Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: kretekpodnietek » 25 lut 2008, 19:32

co do punktów, mam inny silnik ale też nie widziałem punktu na obudowie póki nie umyłem jej. kupe syfu było i nie było widać, jak nie to w obudowie skrzyni powinieneć miec okienko z zaślepką, a na kole zamachowym wycięcie spróbuj tam popatrzeć. u mnie było.

a wycieraczki,
wajcha do siebie i masz spryskiwacz na przód, jak chwile pryska to wycieraczki machają kilka razy

wajcha od siebie to z tyłu dzieje sie tak samo ze spryskiwaczem jak w poprzednim punkcie.

wajcha lekko do góry, wycieraczki kiwają sie póki trzymasz wajche.

wajcha o 1 na dół, praca przerywana którą regulujesz pokrętłem na dźwigni, są 3 tryby pracy

wajcha o 2 w dół praca ciągła

przekręcasz drugie pokrętło na dźwigni masz pracę przerywaną tyłu.

no i tyle opcji.

a to coś odpowiedzialne za prace przerywaną nie wiem czy nie jest przy silniku od wycieraczek. ale jak już obstawiam na przewody albo wajche.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 25 lut 2008, 20:14

Sprawdzałem jeszcze raz te punkty i kiszka nic konkretnego nie wynalazłem nawet szmatką przeleciałem i nic :( .Co do punktu na kole zamachowym to jest ale to chyba do zapłonu bo jak ustawiam na zero to punkt na kole leci całkiem w dół :( :( Jeszcze będę to badał aż nie wybadam do końca. A właśnie jak sie ustawia zapłon skoro go nie ma ,jest tylko czujnik impulsowy na wale korbowym ale bez możliwości przestawienia?
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: kretekpodnietek » 25 lut 2008, 22:40

nie ustawia sie zapłonu jeżeli masz czujnik na wale korbowym. a może na dole masz jakieś wycięcie?

zrób tak, ustaw 1 tłok w górnym położeniu i szukaj znaków które pasują. i tym sie kieruj.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 25 lut 2008, 22:56

Już tak robiłem pierwszy tłok w GMP to wychodzi zero stopni na kole zamachowym i zero na punkcie koła z zębami do czujnika impulsowego to chyba o to chodzi :roll:
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: kretekpodnietek » 26 lut 2008, 17:55

TAK!!! dokładnie tak ma być :) zakładasz pasek składasz do kupy i musi chodzić.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 26 lut 2008, 19:57

Najpierw złoże głowice do kupy a później po kolei reszta. Dzięki za odpowiedzi i informacje. :D
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 03 mar 2008, 18:34

A więc tak panowie poskładałem wszystko do kupy, ustawiłem tak jak uważałem za słuszne (tak mi bynajmniej się wydaje) i co nastąpiło. Silnik odpala ale chodzi jakoś dziwnie nie zbyt równo i tylko w zakresie wolnych obrotów i maks około 2tyś na dalsze wciskanie nie reaguje dusi sie dławi itp.Ciśnienie na zimnym silniku średnio 14 atmosfer przy znikomych różnicach na poszczególnych cylindrach czyli chyba jest ok.Świece wszystkie wyglądają podobnie podkopcone na czarno. O co kaman??? :( :( :(
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: kretekpodnietek » 03 mar 2008, 23:29

coś nie może sobie poodychać, za mało paliwa albo powietrza, rozrząd oczywiście na znakach ustawiony?

nie znam tego slinika, niech sie jakiś fachura wypowie, ale ja obstawiam na układ zasilania silnika, może gdzieś jest przytkane paliwo, albo przydławione powietrze.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: igrek » 04 mar 2008, 3:29

"goro79" pisze:Może jeszcze inaczej sformułuję pytanie odnośnie wycieraczek. Jak to działa u was?????????
1) Cz jest możliwość włączenia tylko tylnej wycieraczki?? Jeśli nie to jak to działa u was co trzeba włączyć żeby zadziałała???
2) Jak pracuje tylna wycieraczka tzn praca ciągła czy przerywana a może to lub to??
3) Przednia wycieraczka ile ma pozycji ogólnie i ile w pracy przerywanej???

Wiedząc to będzie mi łatwiej szukać usterki.
Ad.1 Tak.
Ad.2 Przerywana
Ad.3 Przerywana, Normalna, Szybka
Do tego pokrętłem na manetce 3 rodzaje przerywanej.



Pozdrawiam.
Nie bić nowy jestem :)
Jazda po A4- moja praca :)
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 04 mar 2008, 15:15

A więc tak co do znaków tak mi się wydaje ,że jest dobrze 3 punkty sie zgrywają :na wałku rozrządu,kole zamachowym i wale.
Co do paliwa to pompa podaje raczej dobre ciśnienie sprawdzałem na odłączonych wężach leje się ostro, mogę jeszcze podpiąć manometr i sprawdzić dokładnie ciśnienie ale jak na monowtrysk powinno być ok.
Co do powietrza sprawdzałem wogóle bez górnego dekla ,z deklem i kompletnie z filtrem bez żadnych zmian.

Idę zaraz walczyć dalej pokombinuję trochę zobaczymy może coś sie uda wymyśleć.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 04 mar 2008, 18:45

Niestety nic nowego nie wymyśliłem. Podejrzewam ,że coś z rozrządem nie tak trzeba szukać innych punktów chyba. Zmieniał już ktoś kiedyś pasek w takim silniku?????????????
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 05 mar 2008, 18:52

Może są osoby na forum co mają takie silniki w swoich lanciach i mogły by sprawdzić jak koła są ustawione u nich????? Bardzo proszę o kontakt!!!!!! :groupjump:
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

dawidson

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: dawidson » 06 mar 2008, 9:27

z moich doswiadczen z silnikiem Uno (blizniacza konstrukcja):
znak przy kole rozrzadu nie mial nic wpolnego z plastikowa obudowa. oznaczennie bylo na blaszanej obudowie.
druga rzecz: ustawiles dolne kolo na na znak. a jak ustawiles gorne (rozrzadu) skoro nie do konca wiesz gdzie jest znak?

Na chwile obecna moge ci pomoc tylko w ten sposob:
http://img167.imageshack.us/img167/231/belt1nb7.jpg[/img]
http://img167.imageshack.us/img167/9134/belt2pw4.jpg[/img]
http://img340.imageshack.us/img340/4633/belt3du4.jpg[/img]
http://img212.imageshack.us/img212/9924/belt4gt6.jpg[/img]

polecam zaopatrzenie sie w ksiazke "sam naprawiam fiat tipo/tempra". to blizniacze samochody.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 06 mar 2008, 15:04

Na górnym kole niema problemu bo są wyraźne znaki.Zainteresowałeś mnie tą fotką 1-6A dolnego koła co są znaki a i b. One mają się pokrywać czy ma być tak ustawione dokładnie jak na foto? Nie wiem dlaczego ale ciągle się sugerowałem znakami z większego koła, bynajmniej ładnie się zgrywają. Jednak po zdjęciu pokrywy zaworów widać ,że coś jest nie tak wygląda jakby rozrząd był przestawiony o 180stopni. Dzisiaj jeszcze raz odkręcam większe kółko i szukam znaków na małym. Dzięki wielkie za informację. :D :D :D
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 06 mar 2008, 16:42

DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!!! Musze stwierdzić iż konstruktor tego silnika do Lanci był chyba pijany żeby wymyśleć taki patent. Okazało się, że dół jest ustawiony ok tylko u góry ta nieszczęsna zasuwka ma być wysunięta do góry jakby nie mogli odrazu zrobić tam znaku :D :D :D :D :D
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”