Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Awatar użytkownika
utm_lybra24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: utm_lybra24 » 11 sty 2008, 13:46

Odpowiem po kolei na pytanie:
Najprawdopodobniej przy wymianie rozrzadu mechanik wymieniał uszczelniacz pod kołem i go źle dokręcił.
Być może ... Auto sprowadzilem miesiąć temu i nie zdążyłem jeszcze z wymianą rozrządu. Przejechalem nim tylko 3 tys km. Poluzowalo się kołko zębate. Wygląda to raczej tak, jak by auto było robione pod sprzedaż. No i wpadłem...
Teraz - zgodnie z sugestiami, tak postąpiłem właśnie - robię w ASO i na fakturę, będą częsci i gwarancja.
Lybra była po chipie, czy jakies inne wynalazki podwyzszające moc?
Jest po chipowaniu w Austrii w 2002 w autoryzowanym miejscu (tam chyba nie ma innych), jest wbite, wpisane w Brief.

Cóż mogę dodać - jeżdżąc ryzykuje każdy, kupując właściwie też. Przytrafiło mi się, trochę w tym mojej winy - gdybym natychmiast zmienil rozrząd prawdopodobnie nie byłoby awarii. A tak... nauczka.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: Jeremy McFee » 11 sty 2008, 15:14

Nie wiem jak w JTD - ale popytaj się fachowców, ile wytrzymuje zwyczajowo pasek rozrządu.

Ja się mocno zdziwiłem - mam oryginalną instrukcję obsługi do Themy 2.0 16
gdzie jak byk stoi - wymiana pasków co 105.000 km.

Jak dwa razy rozpieprzyłem rozrząd (za drugim razem przejechałem na nowych paskach 57 tys.), to mi dopiero praktycy powiedzieli, że w Themie 16v paski trzeba wymieniać co 30(!) tys. km.

Ch*j nie interes!
J. McFee

Awatar użytkownika
utm_lybra24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: utm_lybra24 » 12 sty 2008, 3:29

Ciekawe, ciekawe.... Czyli nie ja jeden ....
"Zwyczajowo" to bedzie sie trudno dowiedzieć - w końcu niewiele osób ma przejechane Lybrą więcej niż 100 tys. km. A dowiedzielibysmy się, gdyby komuś np po 110 km pękł pasek (czy dobrze myslę?)
W INSTRUKCJI stoi "co 120 tys. km" (str. 213) i pewnie to jest za dużo. (filtr oleju i paliwa zmieniać się powinno co 20 tys wg instrukcji).

Wiadomo że po kupnie samochodu należy bezwzględnie zmienić rozrząd. Jesli ktoś nie wierzy - niech przeczyta temat od początku :-))))[/b]

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: pawcio1 » 12 sty 2008, 9:06

"utm_lybra24" pisze:Ciekawe, ciekawe.... Czyli nie ja jeden ....
"Zwyczajowo" to bedzie sie trudno dowiedzieć - w końcu niewiele osób ma przejechane Lybrą więcej niż 100 tys. km. A dowiedzielibysmy się, gdyby komuś np po 110 km pękł pasek (czy dobrze myslę?)
W INSTRUKCJI stoi "co 120 tys. km" (str. 213) i pewnie to jest za dużo. (filtr oleju i paliwa zmieniać się powinno co 20 tys wg instrukcji).

Wiadomo że po kupnie samochodu należy bezwzględnie zmienić rozrząd. Jesli ktoś nie wierzy - niech przeczyta temat od początku :-))))[/b]
Co za nieszczęście,zniszczenia poważne... :x
A co do tych 120 tyś. od wymiany do wymiany paska,to niestety w polskich warunkach drogowych jest to niemożliwe że względu na dużo cięższe warunki pracy silnika! Mamy gorsze drogi,co by nie napisać fatalne,inna jest też specyfika ruchu na tych drogach i parę tam jeszcze innych warunków...
Aso zaleca zmianę co 50-60 tyś. :? I tego się trzeba trzymać!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: Bany » 12 sty 2008, 11:29

"utm_lybra24" pisze:Ciekawe, ciekawe.... Czyli nie ja jeden ....
"Zwyczajowo" to bedzie sie trudno dowiedzieć - w końcu niewiele osób ma przejechane Lybrą więcej niż 100 tys. km. A dowiedzielibysmy się, gdyby komuś np po 110 km pękł pasek (czy dobrze myslę?)
W INSTRUKCJI stoi "co 120 tys. km" (str. 213) i pewnie to jest za dużo. (filtr oleju i paliwa zmieniać się powinno co 20 tys wg instrukcji).

Wiadomo że po kupnie samochodu należy bezwzględnie zmienić rozrząd. Jesli ktoś nie wierzy - niech przeczyta temat od początku :-))))[/b]

Myśle że w tym przypadku wymiana rozrządu niewiele by zmieniła.
W 2,4jtd jak uszczelniacz był suchy to nikt by nie zaglądal do małego kółka rozrządu.nie ma potrzeby go odkręcać.zmieliło by sie tak czy inaczej.

