Nie rób tego faktycznie, nie warte czasu i zajętego na forum miejsca. Wiele dobrego powiedzieć się nie da.junak pisze: O wrażeniach z jazdy VW 1.9 TDi nie będę sie wypowiadał.
Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Moderator: stabraf
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Nie bądźmy aż tak zaszufladkowani.gfu pisze:Nie rób tego faktycznie, nie warte czasu i zajętego na forum miejsca. Wiele dobrego powiedzieć się nie da.junak pisze: O wrażeniach z jazdy VW 1.9 TDi nie będę sie wypowiadał.
130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawić w osłupienie.
Jest dość brutalny ale przy 2krpm wywołuje niepohamowany uśmiech na twarzy.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Który trwa właśnie do owych 2000rpm, bo wtedy właśnie kończy się cała akcja- jak nożem uciął. Odnoszę wrażenie, że ten silnik został zestrojony wyłącznie do ruszania spod świateł. Cała zabawa od startu do 2000 rpm. Na trasie, w czasie normalnej jazdy 1,9 TDI, 2.0 TDI , 2.5 TDI zawsze plączą mi się pod kołami - dużo dymu ale zupełnie bez ognia Dopiero 3.0 TDI jest dla Lybry wyzwaniem nie do pokonania. Za to porównywalny pod względem osiągów jest 2.2 HDI. Jechałem kiedyś przez godzinę za takim Peugeotem 308 "wyposażonym" w żwawego kierowcę i dopiero po godzinie popełnił drobny błąd, który oczywiście skwapliwie wykorzystałemkaeres pisze: 130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawić w osłupienie.
Jest dość brutalny ale przy 2krpm wywołuje niepohamowany uśmiech na twarzy.
P.S. W odróżnieniu od VW Lybra rusza majestatycznie i to mi przeszkadza najbardziej, mogłoby być bardziej dynamicznie przy ruszaniu - moim zdaniem winne jest temu zestopniowanie skrzyni biegów, zwłaszcza zbyt szybka jedynka. Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to najlepiej sprawił sie diesel Rovera montowany też w Hondach Civic. Troszkę głośniejszy od benzyny, ale na tym koniec wad. Przyśpiesza wspaniale, bez turbodziury i jest bardzo elastyczny. Bardzo dobrze wypadł też diesel Toyoty D4D 1.9. Ale on jest nowszej generacj od tego Roverowego
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Zdecydowanie 2.4JTD, mówię to co prawda na podstawie doświadczeń z AR156, ale w sumie to dość blisko. Różnica w spalaniu prawie niezauważalna, remontów i wymian też nie robi się codziennie, a fun z jazdy ogromny. Boli tak naprawdę tylko akcyza, jeżeli auto jest sprowadzone, bo różnica między 3%, a prawie 19% jest ogromna po przeliczeniu na żywą gotówkę.
Tak, jak napisał Kolega powyżej 2.5TDI zostaje w lesie...
Tak, jak napisał Kolega powyżej 2.5TDI zostaje w lesie...
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.
Bo z tego co mi wiadomo to one są tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to mają raczej mało wspólnego.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Dokładnie. VAG zaczyna stosować w końcu CR w dieslach (wynalazek Fiata), ale nie ma zamiaru wkładać silników Fiata, tylko swoje. Po prostu odchodzą od pompowtryskiwaczy na rzecz Common Raila.Dudi pisze:A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.
Bo z tego co mi wiadomo to one są tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to mają raczej mało wspólnego.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Widzę, że jesteś teoretykiem i gdzieś tam dzwoni ale nie w tym kościelegfu pisze:Który trwa właśnie do owych 2000rpm, bo wtedy właśnie kończy się cała akcja- jak nożem uciął. Odnoszę wrażenie, że ten silnik został zestrojony wyłącznie do ruszania spod świateł. Cała zabawa od startu do 2000 rpm. Na trasie, w czasie normalnej jazdy 1,9 TDI, 2.0 TDI , 2.5 TDI zawsze plączą mi się pod kołami - dużo dymu ale zupełnie bez ognia Dopiero 3.0 TDI jest dla Lybry wyzwaniem nie do pokonania. Za to porównywalny pod względem osiągów jest 2.2 HDI. Jechałem kiedyś przez godzinę za takim Peugeotem 308 "wyposażonym" w żwawego kierowcę i dopiero po godzinie popełnił drobny błąd, który oczywiście skwapliwie wykorzystałemkaeres pisze: 130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawić w osłupienie.
Jest dość brutalny ale przy 2krpm wywołuje niepohamowany uśmiech na twarzy.
Który silnik turbo diesla kończy ciąg na 2000rpm ?
Jest wręcz odwrotnie.
1.9TDI bez żadnych przeróbek typu box czy chip ma dość sporą turbo dziurę i poniżej 2000rpm nie ma praktycznie nic.
Turbina nagle wpina na najwyższe obroty tam gdzie jest najwyższy moment obrotowy właśnie w okolicy tychże 2000rpm i ciągnie tak z półtora tysiąca aby później zasłabnąć.
Po autostradzie śmigałem z Passatem 1.9TDI (minimum 130KM sądząc po całym czerwonym TDI) i trzymał się za mną dzielnie delikatnie jedynie odstając przy wyższych prędkościach i co prawda w Passacie był tylko kierownik, a u mnie jeszcze pasażerka.
Nie zmienia to faktu, że te silniki na prawdę potrafią bardzo dużo.
