Kappa - wysoka temperatura !!! silnika

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Odp: Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: szarkiz » 29 mar 2006, 10:41

"prezesjm" pisze: Co Wy wszyscy z tym czujnikiem w zbiorniczku. Pisałem parę razy czujnik w 5 cyl. jest wkręcony w głowicy. Nie powielajcie bzdur. :evil:
pisałem swojego posta kiedy Twojego nie bylo jeszcze na forum. Niestety jestem w pracy wiec czesto jeden post zajmuje mi sporo czasu. Bywa ze nawet godzine mam otwarte okno z tekstem posta.
Zdążyłem przyuważyć, ze zirytował Cie fakt mojej niewiedzy w temacie umiejscowienia czujnika, posta widze jednak skasowałes.
Wybacz... pisząc posta nie widziałem po prostu ze podałes odpowiedz.


pozdr.
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: mirek0p » 29 mar 2006, 10:58

niedawno wymieniłem termostat i teraz wskazania temp. są zawsze takie same konkretnie ok.76 stopni w trasie na postoju dochodzi do ok 100 przy -+95 włącza się wentylator, termostat zaczyna sie otwierać od 84 stopni a niskie obroty wentylatora załapują od 94

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: grzole » 29 mar 2006, 11:06

"tomek" pisze:
"prezesjm" pisze: Co Wy wszyscy z tym czujnikiem w zbiorniczku. Pisałem parę razy czujnik w 5 cyl. jest wkręcony w głowicy. Nie powielajcie bzdur. :evil:
Ok. Skoro tak to dlaczego po wymianie termostatu mam 70 st. na zegarze w trasie?
W serwisach zazwyczaj mawiają na taką okoliczność "ten model tak ma i nic Pan tu nie zrobi bo tak ma być" :lol: Znamy to? Czasem jednak to prawda :? Skoro zegar wskazuje na niedogrzanie (?) silnika to i tak jest lepiej niźli by miał się przegrzewać :wink:
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: pew » 29 mar 2006, 11:16

"mirek0p" pisze:niedawno wymieniłem termostat i teraz wskazania temp. są zawsze takie same konkretnie ok.76 stopni w trasie na postoju dochodzi do ok 100 przy -+95 włącza się wentylator, termostat zaczyna sie otwierać od 84 stopni a niskie obroty wentylatora załapują od 94
termostat otwiera się na temperaturze na jakiej jest ustawiony. mój wcześniej otwierał się na 70 stopniach, teraz wymieniłem go na taki co otwiera się na 88 stopniach - swoją drogą silnik zachowuje się inaczej (lepiej dogrzany). a kłopoty z temperaturą silnika miałem identyczne - w zimie i w czasie jazdy silnik trzymał 70C, w mieście w lecie grzał się straszliwie (do 110 i więcej) - a wystarczyło abym w końcu wystartował ze świateł i temperatura ze 110 w kilkanaście sekund spadała do 70 ... sprawdzane było wszystko po kolej (ECU, termostat, wiatrak, przewody) i niby działało - w końcu po prostu wymieniłem całą chłodnicę i problemy się skończyły (ciecz pozostała po jej przepłukaniu śmierdziała hmm zgniłymi jajami :-) na cały warsztat -do dziś mnie tam wspominają :-) )
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

....

Post autor: larry123 » 29 mar 2006, 12:05

dzisiaj po zimie moja chlodnice umyje kercherem :), moze wypluka sie syf i bedzie sie lepiej chlodziło

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: szarkiz » 29 mar 2006, 12:13

"pew" pisze: ... (ciecz pozostała po jej przepłukaniu śmierdziała hmm zgniłymi jajami :-) na cały warsztat -do dziś mnie tam wspominają :-) )

czy to od tego zdarzenia zaczerpnąłes pomysł na avatara ? ;)
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: pew » 29 mar 2006, 12:45

hehe nie :-) nick ma z 10 lat, jest jeszcze z IRC'a i pochodzi oczywiście od mojej ukochanej kreskówki :wink:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: Aras » 29 mar 2006, 14:04

U mnie w landrynce czy to lato czy to zima tenperatura na liczniku w okolocach 70 w korku dochodzi do 90 termostat jest nowy.
Natoniast temperatura w zbiorniczku 80-85 stopni jak się włancza wentylator 90-92 stopnie. nagrzewa cię pow 50 stopni po ok 2km.
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 29 mar 2006, 21:43

dzisiaj zrobiłem test organoleptycznie

moja kappa jak jeździ w nocy to ma 70 C jak w dzień to 90 C

zarówno jak jest temp 90 i 70 mogę swobodnie dotykać parownika LPG. tzn. parzy w takim samym stopniu

odkrecilem korek tuz po jezdzie (70C) i sprawdzilem palcem tem. plynu w zbornczku wyrównawczym, był chłodny. ;)

jutro kolejny tescik.

jak bede mial 90 C to tez wsadze palec do zbiorniczke wyrównawczego.

