Kappa - brak ciśnienia oleju

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: mario09 » 03 paź 2006, 10:55

"sloneczna" pisze:Pamiętam reklame jednego oleju gdzie po 300tyś rozkręcili silnik i stwierdzili zero zuzycia.
W pierwszej wersji tej reklamy padlo stwierdzenie, ze po przejechaniu 300kkm rozebrali silnik na czesci i co znalezli? Nic, abslotnie... :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: Anonymous » 09 paź 2006, 0:29

ok, wymieniona została pompa oleju ktora jest niby lepsza od poprzedniej zdaniem mechanika - Cisnienie trzyma dobre, glowne panewki i rozrzad...

zalecenia: przez 2 miesiace nie dawac powyzej 3tys obrotow/m bo inaczej wal mozna sobie bedzie wsadzic gleboko...

Zdaniem mechanika powinnismy ja sprzedac jak najszybciej, ale nasuwa sie pytanie... czy jest sens ja sprzedawac po takim remoncie, gdzie tyle pieniedzy zostalo w nia wlozone ?? jaka mam gwarancje ze to bedzie jezdzilo jeszcze dlugo??

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 09 paź 2006, 7:54

Odpowiedz nie jest jednoznaczna.
1. Sprzedając auto bedziesz z wada ukrytą tzn tylko ty o niej wiesz.
2. Możesz poczekac i zobaczyć jak sie potoczą wypadki, ale znając twoje szczęscie bedzie tak samo. (ale nie mart sie ja mam takie szczęscie do LPG) :)

pozdrawiam i powidzenia.

val
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: lubelskie

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: val » 05 lis 2006, 15:54

Wał po szlifie należy azotować dla utwardzenia czopów.Szlifując zdziera się twardą warstwę i zostaje miękki materiał,który bardzo łatwo uszkodzić przy chwilowym braku smarowania( np.rozruch).Jeżeli miałeś obróconą panewkę trzeba było sprawdzić czy otwór w stopie korbowodu nie jest owalny,podobnie blok.Jeżeli któryś z otworów do których wkładasz panewki jest owalny to sytuacja na bank się powtórzy.Każdy silnik da się remontować tylko trzeba znać technologię i mieć wiedzę + odpowiedni sprzęt(i pieniążki!!!).Jeżeli masz słabą pompę stosuj bardziej gęsty olej np.20W40 i po bólu.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 06 lis 2006, 12:34

20w40 Do Lanciii to lekka przesada zwlaszcza przy temperaturach bliskich zera. :)

z tego ci wiem to jest 20w50 city Diesel - kaszlaki na tym super jezdzily w Lato ale w zime jeden w naszej grupie tego nie wytrzymał i sie zatarł. :)

Anonymous

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: Anonymous » 26 gru 2006, 1:38

W pompie oleju jest jeszcze zawór ciśnieniowy, który może być walnięty. Sprawdź wszystko. Jeśli obróciła Ci się kiedyś panewka, mogą być opiłki w tym zaworze.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: makek » 26 gru 2006, 22:15

"val" pisze:Jeżeli masz słabą pompę stosuj bardziej gęsty olej np.20W40 i po bólu.
Gęsty olej? Chyba tylko po to, żeby się lepiej czuć z powodu niezapalającej się kontrolki!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”