Kappa - zawieszenie nivomat

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: jakubg » 12 lip 2013, 16:14

Kozi płaciłeś za Nivo a nie amortyzatory utwardzane elektrycznie.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: wojciech711 » 12 lip 2013, 18:54

panowie :D oryginalne NIVO serwis sprzedawał za przeszło 3tys jakieś dwa lata temu 8-O
AS24 rzeczywiście kiedyś je miał w ofercie za 1500zł ale to było dawno a dzisiaj nie chcą rozmawiać na ten temat : beczy :
ta firma z trójmiasta rzeczywiste regeneruję amorki typu NIVO ale głównie do mercedesa i volvo :D
jak im zaproponowałem KAPPE SW to stwierdzili że mogą spróbować i dają 20 procent szans na sukces : gafa :
ponoć NIVO kappy SW zasadniczo się różni od tych marek które mają opanowane : beczy :
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: Michor » 13 lip 2013, 0:29

różni się zasadniczo tym że jest "samopompujące" a nie ma zewnętrznej pompy.

I tutaj robi się problem, bo w amorze jest komora z gazem pod ciśnieniem która działa jako "pompa".
Podejrzewam że rozszczelnienie tego jest jednorazowe...


Ciekawe za to, czy dało by się np. zaadoptować pompę np. z omegi i przerobić to na "zewnętrzne" zasilanie ... hmm...

Schemat ideowy nivo
Obrazek
BMW E39 Touring - 4,4 V8

szymon30
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: szymon30 » 13 lip 2013, 12:28

za 1500 to bym pewnie kupił ale w tej chwili powiedzeli ok 3tys.. bede szukal regeneracji
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: carincton » 13 lip 2013, 13:05

Napisałem do firmy podanaj wyżej i odpisali mi, że nivomatów w Kappie nie robią.

szymon30
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: szymon30 » 18 lip 2013, 22:44

Witam

Chciałbym odświeżyć temat, wygląda na to ze dam sobie spokój z aktywnymi amorami i założe zwykłe. Kilka pytań:
1.Czy na pewno zwykłe amortyzatory będą pasować ? ktoś już to robił ?

2. Jaka firmę polecacie ? skłaniam się do KYB ale obawiam się czy kapeć się będzie na nich prowadził równie dobrze co jego właściciel :)
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: jakubg » 19 lip 2013, 8:02

1. Na 100% będą pasować.
2. KYB powinny dać radę. Zobacz czy Sachs nie dostaniesz.

BTW. Troszkę się pomieszały pojęcia.
Nivomaty były w coupe/SW z tyłu one się samopoziomują.
Tu kolega ma 4 elektronicznie utwardzane amortyzatory z centralkami Magneti Marelli w bagażniku.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: Michor » 19 lip 2013, 11:02

nivomatów nie było w Coupe moim zdaniem.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: jakubg » 19 lip 2013, 13:27

Możesz to jakoś potwierdzić?
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: Michor » 19 lip 2013, 15:07

Serwisówka do Kappy mówi o nivo tylko w kontekście SW.
A swoją drogą, skoro miałby być w coupe, to dlaczego nie ma w sedanach?

EDIT:
Sprawdziłem też Epera, i jakoś w coupe są tylko 2 typy amorów do wyboru....
Jeden z opcją E002 (aktywne tłumienie)
Drugi bez tej opcji.

Jeżeli rzeczywiście miałoby być nivo to:
Wszystkie coupe bez aktywnego zawieszenia powinny mieć nivo.
A chyba tak nie jest z tego co ja kojarzę....
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: jakubg » 19 lip 2013, 15:28

To by wiele wyjaśniało. Zatem w coupe są aktywne (z utwardzaniem) lub zwykłe. Dzięki.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: Michor » 19 lip 2013, 15:30

Służę pomocą (i rzeczami z serwisówki):)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 947
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: SEBAkappa » 19 lip 2013, 20:28

w mojej Coupetce są amorki jak ja je nazywam dwustronnego działania, więc można, a nawet trzeba je nazwać aktywnymi ale czytałem gdzieś na forum jak mnie pamięć nie myli, że ktoś miał w Coupe nivomat ale możecie mnie zabić, a i tak sobie nie przypomnę kto to pisał :D
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: intuos » 19 lip 2013, 20:46

Czytam i czytam, a rzeczywistość:

w kappie występowały 3 typy zawieszenia
-typ 1 : (zwykłe amortyzatory - dwustronnego działania) -podkreślam, jest to standardowe zawieszenie. Amorki dwustronnego działania podobno mają lepszą charakterystykę tłumienia. Zawieszenie to obejmuje Sedan,Coupe, a w SW są one na przedniej osi.
-typ 2 : (stosowane tylko w SW - nivomaty) Amortyzator posiada układ zamkniętych komór dążących do zachowania jednego poziomu statycznego wychyłu/poziomu. Były one stosowane wyłącznie na tylnej osi wersji SW.
-typ 3 : ( zmiennej charakterystyce tłumienia drgań, sterowanej elektronicznie) system ten był stosowany tylko w sedanie i coupe, zawsze w układzie na obie osie. Ten sam system działa w thesisie, tyle że tam jest to standard.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

szymon30
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

Post autor: szymon30 » 22 lip 2013, 20:29

Witam,
Mały update tematu, wyjąłem całego McPersona z tyłu i okazało się, że to KYB, więc już chyba nie oryginał. Dzwoniłem też do tej firmy z Gdańska i Pan mówił, że Ok, że robili już regenerację aktywnych amortyzatorów do Lanci, cena 550 zł/szt. Wyślę jedną sztukę na próbę a jak będzie dobrze, to potem resztę. W tej chwili mam inny problem, bo pan mechanik miał wymienić tuleje w zawieszeniu przednim a zniszczył wahacz, więc na szybko szukam wahacza. Pozdrawiam.
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”