Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: BJK » 31 gru 2007, 0:55

A ja przytoczę ten artykuł:
:link:
I tyle na temat legalności.

Ze swojej strony powiem, że kolega do A4 z soczewkowymi reflektorami założył HID 4800 i przyznam, że nie oślepia. Ale do zwykłych reflektorów... W UK widuję takich "oryginałów" i "tjuningowców" i mnie szlag trafia. Prawda, sam mam przestawione światła i trochę oślepiam, ale te pseudo-xenony to jest totalna porażka.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 31 gru 2007, 7:45

też miałem hidy i w kappie nie jest to szczęśliwe rozwiązanie ale na upartego :)
oddałem na przeróbkę reflektory kappy na soczewki granica światła jest. ale nie wiem czy dobrze zrobiłem, ;0 mam reflektory oryginalne ksenonowe do kappy i jeszcze sie waham czy je sprzedać
a co do oślepiania to łatwo dość co i jak, wystarczy podjechać do auta i zobaczyć czy światło pada na twarz kierowcy jadącego z przeciwnej strony.

o oryginalne światła ksenonowe do lybry są dostępne na allegro, juz za ok 1000 - 1300 zl.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Wolek » 10 sty 2008, 23:11

Zupełnie nie zgadzam się z takimi opiniami, że dokładany xenon razi a oryginalny nie itp. Samopoziomowanie działa w momencie wikszego załadowania samochodu (więcej osób, bagaż), a w żadnym wypadku nie nadąża na małych wzniesieniach czy dziurach w drodze.... nie oszukujmy się.... Poza tym spryskiwacze i poziomowanie dotyczyło homologacji fabrycznej nowych samochodów bodajże po 98 roku a nie starszych aut. Czysto teoretycznie można prowadzić różne niezdrowe dywagacje na ten temat, a ja powiem kilka rzeczy. Po pierwsze zgodze się z tym, że dokładane xenony rażą, ale tylko w barwie 8000K w zwyż i ze źle ustawionymi światłami. Niebieski xenon, nie dość, że oślepia ( najbardziej nieprzyjazna barwa dla oczu w nocy) to jeszcze gó.... daje jak na przykład popada deszcz. Natomiast xenon 6000K i niższe temperatury świeci krystalicznie białym światłem, świetny na deszcz, mrzawkę i o zmroku. Nie lubię bezmyślego generalizowania, że to jest SUPER a to BEEE. Nikt nigdy mi jeszcze nie mrugał, kilka razy jechałem samochodami kumpli a ni za mną moim i nie ma opcji typu oślepianie. Poza tym dużo bardziej razi źle ustawiony halogen bo żółte światło mimo mniejszego natężenia jest bardziej drażniące dla oka. Nie mówię już o jakichś 10 kontrolach policji, która ANI SŁOWEM nie skomentowała moich świateł :!: Mam w mojej dedrze Bi-Xenon 6000K i spisuje się rewelacyjnie a co do opowieści typu: brak granicy światła-cienia, rozpraszanie światła itp to proszę sobie darować.... Niżej załączam link do zdjęć i tematu. Zdjęcia moich lamp robione w nocy. Co prawda telefonem, ale dokładnie widać jak świecą lampy:

Mój temat z moimi lampami

A tu dla sceptyków mały artykuł:

Xenon vs. policja

Proszę nie komentować w stylu: ale lampa ma homologację h4, ale to tamto itp. Chodzi o fakty: policjant wyjaśnia, diagnosta zatwierdza, lampa spełnia normy emitowanego światła. Koniec i kropka... Pomijam fakt, że np w USA większość starych aut ma podokładane xenony i tam jakoś prawo ich nie ściga więc może warto się zastanowić czy rzucamy sloganami czy faktami :!:

P.S. Link może nie do końca zwiazany z samymi xenonami, ale dopiero tu dokładnie widać jak rozkłada się światło xenonowe z moich lamp i nie może tu być mowy o żadnym rozproszeniu. Barwa wydaje się niebieskawa z powodu świecących do okoła pomarańczowych lamp przy drodze :)

Moja dedra - parking LIDL
Ostatnio zmieniony 10 sty 2008, 23:57 przez Wolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Taz » 10 sty 2008, 23:21

co do artykułu z elektrody to zwróć uwagę że policjant waży słowa i cały czas mówi o całych reflektorach ksenonowych a nie zestawach HID wkładanych do reflektorów przystosowanych do żarówek halogenowych.

