Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: wujek » 19 lis 2005, 18:33

Witam,
A mógłbyś sprawdzić, jakie napięcie występuje pomiędzy stykami "czarnej wtyczki"? Na zimnym silniku, załączyć zapłon, ale nie uruchamiać silnika - jężeli to ten zawór, to powinno być napięcie baterii (12V). I sprawdź, jakie napięcie, w identycznych warunkach, występuje na stykach wtyczki "niebieskiej". Jeżeli czujnik temperatury silnika jest uszkodzony (przerwa), to, czy po zamianie wtyczek nastąpiła zmiana w zachowaniu silnika odpalonego, gdy zimny? Powinien wejśc na obroty 1200-1500, a odpalony ciepły bedzie się ksztusił, zalewał i podgazowany dymił czarną, niedopaloną mieszanką.
Pozdrawiam
PS
Przerwa na czujniku temperatury silnika - dla ECU jest to przekłamana informacja, że silnik jest b.zimny (ze 100 stopni mrozu :lol: )

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: prezesjm » 19 lis 2005, 18:49

"wujek" pisze: Na zimnym silniku, załączyć zapłon, ale nie uruchamiać silnika - jężeli to ten zawór, to powinno być napięcie baterii (12V)
Malutkie sprostowanie napięcie pojawia się tam dopiero po uruchomieniu silnika , jest pobierane z przekaźnik pompy paliwa . Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: wujek » 19 lis 2005, 21:10

Witam,
Kupuję sprostowanie, :wink: , pobiegłem myślami dalej w pomiarach.
Pozdrawiam

Anonymous

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Anonymous » 21 lis 2005, 17:13

sorki ale jesli chodzi o te czujniki na termostacie bop tam sa dwa jakies jeden ma niebieska czyli temperatura dla ECU a drugi to ten zawor i tu moje pytanie bo mam problem moja lancia odpala ale po momencie zaczyna ja trzepac i nieda sie gazu dodac czy przyczyna moze byc ten zawor powietrza z czarna wtyczka??? Pozdro

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: prezesjm » 21 lis 2005, 17:39

Ten zawór działa jako obejście przepustnicy czyli jak dodasz odrobinkę gazu to to samo. Uszkodzenie lub nie podpięcie objawia się gaśnięciem zimnego silnika po puszczeniu całkowicie gazu, na zapalenie ma mniejszy wpływ bo i tak większość ludzi odpala auto z lekkim dodaniem gazu. ( no chyba że ktoś odpala nie dotykając gazu to wtedy może też nie zapalić).

Anonymous

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Anonymous » 21 lis 2005, 18:11

dziekuje za podpowiedz tylko ze u mnie ta roznica ze jak odpale to wogole niemoge dodac gazu bo zaraz gasnie:(i to jest jedymy problem i juz niewiem co poradzic a wokol mojej miejscowosci jak jakis mechanik uslyszy lancia thema to odrazu mowi ze sie niezna na tym aucie:(wiec chyba sie zaraz pochlastal albo tych mechaniklow o siedmiu bolesci a najdziwniejsze jest to ze mam mozliwosc podpiecia pod komputer ale niestety niemoge nigdzie znalezc gniazda giagnostycznego do podpiecia kompa:(ale dzieki za odpowiedz i sorki za zawracanie dupy:)Pozdro

Anonymous

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Anonymous » 22 lis 2005, 23:32

Zmieniłem czujnik niebieski na termostacie i podpiołem dobrze wtyczki.Silnik zapalił na pół obrotu bez żadnych stuków w silniku itp.i tak ze 3 razy spróbowałem i na zimnym trzymał 800-900 obrotów czyli ssanie powinno działać,na gorącym nie sprawdzałem bo robilem do pużnej nocy i byłem zmęczony |-) .

Rano wstaje i do zapalania i niezapaliłem :cry:

Pojawił się jakiś problem ,pewnie z układem paliwowym,pompka,filter a może coś jeszcze innego.

1.Pierwszy raz objawiła się usterka,zanim zabrałem się jeszcze za ten czujnik niebieski:jechałem samochodem i nagle jakgdyby paliwa braklo,silnik zaczą schodzić z obrotów,więc zjechałem na pobocze poczekałem z 2 minuty zapaliłem i wszystko było normalnie.

2.Drugim razem ujechałem ze szkoły 600 metrów iteż silnik zaczą schodzić z obrotów i zgasną,próbowałem odpalić tak jakby chytał ale nie mógł się uciągnąć,więc pomyślałem że może nie ma paliwa i wlałem 5 litrów i zapalił normalnie.

3.Na drugi dzień po wymianie czujnika niebieskiego byłem :) ,do chwili gdy przyszło do zapalania i nie zapalił jak już pisałem na wstępie,dolałem paliwo i też nie pali.