Poza tym w Peugeot 308 nie ma silnika 2.2HDI
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Teraz dobrze nie pamiętam, a nie chce mi się szukać, ale był to raport o wynikach finansowych w branży motoryzacyjnej za rok 2008, planach inwestycyjnych na rok 2009 i ważniejszych fuzjach/umowach handlowych pomiędzy największymi koncernami motoryzacyjnymi świata opublikowany bodaj w Londynie lub NY. Informacja była prosta i zwięzła: VAG podpisał umowę o współpracy handlowej z Fiat Powertrain na dostawę wysokoprężnych jednostek napędowych o pojemności 2.4 l do wszystkich nowych aut klasy średniej grupy VAG. Umowa została podpisana w grudniu 2008r. W komunikacie podano informację, że VAG nie wyklucza rozszerzenia współpracy na dostawy innych jednostek wysokoprężnych.Dudi pisze:A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.
Bo z tego co mi wiadomo to one są tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to mają raczej mało wspólnego.
Jeździłem różnymi VW z silnikami TDI i mam pewne obserwacje, moim zdaniem układ napędowy jest tak zestrojony, że bardzo dobrze sprawuje się przy starcie spod świateł. Bardzo szybko traci wigor i robi to gwałtownie. Nie będę się spierał, czy to 2000rpm, czy może 2800rpm. Jak dla mnie takie strojenie jest bardzo efektowne ale nie efektywne. Ten silnik prawie nie ma wyższego zakresu obrotów i mimo sporej wartości momentu jest bardzo mało elastyczny. To głównie miałem na myśli.kaeres pisze:gfu pisze:kaeres pisze: Widzę, że jesteś teoretykiem i gdzieś tam dzwoni ale nie w tym kościele
Który silnik turbo diesla kończy ciąg na 2000rpm ?
Jest wręcz odwrotnie.
1.9TDI bez żadnych przeróbek typu box czy chip ma dość sporą turbo dziurę i poniżej 2000rpm nie ma praktycznie nic.
Nie zmienia to faktu, że te silniki na prawdę potrafią bardzo dużo.
Poza tym w Peugeot 308 nie ma silnika 2.2HDI
A propos Peugeota 308SW - wiem, że największy silnik w tym modelu to 2.0HDI i tym lepiej to świadczy o jego możliwościach i zestopniowaniu przełożeń. Przywołany przeze mnie silnik 2.2HDI to był przykład innego udanego silnika i nie odnosił się do P308, a do innych pojazdów grupy PSA.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Eee tam jakieś bajki nam tu wciskasz. Znajdź to "na papierze" to może mnie przekonasz.gfu pisze:Teraz dobrze nie pamiętam, a nie chce mi się szukać, ale był to raport o wynikach finansowych w branży motoryzacyjnej za rok 2008, planach inwestycyjnych na rok 2009 i ważniejszych fuzjach/umowach handlowych pomiędzy największymi koncernami motoryzacyjnymi świata opublikowany bodaj w Londynie lub NY. Informacja była prosta i zwięzła: VAG podpisał umowę o współpracy handlowej z Fiat Powertrain na dostawę wysokoprężnych jednostek napędowych o pojemności 2.4 l do wszystkich nowych aut klasy średniej grupy VAG. Umowa została podpisana w grudniu 2008r. W komunikacie podano informację, że VAG nie wyklucza rozszerzenia współpracy na dostawy innych jednostek wysokoprężnych.Dudi pisze:A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.
Bo z tego co mi wiadomo to one są tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to mają raczej mało wspólnego.
Narazie wiem, że to niemożliwe i nierealne.
Poza tym gdyby to miało miejsce w 2008 roku jeszcze to na pewno do tej pory by wypłynęło.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Bo akurat chce mi się Ciebie przekonywać. Wyrosłem już z tego, że mi zależy na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie myśli. Bardziej skupiam się na tym co sam myślę
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Tu chodzi bardziej oto, że jak wygłaszasz jakieś dość kontrowersyjne teorie to należałoby się wysilić i to udowodnić bo jak powiem, że jutro będzie koniec świata - ale nie chce mi się Ciebie przekonywać 100% dowodami to mnie wyśmiejesz, tak ?gfu pisze:Bo akurat chce mi się Ciebie przekonywać. Wyrosłem już z tego, że mi zależy na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie myśli. Bardziej skupiam się na tym co sam myślę
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
No to w takim wypadku 99,99% użytkowników tego forum zostaje ze świadomością, że silniki JTD Fiata nigdy nie trafią do grupy VW, bo to po prostu nierealne jest (nie wiem jakim jesteś "procentem" tego forum, ale to by musiał wujekp przeliczyć ).gfu pisze:Bo akurat chce mi się Ciebie przekonywać. Wyrosłem już z tego, że mi zależy na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie myśli. Bardziej skupiam się na tym co sam myślę
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Jeszcze jeden drobiazg, o którym nikt chyba dość wyraźnie nie wspomniał. 1,9 jtd jest silnikiem lżejszym, co pozytywnie wpływa na rozkład mas w aucie w stosunku do 2,4 jtd. Dla wielu kierowców nie będzie to miało istotnego znaczenia, ale znam takich, dla których...
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Tak jest to istotny parametr ale dla kogoś kto się zastanawia nad wyborem samochodu sportowego lub takiego który ma udawać przyjemność z jazdy agresywnej.