Dedra - jak podniesc doladowanie turbo...?
jak podniesc doladowanie turbo...
Doprowadź najpierw auto do seryjnego stanu
Jeżeli turbina ci tak mało ładuje to masz coś zepsute...
Jeżeli turbina ci tak mało ładuje to masz coś zepsute...
Re: jak podniesc doladowanie turbo...
wypadałoby zaznaczyć dokładnie jaki model dedry???"angel" pisze:czesc mam takie male zapytanko. Jak najszybciej i bezbolesnie podniesc doladowanie turbiny w Dedrze >>??
Mam doladowanie na poziomie 0.55-0.6 Bara i chcialbym zeby pompowala tak 0.9-1 bar
Ile mozna uzyskac konikow po wyzuceniu wszystkich tlumikow i wsadzeniu ostatniego przelotowego np. Ala Mugen ??
przeróbkom warto poddawać silniki tylko w bdb stanie, najlepiej po fachowej rewizji, a te motory mają już sporo na garbie i z reguły wymagają ingerencji, widuję często żenadę do remontu, a klienci chcą to tuningować



jeśli silnik rozwija moc/moment zbliżony do fabrycznych parametr ów-tolerancja fabryczna +-5%, to można myśleć o tuningu.
tak więc napisz jaki model auta masz i podpowiem jak dojść dość łatwo do ok.250km z serii 165 jeśli chodzi o dedrę 2,0turbo benzyna.
- WojtekZ
- Forumowicz/ka
- Posty: 168
- Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
jak podniesc doladowanie turbo...
...a ja wejdę trochę w temat i o coś zapytam.
Ostatnio wyciągnąłem moją Deltę 1,6 HF Turbo z garażu by ją trochę przewietrzyć i po rozgrzaniu silnika dałem w palnik obserwując ciśnienie doładowania.Pogoda była słoneczna ale było dość zimno. Turbina ładowała do 0,75 bara i tu pojawia się moje pytanie. Czy manometr się rozregulował czy to zasługa niskiej temperatury na zewnątrz?Wcześniej jeździłem głównie późnym latem i wczesną jesienią kiedy temperatury były wyższe i wskaźnik manometru dochodził do 0,6-0,65bara.Dodam tylko , że autko to czysta seria bez żadnych przeróbek .
Pozdrawiam!
Ostatnio wyciągnąłem moją Deltę 1,6 HF Turbo z garażu by ją trochę przewietrzyć i po rozgrzaniu silnika dałem w palnik obserwując ciśnienie doładowania.Pogoda była słoneczna ale było dość zimno. Turbina ładowała do 0,75 bara i tu pojawia się moje pytanie. Czy manometr się rozregulował czy to zasługa niskiej temperatury na zewnątrz?Wcześniej jeździłem głównie późnym latem i wczesną jesienią kiedy temperatury były wyższe i wskaźnik manometru dochodził do 0,6-0,65bara.Dodam tylko , że autko to czysta seria bez żadnych przeróbek .
Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA

NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA

jak podniesc doladowanie turbo...
Dokładnie, najpierw opanuj turbinę. W dedrze ma ładować 0,6 , a przy wciśnięciu gazu do samej podłogi ma wzrosnąć do 0,95. Na przednim pasie koło lampy od strony kierowcy masz zaworek tzw. boost control. Może on ci się nie otwiera?? Najlepiej sprawdź to tak. Przyspieszając wciskaj gaz, ale nie do samego końca i zobacz ile ci ładuje. Jak samochód będzie miał jakieś 4 tyś obr to depnij mocno do spodu. I wtedy będziesz wszystko wiedział.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
jak podniesc doladowanie turbo...
moja DEDRA to 162KM, po kapitalnym remoncie silnika.... Tak wiec o silnik sie nie martwie... a doladowanie nie jest wieksze niz 0.6bara tak wiec sadze ze turbo juz nie domaga....
przy remoncie poszlo wszystko nowe w silnik... nie oplacalo mi sie szlifowac walu, zapodalem nowy tak samo korby i wszystkie inne bajerki koszt : 4800pln
tak wiec poprosze o porade jak zwiekszyc doladowanie, bo sadze ze jeszcze autko nie domaga....
a tu maly filmik jak wloska technologia kruluje nad pancer-wagonami...
http://pl.youtube.com/watch?v=IiJtmZYPCmk
przy remoncie poszlo wszystko nowe w silnik... nie oplacalo mi sie szlifowac walu, zapodalem nowy tak samo korby i wszystkie inne bajerki koszt : 4800pln
tak wiec poprosze o porade jak zwiekszyc doladowanie, bo sadze ze jeszcze autko nie domaga....
a tu maly filmik jak wloska technologia kruluje nad pancer-wagonami...
http://pl.youtube.com/watch?v=IiJtmZYPCmk
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
jak podniesc doladowanie turbo...
Najłatwiejsza metoda na podniesienie ciśnienia to MBC, zaworek za 100 zł.
Do tego musisz założyć wskaźnik doładowania żeby móc go wysterować i żeby mieć kontrole nad ciśnieniem.
Oczywiście robisz to na swoje ryzyko
Jeździłem HFka z założonym takim zaworkiem i podkręconą do 1.1.
Muszę przyznać że jest różnica w porównaniu z moją seryjną HFką.
Do tego musisz założyć wskaźnik doładowania żeby móc go wysterować i żeby mieć kontrole nad ciśnieniem.
Oczywiście robisz to na swoje ryzyko

Jeździłem HFka z założonym takim zaworkiem i podkręconą do 1.1.
Muszę przyznać że jest różnica w porównaniu z moją seryjną HFką.