:)

TAK CHUCK NORIS SPRAWDZA TEMPERATURE W SWOJEJ KAPPIE ;)

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: _ADAM_ » 29 mar 2006, 23:17

"marone" pisze:Cześć,
możesz to zrobić następująco:
Kup elektroniczny termometr sam. z jakiegoś hiperm. z temp in/out ok 20PLN.
Sprawdź zakres temperatur!

Odkręć nakretke płynu chłodniczego włóż końcówke pomiarową odpal maszynę i zobaczysz dokładnie w jakiej temperaturze płynu chłodzącego włacza się wentylator

Pozd Mariusz
To ja chyba zrobiłem najlepszy patent :lol: Ponieważ też mam gaz, a wskaźnik na desce zaczyna się dopiero od 50 st. chciałem dokładnie wiedzieć, jaką silnik ma temperaturę nawet przed osiągnięciej wskaźnikowych 50st, żeby tak ok. 20st. przełączyć go na gaz (ochrona membran w parowniku).
W tym celu zakupiłem na Allegro porządny termometr z sondą i zakresem temperatur od -50 do +150st. (termometry "marketowe" mają górny zakres tylko do 70st.) - dokładnie TAKI
Następnie kupiłem plastikowy trójnik do wody, w prostopadłą odnogę przy użyciu poxiliny wkleiłem sondę termometru i trójnik wstawiłem w wąż wodny idący do reduktora (jak ktoś nie ma gazu, może się wpiąć w wąż idący do nagrzewnicy).
Teraz mam podgląd na temperaturę silnika z dokładnością do 1st.
Przy okazji, okazało się, że wskaźnik na tablicy, mimo iż zaczyna się od 50st, to jest bardzo dokładny, bo jego wskazania dokładnie pokrywają się z elektronicznym.
Jak znajdę wolną chwilę, to zrobię fotki.

Ja również chciałbym po raz kolejny zdementować wciąż pojawiające się fałszywe informacje o tym, że czujnik podający temp. na wskaźnik w kabinie znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym - jest to BZDURA! W zbiorniczku jest tylko czujnik poziomu płynu.

Ponieważ mój termostat chyba również kwalifikuje się do wymiany (co prawda nie jest cały czas otwarty, ale otwiera się za wcześnie, bo już przy 70st, przez co silnik nie osiąga optymalnej temperatury), jutro będę robił eksperyment z zaadoptowaniem termostatu (razem z obudową) od Lanosa. Jeśli przedsięwzięcie zakończy się sukcesem, zrobię opis i wstawię zdjęcia. Różnica w kosztach jest kolosalna, bo do Kappy (tylko oryginał) kosztuje 250-300zł, a termostat z odudową od Lanosa kupiłem za 60zł :) Na razie nie będę jednak zdradzał szczegółów jak wyobrażam sobie przeróbkę ;)
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Odp: ...

Post autor: _ADAM_ » 29 mar 2006, 23:21

"larry123" pisze: zarówno jak jest temp 90 i 70 mogę swobodnie dotykać parownika LPG. tzn. parzy w takim samym stopniu
To coś Leszek masz zrąbane. Bo ja jak mam 70st. to reduktor jest już gorący, a przy 90, to można go dotknąć, ale nie da się dłużej przytrzymać, bo parzy.
Może masz zapowietrzony układ?
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: tomek » 30 mar 2006, 9:53

"_ADAM_" pisze:[Różnica w kosztach jest kolosalna, bo do Kappy (tylko oryginał) kosztuje 250-300zł
Mozna od forumowiczow dostac za ok. 170 zl.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: _ADAM_ » 30 mar 2006, 10:23

"tomek" pisze:
"_ADAM_" pisze:[Różnica w kosztach jest kolosalna, bo do Kappy (tylko oryginał) kosztuje 250-300zł
Mozna od forumowiczow dostac za ok. 170 zl.
A który forumowicz posiada w sprzedaży nowy termostat do Kappy za 170zł? Jeśli nie wyjdzie mi patent z termostatem od Lanosa, to może bym się na taki skusił. Inna sprawa, że to i tak jest 110zł różnicy, które można przeznaczyć np. na paliwko ;)
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: tomek » 30 mar 2006, 10:44

"_ADAM_" pisze: A który forumowicz posiada w sprzedaży nowy termostat do Kappy za 170zł?
Zapytaj dedra4wd.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - dzika temperatura !!! silnika

Post autor: mirek0p » 30 mar 2006, 10:56

"tomek" pisze:
"_ADAM_" pisze: A który forumowicz posiada w sprzedaży nowy termostat do Kappy za 170zł?
Zapytaj dedra4wd.
potwierdzam sam kupowałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”