Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Bany » 15 sty 2009, 9:39

,,Ritmo/Regacie - masz sprężyny i wahacz wleczony ''
chyba pomyliło Ci sie z deltąII/dedrą/tipo/temprą
i to nie jest jedyna różnica ,przód tez jest zupełnie inny.
????????????
tam jest resor poprzeczny i wahacz poprzeczny,ani przód ani tył delty I
nie ma nic wspólnego z ritmo i regatą.
ritmo przód i tył ma zawieszony podobnie jak:127/128/a112/

Co do sprawdzania tego w literaturze,tam są jeszcze wieksze byki niz na tym forum.
tylne zawieszenie delty I jest przejęte z bety,następnie identyczny system ma thema i potem kappa.
166 to inna bajka tak samo jak thesis.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Dudi » 15 sty 2009, 9:46

"Bany" pisze: Co do sprawdzania tego w literaturze,tam są jeszcze wieksze byki niz na tym forum.
Nie martw się o moją literaturę :wink: . Zapewniam Cię, że p. Z.Podbielski miał fachową wiedzę na temat samochodów :wink:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Bany » 15 sty 2009, 10:27

"Dudi" pisze:
"Bany" pisze: Co do sprawdzania tego w literaturze,tam są jeszcze wieksze byki niz na tym forum.
Nie martw się o moją literaturę :wink: . Zapewniam Cię, że p. Z.Podbielski miał fachową wiedzę na temat samochodów :wink:
jasne ...to właśnie w jego kśiążce było napisane ze delta i ritmo maja wspólną płyte podłogową,nie pamietam co jescze ale to nie jedyny błąd.
Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.
swoją droga ciekawe jak w tamtych czasach robili takie byki,
jak nie było możliwości pisania na zasadzie kopiuj/wklej...
pewnie pomyłka w tłumaczeniu

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Dudi » 15 sty 2009, 10:32

"Bany" pisze: jasne ...to właśnie w jego kśiążce było napisane ze delta i ritmo maja wspólną płyte podłogową,nie pamietam co jescze ale to nie jedyny błąd.
Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.
swoją droga ciekawe jak w tamtych czasach robili takie byki,
jak nie było możliwości pisania na zasadzie kopiuj/wklej...
pewnie pomyłka w tłumaczeniu
OK. Widze, że temat wymaga dogłębnej analizy. Postaram się więc dokładnie to wyjasnić, ale to może trochę potrwać :wink:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Dudi » 15 sty 2009, 15:22

Nie trwało to jednak tak długo jak myślałem. Oto odpowiedź z FAP:

"Szanowny Panie,

dziękujemy za kontakt z Fiatem.

Delta nie wykorzystywała innych podzespołów z Fiata Ritmo poza silnikami.
W załączeniu przesyłam źródło.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.

Z poważaniem,"

Lista poprawiona :wink:

Idąc tym tropem, postanowiłem wyjaśnić kwestie Kappy, Alfy Romeo 166 i Thesis.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: solarzmr » 15 sty 2009, 22:26

"Dudi" pisze: 8. Fiat 128/Fiat Ritmo/Fiat Regata
Tutaj chyba jeszcze można dopisać Seat Ibiza I, na pewno silniki miały fiatowskie, części zawieszenia też pasowały, z tyłu poprzeczny resor tak jak w Ritmo, z przodu McPhersony.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Nat » 16 sty 2009, 14:15

"Bany" pisze:Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.
A to juz jako dzieciak naśmiewałeś się z błędów innych? 8O

Ludzie bywają omylni, miej dla nich odrobinę tolerancji, Panie Perfect ;) :lol:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: fiergloo » 16 sty 2009, 15:06

Można dodac:

Brabham F1/Alfa Romeo 164 Pro

Ale nie sądze, żeby ktoś do Pro szukał części skoro jedna sztuka jest na świecie :D
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Bany » 16 sty 2009, 17:08

"Nat" pisze:
"Bany" pisze:Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.
A to juz jako dzieciak naśmiewałeś się z błędów innych? 8O

Ludzie bywają omylni, miej dla nich odrobinę tolerancji, Panie Perfect ;) :lol:
Jak miałem 15 lat to byłem ostoją tolerancji,a w to co jest napisane w ksiażkach przestałem wierzyć odkąd mama wyprowadziła mnie z błędu
że Pan Samochodzik nie istniał na prawde....

