Re: Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 20 lis 2007, 15:13

A 20v turbo to co ???

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: ...

Post autor: Nat » 20 lis 2007, 16:35

"larry123" pisze:A 20v turbo to co ???
W lybrze?
No way...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy

Post autor: Cossi86 » 20 lis 2007, 18:29

"Sebastian" pisze:
"Cossi86" pisze:Moim skromnym zdaniem olej syntetyczny powinno się stosować do nowych silników, aby "wypłukać" te całe mikro.... pozostałe po produkcji elementów silnika. Mozna na nim jeździć do około 50 tyś chociaz nie ma reguły.

Potem warto już sie zainteresować olejem półsyntetycznym.

No dajże spokój - po cóż takie fanaberie rozpowszechniasz, majce się nijak do rzeczywistości?
Eeee faktycznie ... coś mi sie pokręciło z ASB, chyba musze mniej pracować albo więcej pić :/
Chodziło o to że "Olej syntetyczny ma silne właściwości wypłukujące i mniejszą zdolność przenoszenia mikrocząsteczek obcych.Mikrocząsteczki powstałe w wyniku naturalnego zużywania się elementów skrzyni , które nie są w pełni wychwytywane przez magnes i filtr oleju przedostają się do układów skrzyni."

Eeee ale nie o tym w teamcie
Sorry ;)
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: ....

Post autor: Sebastian » 20 lis 2007, 19:32

"larry123" pisze: PS. na twoim miejscu wymieniłbym na valvoline maxlife 5w40 ze względu na turbinę i wymiana co 10 tyś jak bozia przykazała.
W książce to bozia przykazała wymianę co 20 kkm ...
:)
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy

Post autor: Cossi86 » 20 lis 2007, 19:40

Książka mówi też o spalaniu oleju na poziomie 0,9 L na 1000 kilometrów :) (przynajmniej w kappie :))
Ja bym się nią zbytnio nie przejmował
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: ....

Post autor: Nat » 20 lis 2007, 20:44

"Sebastian" pisze:
"larry123" pisze: PS. na twoim miejscu wymieniłbym na valvoline maxlife 5w40 ze względu na turbinę i wymiana co 10 tyś jak bozia przykazała.
W książce to bozia przykazała wymianę co 20 kkm ...
:)
Jaka Bozia? Bozia to tylko Biblię...
Wujek Dobra Rada powtarza: wymieniaj olej (na dobry!) nie rzadziej niż co 15 kkm. Przy ostrej jeździe (np. w Integralce)- co 8-10 kkm
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: ....

Post autor: Sebastian » 20 lis 2007, 21:15

"Nat" pisze:
Wujek Dobra Rada powtarza: wymieniaj olej (na dobry!) nie rzadziej niż co 15 kkm. Przy ostrej jeździe (np. w Integralce)- co 8-10 kkm

Ja zarówno w Escorcie jak i Mondeo TDCI wymieniałem/wymieniam co 10 kkm - pomimo, iż "książka" mówi inaczej. To jest po prostu taki element eksploatacji samochodu, na którym nie opłaca się oszczędzać. To ułamek kosztów eksploatacji.
Nadmieniłem tylko, iż producent wskazuje 20 kkm w przypadku mojego auta jako wartość graniczną.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy

Post autor: bolek » 20 lis 2007, 21:18

Skoro dyskusja w toku to i ja napiszę to co czytałem i pamiętam na temat olejów.
Grupa III to bazy olejowe mineralne poddane hydrokrakingowi, więc grupa III+ to pewnie hydrokrak+ :)
Co do zwiększonego zużycia o którym pisał Nat, oleje syntetyczne z wyższych klas jakościowych, czyli np. dla beznyny SL(2000) SM(2004) charakteryzują sie niską parowalnością, czyli wolniejszym znikaniem z miski olejowej. Byc może tu był klucz. Chociaż mi 10W40 nie ubywa (Mobil).
Co do klas lepkościowych, to jedną z najbardziej podkreślanych zalet syntetyków jest niska lepkość w niskich temperaturach, umożliwiającą uruchomienie silnika i możliwie szybkie uruchomienie smarowania. Czyli im niższa pierwsza cyfra tym lepiej. Spotkałem się z opinią, że jeżeli chodzi klasy lepkościowe, to pierwsza cyfra im niższa tym lepiej, natomiast po wartość drugiej cyfry powinno się zajrzeć do instrukcji obsługi i stosować zalecenie producenta, bo określa ona lepkość w normalnych warunkach pracy.
Za stosowaniem syntetyków w nowych silnikach zdaje się przemawiać też to, że są dokładnie spasowane, nie zużyte, więc olej o mniejszej lepkości na zimno powinien się tu sprawdzić lepiej.

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy

Post autor: tacitus » 22 lis 2007, 20:54

witam.....lybra 2.0 benzynka 90tys km ...niewiem jaki olej tam jest w motorku ale mam zamiar wlac helix plus shella pelen syntetyk....czy to bedzie dobrze??poradzcie cosik nowemu lucynomaniakowi ;-)

z gory dzieki
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy

Post autor: Taz » 22 lis 2007, 21:46

"tacitus" pisze:witam.....lybra 2.0 benzynka 90tys km ...niewiem jaki olej tam jest w motorku ale mam zamiar wlac helix plus shella pelen syntetyk....czy to bedzie dobrze??poradzcie cosik nowemu lucynomaniakowi ;-)

z gory dzieki
polecam zajrzeć do instrukcji auta :) i/lub pogadać z Natem
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Lybra - 2.4 JTD 150 KM - olej silnikowy

Post autor: tacitus » 22 lis 2007, 22:17

hmm.....no zajrzalbym ale sprawa wyglada tak iz jestem za granica a ksiazka w domnku lezy :?
a ja mam okazje kazdy olej zalatwic z zagranicy powiedzmy ze zadarmo jak dla siebie....no i dlatego moje pytanie :D
opcje jeszcze takajest ze kupie po 5 litrow kazdego :) ale to by chyba destrukcyjnie na mojego szefa wplynelo......

NAT czekam na rade :D
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”