LPG

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: LPG

Post autor: topcio » 09 lut 2012, 14:23

To ja z innej beczki: mam w Kappie parownik KME podobno są dwa rodzaje silver i gold. Jak odróżnić który u mnie siedzi? Jak wychodzi regeneracja tych parowników.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: marceli » 09 lut 2012, 14:39

FXX, wszystko na PW.

topcio1,gold ma dwa wyjscia gazu i złoty tak jakby rdzeń.Silver jest srebrny cały.

Są zestawy regeneracyjne,ale jak z trwałością ich do oryginału to nie wiem.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: LPG

Post autor: topcio » 09 lut 2012, 14:42

To mam u siebie silver - czy on nie jest za mały do 220 KM ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: LPG

Post autor: FXX » 09 lut 2012, 14:48

topcio1, na początek sprawdź jaka jest różnica w cenie pomiędzy nowym, a dobrym zestawem do regeneracji ;)
Trwałość z tego co rozmawiałem z gazownikiem, raczej nie ma porównania do nowego parownika.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: marceli » 09 lut 2012, 14:55

topcio1 pisze:To mam u siebie silver - czy on nie jest za mały do 220 KM ?
A jaką rurką jest zasilany?6czy 8mm?

W teorii 6mm jest do 150kW.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: LPG

Post autor: Krzys » 09 lut 2012, 15:42

KME silver podobno wystarczy na max 150KM, Gold max 220 KM i nie są polecane do silników turbo, generują duże przyrosty ciśnienia przy cut-offie.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: LPG

Post autor: topcio » 09 lut 2012, 15:55

FXX pisze:topcio1, na początek sprawdź jaka jest różnica w cenie pomiędzy nowym, a dobrym zestawem do regeneracji
50 do 200 pln
FXX pisze:Trwałość z tego co rozmawiałem z gazownikiem, raczej nie ma porównania do nowego parownika.
I ja słyszałem, że niektóre najzwyczajniej się nie regenerują.
marceli pisze:A jaką rurką jest zasilany?6czy 8mm?
8 mm
Krzys pisze:KME silver podobno wystarczy na max 150KM,
Też mi się tak wydawało, ale ...

Kod: Zaznacz cały

Oryginalny reduktor KME Silver.
(...)
Reduktor obsługuje samochody o mocy do 244KM.

W skład zestawu wchodzi nypel o średnicy na wyjściu 6mm umożliwiający zespolenie parownika z elektrozaworem gazowym lub zespołem filtrującym.

Dane techniczne parownika:
- maksymalna wydajność 244KM
- średnica wejścia ? 8
- wąż układu chłodzenia ? 16
- wąż LPG ? 12
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: LPG

Post autor: Krzys » 09 lut 2012, 16:20

Te moce na aukcjach są mocno przesadzone i na jednych są że 244 na innych 270KM :hmmm: Ja już nie wierzę w zapewnienia wymieniłem u siebie 3 reduktory z każdym był jakiś problem.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: marceli » 09 lut 2012, 17:49

Najlepiej byłoby wrzucić coś pewniejszego, na chwilę obecną ACR01 jest takim reduktorem tyle ,że wersja do 250KM , ma dopiero wejść.
Co do silvera to też czytałem,że nie za bardzo do turbo, robi przerosty ciśnienia poza tym termika też średnia.
Nie wiem, skąd masz te dane co wkleiłeś ale wg KME ten silver z zasilaniem 8mm ma do 180kW,czyli te 244KM niby powinien obsłużyć.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: LPG

Post autor: topcio » 09 lut 2012, 17:52

Z allegro
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: LPG

Post autor: FXX » 09 lut 2012, 18:59

topcio1 pisze:
FXX pisze:topcio1, na początek sprawdź jaka jest różnica w cenie pomiędzy nowym, a dobrym zestawem do regeneracji
50 do 200 pln
A z tego co na szybko przejrzałem, to nowy parownik KME kosztuje ok. 200zł, więc wg. mnie nieopłacalna jest regeneracja, jeśli masz zamiar nim pojeździć jeszcze trochę.
Druga kwestia, że za regenerację zapłacisz sporo więcej niż, za wymianę.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: thomas85pl » 11 lut 2012, 0:38

Co do parowników, to co piszą na Allegro itp, nie ma co ich słuchać. Mamy jeden taki parownik w ofercie który (jak zapewnia producent) obsługuje do 200KM, przetestowaliśmy go i teraz sprzedajemy jako parownik max do 150KM.

Jeżeli chodzi o dodawanie Pb do LPG, - powiem do czego to służy - ktoś np ma samochód 150-200 itp KM nie ważne, ma reduktor który jest przystosowany do tej mocy ale przy wyższych obrotach silnika, kiedy silnik potrzebuje więcej paliwa, reduktor nie nadąża odparowywać gaz i w takim przypadku silnik poprostu nie ciągnie, zamula się itp, dodajemy troszkę Pb i jest ok. Można też dodawać Pb nawet z mocnym reduktorem, mieszanka robi się bardziej bogatsza i silnik wykorzystuje swoją moc w pełni.

Co do Valteków - wiem jakie są ale sobie je wstawiłem do samochodu i nawet dobrze się sprawują, nie czuję różnicy Pb czy LPG, bo sterownik jest ustawiony prawidłowo z odpowiednim czasem wtrysku. Nie wiem ile wytrzymają... podobno 40 tyś km, zobaczymy. Później wstawię Hana lub AEB. Wstawiłem aby przetestować.

Co do kompletów naprawczych do reduktorów - reduktor można naprawiać tylko raz! ważne aby to robił sprawdzony gazownik, bo może jeszcze bardziej zepsuć (zacznie więcej palić itp). Zależy też od reduktora, niektóre spokojnie da się samemu zregenerować i zaoszczędzić 150 zł

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: LPG

Post autor: FXX » 11 lut 2012, 16:00

thomas85pl pisze:Co do kompletów naprawczych do reduktorów - reduktor można naprawiać tylko raz! ważne aby to robił sprawdzony gazownik, bo może jeszcze bardziej zepsuć (zacznie więcej palić itp). Zależy też od reduktora, niektóre spokojnie da się samemu zregenerować i zaoszczędzić 150 zł
150zł? Chyba żartujesz sobie ;) Zaoszczędzisz w pierwszym momencie, problem tylko, że taki zregenerowany nie wytrzyma tyle co nowy ;) Więc oszczędności maleją.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: thomas85pl » 11 lut 2012, 16:32

Kpl naprawczy kosztuje ok 50 zł, regeneracja 200 z kpl naprawczym, nowy reduktor od 200 zł. Ze swojego doświadczenia wiem, że lepiej wstawić nowy, ponieważ wytrzymuje ok 90-120 tyś km, po regeneracji może wytrzymać z 50

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: LPG

Post autor: FXX » 11 lut 2012, 16:42

Więc jak widać oszczędności żadne, nie wspominając o większej ilości roboty przy zabawie z regeneracją ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”