Awatar użytkownika
utm_lybra24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: utm_lybra24 » 13 sty 2008, 4:36

.... nikt by nie zaglądal do małego kółka rozrządu.nie ma potrzeby go odkręcać. zmieliło by sie tak czy inaczej.
Tak dobrze sie nie znam, ale jesli tak jak piszesz to dzięki - pocieszyłeś mnie. Będę mial trochę czystsze sumienie, że nie zawalilem tak kompletnie sprawy z tą wymianą rozrządu :-)[/b]

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: Bany » 13 sty 2008, 12:18

Sprawdź po prostu czy w okolicy małego kółka jest mokro,
wtedy bedziesz miał jasność.

Awatar użytkownika
lukosm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 18 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: lukosm » 31 sty 2008, 1:33

szczerze współczuje wrrr - koszmar każdego kierowcy - a co do pasków i ich wymiany to:

1. wersja benzyna 1 pasek od 0 przebiegu góra 70 tyś nastepne co 50 tyś
2. wersja jtd 1 pasek góra 80 tyś nastepny co 60 tyś

róznica między benzyna wynika z "pokręconego" silnika dwa wałki tzn pasek jest bardziej pokrecony i musi w związku z tym wykonać "cięższą" pracę niż w jtd i tyle
Kupię Lancie Phedre

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: Jeremy McFee » 31 sty 2008, 8:46

"lukosm" pisze:szczerze współczuje wrrr - koszmar każdego kierowcy - a co do pasków i ich wymiany to:

1. wersja benzyna 1 pasek od 0 przebiegu góra 70 tyś nastepne co 50 tyś
2. wersja jtd 1 pasek góra 80 tyś nastepny co 60 tyś

róznica między benzyna wynika z "pokręconego" silnika dwa wałki tzn pasek jest bardziej pokrecony i musi w związku z tym wykonać "cięższą" pracę niż w jtd i tyle
I tak się w tym miejscu zastanawiam, dlaczego paski w silniku mazdy 626 (2.0 16v DOHC) swobodnie wytrzymują 100 tys. km...

Jakie błędy konstrukcyjne popełnili inżynierowie FIATa/Lancii, albo z jakich badziewiastych materiałów są podzespoły (koła pasowe i zębate rozrządu, napinacze itd...)
J. McFee

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: Kozi » 31 sty 2008, 8:55

Napinacze często szwankują. Mój ojciec w 155 2,5TD miał dwie awarie z powodu napinacza. Wymieniał sumiennie i za długo na każdym nie pojeździł.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Gość

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: Gość » 31 sty 2008, 21:48

jedno można tylko powiedzieć co 1000kkm lub co 5lat w polskich warunkach/co pierwszeupłynie/ :P

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: dunin » 31 sty 2008, 23:06

to nie chodzi tylko o kółka i paski, ale np. o smarowanie góry silnika.. bmw w silnikach z paskiem (do 2.0) zalecało wg instrukcji wymianę co.. 30.000km. także są gorsze samochody. natomiast najnowsze VAG mają gwarantowane 150-180.000 na pasku. po prostu miałeś pecha, i tak jak mówi Bany, pewnie nawet wymiana rozrządu by nie pomogła, bo kto by sprawdzał dokręcenie kółka.. teraz tylko pozostaje rozejrzeć się za drugim silnikiem, ale dobrze by było, gdyby było to jakieś sprawdzone źródło.

głowa do góry! "jeszcze nigdy tak nie było, żeby wszystko gut chodziło" :wink:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
lukosm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 18 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra-awaria silnika 2,4 jtd - rozrząd

Post autor: lukosm » 02 lut 2008, 0:33

żeby było ciekawiej
Historia autentyczna: bohaterem TOYOTA CARINA II 2.0 benzyna
Auto otrzymałem od ojca, który przejechał nią 190tyś i zakupił, Mitsubishi. Jak to nowy właściciel pojechałem do serwisu, co by dokonać przeglądu, bo ojciec nigdy z nią w serwisie nie był poza wymianą oleju, co 10 tyś klocków i tarcz gdzieś u znajomego mechanika i dokładnie wymienione amory gdzieś przy 120 tys.
Serwis jak to serwis zalecił wymiane paska rozrządu w toyocie wymiana zalecana, co 100 tys - skracając - okazało się, że mój ojciec nie wymienił paska rozrządu, co ciekawe pasek był oczywiście oryginalny japoński i co ciekawe mozna to było odczytac z paska, na którym zachowały sie wszystkie napisy ktoś przejechał więcej kilometrów 190tyś na jednym pasku tak ryzykować można było tylko w osławionej Carinie II.P Każda historia kończy sie jakąś refleksja ....
1. Ojciec po niezawodnych japończykach kupił Gówniane, awaryjne tandetne, plastikowe,skrzypiące, psujące się na okagło, renault lagune II 2,2 dci, (co ciekawe dziś właśnie przyjechał outlander z USA wiec powrót do Japońców)
2. Ja przesiadłem się na moje ukochane włoskie maszyny i wiecie, co kocham je i lubię sie o nie troszczyć a jako włoszki sa tak uczulone na brak opieki ze paski padają im po 60 tys. - ja im to wybaczam
Kupię Lancie Phedre

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”