PS. Jestem dociekliwy bo od podstawówki klepią nam że mamy czytać dokładnie i ze zrozumieniem :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Wolek » 10 sty 2008, 23:30

Zauważ, że gdyby chodziło o całe lampy xenonowe to nie musiał byś jechać po żadne zaświadczenie bo one są homologowane więc są jednoznacznie zgodne z przepisami :roll: . Artykuł tyczy się kitów HID do lamp halogenowych i tego samego tyczy się wywiad z policjantem 8) Szkoda natomiast, że każdy kto czyta moje posty i ogląda zdjęcia moich lamp po obejżeniu zdjęć omija temat rozpraszania światła, braku granicy światła-cienia itp :lol:

BJK: Możesz uzasadnić co w twoim przekonaniu oznacza "zwykły" reflektor?? Domyślam się, że chodzi o lampę bez soczewki?? Hmmm a co z saabami, volvo, renault laguna, mercedesami okularnikami, przynajmniej połową jakończyków, nowymi mitsubischi pajero i innymi terenówkami, większością nowych tirów?? One wszystkie mają "zwykłe" lampy xenonowe....
Ostatnio zmieniony 10 sty 2008, 23:51 przez Wolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11988
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: topcio » 10 sty 2008, 23:48

faktycznie jak się pauzuje na ścianie to wyraźnie widać granicę światła
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Taz » 11 sty 2008, 0:08

Wolek, co do granicy światła nie mam żadnych zastrzeżeń.. baa, powiem więcej - jak tylko w 100% zalegalizują HIDy, to będę ich gorącym zwolennikiem (do temp. 6000K) - jednak na tą chwilę w przekonaniu moim i jeszcze kilku osób w Polsce są one nielegalne...
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: BJK » 11 sty 2008, 8:45

"Wolek" pisze: BJK: Możesz uzasadnić co w twoim przekonaniu oznacza "zwykły" reflektor?? Domyślam się, że chodzi o lampę bez soczewki?? Hmmm a co z saabami, volvo, renault laguna, mercedesami okularnikami, przynajmniej połową jakończyków, nowymi mitsubischi pajero i innymi terenówkami, większością nowych tirów?? One wszystkie mają "zwykłe" lampy xenonowe....
Zwykły reflektor: nie-ksenon fabryczny (czyli te wszystkie żarówki typu "H"), a nie auta które mają xenony nie-soczewkowe, bo te są w pełni homologowane i na ulicy nie oślepiają tak jak np Toyota Celica z mniej więcej początku lat 90-tych (która to wersja tego modelu? 5?) z niebiesko-białymi lampami, które walą w oczy niczym kibol bejsbolem po plecach...

PS. Kolega z klubu Audi A4 jechał na święta do PL. Ma reflektory soczewkowe i założył ten zestaw HID - dobrze wygląda, mówi, że świeci lepiej, ALE jak jechał do kraju (autem) to co 150-200km się musiał zatrzymywać, żeby przetrzeć te reflektory, bo nic nie widział. Dlatego właśnie xenony są FABRYCZNIE wyposażane w spryskiwacze.
Ten znajomy już sobie wrzucił do auta zwykłe żarówki H7 i zapowiedział, że każdy wyjazd ponad 300km będzie je zakładał.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11988
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: topcio » 11 sty 2008, 13:02

"BJK" pisze:..... jak jechał do kraju (autem) to co 150-200km się musiał zatrzymywać, żeby przetrzeć te reflektory, bo nic nie widział. Dlatego właśnie xenony są FABRYCZNIE wyposażane w spryskiwacze.
Ten znajomy już sobie wrzucił do auta zwykłe żarówki H7 i zapowiedział, że każdy wyjazd ponad 300km będzie je zakładał.

