Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: bassman » 25 lip 2010, 22:16

Sprawdź czy te objawy występują z odkręconym korkiem wlewu paliwa.

Pozdrawiam.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: Lukasz_TG » 25 lip 2010, 22:26

Tak jak już pisałem miałem to samo w Themie 2.0 VIS 16V i winny okazał się regulator ciśnienia paliwa poprostu na zimnym silniku ciśnienie było za wysokie i zalewało silnik, za trzecim razem odpalał i strasznie kulał przez pare sekund zanim nie przepalił tego co miał w cylindrach, poprostu był zalany.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 26 lip 2010, 10:30

hmm tylko,że u mnie to kuleje z odpalaniem jak jest ciepły ;/
Jeśli chodzi o ten trop z odkręconym korkiem wlewu paliwa to dość ciekawe, bo wczoraj jak podjechałem na stacje i zacząłem tankować PB to coś mi pistolet odbijał non stop jak go cisnąłem do końca, a w baku było ledwo 15l ;/ Z czym to się je?Myślisz Bassman że to może być spowodowane jakimś dziwnym ciśnieniem w baku przez co dziwnie podaje też na listwę wtryskową?
P.S
może jutro uda mi się podjechać do warsztatu i sprawdzę ciśnienie paliwa na listwie
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: FXX » 26 lip 2010, 11:13

warren78 pisze:Na benzynie pięknie ciągnie,rwie do przodu nic się nie dusi itd. Mam dodatkowo gaz sekwencje -po zgaszeniu silnika automatem motor pali z PB i tu już jest problem. Gdy przestygnie muszę go długo kręcić lub z 3 razy próbować odpalić:(
W kappie z tego co wiem pompa chodzi zawsze i chłodzi się paliwem - obieg zamknięty.
Myślę że pompa dawała by inne objawy, tym bardziej iż tak go kręcąc czuje zapach paliwa;/
U mnie pompa dawała dokładnie takie objawy jak w Twoim przypadku. Też mam instalkę LPG i też po zgaszeniu zawsze odpala mi z PB, niestety jak dłużej pochodził samochód - nie ważne czy na PB czy na LPG (pompka jak mówiłeś pracuje cały czas) to po zgaszeniu kręciłem, kręciłem i albo załapał, albo w ogóle nie mogłem go odpalić.

Zrób taki teścik z odpięciem przewodu paliwowego przy silniku i będziesz wiedział czy to pompka czy nie. Tylko oczywiście na koniec przewodu załóż jakąś butelkę, czy inny pojemnik, bo jak będzie miała ciśnienie to pochlapiesz silnik benzyną.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 26 lip 2010, 11:33

hmm wiesz co zrobiłem nieco inny patent by to sprawdzić. Na przewód podający z baku paliwo założyłem przeźroczysty filtr paliwa ala"jakiś fiat". Jak się okazało zawsze było w nim paliwo, zawsze filtr był pełen po brzegi. Tylko pyt jakie było podawane ciśnienie bo może to to jest jakąś przyczyną. Może jutro uda mi się to sprawdzić w jakimś warsztacie.
A na razie czekam na dalsze mądre uwagi:)
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: FXX » 26 lip 2010, 12:00

Prawdopodobnie ala maluszek :) Paliwo w filtrze będzie, tylko kwestia czy przepływa pod odpowiednim ciśnieniem.

PS Tylko na plastiku raczej nie jeźdź, bo na dłuższą metę może nie wytrzymać ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 26 lip 2010, 12:53

Już go wywaliłem, gdyż....jak wszyscy wiemy cieplutko jest pod maska kappy i filterek po tyg obserwacji zaczął się wyginać...stało się to niebezpieczne wiec poszedł już w odstawkę;)
Hmm a ile może kosztować przyjemność spr ciśnienia na listwie?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1142
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: Gepard » 27 lip 2010, 0:55

warren78 pisze:hmm tylko,że u mnie to kuleje z odpalaniem jak jest ciepły ;/
Jeśli chodzi o ten trop z odkręconym korkiem wlewu paliwa to dość ciekawe, bo wczoraj jak podjechałem na stacje i zacząłem tankować PB to coś mi pistolet odbijał non stop jak go cisnąłem do końca, a w baku było ledwo 15l ;/ Z czym to się je?Myślisz Bassman że to może być spowodowane jakimś dziwnym ciśnieniem w baku przez co dziwnie podaje też na listwę wtryskową?
P.S
może jutro uda mi się podjechać do warsztatu i sprawdzę ciśnienie paliwa na listwie
Chyba chodzi o to, że możesz mieć zatkane odpowietrzanie baku.