Nie wiem co się stało.Jestem załamany zrobiłem jedno a coś drugiego padło. : nerwus :

Piszcie jeśli coś wiecie,bo nie mam pomysłów.Zgóry dzięki

Anonymous

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Anonymous » 23 lis 2005, 17:07

witam jesli niechce ci ci zapalic to wez odrec waz idacy od filtra paliwa do listwy wtryskowej i koncowke weza wloz do jakiejs przezroczystej butelki i zacznij krecic rozrusznikiem jesli paliwo bedzie dosc mocno lecialo to znaczy ze pompka podaje a filtr jest niezaphany,odkrec swiece i zobacz czy daja iskre,nieprzejmuj sie mi tez do tej pory niechodzi samochod zapala ale sie gazu nieda dodac ale walcze wiec i ty sie niepoddawaj jesli bedzie leciec paliwo i bedzie iskra to wkrec stary czujnik i zamien kable jak byly i sprobuj i zobaczysz co sie bedzie dzialo:)Pozdro

Anonymous

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Anonymous » 23 lis 2005, 20:40

Nie poddam się nigdy moja thema musi śmigać :wink:
Uzupełnienie:Odkręciłem świece i wszystkie cztery zalane,sprawdziłem iskre i na wszystkich świecach jest dobra.Wydaje mi się że to może być ten czujnik magnesowy lub ten drugi na kolektorze dolotowym,no chyba że ma słabe ciśnienie na listwie wtrysków,bo sprawdzałem za filtrem paliwa jak przekręce kluczyk to bije ciśnienie.Jeszcze będe próbował coś wymodzić :idea: .Pozdro

Anonymous

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Anonymous » 25 lis 2005, 18:41

Odkręciłem ten przewód przed listwą wtrysków i jak przekręce zapałon to paliwo leci i jak kręce rozrusznikiem to też leci.
Czyli układ paliwowy odpada!!
Zostaje jeszcze możliwosc ze dostaje w złych pozycjach iskry (zapłon jest dobrze ustawiony bo sprawdziłem) albo cos z powietrzem przepływomierz... albo jakas inna cholera sam juz nie wiem.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: prezesjm » 25 lis 2005, 19:03

"henek155" pisze:
1.Pierwszy raz objawiła się usterka,zanim zabrałem się jeszcze za ten czujnik niebieski:jechałem samochodem i nagle jakgdyby paliwa braklo,silnik zaczą schodzić z obrotów,więc zjechałem na pobocze poczekałem z 2 minuty zapaliłem i wszystko było normalnie.

2.Drugim razem ujechałem ze szkoły 600 metrów iteż silnik zaczą schodzić z obrotów i zgasną,próbowałem odpalić tak jakby chytał ale nie mógł się uciągnąć,więc pomyślałem że może nie ma paliwa i wlałem 5 litrów i zapalił normalnie.
Przypomniało mi się jeszcze jedno .Miałem kiedyś dokładnie tak samo, też dziwne gaśnięcia, po chwili przerwy auto paliło bez problemów i po wymianie modułu zapłonowego Digiplex wszystko się uspokoiło. W twoim aucie powinien być digiplex 2S , to taki mały użebrowany moduł na lewym nadkolu jak pamiętam lub w niektórych wer. na podszybiu z lewej strony. Pasuje z Cinquecento 900 dwucewkowej Med 447 (chyba) jest tańszy a auto jeżdzi całkiem przyzwoicie ( trzeba tylko zaślepić rurkę podciśnienia bo cinq nie ma tego regulatora) . Jeszcze jedno przed wymianą może się powtarzam ale sprawdź czarny przewód na tym digiplexie , to jest masa , podłączona długim czarnym przewodem do rozetki koło obudowy filtru powietrza . Brak tej masy skutecznie zakłóca działanie tego modułu , usterka popularna w Tipopodobnych .
Ostatnio zmieniony 28 lis 2005, 8:27 przez prezesjm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Torell007 » 25 lis 2005, 21:16

"henek155" pisze:heh jak tu zaczac mam mały problem z moim autkiem nie chce za cholere zapalic, pompa paliwa dobra, swiece są zalane i mają iskre, rozrząd dobrze ustawiony, auto tak jakby chciało zapalic ale nie może wystartować.
nie wiem czy to ma cos do tego ale jak można sprawdzic czujnik magnesowy po stronie rozrządu na kole pasowym wału korbowego (chyba jakos tak to szło... :?: )
Paliwo jest iskra też to czemu on nie chce zapalic chyba ze to moze cos z dolotem powietrza
Z góry dziekuje za wszelaką pomoc
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: wujek » 26 lis 2005, 0:21

Witam,
Do termostatu jest przykręcony jakiś bezczynny zawór powietrza czy coś takiego
Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi - nie kumam "bezczynny".
Jak się obecnie zachowuje motorek? Odpala?
Pozdrawiam

Anonymous

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: Anonymous » 27 lis 2005, 13:01

prezesjm,dzięki za podpowiedż sprawdze jutro co ztym modułem i napisze.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - gdzie znajduje się komputer silnika ?

Post autor: pew » 29 lis 2005, 18:09

"prezesjm" pisze: Przypomniało mi się jeszcze jedno .Miałem kiedyś dokładnie tak samo, też dziwne gaśnięcia, po chwili przerwy auto paliło bez problemów i po wymianie modułu zapłonowego Digiplex wszystko się uspokoiło. W twoim aucie powinien być digiplex 2S , to taki mały użebrowany moduł na lewym nadkolu jak pamiętam lub w niektórych wer. na podszybiu z lewej strony. Pasuje z Cinquecento 900 dwucewkowej Med 447 (chyba) jest tańszy a auto jeżdzi całkiem przyzwoicie ( trzeba tylko zaślepić rurkę podciśnienia bo cinq nie ma tego regulatora) . .
też próbowałem jeździć na Med 447 i nie polecam - wytrzymywał mi góra pół roku. Strzelał najczęściej jak go zostawiłem kilka dni na zimnie ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”