A czy przy obecnej pogodzie zwykłych H7 to już nie trzeba przecierać?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Wolek » 11 sty 2008, 17:55

Wydaje mi się to dość niedorzeczne :wink: . Jak mógł nic nie widzieć przez brudne xenony a będzie lepiej widział dzięki zwykłym h7-kom ?? Przecież chyba logiczne jest, że mocnijesze światło w brudnej lampie świeci i tak lepiej niż słabsze... Poza tym spryskiwacze lamp xenonowych mają za zadanie nie dopuszczać do rozproszenia światła przez brud, żeby ci z naprzeciwka też coś widzieli 8) . A co do rażenia przez xenon w lampie H to też się z tobą nie zgodzę. Poprostu po montazu HID-ów trzeba zmienić geometrię lap, wyregulować je i przede wszystki opuścić, ponieważ xenon ma o wiele większy zasięg i problem z głowy.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11988
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: topcio » 11 sty 2008, 18:10

Zachowanie kąta światła:
Precyzyjnie ustawiona ogniskowa powoduje, że wymiana żarówki halogenowej na żarówkę ksenonową nie powoduje znacznej deformacji strumienia światła, szczególnie w przypadku lamp soczewkowych.



z tego wychodzi, że nawet regulować nie trzeba. Aczkolwiek w celach marketingowych można wszystko napisać 8)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: BJK » 11 sty 2008, 18:29

"topcio1" pisze:
"BJK" pisze:..... jak jechał do kraju (autem) to co 150-200km się musiał zatrzymywać, żeby przetrzeć te reflektory, bo nic nie widział. Dlatego właśnie xenony są FABRYCZNIE wyposażane w spryskiwacze.
Ten znajomy już sobie wrzucił do auta zwykłe żarówki H7 i zapowiedział, że każdy wyjazd ponad 300km będzie je zakładał.

A czy przy obecnej pogodzie zwykłych H7 to już nie trzeba przecierać?

Koleś od 11 lat jest w UK, od 7 jeździ własnym autem do Polski na święta. I mówi, że po raz pierwszy musiał przecierać światła. Ma tak jak pisałem xenony 4800, które jednak są słabsze od 6000 czy innych, wyższych liczb. I skoro twierdził, że musiał przecierać, bo nic nie widział to widocznie tak było. A o zwykłych żarówkach nie wspominał.
Skoro lampy są przygotowane do zwykłych żarówek dlaczego NA SIŁĘ wciskać tam xenony? Zwłaszcza, że jest dyskusja czy są legalne i są ludzie, którzy narzekają, że auta z takimi zestawami rażą.

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Simon » 11 sty 2008, 18:54

Któryś raz już widzę taką dyskusję na forum, i zwykle do niczego ona nie prowadzi, bo nikt nikogo i tak nie przekona.

homologacja homologacją
przeglądy przeglądami
ale fakt jest taki, że uniwersalne HIDy bardzo często oślepiają. Wielu z nas przekonało się o tym organoleptycznie i nie musi przytaczać zeznań kolegów, mądrych artykułów ani paragrafów, żeby to potwierdzić. Oślepiają i tyle.

Najśmieszniejsze jest że amatorzy uniwersalnych HIDów bardzo często nie zakładają ich po to, żeby poprawić sobie widoczność, tylko żeby strzelić sobie szpanerskiego tjuna ( nie traktujcie tego personalnie :) ).

A wracając do tematu. Nie lepiej poszukać sobie oryginalnych lybrowych ksenonów z jakiegos rozbitka? Widziałem chyba ostatnio nawet na allegro za 400 zł/szt z przetwornicą. Drożej ale przynajmniej oryginalne, legalne, samopoziomujące i łatwo założyć. A stare lampy można próbować sprzedać.
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Przemo » 11 sty 2008, 18:59

"Simon" pisze:A wracając do tematu. Nie lepiej poszukać sobie oryginalnych lybrowych ksenonów z jakiegos rozbitka? Widziałem chyba ostatnio nawet na allegro za 400 zł/szt z przetwornicą. Drożej ale przynajmniej oryginalne, legalne, samopoziomujące i łatwo założyć. A stare lampy można próbować sprzedać.
Samo poziomowanie nie jest taką prostą sprawą bo czujniki nie znajdują się w lampach tylko w tylnym zawieszeniu :!:
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

Post autor: Wolek » 12 sty 2008, 18:14

Moje lampy na przykład mają hydrauliczne samopoziomowanie, a spryskiwacze też dołożę ze względu na wygodę, szczególnie podczas zimowych podróży na trasie. Nie trzeba czyścić lamp.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”