Dedra - jak podniesc doladowanie turbo...?

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: Bany » 08 lut 2008, 18:41

Doprowadź najpierw auto do seryjnego stanu
Jeżeli turbina ci tak mało ładuje to masz coś zepsute...

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: evo » 08 lut 2008, 23:31

"angel" pisze:czesc mam takie male zapytanko. Jak najszybciej i bezbolesnie podniesc doladowanie turbiny w Dedrze >>??

Mam doladowanie na poziomie 0.55-0.6 Bara i chcialbym zeby pompowala tak 0.9-1 bar


Ile mozna uzyskac konikow po wyzuceniu wszystkich tlumikow i wsadzeniu ostatniego przelotowego np. Ala Mugen ??
wypadałoby zaznaczyć dokładnie jaki model dedry???
przeróbkom warto poddawać silniki tylko w bdb stanie, najlepiej po fachowej rewizji, a te motory mają już sporo na garbie i z reguły wymagają ingerencji, widuję często żenadę do remontu, a klienci chcą to tuningować 8O 8O 8O .
jeśli silnik rozwija moc/moment zbliżony do fabrycznych parametr ów-tolerancja fabryczna +-5%, to można myśleć o tuningu.
tak więc napisz jaki model auta masz i podpowiem jak dojść dość łatwo do ok.250km z serii 165 jeśli chodzi o dedrę 2,0turbo benzyna.

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: WojtekZ » 09 lut 2008, 11:14

...a ja wejdę trochę w temat i o coś zapytam.

Ostatnio wyciągnąłem moją Deltę 1,6 HF Turbo z garażu by ją trochę przewietrzyć i po rozgrzaniu silnika dałem w palnik obserwując ciśnienie doładowania.Pogoda była słoneczna ale było dość zimno. Turbina ładowała do 0,75 bara i tu pojawia się moje pytanie. Czy manometr się rozregulował czy to zasługa niskiej temperatury na zewnątrz?Wcześniej jeździłem głównie późnym latem i wczesną jesienią kiedy temperatury były wyższe i wskaźnik manometru dochodził do 0,6-0,65bara.Dodam tylko , że autko to czysta seria bez żadnych przeróbek .

Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: Wolek » 13 lut 2008, 9:43

Dokładnie, najpierw opanuj turbinę. W dedrze ma ładować 0,6 , a przy wciśnięciu gazu do samej podłogi ma wzrosnąć do 0,95. Na przednim pasie koło lampy od strony kierowcy masz zaworek tzw. boost control. Może on ci się nie otwiera?? Najlepiej sprawdź to tak. Przyspieszając wciskaj gaz, ale nie do samego końca i zobacz ile ci ładuje. Jak samochód będzie miał jakieś 4 tyś obr to depnij mocno do spodu. I wtedy będziesz wszystko wiedział.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
angel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/London

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: angel » 17 lut 2008, 12:33

moja DEDRA to 162KM, po kapitalnym remoncie silnika.... Tak wiec o silnik sie nie martwie... a doladowanie nie jest wieksze niz 0.6bara tak wiec sadze ze turbo juz nie domaga....

przy remoncie poszlo wszystko nowe w silnik... nie oplacalo mi sie szlifowac walu, zapodalem nowy tak samo korby i wszystkie inne bajerki koszt : 4800pln

tak wiec poprosze o porade jak zwiekszyc doladowanie, bo sadze ze jeszcze autko nie domaga....


a tu maly filmik jak wloska technologia kruluje nad pancer-wagonami...
http://pl.youtube.com/watch?v=IiJtmZYPCmk
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...

Tel. 504-388-884

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: Kabar » 17 lut 2008, 13:05

Najłatwiejsza metoda na podniesienie ciśnienia to MBC, zaworek za 100 zł.
Do tego musisz założyć wskaźnik doładowania żeby móc go wysterować i żeby mieć kontrole nad ciśnieniem.

Oczywiście robisz to na swoje ryzyko :)

Jeździłem HFka z założonym takim zaworkiem i podkręconą do 1.1.
Muszę przyznać że jest różnica w porównaniu z moją seryjną HFką.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: Bany » 17 lut 2008, 16:51

Sprawdziłeś ja na testerze??
Według mnie uszkodzony jest któryś z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdziłeś czy dostaje impuls??

Awatar użytkownika
angel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/London

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: angel » 17 lut 2008, 20:18

"Bany" pisze:Sprawdziłeś ja na testerze??
Według mnie uszkodzony jest któryś z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdziłeś czy dostaje impuls??

Gdzie mam to sprawdzic.... wiem ile podaje doladowania bo mam wskaznik....

prosze o pomoc.
jezeli bedzie trzeba to podjade do kogos kto sie zna na tym, bo u mnie w Lublinie sa "pseldo" znawcy silnikow Turbo, ktorzy robia taka partyzantke ze szkoda gadac.
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...

