Re: Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: ...
W lybrze?"larry123" pisze:A 20v turbo to co ???
No way...
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy
Eeee faktycznie ... coś mi sie pokręciło z ASB, chyba musze mniej pracować albo więcej pić :/"Sebastian" pisze:"Cossi86" pisze:Moim skromnym zdaniem olej syntetyczny powinno się stosować do nowych silników, aby "wypłukać" te całe mikro.... pozostałe po produkcji elementów silnika. Mozna na nim jeździć do około 50 tyś chociaz nie ma reguły.
Potem warto już sie zainteresować olejem półsyntetycznym.
No dajże spokój - po cóż takie fanaberie rozpowszechniasz, majce się nijak do rzeczywistości?
Chodziło o to że "Olej syntetyczny ma silne właściwości wypłukujące i mniejszą zdolność przenoszenia mikrocząsteczek obcych.Mikrocząsteczki powstałe w wyniku naturalnego zużywania się elementów skrzyni , które nie są w pełni wychwytywane przez magnes i filtr oleju przedostają się do układów skrzyni."
Eeee ale nie o tym w teamcie
Sorry

Lancia Kappa 2.4 T.DS
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: ....
W książce to bozia przykazała wymianę co 20 kkm ..."larry123" pisze: PS. na twoim miejscu wymieniłbym na valvoline maxlife 5w40 ze względu na turbinę i wymiana co 10 tyś jak bozia przykazała.

jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy
Książka mówi też o spalaniu oleju na poziomie 0,9 L na 1000 kilometrów
(przynajmniej w kappie
)
Ja bym się nią zbytnio nie przejmował


Ja bym się nią zbytnio nie przejmował
Lancia Kappa 2.4 T.DS
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: ....
Jaka Bozia? Bozia to tylko Biblię..."Sebastian" pisze:W książce to bozia przykazała wymianę co 20 kkm ..."larry123" pisze: PS. na twoim miejscu wymieniłbym na valvoline maxlife 5w40 ze względu na turbinę i wymiana co 10 tyś jak bozia przykazała.
Wujek Dobra Rada powtarza: wymieniaj olej (na dobry!) nie rzadziej niż co 15 kkm. Przy ostrej jeździe (np. w Integralce)- co 8-10 kkm
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: ....
"Nat" pisze:
Wujek Dobra Rada powtarza: wymieniaj olej (na dobry!) nie rzadziej niż co 15 kkm. Przy ostrej jeździe (np. w Integralce)- co 8-10 kkm
Ja zarówno w Escorcie jak i Mondeo TDCI wymieniałem/wymieniam co 10 kkm - pomimo, iż "książka" mówi inaczej. To jest po prostu taki element eksploatacji samochodu, na którym nie opłaca się oszczędzać. To ułamek kosztów eksploatacji.
Nadmieniłem tylko, iż producent wskazuje 20 kkm w przypadku mojego auta jako wartość graniczną.
Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy
Skoro dyskusja w toku to i ja napiszę to co czytałem i pamiętam na temat olejów.
Grupa III to bazy olejowe mineralne poddane hydrokrakingowi, więc grupa III+ to pewnie hydrokrak+
Co do zwiększonego zużycia o którym pisał Nat, oleje syntetyczne z wyższych klas jakościowych, czyli np. dla beznyny SL(2000) SM(2004) charakteryzują sie niską parowalnością, czyli wolniejszym znikaniem z miski olejowej. Byc może tu był klucz. Chociaż mi 10W40 nie ubywa (Mobil).
Co do klas lepkościowych, to jedną z najbardziej podkreślanych zalet syntetyków jest niska lepkość w niskich temperaturach, umożliwiającą uruchomienie silnika i możliwie szybkie uruchomienie smarowania. Czyli im niższa pierwsza cyfra tym lepiej. Spotkałem się z opinią, że jeżeli chodzi klasy lepkościowe, to pierwsza cyfra im niższa tym lepiej, natomiast po wartość drugiej cyfry powinno się zajrzeć do instrukcji obsługi i stosować zalecenie producenta, bo określa ona lepkość w normalnych warunkach pracy.
Za stosowaniem syntetyków w nowych silnikach zdaje się przemawiać też to, że są dokładnie spasowane, nie zużyte, więc olej o mniejszej lepkości na zimno powinien się tu sprawdzić lepiej.
Grupa III to bazy olejowe mineralne poddane hydrokrakingowi, więc grupa III+ to pewnie hydrokrak+

Co do zwiększonego zużycia o którym pisał Nat, oleje syntetyczne z wyższych klas jakościowych, czyli np. dla beznyny SL(2000) SM(2004) charakteryzują sie niską parowalnością, czyli wolniejszym znikaniem z miski olejowej. Byc może tu był klucz. Chociaż mi 10W40 nie ubywa (Mobil).
Co do klas lepkościowych, to jedną z najbardziej podkreślanych zalet syntetyków jest niska lepkość w niskich temperaturach, umożliwiającą uruchomienie silnika i możliwie szybkie uruchomienie smarowania. Czyli im niższa pierwsza cyfra tym lepiej. Spotkałem się z opinią, że jeżeli chodzi klasy lepkościowe, to pierwsza cyfra im niższa tym lepiej, natomiast po wartość drugiej cyfry powinno się zajrzeć do instrukcji obsługi i stosować zalecenie producenta, bo określa ona lepkość w normalnych warunkach pracy.
Za stosowaniem syntetyków w nowych silnikach zdaje się przemawiać też to, że są dokładnie spasowane, nie zużyte, więc olej o mniejszej lepkości na zimno powinien się tu sprawdzić lepiej.
Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy
witam.....lybra 2.0 benzynka 90tys km ...niewiem jaki olej tam jest w motorku ale mam zamiar wlac helix plus shella pelen syntetyk....czy to bedzie dobrze??poradzcie cosik nowemu lucynomaniakowi 
z gory dzieki

z gory dzieki
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4095
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy
polecam zajrzeć do instrukcji auta"tacitus" pisze:witam.....lybra 2.0 benzynka 90tys km ...niewiem jaki olej tam jest w motorku ale mam zamiar wlac helix plus shella pelen syntetyk....czy to bedzie dobrze??poradzcie cosik nowemu lucynomaniakowi
z gory dzieki

'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy
hmm.....no zajrzalbym ale sprawa wyglada tak iz jestem za granica a ksiazka w domnku lezy
a ja mam okazje kazdy olej zalatwic z zagranicy powiedzmy ze zadarmo jak dla siebie....no i dlatego moje pytanie
opcje jeszcze takajest ze kupie po 5 litrow kazdego
ale to by chyba destrukcyjnie na mojego szefa wplynelo......
NAT czekam na rade

a ja mam okazje kazdy olej zalatwic z zagranicy powiedzmy ze zadarmo jak dla siebie....no i dlatego moje pytanie

opcje jeszcze takajest ze kupie po 5 litrow kazdego

NAT czekam na rade

było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów
