Lancia Lybra, pytania do zakupu

Moderator: stabraf

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Zbynek » 05 sty 2011, 7:33

mattom pisze:Witam, postanowiłem rozglądnąc się za Lancia Lybra i mam pare pytań,
Czy z 10tys w portfelu jest sens w ogóle porywać się na Lybre ?
Znalazłem kilka ofert, które by mnie zaciekawiły
1) Diesel, czyli fiatowskie JTD, o ich wytrzymalości mam dobre zdanie, zaczerpnięte z alf, tylko pytanko jak ma sie w Lybrze spalanie, silnik 1.9?
2) Benzyna, widzę, że są silniki od 1.6 do 2.0 na wariatorach, czy są to TSy z alf czy może te silniki, które mam np w Barchettcie, (1.8 ze zmiennymi fazami rozrzadu 131 KM chyba o ile pamiętam>?)
3) Benzyna - ile te silniki są w stanie zrobić, opłaca się kupić auto z przelotem ponad 200tys ?
4) Benzyna + LPG, wiem wiem LPG to zlo, jednak ja musze mieć auto przede wszystkim ekonomiczne i to jest główny priorytet ( musi być też wygodne i dobrze wyposażone) Co do wygody jestem niewysoki wiec mala ilośc miejsca za kierownicą nie przeszkadzałaby, ale przechodząc do pytania, jest sens kupować zagazowane 1.8 ? z przelotem 210tys? Auto na sekwencji jak zapewnia sprzedający na gwarancji,
1,6 to chyba to samo co było montowane w Bravo/Brava/Marea, prosty, trwały, niezawodny silnik, ale osiągi szału nie robią.
1,8 to to samo co Barchetta, Fiat Punto II HGT, Stilo. Miałem Barchettę z gazem 2 generacji (mikser w dolocie i silniczek krokowy), więc prostszą niż sekwencja, z przebiegiem ponad 240tys. km, żadnych problemów nie było.
2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Najlepsze osiągi, ale to już 5 cylindrów, więc spalanie też będzie trochę wyższe. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.

IMHO 1,8 to najlepszy kompromis osiągi/koszty, tym bardziej że silnik już znasz, masz do niego jakieś części. Wariatorem się nie przejmuj, po prostu pierwszy raz wymień go w ASO. Później co rok będziesz miał nowy z nowym rozrządem (uroki gwarancji) :D

Rafako

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Rafako » 05 sty 2011, 9:04

Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Zbynek » 05 sty 2011, 12:32

Rafako pisze:
Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.
Dobrze wiedzieć, zasugerowałem się tym.
Ja mam 2000r 2.0 VIS 155km i mam dwomasówke, 2 miechy temu wymieniana

mattom
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 gru 2010, 18:09
Lokalizacja: Złotoryja

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: mattom » 05 sty 2011, 19:45

Co do gwarancji i wariata to chyba zalezy od serwisu ? bo pierwsze słysze, robiłem wariata w barchettcie w ASO wszystkie fakturki elegancko pojechalem po 30 tys ze mi klekocze wariat to stwierdzili ze trzeba kupic nowy i wymienic.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Polej » 05 sty 2011, 19:54

Rafako pisze:
Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.
Koło dwumasowe występuje, bo mam je we własnym. Mają je na pewno 2.0 20VT w Kappie i zwykłe 20V VIS z tym, że pewnie nie wszystkie roczniki- tu pewnie orientuje się Argenta.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Zbynek » 05 sty 2011, 20:14

mattom pisze:Co do gwarancji i wariata to chyba zalezy od serwisu ? bo pierwsze słysze, robiłem wariata w barchettcie w ASO wszystkie fakturki elegancko pojechalem po 30 tys ze mi klekocze wariat to stwierdzili ze trzeba kupic nowy i wymienic.
Jest roczna gwarancja na wariator. Znając życie w ciągu tego czasu zacznie on "rechotać", więc po 11 miesiącach jedziesz do serwisu, zgłaszasz usterkę i na gwarancji wymieniają na nowy. A jako że zdjętego paska rozrządu drugi raz się nie zakłada to przy okazji masz nowy rozrząd :D Poszukaj szczegółów na forum alfy : ok2 :

Rafako

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Rafako » 05 sty 2011, 21:20

Polej pisze:
Rafako pisze:
Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.
Koło dwumasowe występuje, bo mam je we własnym. Mają je na pewno 2.0 20VT w Kappie i zwykłe 20V VIS z tym, że pewnie nie wszystkie roczniki- tu pewnie orientuje się Argenta.
Nie chce z Tobą polemizować ale...
...widziałem na własne oczy "koło dwumasowe" (przynajmniej tak je "fachowcy" w programie Fiata opisali dla polskie wersji).
Zapewniam Cię, że w rzeczywistości nie było w nim nic dwumasowego. Nawet foto na forum wrzucałem.
Lybra 2.0 20V 150 KM z 2001 roku.
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. dzwoniłem wówczas do pewnej firmy handlującej częściami do Lancii, podałem dane samochodu i sprawdzałem dostępność i cenę. Również wpierali mi, że to dwumas i kosztuje krocie. Cóż wyszli pewnie z założenia: "barany są po to, żeby je strzyc".

piotrek80
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:52
Lokalizacja: ostrowiec sw

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: piotrek80 » 09 sty 2011, 10:10

witam - zadam pytanie z innej beczki - co sadzicie o silniku 2.4 jtd? słyszałem opinie że nie jest to najszczęśliwsza konstrukjca - rozwiercone 1.9 i bardziej wysilony, przez to nie tak wytrzymały i solidny jak 1.9. znalazłem kilka ciekawych ogłoszeń lybry z tym własnie silnikiem, a ceny sa o ok 1tyś mniejsze niż z silnikiem 1.9. czy waszyz zdaniem warto interesować takim autkiem?
matka dała rozum to kombinuj.

laly2000

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: laly2000 » 09 sty 2011, 11:48

2.4 jtd ma 5 cylindrów, to nie jest rozwiercone 1.9. Bardzo dobry silnik (opinia na podstawie tegoż w zaprzyjaźnionej alfie 166). Troszkę więcej pali, ale też jest bardziej dynamiczny od 1.9. Sam zdecyduj, co wolisz. Oba silniki są dobre.

piotrek80
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:52
Lokalizacja: ostrowiec sw

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: piotrek80 » 09 sty 2011, 18:00

dzieki za odp - a czy może ktoś wie jak jest z kosztami obsługi tego 2.4 - czy sa jakos szczególnie wieksze niż 1.9?
matka dała rozum to kombinuj.

Awatar użytkownika
Kamiloo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Śląsk

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Kamiloo » 09 sty 2011, 20:36

Koszty obsługi to będziesz miał zwiększone na stacji benzynowej :D

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: kartonik » 10 sty 2011, 8:36

piotrek80 pisze:dzieki za odp - a czy może ktoś wie jak jest z kosztami obsługi tego 2.4 - czy sa jakos szczególnie wieksze niż 1.9?
1.9 się jeździ, a 2.4 się zap....a;)

Taka jest różnica między tymi dwoma silnikami ;)

Pamiętaj, im więcej cylindrów, tym większe koszty:)

Więcej oleju, więcej świec żarowych, więcej roboty przy zmianie paska rozrządu, więcej roboty przy zmianie rolek i napinaczy paska wielorowkowego...

Poza tym jednostka nie do zarąbania. Pali wszystko, co się do niej wleje;)

Wada? Jest ciężka. Lybra z tym motorem prowadzi się dużo gorzej od 1.9. Masa silnika sprawia też, że zawieszenie szybciej się zużywa.

Te opinie z własnego doświadczenia w jeździe obiema wersjami. Nie z zasłyszanych historii.

pozdro,
mp
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 8:39 przez kartonik, łącznie zmieniany 1 raz.

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: kartonik » 10 sty 2011, 8:38

Kamiloo pisze:Koszty obsługi to będziesz miał zwiększone na stacji benzynowej :D
2.4 pali w trasie średnio 0.5 litra więcej od 1.9. Oczywiście przy rozsądnych prędkościach (140-160 km/h).

W mieście jest już trochę gorzej. Różnica ok. 1.5-2 litrów na 100 km.

Ale to i tak nie są to różnice, które mogłyby przekonać mnie do zmiany decyzji o zakupie 2.4.

1.9 się jeździ. 2.4 się zap....a :-P

pozdro,
mp

Alan

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Alan » 10 sty 2011, 8:50

piotrek80 pisze: co sadzicie o silniku 2.4 jtd? słyszałem opinie że nie jest to najszczęśliwsza konstrukjca - rozwiercone 1.9 i bardziej wysilony, przez to nie tak wytrzymały i solidny jak 1.9.
ciekawe kto wprowadza w obieg takie bajki?

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

Post autor: Zbynek » 10 sty 2011, 11:09

kartonik pisze:
piotrek80 pisze:dzieki za odp - a czy może ktoś wie jak jest z kosztami obsługi tego 2.4 - czy sa jakos szczególnie wieksze niż 1.9?

Poza tym jednostka nie do zarąbania. Pali wszystko, co się do niej wleje;)


pozdro,
mp
To jest jednak JTD a nie TDS, więc z tym stwierdzeniem to bym polemizował...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”