Tel. 504-388-884

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: Bany » 17 lut 2008, 23:18

Nad chłodnica masz zawór overbosta,dochodzą do niego 2 cienkie wężyki z jednej strony i wtyczka a z drugiej jeden wężyk.
Odłącz wtyczke ,sprawdż ile ci wtedy ładuje.
Daj znać jak sprawdzisz

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: lancia1969 » 17 lut 2008, 23:56

"Bany" pisze:Nad chłodnica masz zawór overbosta,dochodzą do niego 2 cienkie wężyki z jednej strony i wtyczka a z drugiej jeden wężyk.
Odłącz wtyczke ,sprawdż ile ci wtedy ładuje.
Daj znać jak sprawdzisz
Albo go podłącz , często ta wtyczka lubi wypadać - dlatego masz 0,5 bara.

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: evo » 18 lut 2008, 0:02

"angel" pisze:
"Bany" pisze:Sprawdziłeś ja na testerze??
Według mnie uszkodzony jest któryś z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdziłeś czy dostaje impuls??

Gdzie mam to sprawdzic.... wiem ile podaje doladowania bo mam wskaznik....

prosze o pomoc.
jezeli bedzie trzeba to podjade do kogos kto sie zna na tym, bo u mnie w Lublinie sa "pseldo" znawcy silnikow Turbo, ktorzy robia taka partyzantke ze szkoda gadac.
remont remontowi nierówny, turbina powinna była zostać poddana weryfikacji,
jak wspomniano musisz sprawdzić zawór overboost, testerem można go wysterować, sprawdzić wężyki, sczelność i podłączenie, ciśnienie bazowe na turbinie można precyzyjniej ustawic na ok.0,7, u ciebie najwidocznie overboost nie funkcjonuje

Awatar użytkownika
angel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/London

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: angel » 18 lut 2008, 15:02

znalazłem overboosta... byl podlaczony, wiec wyjalem mu wtyczke... doladowaniez 0.5 laduje raz 0.55 lub 0.6 bara, ale znacznie szybciej wskazowka idzie do gory... prawie automatycznie lapie doladowanie turbo...


I teraz tak, czy szukac nowego overboosta, czy wsadzic go na test pod kompa, czy moze juuz rozgladac sie za TURBINKA ??
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...

Tel. 504-388-884

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: lancia1969 » 18 lut 2008, 22:24

"angel" pisze:znalazłem overboosta... byl podlaczony, wiec wyjalem mu wtyczke... doladowaniez 0.5 laduje raz 0.55 lub 0.6 bara, ale znacznie szybciej wskazowka idzie do gory... prawie automatycznie lapie doladowanie turbo...


I teraz tak, czy szukac nowego overboosta, czy wsadzic go na test pod kompa, czy moze juuz rozgladac sie za TURBINKA ??
Sprawdź go po podłaczeniu 12v powinien otworzyć przejście między parzystymi a pojedyńczym

Solenoid podnosi cisnienie w peaku do 0.9 ( włóż trójke 80/h ,lewa na hamulec , gaz do dechy i powinien max doładować )

Awatar użytkownika
angel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/London

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: angel » 02 mar 2008, 9:39

i tak zrobilem... hamulec i zarazem gaz do podlogi i KAPISZON... nic sie nie stalo nadal nie moze mi przekroczyc tych cholernych 0.5 bara...

Ja sie chyba zalamie... juz zaczynam szukac overboosta... A jak to tez nie bedzie to to szukam turbiny...
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...

Tel. 504-388-884

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jak podniesc doladowanie turbo...

Post autor: Bany » 02 mar 2008, 10:13

"Kabar" pisze:Najłatwiejsza metoda na podniesienie ciśnienia to MBC, zaworek za 100 zł.
Do tego musisz założyć wskaźnik doładowania żeby móc go wysterować i żeby mieć kontrole nad ciśnieniem.

Oczywiście robisz to na swoje ryzyko :)

Jeździłem HFka z założonym takim zaworkiem i podkręconą do 1.1.
Muszę przyznać że jest różnica w porównaniu z moją seryjną HFką.
solenoid czy overbost to zawór którym steruje komputer,
ale załącze go dopiero wtedy,kiedy wszystkie parametry są OK.
Jeżeli któryś czujnikjest uszkodzony albo masz coś żle podpięte,
masz tak jakby tryb awaryjny z małym doładowaniem (w trosce o silnik)

zaworek o którym jest cytat pomoże (w tym wypadku)zabić ci silnik szybciej.
w 100% moich przypadków nie była to turbina i zaworek.
ostatnio miałem taki przypadek w Q4 i tam był Eprom walnięty.
Epromów mam troche ale większość do integralek,hf.i q4, do dedry raczej nic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”