jak podniesc doladowanie turbo...
Sprawdziłeś ja na testerze??
Według mnie uszkodzony jest któryś z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdziłeś czy dostaje impuls??
Według mnie uszkodzony jest któryś z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdziłeś czy dostaje impuls??
jak podniesc doladowanie turbo...
"Bany" pisze:Sprawdziłeś ja na testerze??
Według mnie uszkodzony jest któryś z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdziłeś czy dostaje impuls??
Gdzie mam to sprawdzic.... wiem ile podaje doladowania bo mam wskaznik....
prosze o pomoc.
jezeli bedzie trzeba to podjade do kogos kto sie zna na tym, bo u mnie w Lublinie sa "pseldo" znawcy silnikow Turbo, ktorzy robia taka partyzantke ze szkoda gadac.
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
jak podniesc doladowanie turbo...
Nad chłodnica masz zawór overbosta,dochodzą do niego 2 cienkie wężyki z jednej strony i wtyczka a z drugiej jeden wężyk.
Odłącz wtyczke ,sprawdż ile ci wtedy ładuje.
Daj znać jak sprawdzisz
Odłącz wtyczke ,sprawdż ile ci wtedy ładuje.
Daj znać jak sprawdzisz
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
jak podniesc doladowanie turbo...
Albo go podłącz , często ta wtyczka lubi wypadać - dlatego masz 0,5 bara."Bany" pisze:Nad chłodnica masz zawór overbosta,dochodzą do niego 2 cienkie wężyki z jednej strony i wtyczka a z drugiej jeden wężyk.
Odłącz wtyczke ,sprawdż ile ci wtedy ładuje.
Daj znać jak sprawdzisz
jak podniesc doladowanie turbo...
remont remontowi nierówny, turbina powinna była zostać poddana weryfikacji,"angel" pisze:"Bany" pisze:Sprawdziłeś ja na testerze??
Według mnie uszkodzony jest któryś z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdziłeś czy dostaje impuls??
Gdzie mam to sprawdzic.... wiem ile podaje doladowania bo mam wskaznik....
prosze o pomoc.
jezeli bedzie trzeba to podjade do kogos kto sie zna na tym, bo u mnie w Lublinie sa "pseldo" znawcy silnikow Turbo, ktorzy robia taka partyzantke ze szkoda gadac.
jak wspomniano musisz sprawdzić zawór overboost, testerem można go wysterować, sprawdzić wężyki, sczelność i podłączenie, ciśnienie bazowe na turbinie można precyzyjniej ustawic na ok.0,7, u ciebie najwidocznie overboost nie funkcjonuje
jak podniesc doladowanie turbo...
znalazłem overboosta... byl podlaczony, wiec wyjalem mu wtyczke... doladowaniez 0.5 laduje raz 0.55 lub 0.6 bara, ale znacznie szybciej wskazowka idzie do gory... prawie automatycznie lapie doladowanie turbo...
I teraz tak, czy szukac nowego overboosta, czy wsadzic go na test pod kompa, czy moze juuz rozgladac sie za TURBINKA ??
I teraz tak, czy szukac nowego overboosta, czy wsadzic go na test pod kompa, czy moze juuz rozgladac sie za TURBINKA ??
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
jak podniesc doladowanie turbo...
Sprawdź go po podłaczeniu 12v powinien otworzyć przejście między parzystymi a pojedyńczym"angel" pisze:znalazłem overboosta... byl podlaczony, wiec wyjalem mu wtyczke... doladowaniez 0.5 laduje raz 0.55 lub 0.6 bara, ale znacznie szybciej wskazowka idzie do gory... prawie automatycznie lapie doladowanie turbo...
I teraz tak, czy szukac nowego overboosta, czy wsadzic go na test pod kompa, czy moze juuz rozgladac sie za TURBINKA ??
Solenoid podnosi cisnienie w peaku do 0.9 ( włóż trójke 80/h ,lewa na hamulec , gaz do dechy i powinien max doładować )
jak podniesc doladowanie turbo...
i tak zrobilem... hamulec i zarazem gaz do podlogi i KAPISZON... nic sie nie stalo nadal nie moze mi przekroczyc tych cholernych 0.5 bara...
Ja sie chyba zalamie... juz zaczynam szukac overboosta... A jak to tez nie bedzie to to szukam turbiny...
Ja sie chyba zalamie... juz zaczynam szukac overboosta... A jak to tez nie bedzie to to szukam turbiny...
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...
Tel. 504-388-884
jak podniesc doladowanie turbo...
solenoid czy overbost to zawór którym steruje komputer,"Kabar" pisze:Najłatwiejsza metoda na podniesienie ciśnienia to MBC, zaworek za 100 zł.
Do tego musisz założyć wskaźnik doładowania żeby móc go wysterować i żeby mieć kontrole nad ciśnieniem.
Oczywiście robisz to na swoje ryzyko
Jeździłem HFka z założonym takim zaworkiem i podkręconą do 1.1.
Muszę przyznać że jest różnica w porównaniu z moją seryjną HFką.
ale załącze go dopiero wtedy,kiedy wszystkie parametry są OK.
Jeżeli któryś czujnikjest uszkodzony albo masz coś żle podpięte,
masz tak jakby tryb awaryjny z małym doładowaniem (w trosce o silnik)
zaworek o którym jest cytat pomoże (w tym wypadku)zabić ci silnik szybciej.
w 100% moich przypadków nie była to turbina i zaworek.
ostatnio miałem taki przypadek w Q4 i tam był Eprom walnięty.
Epromów mam troche ale większość do integralek,hf.i q4, do dedry raczej nic.