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Nat » 16 sty 2009, 18:33

"Bany" pisze:
"Nat" pisze:
"Bany" pisze:Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.
A to juz jako dzieciak naśmiewałeś się z błędów innych? 8O

Ludzie bywają omylni, miej dla nich odrobinę tolerancji, Panie Perfect ;) :lol:
Jak miałem 15 lat to byłem ostoją tolerancji,a w to co jest napisane w ksiażkach przestałem wierzyć odkąd mama wyprowadziła mnie z błędu
że Pan Samochodzik nie istniał na prawde....
:D

Jest też dobra wiadomość.
Pan Samochodzik wprawdzie faktycznie nie istniał, ale istniała i istnieje Ferrari 410 SuperAmerica :!:


http://www.histomobile.com/histomob/int ... /30501.jpg[/img]


http://www.ferraris-online.com/cars/FE- ... 00Fade.jpg[/img]

V 12, 4962 ccm, vmax: 218-220 km / h, 340 KM.
trzy gaźniki dwuprzelotowe,
nadwozie- spawana klatka z rur, dwumiejscowe, koła 16 cali, felgi ze szprychami

P.S. Moze totalna niewiara w książki i wiedzę w nich zawartą to zbyt śmiało posunięta emncypacja?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2009, 18:38 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Bany » 16 sty 2009, 18:38

dzieki wielkie,pocieszyłeś mnie.
szkoda że jakies 15 lat za późno...
swoją droga naście lat temu kiedu netu nie było tylko z ksążeki i gazet
mozna było sie czegoś dowiedzieć,
Ta ksiazka Podbielskiego o samochodach włoskich leżała u mnie w domu wiecej niz w bibliotece...

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: solarzmr » 16 sty 2009, 20:44

A do Fiata Ritmo/Regata/Seata Ibizy I zapomniałem jeszcze dodać Seat Malaga, czyli taka Ibiza sedan.

Awatar użytkownika
Maryjan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 523
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: REDA -Pomorskie

płyty

Post autor: Maryjan » 17 sty 2009, 10:57

W jednym z pism motoryzacyjnych napisano, że płyta podłogowa Alfy 166 jest wspólna z kappą co nie znaczy, że zawieszenie jest takie same. Natomiast zawieszenie (konstrukcja)- tylnego zawieszenia-Delty I jest podobna w Cromie I themie i Kappie.Ptotoplastą tyłu jest Lancia Beta. Jednak stabilizator spełnia również rolę wahaczy wleczonych. Od Delty I stabilizator jest osobnym elementem. Zawieszenie przednie DeltyI i Prismy jest takie samo.Jednak w czasie produkcji wprowadzano zmiany -inne sprężyny i miski sprężyn.Przednie wahacze Cromy i Themy są podobne jak Kappy. Jednak są różnice. Ritmo i Regata zawieszeniowo są identyczne z Zastawą 1100 i Fiatem 128.Ten temat to temat rzeka.
Lancia Delta 1.6 GT i.e / 2x 85' & 88'
kappa 2,4jtd 99"

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

Post autor: Bany » 17 sty 2009, 18:52

Y10 to panda I
Lybra nie ma nic wspólnego z 156/147
uno/fiorino/duna-siena /palio to co innego

Temat z założenia miał byc po to żeby pomóc w doborze części z innych
modeli,skoro porównujemy dwa samochody np.kappe i 166,które mają inne zawieszenie to w czym nam to pomaga??
Skoro nic tam nie pasuje zamiennie??
w eperze była kiedyś taka funkcja ..odpowiedniki..
i sam program znajdował części zo bliźniaczego modelu

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Re: płyty

Post autor: tc130 » 18 sty 2009, 15:25

"Maryjan" pisze:w jednym z pism motoryzacyjnych napisano że płyta podłogowa Alfy 166 jest wspólna z kappą co nie znaczy ,że zawieszenie jest takie same. Natomiast zawieszenie (konstrukcja)- tylnego zawieszenia-Delty I jest podobna w Cromie I themie i Kappie.Ptotoplastą tyłu jest Lancia Beta .Jednak stabilizator spełnia również rolę wachaczy wleczonych. Od Delty I stabilizator jest osobnym elementem. Zawieszenie przednie DeltyI i Prismy jest takie samo.Jednak w czasie produkcji wprowadzano zmiany -inne sprężyny i miski sprężyn.Przednie wachacze Cromyi Themy są podobne jak Kappy.Jednak są różnice. Ritmo i Regata zawieszeniowo są identyczne z Zastawą 1100 i Fiatem 128 .Ten temat to temat rzeka.
Ritmo i regata zawiszeniowo nie sa takie same jak zastawa i f 128, wspólne jest tylko zawieszenie tylne, przednie ma już spore róznice, inne mc persony(inaczej mocowane do kielichów inne srednice spręzyn i inne amorki) w f 128 i zastawie stabilizator pełni jednocześnie role drążka reakcyjnego a w ritmo/regata sa osobne drążki reakcyjne.
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”