PS. Odpowiedź na Twoje pytanie zadane w "Centrum": na Kilińskiego w pobliżu Zarzewskiej jest szrocik z Kappami może tam ci coś pomogą.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 27 lip 2010, 9:04

No niestety,znam ten szrocik i pytając się o mój przypadek tylko kręcili głowa...ciężko im odp jednoznacznie. Wiec czekam na jakieś kolejne podpowiedzi.
A korek przy następnym odpaleniu odkręcę i spr czy mu będzie łatwiej palić;)
P.S w łodzi gdzie czyszczą wtryski?i za ile?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: Krzys » 27 lip 2010, 9:42

A ja bym na twoim miejscu zainteresował się instalacją LPG. Możesz mieć takie objawy jeśli wtrysk gazu jest nieszczelny. Spróbuj pojeździć trochę na samej benzynie.
faraon pisze:Moja kappa zapala od razu, ale potrzeba ok 2 minut aby silnik zaczął pracować miarowo /mówimy o pracy na benzynie/. Czasami zgaśnie, bardzo ciężko reaguje na dodanie gazu, coś strzela, stuka ... Później jest wszystko ok. Ja podejrzewam (!!) tutaj "zapieczenie" się wtrysków benzynowych, które dopiero po chwili łapią swój normalny cykl pracy. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym i jaka była diagnoza ?
Jest wiele osób na tym forum co ma takie objawy, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten problem. Ostatni wniosek jest taki: Jest to wina sterownika benzyny który źle dobiera dawkę przy niedziałającej sondzie Lambda.

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 27 lip 2010, 10:50

Na kompie powiedzieli mi iż jest to błąd pt "obwód czujnika położenia wału korbowego" Byłem raz u chłopaków z Przybyszewskiego, spr wykasowali błędy i podjechałem za 2 dni by spr co się ewentualnie powtórzyło-był to "obwód czujnika położenia wału korbowego".
Tylko pytanie-bo z tego co wiem to przecież ten czujnik co liczy obroty wału to działa albo nie działa i auto nie odpala-nie ma chyba tak, że zimny to działa super a letni to gorzej-prawda?
Który to sterownik benzyny(co podaje i dobiera dawkę paliwa)?Mowa tu o niebieskim czujniku koło termostatu-czujniku temp?
Gaz raczej wykluczam, bo nawet po jego odłączeniu objaw jest ten sam;/
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: Krzys » 27 lip 2010, 11:15

W jaki sposób wyłączasz GAZ? A ten czujnik położenia wału to nie jest przypadkiem przy wałku rozrządu? Tak mi się wydaje bo niedawno miałem jakiś taki błąd.

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: warren78 » 27 lip 2010, 11:39

Wypalony w butli + gaz zakręcam na butli+ spuszczam przy elektrozaworze pod maską.

Jeśli chodzi o ten 2 czujnik to jest to czujnik położenia wałka rozrządu. I z tego co mi wiadomo jak by był trachnięty to auto by wcale nie dostawało iskry (prostu tłumacząc wg. mnie to coś takiego jak kiedyś był palec na aparacie zapłonowym-chyba)
A co zrobiłeś z tym błędem o którym mówisz i jakie miałeś objawy?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7375
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: faraon » 27 lip 2010, 18:29

Krzys pisze:
faraon pisze:Moja kappa zapala od razu, ale potrzeba ok 2 minut aby silnik zaczął pracować miarowo /mówimy o pracy na benzynie/. Czasami zgaśnie, bardzo ciężko reaguje na dodanie gazu, coś strzela, stuka ... Później jest wszystko ok. Ja podejrzewam (!!) tutaj "zapieczenie" się wtrysków benzynowych, które dopiero po chwili łapią swój normalny cykl pracy. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym i jaka była diagnoza ?
Jest wiele osób na tym forum co ma takie objawy, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten problem. Ostatni wniosek jest taki: Jest to wina sterownika benzyny który źle dobiera dawkę przy niedziałającej sondzie Lambda.
Moja sonda /chyba/ pracuje. Nie była odłączana podczas montażu gazu /sekwencja/. Czy wymiana sondy coś zmieni ? Moja sonda ma na gazie 100 tys. km.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem

Post autor: Krzys » 27 lip 2010, 20:52

faraon pisze:
Krzys pisze:
faraon pisze:Moja kappa zapala od razu, ale potrzeba ok 2 minut aby silnik zaczął pracować miarowo /mówimy o pracy na benzynie/. Czasami zgaśnie, bardzo ciężko reaguje na dodanie gazu, coś strzela, stuka ... Później jest wszystko ok. Ja podejrzewam (!!) tutaj "zapieczenie" się wtrysków benzynowych, które dopiero po chwili łapią swój normalny cykl pracy. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym i jaka była diagnoza ?
Jest wiele osób na tym forum co ma takie objawy, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten problem. Ostatni wniosek jest taki: Jest to wina sterownika benzyny który źle dobiera dawkę przy niedziałającej sondzie Lambda.
Moja sonda /chyba/ pracuje. Nie była odłączana podczas montażu gazu /sekwencja/. Czy wymiana sondy coś zmieni ? Moja sonda ma na gazie 100 tys. km.
Raczej niewiele, problem jest gdy sonda się nagrzewa i jeszcze nie pracuje, po nagrzaniu jest już ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”