (i częściowo - wcześniej), to zwykła restylizacja tanich marek, by wyglądały "bogato" - FIATa i Chryslera.
Dotyczy to m.in. Ypsilonów (restyling Puntolota), Delty III (Bravo), Musy (Idea), o eurovanach i "Lanciach" Chryslerach nie wspomnę.
Nieboszczyk zmarł już dawno, tylko z pogrzebem nikt się dotychczas nie spieszył.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Odp: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Marchionne boleśnie przekona się o tym, że się myli.broker pisze:Marchionne jest pewien, że będzie w stanie konkurować z niemieckimi markam premium.
Na chwilę obecną Turyn nie ma kompletnie nic co mogłoby nawiązać równorzędną walkę w którymkolwiek segmencie premium. W segmencie C Włosi nie mają się czym przebić przez A3 i 1er. Nowa klasa A również nie musi się przejmować ani Alfą ani Lancią.
W segmencie D karty od lat rozdaje 3er, A4 i C-Klasse. Prędzej do stołu dopchają się tu Lexus ze swoim IS i Infinity, które ostatnio coraz mocniej promuje się w Europie.
A powyżej Włosi nie mają czego wystawić i to nawet jeśli będą powlekać kolejne wersje 300M czystym złotem. Praktycznie od czasów Themy nie było auta z koncernu Fiata które byłoby uznawane przez kupujących za konkurenta dla Niemców.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016
Pozostaje cicha nadzieja, że plany w głowie Sergiusza zmienią się za jakiś czas, dostrzeże potencjał marki Lancia,
czego sobie i zapewne wielu miłośnikom marki pozostaje życzyć.
czego sobie i zapewne wielu miłośnikom marki pozostaje życzyć.